Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongy

180 X Shiva (nlx)

Recommended Posts

:) Hallo lieve medehobbyisten hier ben ik weer met een kort verhaaltje .

Vandaag heb ik een paar plantjes gescrogged (in het net omgeleid) ik zet morgenochtend pas de fototjes want die maak ik net als de lampen uitgaan (ivm licht stress en kwaliteit van foto)

Ze staan er goed van kleur bij maar het lijkt net of er bladeren zich naar binnen krullen maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit jong blad is wat zich nog moet openen.

 

nou ik ga even pitten en ik zet er morgen mijn bevindingen wel weer bij .

 

Doeiiiiiiiii :welcome:

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Hallo ;)

 

Hier zijn dan de foto's zoals beloofd :)

Zoals jullie zien gaan ze als een speer en het is pas dag20 maar ik heb jullie al gezegd dat ik de bladeren bij sommige planten naar binnen vind krullen gallery_15336_5277_114017.jpg de kleur van de plant ziet er wat vreemd uit maar dat komt door de flits.

 

Ik heb er ook een paar gescroged gallery_15336_5277_96631.jpg

zoals je ziet komen er direct al twee toppen aan dit scroggen heb ik gedaan omdat deze planten nogal hoog werden in vergelijking met de rest zo kun je ze dus lekker laten uitdijen :lol:

 

Maar het veldje staat er verder heel gezond bij en wat die krulbladeren betreft denk ik dat dat best goed gaat komen :welcome:

de toppen zitten er ook al lekker in en ze moeten nog zo lang , hopen dat ze insect vrij blijven dan komt het allemaal wel goed.

gallery_15336_5277_29345.jpg

gallery_15336_5277_51558.jpg

 

Nou lieve mede hobbyisten tot de volgende update dan maar weer :)

 

gallery_15336_5277_1702232.jpg

 

Gr,

 

Spons

 

gallery_15336_5277_4228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Spongy

dat naar binnen krullen heeft toch te maken met het verdampen wat de plant doet ?

is het misschien toch te warm in je hok en de lampen er te dicht op ?

ik heb zelf namelijk ook wel wat van dat soort bladeren in mijn kweek en daar had ik in het begin problemen met een te hoge temp en een te lage l.v.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!!

 

Hey K.f.K

 

Ja ik denk ook dat de lampen omhoog moeten en dat ik de plantjes weer eens een lekkere douche moet geven :)

Ik denk dat het iets te warm is soms want onderin zijn de bladeren perfect , dus conclussie ; lampjes een beetje omhoog :welcome:

 

Gr,

 

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man ik denk dat ze dat wel fijn gaan vinden :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super!

 

Volg de supergroei ook met genot Spons...

Op een fantastisch verloop van deze kweek! :welcome:

 

Groeten

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even de luchtbevochtiger weer aangezet en de afzuiger uit

Het is lekker koel buiten en mijn hok is dusdanig luchtdicht dat ik geen last van stank heb het is nu 28C in het hok dus dat zit wel goed met de temperatuur ik heb gewoon de afzuiger mee laten schakelen met de lampen voor een paar dagen .

Dit zal ze ook wel een beetje opknappen denk ik :)

 

In iedergeval we zullen morgen zien , ik hou jullie op de hoogte hier kunnen we allemaal wat van leren en ik moet ook wel toegeven dat ik best wel wat ervaring heb maar toch is iedere kweek weer anders. :welcome:

 

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo heej mijn topic is al 2570 keer bekeken

Vraagje aan moderator ; krijg ik voor ieder bezoekje aan mij topic een euro ? :) :welcome:

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites
Super!

 

Volg de supergroei ook met genot Spons...

Op een fantastisch verloop van deze kweek! :welcome:

 

Groeten

WV

 

Hey WV

Bedankt voor je reply , als het idd fantastisch afloopt nemen we met zijn allen een virtueel biertje van mij ;) :)

 

Gr ,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Jule

 

Ik gebruik 2 filters carbonactive ( lichtgewicht van 1 mtr ) en het is 100M3 per 600 watt

 

HAY daar,,,,,,,

 

ik was van plan om 18 x 600 te gaan hangen en dan ook die carbon filters te pakken.

2x 3600m3 op een kist van 6000.wil ervoor zorgen dat ik niet op het rand ga zitten met de capp. van me filters.

het is lekker dat ze zo licht zijn. Maar er gaat toch niks boven een CAN.

Wat is jou ervaring met de carbon filters??en hoe groot heb jij ze?

 

hoeveel m3 blaas jij eigenlijk in?

ik zit te twijfelen tussen 3250m3 of een 4250m3 isokist.

 

Wat me ook makkelijk leek zijn die nieuwere buisvent. die zeer krachtig zijn. CAN adverteerd er ook mee. ze zijn er in verschillende cappaciteiten. ik zou dan kiezen voor 2 x 1800m3 en die dan voor een airsock zetten.

 

kan je de temp. met jou afzuig/inblaas capp. goed in de hand houden?

 

Trouwens, wel super spul die koelcelplaten.

gebruik ik zelf ook namelijk

heb je jou dak er ook mee gemaakt?

 

veel succes verders!!!!!!!!!!!!!!

 

gr JUle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha denk dan dat iedereen wel een topic gaat plaatsen om slapend rijk te worden :)

Ziet er trouwens goed uit moet ik zeggen in het hok :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Luitjes,

 

Ik heb ze vanmorgen een douche gegeven daar zullen ze wel lekker van opknappen :)

Ik zal er vanavond weer een paar plaatjes van trekken dan kunnen jullie zien hoe lekker ze er bij staan als ze wakker worden ;)

 

Ohw en nog iets , ik hoop niet dat bij die 2570 bezoekers 2000 blauwe rakkers zijn :welcome:

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey Spongy

dat naar binnen krullen heeft toch te maken met het verdampen wat de plant doet ?

is het misschien toch te warm in je hok en de lampen er te dicht op ?

ik heb zelf namelijk ook wel wat van dat soort bladeren in mijn kweek en daar had ik in het begin problemen met een te hoge temp en een te lage l.v.

 

mzzl.

 

Hey K.f.K

 

Raar maar waar ik heb nu 1 dag de LV op 97% maar de krul trekt er niet uit ik heb nu Regulator van aptus bij mijn voedingswater gedaan eens kijken of dat wil helpen maar het is ook niet warm in mijn hok ? :)

Ik kom met heel warm weer niet hoger dan 32C dus dat is het probleem denk ik niet , ik denk dat ik het nog een paar dagen aankijk en verbeterd er dan niets dan ga ik iets anders proberen , wel leuk hoor zo een beetje zoeken want dit is voor mij de eerste keer op mapito ik ben aan zand gewend dus voor mij is het wel leuk om weer eens te klooien in plaats dat alles zo soepeltjes verloopt :welcome:

 

Gr,

Spons

gallery_15336_5277_4106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spongy,

 

Sucses deze draai, ik kom zekers elke week even neuzen.

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites
HAY daar,,,,,,,

 

ik was van plan om 18 x 600 te gaan hangen en dan ook die carbon filters te pakken.

2x 3600m3 op een kist van 6000.wil ervoor zorgen dat ik niet op het rand ga zitten met de capp. van me filters.

het is lekker dat ze zo licht zijn. Maar er gaat toch niks boven een CAN.

Wat is jou ervaring met de carbon filters??en hoe groot heb jij ze?

 

hoeveel m3 blaas jij eigenlijk in?

ik zit te twijfelen tussen 3250m3 of een 4250m3 isokist.

 

Wat me ook makkelijk leek zijn die nieuwere buisvent. die zeer krachtig zijn. CAN adverteerd er ook mee. ze zijn er in verschillende cappaciteiten. ik zou dan kiezen voor 2 x 1800m3 en die dan voor een airsock zetten.

 

kan je de temp. met jou afzuig/inblaas capp. goed in de hand houden?

 

Trouwens, wel super spul die koelcelplaten.

gebruik ik zelf ook namelijk

heb je jou dak er ook mee gemaakt?

 

veel succes verders!!!!!!!!!!!!!!

 

gr JUle

 

Hoi Jule

 

Ik Blaas max 3200 in en zuig max 7000 maar dit draait nooit max maar geeft je wel wat extra ruimte ivm temperatuur in de zomer :(

Max temp 31C en min. temp Zoals dit !

 

Gr,

Spons

en veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mede hobbyisten :tu

 

Hier is dan weer een update met fototjes :)

Inmiddels zijn de dames al flink aan het uitdijen en heb ik de luchtbevochtiger er weer bij aangezet dus als de lampen uitgaan gaat de luchtbevochtiger aan en dit doet de dames erg goed :D

De LV is nu dusdanig hoog dat de meter het niet meer aan kan geven :o dat betekent dus 100% luchtvochtigheid :(

gallery_15336_5277_33456.jpg

 

Het lijkt wel een moeras in de mist :D

Maar ze doen het er erg goed op met de luchtbevochtiger er bij :)

Inmiddels staan de dames al weer 25 dagen maar sjonge wat doen ze het lekker

De krul trekt ook naar mate ze groeien uit het blad dus ze schijnen het goed naar hun zin te hebben :D

gallery_15336_5277_149578.jpg

 

Hier staan nog meer foto's !!

 

Gr,

Spons

gallery_15336_5277_4228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
onder hoeveel lampen kweek je..??

 

16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spongy,

 

Ziet er goed uit zeg en mooie foto's, maar dat het blad naar binnen krult snap ik ook niet, lv kan het nu niet meer zijn.

Misschien zijn ze gewoon geschrokken van hoe goed ze verzorgd worden.

Mooie ruimte ook, respect een lust voor het oog.

Zet me toch weer aan het denken ik heb soortgelijk watersysteempje maar die potten zijn vrij groot toch.

hoeveel Liters zijn ze, ik draai zelf op 7 liters en vraag me af wat er zou gebeuren en of dit genoeg inhoud is voor mapito ?

 

Sucses man

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Mehighto :( ,

 

Voor mapito heb je minstens 11 liter potten nodig want de wortels gedragen zich heel anders en laat de potten in +/- 4 cm water staan

dan gaan de wortels als een speer naar beneden en hoef je maar 1 keer per 3 dagen water te geven , zelf pomp ik de bak elke 5 dagen helemaal af en ververs ik het water van boven af via water systeem +/- 400 ltr met een EC 1,9 en PH 5,8 en dan kunnen ze er weer een paar dagen tegenaan .

Ik gebruik zelf Ferro Analyse voeding dus hoef verder geen PH- of PH+ meer toe te voegen want dit is direct perfect omdat de voeding op jouw leidingwater is afgestemd en door Ferro geanalyseerd is dit gaat echt grandioos en ik voeg dan ook nog een beetje Aptus top booster toe en Enzymen maar die voegen niets meer toe aan de EC of PH

 

Veel Suc6 !

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is snel.

 

He bedankt voor de info maar met 11 L kan ik waarschijnlijk te weinig dames kwijt helaas.

Misschien als ik met een soort kratjes zou werken, maar dit is toekomstmuziek.

Er zijn nog zoveel dingen die leuk zijn om eens te testen het gaat goedkomen.

 

Sucses en Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren,

 

Zouden jullie even op het quoten willen letten?!

 

Dus gebruik de add-repley knop onderaan de pagina ipv "repley" !!!

 

Groetjes,

 

Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit by mikeh; onnodig quoten!!

 

 

Ja sorry Mike , ik had de uitleg verkeerd begrepen :( maar heb hem nu door :D

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...