Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robdh

Inval In Megacoffeeshop Terneuzen

Recommended Posts

Coffeeshop Checkpoint in Terneuzen is dinsdagavond opnieuw doorzocht door justitie. Tegen de coffeeshop loopt een strafrechtelijk onderzoek. Bij de inval wordt de voorraad van Checkpoint onder de loep genomen, meldt het Openbaar Ministerie.

 

Vorig jaar juni deed de politie ook al een inval in Checkpoint, een van de grootste coffeeshops van Nederland. Toen werden 5,1 kilo softdrugs en 1600 voorgedraaide joints gevonden. In een pand dat door de coffeeshop als opslagplaats werd gebruikt, stuitte de politie op nog eens 92,2 kilo softdrugs en ruim 6400 voorgedraaide joints. De landelijk maximumnorm van vijfhonderd gram werd daarmee vele malen overschreden.

 

De gemeente Terneuzen maakte vrijdag bekend de coffeeshop voor een halfjaar te willen sluiten. De inval van het OM staat los van dit voornemen van de gemeente. Een tweede coffeeshop in Terneuzen, Miami, is tot op heden buiten schot gebleven. De horecagelegenheden ontvangen samen gemiddeld zo'n 2300 tot 2900, voornamelijk Belgische en Franse bezoekers per dag.

 

Bron: Fok!/DAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren avond was die inval.De eigenaar is opgepakt,en nog 2 inkoopmedewerkers ook.

Shop,cafe en restaurant zijn in bveslag genomen voor verder onderzoek door het o.m.

Daarnaast zijn er 14 invallen gedaan op andere plaatsen in verband met het onderzoek.

 

http://www.dag.nl/1075844/NIEUWS/Artikelpa...en-opgepakt.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

OM sluit Checkpoint, door Conny van Gremberghe. woensdag 21 mei 2008

 

Politie en justitie deden gisteren een inval in coffeeshop Checkpoint in Terneuzen. foto Peter Nicolai

 

TERNEUZEN

 

Het Openbaar Ministerie heeft het pand van de Terneuzense coffeeshop Checkpoint in beslag genomen. ,,Het pand blijft voor onbepaalde tijd dicht", aldus persvoorlichtster Elke Kool. Het OM en de politie vielen gisteravond Checkpoint binnen.

Zie ook:

 

* Binnenstad tegen sluiting van Checkpoint

 

Ook op veertien andere plaatsen in Zeeuws-Vlaanderen en daarbuiten werden panden doorzocht.

 

Bij Checkpoint zelf werden enkele kilo's softdrugs gevonden. Op de andere locaties werden ettelijke tientallen kilo's wiet in beslaggenomen. Ook werd de administratie van het bedrijf en een hoeveelheid geld meegenomen. De eigenaar van de Terneuzense coffeeshop en twee verkopers zijn aangehouden. Zij worden verdacht van deelname aan een organisatie die grote hoeveelheden softdrugs in bezit heeft en verhandelt.

 

De actie van politie en OM staat los van de bestuursrechtelijke procedure die burgemeester Jan Lonink van Terneuzen in gang heeft gezet om Checkpoint tijdelijk te sluiten. Lonink was wel op de hoogte van het justitieel optreden. Justitie en politie hadden het optreden 's middags met hem kortgesloten. ,,Ik kan nog niet inschatten wat voor gevolgen deze actie heeft voor Checkpoint. Het strafrechtelijk proces volgt een eigen loop. Daar kan ik niet in treden. Het bestuursrechtelijk optreden wordt gewoon voortgezet."

 

Woordvoerder Frank Deij van Checkpoint onthield zich gisteren van commentaar. ,,Ons zijn een heleboel feiten niet bekend. Wanneer dat wel zo is, dan komen we zeker op deze actie terug."

 

De actie vond plaats in het kader van een lopend strafrechtelijk onderzoek tegen de coffeeshop. Vorig jaar juni werden bij een eerste inval in de coffeeshop 5,1 kilogram softdrugs aangetroffen en 1600 voorgedraaide joints. In een naburig pand dat Checkpoint als opslagplaats gebruikte vond de politie 92,2 kilogram softdrugs en 6400 joints. Een coffeeshop mag volgens de gedoogregels een voorraad van 500 gram hebben.

 

,,Zij waren toen in overtreding" zei parketvoorlichter Elke Kool. ,,Voor het OM rechtvaardigde de vondst van vorig jaar een tweede actie, want het is natuurlijk niet de bedoeling van het gedoogbeleid om er bedrijven op na te houden die dit soort voorraden verhandelen."

 

Br0n

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister heb ik alles zien gebeuren de hele inval bij checkpoint en de twee andere andere opslagplaatsen

we hebben het geprobeerd met verborgen camera te filmen ik zou proberen het nog te uploaden

 

mvg

cp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het niet lukken geef dan een gil dan help ik je wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja....

 

hoe zal ik het noemen?

 

Gewoon, Gezeik.

 

2300 klanten per dag

 

en het dan moeten doen met 500 gr voorraad, 2300*5 is 11.5 kg per dag wat word verkocht. Dat betekend 23 * per dag bevoorraden. Dat is toch niet te doen :(

 

 

gr

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miami zal het voorlopig wel druk krijgen dan. En het gevolg, als de "toeristen" het eenmaal doorhebben is dat ze uitwaaieren naar de andere steden, krijg je daar weer overlast. Verder zullen massa's "straatdealertjes en drugrunners" naar Terneuzen en omgeving trekken. Ik denk niet dat het OM beseft wat de gevolgen zullen zijn, ze drukken hiermee de wietteelt nog verder het criminele circuit in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele politiek is hier zo hoor, korte termijn denken zijn ze erg goed in. Zie de diverse items als ontslagrecht, ze schuiven het lekker door naar het volgende kabinet, concrete beslissingen nemen (en de verantwoording daarvoor nemen) zijn ze te slap voor.

 

Aan de andere kant kan dit ook een stuk "verborgen agenda" zijn. Voorlopig zogenaamd blijven gedogen maar ondertussen moedwillig de hele cannabishandel in het criminele milieu drukken, dan het "volk" dmv mediaberichten bestoken met items over "dat criminele wietwereldje" en dan hard optreden. Het stemvolk, ondertussen helemaal geindoctrineerd, stemt massaal op die partijen die zoooooooo goed optreden tegen die, ondertussen als topcriminelen bestempelde, kwekers en huiskwekers. De gewone cannabisroker is dan gewoon een junk en wordt ook zo gezien door het "gewone volk". Zelfs als gewone roker ben je tegenwoordig al een paria/pauper. Het wordt wel vaker gezegd dat dit kabinet ons terug schopt naar de jaren 50, iedere "andersdenkende" was een communist of een nazi. Ben benieuwd wanneer ik met 10 man politie mijn huis uit word gehaald ala G. Nekschot....

 

/end of speech :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

absoluut,daar ben ik het mee eens.

maar mijn ervaring hier in zeeuws vlaanderen is dat het echt nog net iets verder gaat dan waar dan ook!

Het is en blijft een achtergebleven gebied.En dat merk je nu aan dit dwarse gedrag.

 

Het moment dat je hier van dat eiland af ben,merk je dat alles toch net even iets anders,

en gemoedelijker gaat.Al kom je nog maar net in Goes,Middelburg,Vlissingen,Bergen op Zoom...

de algehele houding van gemeentes,

en veel mensen daar is toch even iets anders.Toch net even wat meer in contact met de normale wereld staan ze daar.

 

Vergeet niet dat zeeuws vlaanderen eigenlijk een eiland is,ingesloten tussen belgie,en de westerschelde.

En het is logisch,dat je dan toch een behoorlijke achterstand krijgt.En dat is op scholen te merken,

en zeker ook aan het gemiddelde beroep wat hier word uitgeoefend,en het gemiddelde diploma wat word behaald.

Dat is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de randstad.Het is niet alleen in zeeuws vlaanderen zo,maar het is toch echt zo,en dat is ook bekend,dat het in kleine achtergebleven gebieden zo werkt.

 

Dat is geregeld op het nieuws,onderzoeken hier en daar.

En dat uit zich dus in zulke taferelen.

Het verzetten tegen modernisering.

Het verzetten tegen verandering.

Dat is wat nu hier in de gemeente zit.Het ouwe lullo team,met hun gedachten nog in 1960.

Juist in gebieden als zeeuws vlaanderen zul je eerder zulke achterlijk dingen tegen komen,

want laten we eerlijk zijn,waar gaat het nou eenmaal om?

Een coffeeshop.Het is zooo zielig :rofl

Het is geen inrichting voor psychisch gestoorde gevangenen ofzo.

 

Plaatsen als deze,hebben jong,dynamisch modern bloed in hun aderen nodig.

Zie het als een bloed tranfusie,out with old,in with the new!

Dat ik wat ik ervan vind.

En pas dan,zal er iets veranderen.Maar als steeds,

meneer de ouwe lullo A,

anderen ouwe lullo meneren of mevrouwen met DEZELFDE ouwe lullo ideeen mag aanstellen,

tsja...dan veranderd het nooit.

 

Kleine problemen,als het behouden,of openen van een coffeeshop,zal alleen in zulke gebiedjes zoveel commotie veroorzaken lijkt me.Niet in een plaats waar mensen met veel verschillende ideeen,en veel verschillende geloven,en veel verschillende huiskleuren wonen.Daar niet.

 

hier wel

 

Maar inderdaad.Alles gaat kapot.

 

Er klopt vanalles niet in Den Haag ook.Ook daar out with old misschien?

Nu is het inderdaad nog wachten op die smeris die vind dat ik een te grote mond heb :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom weleens in Zierikzee, het is inderdaad een verschil met de Randstad. Geeft opzich niet, we hoeven niet allemaal gelijk te zijn. Ik denk dat de zgn. "Biblebelt" nog erger is. Ik ben voor bepaalde normen en waarden zoals die nog buiten de Randstad voorkomen. Misschien door mijn leeftijd (41) en misschien door mijn opvoeding. Maar ik wil gewoon niet gedicteerd worden, mijn eigen vrijheden hebben maar wel met een solide basis als achtergrond. Ik ben links en rechts tegelijk zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miami zal het voorlopig wel druk krijgen dan. En het gevolg, als de "toeristen" het eenmaal doorhebben is dat ze uitwaaieren naar de andere steden, krijg je daar weer overlast. Verder zullen massa's "straatdealertjes en drugrunners" naar Terneuzen en omgeving trekken. Ik denk niet dat het OM beseft wat de gevolgen zullen zijn, ze drukken hiermee de wietteelt nog verder het criminele circuit in.

Joh, dat is precies wat de overheid wil. Ze creeeren bewust overlast om vervolgens te kunnen zeggen dat de coffeeshops overlast veroorzaken. Sluiten dus. Het fenomeen 'Coffeeshop' gaat 2010 niet halen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://reporter.kro.nl/uitzendingen/_2008/...wiet/intro.aspx

 

Zo jammer! Zie je eerst een prachtige reportage over het mislukte gedoogbeleid van Nederland (zie link). Waarin ik het gevoel had dat we nu zo langzamerhand toch allemaal wel begrijpen dat je de warondrugs nooit kan winnen. En dat het vele malen beter is om de handel in drugs te legaliseren. En wat doen ze!!!

 

Ik word er moe van :rofl

 

Ik zeg LEGALIZE :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles in de lijn voor de Verenigde Staten van Europa......Ik ben benieuwd hoeveel mensen het boek of de film "1984" van Orson Welles kennen. Die man zag lang geleden al hoe de toekomst eruit zou zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ robdh ->

Nee klopt ook.Die biblebelt is misschien wel een nog groter gevaar.

Letterlijk een gevaar.

En verschil moet er zijn,maar wat nu het geval is,

lijkt verdomd veel op het elimineren van de verschillen,

en proberen een uniforme bevolking te creeren,met 1 gedachte.

En wanneer die biblebelt uitbreid,en nog machtiger word,

nou...you ain't seen nothing yet.

 

 

[EDIT]

Alles in de lijn voor de Verenigde Staten van Europa......Ik ben benieuwd hoeveel mensen het boek of de film "1984" van Orson Welles kennen. Die man zag lang geleden al hoe de toekomst eruit zou zien.

 

Lees dit maar eens,beetje naar beneden bij Monday, February 06, 2006,en huiver:

 

http://www.thc-ministry.net/surfinrev/blogger.html

 

NewWorldOrder is here dude :(

 

[/EDIT]

 

@ Skunkbudd ->

 

Nou,dat is toch niet te hopen.Het lijkt me zo een vaart nog niet te hebben.Immers,

de overheid verdient 10tallen miljoenen aan coffeeshops per jaar ( ik dacht zelfs 300miljoen ) ,en dan onstaat er een gigantisch tekort,

wat NIET door de burgers kan worden aangevuld,want de burgers hebben al niks meer.

Die kunnen niet nog een cent extra voor benzine betalen,die kunnen niet nog 1% extra zorgtoeslag betalen.

De burger staat al onder gigantische financiele druk op dit moment.

Dus dat sluiten van alle shops zie ik niet gebeuren.

Nog niet.Zeker niet voor 2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NoAverageJoe

 

Ik denk dat die termijn van 2010 helemaal niet zo onrealistisch is. Dan komen de verkiezingen er aan en ondertussen zal het media offensief dan op volle sterkte zijn. Kijk maar eens wat we in dit deel van het forum aan berichten hebben per dag. En de burger plukken gaat nog wel een tijdje door. Wat dat betreft zijn de Fransen veel opstandiger, daar gooien ze gewoon de boel plat. Hier klagen we wat op fora en de volgende dag is er weer ander nieuws en vergeten we het vorige nieuws.

 

@iedereen, dit is best een goede discussie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon weg schandalig en dommer dan domst ze beginnen de belgische politiek ook te voeren...

je mag als volwassen (18jaar) wiet roken (softdrugs) maar je kan het nergens officieel kopen ,

je mag het niet vervoeren ,je mag niet zelf kweken.......(lol)

je kan wel met voorschrift bij de apotheker terecht ,

maar bijna geen dokter in belgie wilt het voorschrijven en bijna geen apotheek wilt het leveren...

(prijzen nog zotter minimum 55euro voor 5gr)

 

nu terug naar terneuzen,

als ik met mijn vrouw kom shoppen (lol)

maken we er meestal een dag uitstap van,wat drinken op een terrasje (of eten)

de winkel straten afschuimen ,want vele dingen zijn goedkoper in nederland....

dus moet je niet veel shoppen voor 200euro kwijt te zijn(zonder coffeeshop bezoek)

niet alle coffeeshop bezoekers zijn +-20jaar .

ook oudere waar ik mezelf bij rekent met een gezin ,kids enz....schoolgerief,kleding ,

huishouden wordt voor 30%tot 70% in terneuzen gedaan .

de middenstand (winkels,horeca )gaat er zeker niet beter van worden ..

en iedereen gaat een alternatief zoeken om aan zijn jointje te geraken ...

dus gaat het niet meer in terneuzen zijn.....

 

300miljoen opbrengst door coffeeshops voor de nederlandse staat ....

neem alle buitenlanders weg die eerst een coffeeshop bezoeken en dan de stad.

schat ik het verlies voor de middenstand op een veelvoud van wat de staat verdiend......

dommer dan dom ....

grts

mistryboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

moedwillig? hahaha

dit is al sinds begin 90 er jaren aan de gang!

weten jullie nog...7 november 1997...leeftijdsgrens van 16 naar 18 jaar.

en dan maar klagen over blowoverlast door jongeren...en zelfs nu verbodsborden!

de 500 gram FARCE...

de voortdurende criminalisatie...

dit is zeer bewust in gang gezet

Miami here we come !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het wordt wel vaker gezegd dat dit kabinet ons terug schopt naar de jaren 50,

Laten ze het dan ineens goed doen en ons terugschoppen naar 1935, toen was hennep nog gewoon een plantje.

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 5 jaar later een wereldoorlog, nee dank je :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...