Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vdwilk

Vlekken Op Bladeren, En Misvormd (bladluis??)

Recommended Posts

Heey mensen!

 

Ik ben een tijdje geleden begonnen met mijn 2e kweek. Ik heb één PP staan. Hij staat in een 20 liter pot, in potgrond.

Ik ben paar dagen geleden begonnen met voeding, ik gebruik Bio-grow van BioBizz (per liter water ongeveer 3mL voeding, iets minder dan voorgeschreven, bouw dit wel langzaamaan op). Ik doe overigens niks aan de pH.

 

Toen ik laatst een misvormd blad zag dacht ik dat dit bladluis was, je ziet ook van die glimmende plekken op de bladeren. En ik zie kleine beestjes met vleugels op de bladeren zitten.. De bladeren zagen er zo uit:

 

med_gallery_11875_5263_110306.jpg

 

med_gallery_11875_5263_109530.jpg

 

 

Nou dus ik wou eerst met spiritus en handzeep aan de gang (staat op de achterkant: verdelgingsmiddel insecten) totdat ik de volgende spuitbus tegenkwam in de winkel, HGX spray tegen bladluis:

 

med_gallery_11875_5263_150572.jpg

 

 

Toen kwam ik een paar dagen later deze vlekken tegen op mijn bladeren:

 

med_gallery_11875_5263_96389.jpg

 

med_gallery_11875_5263_112458.jpg

 

 

Nu is dus mijn vraag, komen die vlekken nou door het middel dat ik heb gebruikt? (dit ik nu trouwens niet meer gebruik daardoor, de bladluis is weer terug aan het komen). Of heb ik hem gewoon overvoed of komt het door iets anders? Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen.

 

 

Groeten, vdwilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst hetzelfde middel een keer gebruikt tegen bladluis, en ik zat met exact dezelfde vlekken als jij, hopelijk trekt het nog een beetje bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...