Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Newbie

Airco

Recommended Posts

Hey luijkes,

 

Ik had mezelf een airco aangeschaft,maar dat ding maakte zoveel kabaal tot ik hem maar snel heb terug gebracht.Het was wel een relatief goedkoop apparaat.Ik wil me nu een 'Sharp CV-PO9FR' aanschaffen,maar vraag me nu toch af of een airco wel enig verschil maakt??????

 

Ik wil de airo niet rechtstreeks in het hok plaatsen,maar vanuit een andere ruimte afzuigen en inblazen.Ik wil een bekisting maken om de airco en de slang eraan hangen,zodat ik rechtstreeks vanaf de airo afzuig.

Hoe zit het met de luchtkwaliteit die uit een airco komt,is deze wel goed voor de plantjes?

De droge lucht is in het begin niet zo gunstig,maar daar heb ik een luchtbevochtiger voor.

 

 

Groeten.Mr newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt me meer iets voor in de bouwdoos...

 

Topic verplaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een airco houd het nooit bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB@,

 

Theoretisch zou het toch enig verschil moeten maken.De temperatuur van de lucht die rechtstreeks uit de airco komt is +-7 graden,dus dat scheelt toch wel een slok op een borrel.Toen het buiten 7 graden was hield ik de temp redelijk goed onder controle,dus vandaar deze vergelijking.Het ligt natuurlijk ook aan het oppervlak dat je wil koelen,dat van mij is 11m2.

 

Een ander vraagstuk is ook de luchtkwaliteit die je inblaast met een airco.Ik kan daar niet echt iets zinnigs over zeggen,behalve dan tot die lucht relatief droog is.

 

Mikeh@,

 

Ja,vreten die doen dingen inderdaad,maar ik heb hier vreten genoeg hier :( :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk geen airco gebruiken om te koelen.

 

Het kunnen vooroordelen zijn, maar volgens mij verhoogt airco de kans op schimmels etc.

 

Temperatuurregeling zou je beter doen met afzuigen / inblazen van oude / verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dan toch een airco wil nemen, kies dan een kanaalmodel van een deftig merk.

 

Wat jij uitlegt is dat je volgens mij een wand/mobiel airco model wil gaan omkassen om op deze manier een kanaal te maken, dit is abosluut niet de bedoeling.

 

Je hebt airco's speciaal gemaakt voor wat jij wil gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ligt natuurlijk ook aan het oppervlak dat je wil koelen,dat van mij is 11m2.

 

Ik denk dat je m3 bedoeld :rofl Theoretisch kom je op een een temperatuur daling, deze zal echter nihiel zijn. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

een oppervlakte word niet aangeduid met m³ bram

 

m² = oppervlakte / vierkante meter(s)

m³ is inhoud / kubeke meter (s)

 

bram bram Bram toch foeii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een airco spuugt droge lucht uit dus je LV dondert omlaag, dat vinden wietplantjes ook niet altijd fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar volgens mij verhoogt airco de kans op schimmels etc.

 

Een airco spuugt droge lucht uit dus je LV dondert omlaag, dat vinden wietplantjes ook niet altijd fijn.

 

Hier wordt precies het tegenover gestelde geconcludeert :(

Ik "denkt" dat het zowiezo niet goed is.

Omdat een airco te veel koude lucht naar binnen blaast alvorens je regeltravo/sms-com (weet niet wat je gebruikt)

het temperatuursverschil opmerkt.

Je planten merkt dit verschil wel degelijk gelijk.

Hiervan zouden ze in de stress kunnen schieten, met alle gevolgen van dien.

 

Met warme temperaturen growen is nou éénmaal een vak apart, en voor sommige helaas niet te doen.

Mocht je echt in de (temperatuurs)problemen komen is lamp(en) minder vaak helaas de enige optie.

 

Suc6 iig.

 

Groeten defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avian@,

Ik wil indd een mobiele airco omkisten,maar dan niet volledig,omdat de achterkant open moet blijven

Een kanaalmodel had ik nog niet eerder van gehoord,even googlen :(

 

Bram@,

Scherp zoals altijd :rofl Het is indd 26m3.

 

Gappie@,

Bram,bedoelt volgens mij de maat waarin de aircocapaciteit wordt aangeven :(

 

Robdh@,

Ja,dat is indd een groot nadeel,maar in een later stadium een groot voordeel.

 

Ds@,

Ik wil de airco voornamelijk in de lichturen gebruiken.Ik denk tot de koude luchtval niet of minimaal aanwezig is,mits je de luchtstroom fatsoendelijk geregeld hebt,maar zeker weten doe ik dat niet.

Met warme temperaturen kweken een vak apart,dat wist ik niet,of bedoel je co2?

Een paar lampjes uitdoen is indd een alternatief,maar dat wil ik nou juist voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn allereerste kweek, was de temp gemiddeld rond de 30-35 graden als de lampen aan waren. Het werd evengoed een prima ronde met 0.79 gram/watt als resultaat.

Ik denk wel dat het per soort plant verschillend is, maar hogere temperaturen hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn voor je plantjes.

Soortje was volgens GS silverskunk, ik denk dus een kruising tussen een witte en een skunk soort.

 

@Gappie = Gaapie,......zat je te slapen ?, wel scherp blijven hé :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Gappie = Gaapie,......zat je te slapen ?, wel scherp blijven hé

 

 

Hahahaha,Ik vind hem goed.

Gappie krijgt Klappie met zijn eigen Stokkie :(

 

Ik hoor indd genoeg verhalen over goede oogsten met temperaturen in het hok van 35+ graden,dus ja,wat is wijsheid?

We zullen zien.De praktijk het uitwijzen :rofl

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gappie@,

Bram,bedoelt volgens mij de maat waarin de aircocapaciteit wordt aangeven :(

 

Volgens mij quote hij jou en in die quote heb jij het over de OPPERVLAKTE die je wilt gaan koelen.

 

QUOTE(Mr.Newbie @ 20 May 2008, 19:28 )

Het ligt natuurlijk ook aan het oppervlak dat je wil koelen,dat van mij is 11m2.

 

Hier uit begrijp ik dat je een ruimte met een oppervlakte van 11m² wilt gaan koelen

en niet een ruimte van 11m³ :(

 

@Gappie = Gaapie,......zat je te slapen ?, wel scherp blijven hé

 

lees eerst eens de zin die jezelf quote :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen we voortaan in liters praten :rofl :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee bram, begrijpend lezen is dat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de duidelijkheid, hij sprak over het koelen van een oppervlakte. Dit wordt nooit in m2 berekend, maar in m3, daar refereerde ik naar. :rofl

Dit zag hij later ook in. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel hoe het werkt maar jou antwoord : je bedoeld zeker m³ klopt niet

als je zijn zin leest met : oppervlakte van 11m2

 

als hij een oppervlakte wilt koelen van 11m2

dan ga jij toch niet zeggen 11m3

dan is het 11xhoogte = m3

en over de hoogte heeft ie het niet gehad

 

Anders zegt hij dus :

 

Ik wil een oppervlakte koelen van 11m³

 

:( :( :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je begrijpt me verkeerd,

 

hij wil een oppervlakte koelen, en spreekt over 11m2. Waarop ik reageer je zult m3 bedoelen,.....omdat je niet spreekt over m2 maar over m3 bij het berekenen van koelen of verwarmen. (dit ziet hij later ook in)

 

Begrijpen wij elkaar nu wel ? :( Maar goed, we kunnen het er heel lang over hebben, het gaat erom dat Mr.Newbie het wel begrijpt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...