Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
estee

1x Phenomeno 400 Watt

Recommended Posts

Heb toch maar besloten op een verslagje te starten omdat ik een dezer dagen de mannetjes ervan tussen ga halen. En dan kan ik jullie hulp wel best gebruiken. :D Op het eerste zicht zijn er van de 5 zaadjes 4 mannetjes gesignaleerd, eentje heb ik al verwijdert. Valt dus best tegen ;) . Maar om dit met zekerheid te bevestigen roep ik graag jullie hulp in. Deze week ga ik gedetaileerde fotos nemen. De plantjes zelf gaan wel goed, al enkele 11-vingerige bladeren gespot...

Nu vraag ik me wel af of het nog de moeite loont om slechts 1 plant nog te laten doorbloeien onder 400 watt. Ik heb ongeveer 150€ kosten, volgens mij ga ik dit niet uit dit ene plantje kunnen uithalen.

 

Maar voorlopig een klein historiekje:

 

We kweken gewoon op aarde

5 Zaden phenemeno

5 weken onder TL (72 watt) ontkiemd en voorgegroeid

nu: 10 dagen onder 400 watt op 12/12

 

phenomeno:

8/9 weken bloei

500/400 gr per plant

easy

breeder: spliff seeds

Het is een braziliaanse indica uit het tropische regenwoud. Kan een hoop regen hebben

Citrus smaak, energievol effect

 

 

Phenomeno (5 seeds) 75% Indica, citric odour and flavour. Energetic effect and accustomed to humid climate. THC 18.1%.

 

fotos: 10 dagen 12/12

 

med_gallery_8749_2250_142047.jpg

 

med_gallery_8749_2250_417725.jpg

 

med_gallery_8749_2250_325305.jpg

 

med_gallery_8749_2250_644033.jpg

 

med_gallery_8749_2250_664558.jpg

 

med_gallery_8749_2250_329719.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

estee je foto's zijn niet duidelijk

close-up met een witte achtergrond en dan wordt

het veel beter.

 

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch wel dat je die 150 euro eruit haalt, zeker als het voor eigen gebruik is.... toppen scroggen zou ik dan zeggen.

Je had ze ook kunnen stekken, maargoed...das achteraf gelul.

 

Wat betreft die foto's.. lampen uit, flits aan, of ff witballans goed instellen. ;)

 

Succes met je kweekie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scroggen lijkt me idd nog iets. Ben wel een noob op da gebied... Is het hier ook al niet een beetje laat voor? ondanks dat het zaadplanten zijn en wrs toch nog een stukje zullen doorgroeien staan ze al 11 dagen nu op 12/12. En de uitschieters zijn voorlopig nog een beetje te klein daarvoor.

Als ik slechts een dame overhoudt wordt het scroggen, toch hoop ik nog op 2. ;)

 

Morgen volgen betere fotos, ik was net te laat voor de lamp aan ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik dus al vreesde slechts 1 dame van de 5 zaadjes :( . Ik heb ze meteen even bij ons op het terrasje bijgehaald voor een fotoshoot. Ze gaat wel goed moet ik zeggen, klein beetje verbrand omdat ze te hard naar de lamp toegroeide. En een beetje water te kort maar dat probleem is ondertussen al opgelost. Enkele steeltjes zien wel een beetje paars (zie foto) kan dit volgens jullie te maken hebben met de kleine verbranding?

Omdat ik het toch zowat zielig vind slechts 1 plantjes onder een 400 Watt zou ik er graag toch nog enkele bijplaatsten. Deze zaden zullen dan meteen onder 12/12 terrecht komen. Hierover twijfel ik nog ofwel ga ik de lowryder II even testen ofwel ga ik 10 anesthesias bestellen zoals Silver gedaan heeft in zijn verslagje. Heeft hier iemand enige por of contra's bij? Anyway enkele fotos van het enige overblijvertje:

 

med_gallery_8749_2250_621067.jpg

 

med_gallery_8749_2250_453228.jpg

 

med_gallery_8749_2250_1008394.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reacties blijven een beetje weg maar ik doe toch dapper voort.

De concurentie is zwaar tegen verslagen van 150 planten :(

 

Het twijfelgeval blijft voor twijfel zorgen. Dacht dat het een mannetje was maar vandaag toonde hij toch enkele vrouwelijk vormen. het resultaat van deze twee is dus meestal ... een herma. Het is het plantje dat een beetje achterstodn op de rest

 

Wat denken jullie?

 

med_gallery_8749_2250_529684.jpg

 

med_gallery_8749_2250_258477.jpg

 

med_gallery_8749_2250_529692.jpg

 

med_gallery_8749_2250_484047.jpg

 

med_gallery_8749_2250_552732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de massale reacties (myes) doe ik toch dapper voort, stel dat er ooit nog iemand phenomeno gaat kweken, dan heeft hij toch een gedacht hoe het er allemaal een beetje uitziet. En het ziet er naar mijn mening goe uit. Het twijfelachtig hermaatje blijkt nu toch een vrouwtje te zijn. raar, maar zoveel te beter. Hij blijft wel een beetje achter tov zijn grote zus die is nu al 80 cm (groeit zo'n 2 cm per dag) het achterblijvertje meet 60 cm maar ontwikkelt iets sneller zijn toppen.

Voor de rest niets te klagen. Enkel de onderste fanleafs die afsterven en ik merk ook dat de onderste bladeren iets lichter van kleur zijn als de bovenste. Kalium tekort?

 

Anyway ze staan nu precies 21 dagen onder een 400 Watt op 12/12. Ze krijgen nu bloeivoeding mee van terra Flores 2 keer op de week. Heb ook een paar regenwormen in de potten gestopt (12L) om de aarde een beetje luchtig te houden.

 

eerste plantje (achterblijver):

 

med_gallery_8749_2250_314272.jpg

 

med_gallery_8749_2250_721248.jpg

 

med_gallery_8749_2250_1223694.jpg

 

med_gallery_8749_2250_625582.jpg

 

med_gallery_8749_2250_744073.jpg

 

de grote zus:

 

med_gallery_8749_2250_45747.jpg

 

med_gallery_8749_2250_944151.jpg

 

med_gallery_8749_2250_1034577.jpg

 

med_gallery_8749_2250_579990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit moet wel een van de zieligste topics zijn ooit. doe nochtans men best :welcome: .

 

Bon we zijn aan dag 24 beland op 12/12. het achterblijvertje is stevig toppen aan het bouwen en is gestopt met groeien.

De grote zus daarentegen groeit nog elke dag 2cm. Het wordt wel eens tijd dat ze daarmee stopt. Geef ze zo'n 40 cl water mee per dag en 2 maal per week voeding (canna flores). Ik heb wel gezien dat de puntjes van de blaadjes geel beginnen te kleuren dus kga een weekje stoppen met voeding geven.

Ook nog opmerkelijk is dat de onderste bladeren aan het afsterven zijn of aan het vergelen. Is dit normaal?(zie foto). Ik denk dat het gewoon de eerste 4 blaadjes zijn die de plantjes hadden.

 

fotos:

 

achterblijvertje (65 cm)

med_gallery_8749_2250_451609.jpg

 

med_gallery_8749_2250_14000.jpg

 

onderste bladeren:

 

med_gallery_8749_2250_36444.jpg

 

toppen zijn nog wa fluffy, hopelijk groeien ze snel dicht.

 

med_gallery_8749_2250_227265.jpg

 

 

 

de grote zus ( 95 cm):

 

med_gallery_8749_2250_405549.jpg

 

med_gallery_8749_2250_405549.jpg

 

med_gallery_8749_2250_825441.jpg

 

med_gallery_8749_2250_404307.jpg

 

ook hier vergeling van het onderste blad:

med_gallery_8749_2250_291781.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar eens tijd dat er iemand reageerd ;) :)

Kan zijn dat je een N tekort hebt, kan ook zijn dat ze te weinig licht vangen en het kan zijn dat ze gewoon meer voeding wil :)

Neig meer naar het laatste...

Bij overvoeding zijn de bladeren donkergroen en zij zal vanaf de punt afsterven :welcome:

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat gaat wel een mooi plantje worden zou ik zo zeggen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare topopbouw heeft dit soortje :welcome:

Heeft wat weg van m'n FWS plantjes...

 

Jammer dat je er maar 2 overhoud :) , al wat nieuws om er bij te zetten?

 

Later,

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no name: denk niet dat het aan het licht lis. Ze staan met z'n tweetjes recht onder de lamp (400 watt) Dus ik zal eens proberen met een beetje Natrium toevoeging. Maar is dit wel versatndig omdat de plant al in bloei staat dacht ik dat hij nu vooral P & K nodig heeft.Mss kan het wel zijn omdat de plant nu bijna een meter is dat de dieptestraling van de lamp niet ver genoeg komt...Ik heb nochtans een reflecterend bodempje liggen. Zolans het bij de andere bladeren blijft is het natuurlijk niet erg. De rest ziet er mooi groen uit...

 

Kees the mad: ik hoop het ook dat ze zo verder doen, enkel een beetje voller mogen ze worden maar ja ze zitten tenslote nog maar aan 24 dagen 12/12

 

el fish: het achterblijvertje lijkt idd wel een grote gigantische kaars te worden. Bij de grote zus is het allemaal iets meer gespreid.

Voorlopig ga ik het bij deze 2 houden, denk dat ik hier na eens ga kijken wat sannies shop allemaal te bieden heeft :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens ff tijd voor een update we zijn aanbeland aan dag 28 van de bloei.

Er is ondertussen wel het een en ander gebeurt, de twijfelachtige herma blijkt dus toch een volbloede herma te zijn. Jammer maar helaas. We gaan gewoon verder met 1 plantje, en wat doet die het goed. Ze bleef maar groeien tot inmiddels 125 centimer. We hebben ze geknakt, die ze goed overleefd heeft, en nu lijkt de groei toch stilaan gestopt.

Tegen de vergeling in de onderste bladeren hebben we een beetje extra stikstof toegevoegd dmv een lekkere brandnetelscocktail :doctor:.

We zijn ook gestart in de 5de week bloei met pk13/14 toetevoegen van de voedingslijn Ferro. 4ml op 10 liter + 30ml op 10 liter canna Flores.

 

Hier enkele fotos

 

De hoofdtop:

med_gallery_8749_2250_53117.jpg

 

med_gallery_8749_2250_17349.jpg

 

De knak:

med_gallery_8749_2250_742357.jpg

 

 

Enkele zijtopjes:

med_gallery_8749_2250_78228.jpg

 

med_gallery_8749_2250_1035758.jpg

 

med_gallery_8749_2250_238505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop toch ook op een goeie 30-40 gram. De zijtopjes gaan lekker enkel de hoofdtop blijft een beetje fluffy.

We zitten nu aan de 33ste dag van de bloei ik geef ze nog zo'n goeie 4-5 weken. dan moeten ze klaar zijn. De knak heeft nu goed zijn werk gedaan, de plant is volledig gestopt met groeien.

 

Ze krijgen nog steeds wekelijks 1X canna flores en 1X ferro PK 13/14.

 

We hebben een stokje moeten plaatsen naast de plant want hij begon een beetje door te zakken. Hierbij hebben we wrs enkele wortels beschadigt, hopelijk doorstaat ze het goed.

 

med_gallery_8749_2250_1211059.jpg

 

med_gallery_8749_2250_1099767.jpg

 

med_gallery_8749_2250_51994.jpg

 

med_gallery_8749_2250_96355.jpg

 

med_gallery_8749_2250_951645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

wat een kaars van een hoofdtop is dat zeg! :smoke heel mooi gedaan, ookal heb je zo weinig dames. ik schat dat het een ruime 30 gram zal worden.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegens vakantieplannen hebben we de ene plant maar geoogst. Hij kon wel nog een weekje denk ik maar hij heeft toch 8 weken staan bloeien. Hier enkele fotos. Ik hoop dat het boven de 30 gram droog wordt. We zullen zien na 2 weekjes drogen ...

 

 

enkele toppen

 

med_gallery_8749_2250_472904.jpg

 

hoofdtop:

 

med_gallery_8749_2250_537736.jpg

 

med_gallery_8749_2250_426109.jpg

 

het geheel:

 

med_gallery_8749_2250_802124.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt er wel op zo'n 20 gram als het droog is..

 

Mooie plant trouwens :wtf:

 

Sizla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

khoop toch een beetje meer als 20 gram. na 5 dagen drogen is het toch al flink ingekrompen. Nog een dikke week te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

neuh joh... dat zal wel een grammetje of 50 zijn denk ik.. meer zelfs nog :wtf:

 

kun je nagaan als je 5 van dat soort dames had gehad onder die lamp..

 

mooie plant en geniet ervan :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere lollie !!

 

Veel :wtf: plezier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegen die hap!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat julie gelijk krijgen :wtf: . Maar ik blijf toch mss een beetje pessimistisch ingesteld.

Het zijn wel gevaarlijke dagen nu, zeer vochtige lucht buiten. Daarom heb ik het ventilatortje er non-stop onder gezet (niet op de toppen zelf).

 

Volgende week laat ik jullie het eindgewicht weten, dan moet het wel goed droog zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 10 dagen drogen is het resultaat bekend. Droog 47 gram. Als je dit in gram/watt berekent is dit verschrikkelijk weinig, maar omdat het van 1 plantje was waren we toch tevreden. Ook is er nog een grammetje (vinger/schaar) hasj en 500 gram wietboter.

 

Wat het roken betreft zijn we ook zeer tevreden. Het heeft een lekkere zoete smaak, perfect voor dit weertje om tijdens een zwoele zomerse valavond eentje te rollen. Het effect is eerder high dan stoned (alhoewel :D) dit kan mss wel te maken hebben met dat hij een weekje te vroeg is geknipt.

 

Conclusie: zeer tevreden. Een dezer beginnen we aan de bouw van een klein degelijk hok met daarin wrs anesthesia's

 

bedankt voor het volgen en de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natrium? keukenzout? Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

N= Nitrogenium= Stikstof :D

Denk aan een voeding met een oplopende NPK verhouding.

Houd stikstof laag, anders worden ze nog hoger(wel wat geven). Peters Blossom Booster is 10-30-20 plus veel sporen.

Anders voeding voor bloeiende kamerplanten van Pokon.

Niks nis met 13-14, maar daar zitten geen sporen in. Kan je compenseren met Pokon Groenkracht, dat is een sporen mix.

 

Groet, hjm

 

 

no name: denk niet dat het aan het licht lis. Ze staan met z'n tweetjes recht onder de lamp (400 watt) Dus ik zal eens proberen met een beetje Natrium toevoeging. Maar is dit wel versatndig omdat de plant al in bloei staat dacht ik dat hij nu vooral P & K nodig heeft.Mss kan het wel zijn omdat de plant nu bijna een meter is dat de dieptestraling van de lamp niet ver genoeg komt...Ik heb nochtans een reflecterend bodempje liggen. Zolans het bij de andere bladeren blijft is het natuurlijk niet erg. De rest ziet er mooi groen uit...

 

Kees the mad: ik hoop het ook dat ze zo verder doen, enkel een beetje voller mogen ze worden maar ja ze zitten tenslote nog maar aan 24 dagen 12/12

 

el fish: het achterblijvertje lijkt idd wel een grote gigantische kaars te worden. Bij de grote zus is het allemaal iets meer gespreid.

Voorlopig ga ik het bij deze 2 houden, denk dat ik hier na eens ga kijken wat sannies shop allemaal te bieden heeft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...