Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rokkelbok

Voor De Eerste Keer Spacecake

Recommended Posts

Aangezien er op dit forum enorm veel recepten staan met verschillende hoeveelheden wiet en hoeveelheden boter enz. wilde ik om erge dingen te voorkomen toch even overal zeker van zijn.

 

We willen dus met een groepje voor het eerst spacecake eten en bakken, de meesten zijn niet heel ervaren met wiet/hasj dus willen we een niet te sterken spacecake maken. We gebruiken een redelijk normale rechthoekige bakvorm die in menig keuken te vinden is. We zouden dus graag wat tips willen over hoeveelheid gram enz.

Het liefste kopen we het kant en klaar geen idee of dat mogelijk is.

 

Verder, kan je de wiet ook anders in de cake krijgen dan dmv. de boter, aangezien dit ons nogal moeilijk lijkt. En moeten we echt blaadjes gebruiken als we het met de boter doen of is gewoon wiet uit de shop ook geschikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel, wiet uit de shop is geschikt, kan ook met hash (nog makkelijker, dan hoef je niet te zeven).

 

Als er iemand van (chokolade)melk houdt, los je daar toch gewoon de hash in op.

melk warm maken, hash erin, goed roeren, eventueel nog chokolademixje erin, afkoelen in de koelkast en opdrinken.

 

Over de hoeveelheid kan ik niets zeggen, aangezien ik alleen af en toe een biertje drink ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 1ste keer, had ik zelf een heel dun cakeje gebakken, en die heb ik toen met me broer en een vriend opgegeten, waren beetje relaxt, en et voelde alsof we aangeschoten waren, maar verder niet, kwam omdat er veel tye weinig doorheen zat, en dan zit je 2 uur te wachten op de high, die maar niet komt, echt kut.

ik adviseer, om voor een hele cake ong 10 gram knipafval enof niet zo heel erg sterke wiet te gebruiken, als je sterkere wiet hebt (10/20 %thc) zou ik 5 gram voor een hele cake doen, en die dan verdeln over bv 8 mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is goedt maar je kunt ook de skuf poeder uit de polynator gebruiken.doe ik atijdt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik het doe.....

 

Je boter opwarmen......je wiet erbij gooien en 10 minuutjes laten opwarmen(niet koken hé)....nadien afziften zodat je enkel boter overhoud.

Deze laten afkoelen en nadien gebruiken voor je cake :(

 

Hihi,hoe groot is je groepje man?..

 

In ieder geval de sterkte maakt niet zoveel uit hoor...

 

Gebruik het op deze manier:

 

Klein stukje eten.. 45 min w8en...kijken hoe het je bevalt en dan pas wederom een stukje eten...Zo zou ik het de eerste keer gebruiken :rofl

 

Veel plezier en beware de vreetkick hé...zorg dat je zoetigheid bij de hand hebt mocht het een van jullie niet bevallen.Dat helpt.

 

groetjes

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4g wiet voor 3 personen zal je wel lekker hard van gaan;).

 

Heb juist mn hasjmelk op met 0.5g hasj:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan gaat goedkomen, en normaal rook ik op een gemiddelde vrijdag avond zo´n 5 a 7 joints gaat dit gewoon goed met spacecake voor zn 3e? Want ik heb gehoord dat spacecake wel heavy kan valle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders koop je voor de zekerheid een halfje sos. Helpt perfect voor als je bad gaat of slecht voelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoord dat je met google makkelijk info kan vinden over dat soort dingen :)

 

 

Ook heb ik hier weleens een welkomst bericht gekregen.

Jij ook als ik me niet vergis :D

Daarin staat een gouden tip!

 

 

Enjoy! :)

Be safe.

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ooit eens 5g in een cake gedaan en nadat hij lekker vers uit de over kwam een goed dik stuk vanaf gesneden,

hier heb ik mezelf dus wel zwaar aan mispakt, ik was nog nooit zo high, ziekelijk high zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bump... :D

 

Enneh... '5 gram in een cake' is natuurlijk ook relatief he... :P

Als jij een klein cakeje maakt, is die met 5 gram sterk.

Maar als jij voor een flink gezelschap cake bakt, en daar 5 gram in gooit. Dan zou die 5 gram best eens mee kunnen vallen.

 

Lijkt me handiger om in Gram/pp te werken (oid).

 

Later,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem altijd 1 gram per persoon van gemiddelde wiet. Goede wiet 0.5 gram en slechte wiet 1.5 tot zelfs 2 gram. Rook er eerst een jointje van en bepaal zelf.

 

Of doe er 1 gram per persoon in en eet een half stuk. Dan een uurtje wachten. dan kan je desnoods de andere helft opeten als je wil :-)

 

Indien je hasj gebruikt gebruik dan dezelfde hoeveelheden maar eet eerst een halve plak, en dan als je na een uurtje niet echt weg bent eet je de helft van de overblijvende halve plak op. Als je dan na een halfuurtje niets voelt eet je de rest op. Als je dan nog niets voelt dan heb je rommel :-D

 

EDIT: je kan gewoon als je je deeg aan het maken bent eerst wat boter smelten au bain marie (of op de kachel zetten) en je fijn vergruisde wiet hierin laten weken zolang je aan het deeg bezig bent. Dan kan je zo gewoon die boter gebruiken. Alleen smaakt je cake dan heel erg naar wiet. Zo heb ik mijn eerste gemaakt en ik vond persoonlijk de smaak wel lekker.

 

Ook moet ik toegeven dat je qua geur eigenlijk vooral cake riekt. En nog snel een tip. Doe wat gesmolten chocolade bij je deeg, dan issie nog eens 10keer lekkerder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 gram Super zero Hash in 85gr boter laten smelten :wave:

cakemixje van de Lidl en ziehier het resultaat voordat ze in de oven ging.....

PICT1185.jpg

 

als ie klaar is vertel ik meer, nu eerst het laatste restje uit de kom likken :)

 

is btw voor 7 man, waarvan 3 met ervaring

Edited by lowfreeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook meteen het beslag opeten, je hoeft niet eens de cake te bakken... als je de warme methode voor de wietboter hebt gebruikt, is de THC al actief.

 

ik likte de mixergardes en de beslagkom af, en was al stoned voordat ik de gebakkencake kon aansnijden, om te delen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een lekkere cake in wording uit, lowfreeze...

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ook meteen het beslag opeten, je hoeft niet eens de cake te bakken... als je de warme methode voor de wietboter hebt gebruikt, is de THC al actief.

 

ik likte de mixergardes en de beslagkom af, en was al stoned voordat ik de gebakkencake kon aansnijden, om te delen.

 

 

hehe heb ik toen ook gedaan, was lekker weg de rest vd avond :rolleyes:

 

Cakeje gegeten, voor de ervaren mensen was ie wat licht (2e plakje deed wonderen) maar de "groentjes" hebben de wereld gezien als een doedelzak ;) ;)

ikzelf heb 2 plakjes gehad, ma niet echt het idee dat ik er lekker in zat, dus maar een bijna pure afgaan gerookt en de lachkick was geboren :D

ik heb het zo verschrikkelijk gelachen die avond, ik had er de volgende ochtend gewoon last van :verrygood

 

even over de smaak:

 

men proefde de Hash eigenlijk niet weer terug, de cake was plakkerig en zoet, zoals cake hoort in mijn ogen.

na 20-40 Min. had iedereen een gevoel van werking

erg goed te doseren en doordat ik de hash in het overgrote deel boter had gesmolten was deze erg goed verdeeld.

 

ik vind het echt een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je de warme methode voor de wietboter hebt gebruikt, is de THC al actief.

 

Is hier eigenlijk een wetenschappelijk document over of enig bewijs dat thc pas actief wordt bij verhitting? Dit lijkt me weer eerder zo'n dwaze mythe. Stonerswijsheid die eigenlijk op niks slaagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.

 

wil je een wetenschappelijke text, of een eenvoudig verhaaltje dat voor jou begrijpelijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wetenschappelijk bewijs.

 

Als je gewoon een gram hasj op eet merk je het ook wel. Of wiet/hasj laten weken in alcohol en dan opdrinken werkt toch ook zonder verwarming...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderzoek heeft wel uitgewezen dat de efficiëntie van vaporizers het hoogste is rond 226°C, en maar half zo efficiënt tussen de 150 en 180°C, afhankelijk van het gebruikte plantmateriaal. De zuiverste preparaten produceerden de hoogste efficiëntie; ongeveer 54% voor pure THC tegenover 29% voor plantmateriaal (wiet) met een THC-gehalte van 12%.

 

Bij cannabis verdampen de aromatische bestanddelen met minimale bioactiviteit vanaf 127°C, en worden tot en met een temperatuur van 200°C de cannabinoïden met hogere bioactiviteit vrijgemaakt.

 

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

 

hogere tempraturen maken canabinoïden vrij die bij lage tempraturen gewoon blijven zitten. Deze zulen het lichaam verlaten zonder dat t wordt opgenomen.

 

Doe maar een test. Kauw op een halve gram hasj tot ie is opgelost, en slik door met koude melk.

los de hasj op in warme boter, en voeg toe aan melk, en drink op

 

de warme methode zorgt voor optimale THC opname

Koude dierlijke boter is altijd in vaste vorm, en hierdoor kan THC niet oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk die temperaturen eens. Die bereik je niet met melk te koken. En waarom zouden ze moeten kunnen verdampen? Ze moeten gewoon in de bloedbaan opgenomen worden.

 

De vraag is ook; " moet thc verwarmd worden voor het actief wordt?(=voor het effect heeft op de gebruiker)?" En ik denk niet dat dat zo is. Welke chemische reactie zou er dan plaatsvinden?

 

Dat de hasj sneller opgenomen wordt kan ik wel begrijpen. Warmte doet nu éénmaal sneller oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een natuurkundige reactie

 

 

net als met zeep. (Stearaat)

Als je een stuk zeep in water legt gebeurt er ook niets(mss na een maand ofzo), maar als je t water aan de kook brengt, dan lost de zeep directop in het water

 

de THCmoleculen gaan zich afzetten tegen vetmoleculen. hierdoor worden ze snellen en volledigdoor het lichaam opgenomen.

als je een stukje hasj in een klont boter duwt, gebeurt er niets, als je t zo opeet gebeurt er nog niets, behalve diaree

 

Je hebt warmte, vet en THC nodig.

 

maar dat lijkt me wel logica

 

als je een stuk hasj inslikt, geberut er pas wat als t warm word(door je maag). maar niet byzonder veel.

 

 

THC lost alleen op in dierlijke vetten. je kan t wel verpoederen en in olie gooien, maar dan heb je een mengsel, geen emulsie.

 

Ik moet ook niet in discussie gaan op zo'n manier, als je iets niet gelooft, kan je ook zelf opzoek gaan.

 

De vraag is ook; " moet thc verwarmd worden voor het actief wordt?(=voor het effect heeft op de gebruiker)?

 

 

Ja, er vind geen chemische reactie plaats, het THC molecuul blijft grotendeels intact, De THC moleculen moeten van "klontjes" naar zwevende moleculen gaan. Dit bereik je door te roken, viporazen, wietboter, etc.

 

Je longen en spijsverteringsorganen, nemen geen klontjes op, maar losse moleculen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dus wel degelijk de 'stonerswijsheid' waarover ik het had :verrygood .

 

Je hebt gewoon de warmte nodig om de THC op te lossen zodat die ook makkelijker wordt opgenomen. Mij ging het erom dat iedereen altijd zegt dat warmte nodig is om THC actief te maken, dat is dus niet het geval. De warmte is enkel nodig voor het oplossen in het vet zodat het DAN makkelijker kan opgenomen worden. Een blokje hasj is opzich even actief, het wordt gewoon veel trager opgenomen.

 

Bij deze dus nog steeds geen bewijs gezien dat warmte THC activeert. Bij deze dus ook nog geen wetenschappelijke tekst gezien die dat bewijst( en neen, wikipedia is allesbehalve wetenschappelijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...