Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K.f.K

K.f.k's Derde Kweek- 64 Sneeuwwitjes 4x600 Watt

Recommended Posts

hey ;)

 

@saxmachine

ze gaan wel een stuk langzamer als de vorige kweek hoor :specool toen waren ze na 11 dagen groei tussen de 20 en de 30 cm nu zijn ze tussen de 24 en de 12 cm :lol: en dat naar 14 dagen groei.

hahaha ik hoop dat jij ze een stuk beter hebt ;)

 

 

maar ik heb een PROBLEEM vrees ik :P ;) :P ;)

mijn temp loopt met de lampen aan te hoog op :verrygood het was gister tussen 23.00 en 03.00 rond de 36 graden met 4 lampen aan.

en dat komt door een paar dingen vrees ik :whistling

 

* mijn 1800 M3 ruck afzuiger gaat van uit mijn hok via de zolder naar een pijp op het dak.

vanaf het filter tot de afzuiger gaat het via een 200 mm slang en na de afzuiger tot de pijp ook met een 200 mm slang.

maar de afvoer pijp heeft een diameter van 125 mm ;) dus daar knijpt die hem behoorlijk af.

 

gallery_14320_4573_211348.jpg

 

dit is nog mijn ouwe softbox hieboven en de foto hieronder is de 1800M3 ruck op zolder plus de 2000M3 carborigonal filter in het hok.

 

gallery_14320_4594_634710.jpg

gallery_14320_4594_52149.jpg

 

* tevens haal ik nu verse lucht van mijn zolder doormiddel van 2 x 125 mm slangen--- 1 actief en 1 passief.

 

med_gallery_14320_4573_329007.jpg

 

gallery_14320_5216_375065.jpg

 

hier heb ik de passieve inlaat in het midden boven de dames gehangen.

 

 

zal het veel helpen als ik nu de 2 luchtinlaat slangen doormiddel van een y verbindings stuk aan de pijp op het dak bevestig en daardoor dus verse lucht van buiten haal.

en daarbij de luchtafvoer nu gewoon op mijn zolder afblaas ? ( direct na de 1800M3 ruck dus geen slang er meer achter en ook niet meer afknijpen naar 125 mm )

ik neem aan dat de af te voeren lucht wel gewoon onder mijn dakpannen verdwijnt.

 

zal dat veel meer lawaai geven trouwens ? of voor de zekerheid er toch nog een stuk slang aan laten zitten ?

 

ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat ziet er weer super uit

 

gaat weer helemaal goed komen

 

 

suc6 deze nieuwe ronde

ik volg je weer

 

 

 

scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Scarr dank je wel kerel.

ik ga er hopelijk weer een lekkere ronde van maken :specool

 

zo ik ben vandaag ff aan het knutselen geweest :whistling

 

ik heb deze afzuiger nu als actieve inblaas geinstaleerd.

 

gallery_14320_4594_597214.jpg

 

ik heb hem op zolder tussen de slangen geprutst en beneden in mijn hok staat nog een andere actieve inlaat.

 

gallery_14320_4594_776258.jpg

 

ik heb deze slang nu op mijn schoorsteen pijp aangesloten en zo haal ik nu verse lucht van buiten.

 

gallery_14320_4594_309815.jpg

 

tevens heb ik nu dus ook mijn afzuiger daardoor van die pijp afgehaald en die blaast nu gewoon op zolder de lucht eruit.

 

 

 

de temp was vannacht namelijk tussen de 27.8 en de 32.4 graden en dat vind ik wat te hoog :verrygood en hoop dat het nu wat koeler blijft in mijn kweekhok.

 

 

update 1e dag bloei om 8.45 op 28.05.08 was de temp 32.2 en een l.v van 30 %

 

temp lamp aan 27.8 tot 32.4

temp lamp uit 19.8 tot 22.4

l.v tussen de 30 en de 82 %

 

pot blumat 110

aardebak blumat's 1e -- 80

2e -- 100

 

 

ik heb ze vandaag voor de 2e keer tegen spint behandeld met bayer masai :P

 

verder gaat het de goede kant op :lol:

 

gallery_14320_5216_47110.jpg

gallery_14320_5216_870156.jpg

 

 

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEY KFK

 

mooie oplossing voor je warmte probleem

 

pas wel op voor schimmel op je zolder door de warme/vochtige lucht

op een oud aarde hokje van mij had ik ook de uitblaas in een andere kamer

en daar begon het te schimmelen

 

 

verder ziet het er echt goed uit :verrygood

dames voelen zich lekker op hun gemak daar

 

 

 

scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit K.f.K, hoop voor je dat je het nog een beetje koeler krijgt bij de dames :specool

Vooral door gaan zou ik zeggen :verrygood

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet d'r zeer goed uit kfk. Altijd goed om te zien hoe andere "mollebonen" het doen op het kweek gebied :verrygood

 

Yours,

 

Kleenex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :P

ik zit al bijna de hele nacht op mijn zolder te bedenken hoe het beter kan :verrygood

want de temp is nog niet lager :P

hij zit nu tussen de 31.7 en 33.4 graden ;) voor nu is dat nog niet zo'n ramp maar als het straks echt warm word :lol:

 

PLUS dat het nu behoorlijk meer herrie maakt op mijn zolder ;) en het erge er aan is dat je dat buiten goed kan horen ( oud huisje met een slecht geisoleerd dak )

 

ik heb best wel veel slang tussen het filter en de afzuiger een meter of 3-4 plus na de afzuiger ook nog weer een stuk slang van 1,50 meter.

zal het veel minder lawaai maken als de afzuiger zo kort mogelijk op het filter is gemonteerd ?

want dan ga ik dat morgenvroeg direct aanpassen.

 

helpt het ook als ik op de afzuiger een airsock bevestig en daardoor uitblaas ?

 

ik ga morgenvroeg ook kijken of ik er nog een extra lucht inlaat bij kan maken want ik zuig de lucht af door een 200 mm slang maar er komt maar door 2 kleine actieve lucht inlaat dmv een 125 mm slang lucht in mijn hok.

en die 2 zijn dmv een y-stuk op 1 slang bevestigd die weer is aangesloten op mijn schoorsteenpijp van 125 mm.

 

hahaha hij zuigt de muren er nog net niet uit ;)

zoveel vacuum heb ik in mijn hok namelijk :specool ik moet echt behoorlijk stevig tegen mijn deur drukken wil die open gaan.

die extra inlaat word wel een passieve en komt aan de dakpannen kant i.v.m lawaai.

 

mzzl.

 

oja bijna vergeten ;)

 

@Scarr

hahaha het is nog niet helemaal opgelost he ;)

iig bedankt.

 

@No Name

hoop is niet genoeg vrees ik hahaha ik kan wel een :whistling gebruiken.

thanks man.

 

@Kleenex

hahaha dank u maar echt vlekkeloos gaat het nog niet man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp, gaat je slang op zolder in een kleinere buis naar buiten.

 

Misschien moet je voor de test eens je slang loskoppelen van die buis en gewoon in je zolder uitblazen.

De warmte is uit je hok, naar de zolder...

Mocht dit werken, kun je mischien een kleine afzuiger met koolstoffilter in die buis steken en je zolder afzuigen.

Dan kan je misschien de filter in je hok weg doen, en dan zuigt die beter...

 

Ben maar aan het meedenken é...

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo k.f.k, ik heb in het begin van mijn kweek precies het zelfde gehad ! mijn temp liep soms wel op tot 35 gr ! wat ik gedaan heb is de termostaat er tussen uit gedaan en hand matig elke morgen de temp ingesteld ! zo kun je hem gelijk s,morgens wat hoger zetten en blijft het langer koel in je hok :specool ! wat ook een oplossing is zijn cooltubes om je lampen want als het nu al boven de 30 graden is in je hok moet je hopen dat het in de komende weken niet echt mooi weer gaat worden want dan krijg je nog meer problemen !! als je planten wat groter worden zal de temp ook naar beneden gaan !wat je ook kan doen is bijde inlaten actief maken !! dat kan ook schelen in de temp !! hopen op regen dus de komende wekennnnnn :verrygood groetjesssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

@El Fish

ik heb gister dat al veranderd :P maar dat helpt nog niet echt.

het geeft wel een hoop herrie :whistling ik heb de slang vanaf de filter naar de afzuiger al met een dikke 1.5 meter ingekort en dat scheelt wel wat lawaai.

 

@janklaasen

laat de regen maar komen :P

ik ben niet iedere dag aanwezig in mijn woning dus dat met die thermo gaat m niet worden.

cooltubes is nog een optie ;)

 

de inlaten zijn al actief maar het is gewoon te weinig vrees ik :lol:

wat natuurlijk ook in mijn nadeel werkt is dat de beide 125 mm inlaat slangen doormiddel van een y-stuk op 1 slang van 125 mm zijn gekoppeld.

zo komt er niet genoeg koele lucht mijn hok in :specool en dat is ook wel te merken aan hoe extreem vacuum mijn hok word gezogen :verrygood ik moet echt hard tegen de deur duwen om m open te krijgen.

 

 

 

ik ga nu weer op mijn zolder bezig en ga er 2 inlaten bij maken en dan heb ik 2 x 125 actief en 2 x 125 mm passief ;)

ik hoop dat dat wat helpt en dat ik zo ook wat minder lawaai op mijn zolder heb.

 

tot laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Janklaasen dat mag hoor :whistling

 

he he ik bden eindelijk weer van mijn zolder af :lol:

ik heb nu 4 lucht inlaten :P 2 x 125 mm actief en 2 x 125 mm passief :verrygood ik hoop dat dat nu voldoende is.

 

gallery_14320_4594_645941.jpg

 

dit zijn 2 passieve inlaten :P het gaat wel van een 125 mm slang doormiddel van een y-stuk over in 2 125 mm slangen.

ik heb dat aangesloten op een rooster wat ik in mijn plafond van mijn achterhuis heb gemaakt.

 

gallery_14320_4594_246235.jpg

 

en zo hangen de slangen in mijn hok :specool zodat het direct door mijn ventilatoren verspreid kan worden

 

gallery_14320_4594_900336.jpg

 

 

dit is 1 van de actieve lucht inlaten ;) deze zuigt de lucht via een schoorsteenpijp naar binnen.

 

gallery_14320_4594_658849.jpg

 

dit is de 2e actieve lucht inlaat en deze heb ik aangesloten op een kast die ik tegen mijn zolderraam heb bevestigd ( het raam staat een stukje open )

gallery_14320_4594_466623.jpg

gallery_14320_4594_298115.jpg

 

je ziet het is best gezellig op mijn zolder ;)

 

ik hoop dat ik de temp en lawaai nu beter onder controle heb ;)

 

ik heb vandaag ook nog ff ZW folie op de potten gelegd i.v.m tehoge bodem temp (27 graden)

 

gallery_14320_5216_960494.jpg

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een slangenstelsel ,als het maar werkt :verrygood

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Hoe gaat het nou met de temperatuur?

Ik heb misschien nog een simpele optie om te proberen en dat is een ventilator dusdanig plaatsen dat die tussen je planten en lampen door blaast. Op die manier word de warme lucht van de lampen beter verspreid en opgenomen zodat de plaatsen waar zich koelere lucht bevind opwarmen en plekken waar het warmer is een beetje afkoelen. Misschien scheelt je dat een paar graden en bijkomend voordeel is dat je lampen dichter bij de dames kunnen.

 

grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :lol:

 

@Klaas Bruinsma

thanks man maarre vraagje ; heb jij de zelfde foto als social ?

 

@Buble

hey man hahaha ja dat is het zekers :verrygood maar tot nu toe helpt het wel gelukkig.

 

@Underground

hahaha dank je kerel maar dat heb ik er al bij instaan :specool er staan 2 tot 3 aan de voorzijde en er hangt 1 aan de zijkant in mijn hok.

maar idd dat scheelt je zo een graad of 3-4

en ik heb dat ook zodat de koele lucht direct kan circuleren in mijn hok.

 

 

ff kleine update 4 dagen bloei om 5.45 op 31.05 was de temp 31.9 en een l.v van 30 %

 

temp met de lampen aan is nu tussen de 27.8 en de 33.2

temp met de lampen uit is tussen de 23.7 en de 24.9

de l.v is tussen de 30 en de 61 %

pot blumat 160

aardebak blumat 1e -- 80 ( voor de zekerheid ff gereset)

2e --90

pot temp is 27 graden

aardebak temp is 25 graden

 

 

ik heb ze allemaal met schoonwater beneveld/besproeid

en ik heb tussen de potten 7 liter schoonwater met een p.h van 6.4 en een e.c van 0.5 en 21 graden gegooid.

 

morgen/overmorgen weer meer info en wat foto's :whistling

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey weer een update ;) 6 dagen bloei om 9.15 op 02.06.08 net nadat de lampen uit zijn gegaan was de temp 29.9 graden en een l.v van 33 %

 

temp lampen aan tussen de 29.7 en 32.6

temp lampen uit tussen de 22.1 en 24.6

l.v tussen de 30 en de 60 %

 

pot temp 27/28 graden

aardebak temp 25/26 graden

 

pot blumat 120

aardebak blumat 1e -- 80

2e -- 90

 

ik heb ze allemaal beneveld met schoon water en tevens heb ik ze allemaal plusminus 200 ml water met voeding gegeven.

op 15 liter water heb ik 30 ml rhizotonic , 30 ml cannazym & 60 ml alg a mix toegevoegd.

p.h 6.5

e.c 0.6

temp 22 graden.

 

gallery_14320_5216_35966.jpg

gallery_14320_5216_387284.jpg

gallery_14320_5216_981128.jpg

gallery_14320_5216_173971.jpg

gallery_14320_5216_53239.jpg

 

aan de rechterkant in de aardebak zijn nog een paar achterblijvers zo te zien :welcome: voor de rest zijn ze volgens mij nu wel redelijk aan het groeien.

 

de temp heb ik voorlopig eerst weer een beetje onder controle :)

 

als ze er 22 dagen instaan ga ik de aardebak dames dieven althans de grote dames want volgens mij hebben ze aan de rechterkant genoeg ruimte om wat breder te worden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey K.f.K ziet er uit op de foto's dat de potdames een stukkie voor lopen op de bakdames :welcome:

De potdames lijken ook iets meer voeding te lusten :)

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@No Name

de potdames staan in nieuwe all mix grond en de aardebak dames staan in de hergebruikte all mix grond waardoor ik 40 liter wormenmest heb gemengd en 3 zakken nieuwe all mix boven op heb gegooid.

dus voeding kunnen ze haast nog niet nodig hebben lijkt mij.

 

maar ik zal ze voor de zekerheid ff goed in de gaten houden :welcome:

 

thanks man.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeker gezichtsbedrog zijn :welcome:

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk krijg je de temperatuur nog wat naar beneden, met de zomer in aantocht...

 

Verder ziet het er weer goed uit, dat veldje komt wel weer tjokke vol :welcome:

 

We komen later nog wel eens loeren...

 

El Fish :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey k,f,k , wat ben je toch allemaal aan het doen ;) ?? volgends mij maak jij je druk voor niets want je dames staan er toch lekker bij :welcome: :) !!!!!!! volgends mij gaat het best wel goed komen met die vriendinnen van jou :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat vooruit het gaat verbazend goed vooruit :welcome:

hou ze groen

greets db

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :lol:

 

@No Name

hahaha :welcome: ik zal vandaag of morgen ff wat close up's nemen.

 

@El Fish

ik heb vandaag nog ff een extra inblaas kunnen scoren :huh:

en die is iets dikker als de anderen maar die komt bij de thermostaat van de afzuiger op zodat die daardoor geregeld word.

tot laters en bedankt.

 

@janklaasen

hahaha soms ben ik nog stress gevoeliger als mijn schatjes :)

maar ik kan de problemen beter maar voor zijn he ;)

thanks man.

 

@drux bunny

thanks man en ik doe mijn best :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K

 

zo te zien gaat het nog lekker

ook tehoge temp in je hok lees ik

zelf had ik daar ook zo last van maar zuig het nu met twee uitblaas ventilatoren 1k1000 kuup 1x 730kuub

maar als het zo erg benoud weer is krijg je het niet naar beneden

of een aircotje :welcome: :) ;)

weel cusses :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...