Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K.f.K

K.f.k's Derde Kweek- 64 Sneeuwwitjes 4x600 Watt

Recommended Posts

Blij te zien dat ze allemaal mee doen ;) :D

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er al een stuk beter uit dan in het begin ;)

ik volg je

greets db

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je plantjes zijn nu nog klein dus met je afzuiging zal het nou wel meevallen maar continu afzuigen en verversen is toch wel belangrijk!! Beter continu zachtjes dan af en toe aan, ook beter voor je temperatuur en stank straks.

Ik heb hetzelfde probleem als KFK,..

Moet hem hier ook uitzetten in het begin, anders daalt hier de lv onder de 50-55%, ook op de laagste stand van de afzuiger.

Dus nu komt de voor de hand liggende vraag... wat vinden de kleintjes dan prettiger...??

Afzuigen en een te lage lv met een constante temp en luchtverversing..

of om de 45 minuten een temp.schommeling van een paar grdn maar wel met een hoge lv en af en toe luchtverversing.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook hetzelfde probleem, luchtbevochtiger doet het prima zolang ik de afzuiging uit heb staan, staat deze aan krijgt hij hem op de 45-50% maar niet hoger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger moet altijd aan! planten moeten lucht hebben ook als het tenkoste van de lv gaat

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :(

 

@ No Name & drux bunny

thanks ;)

 

@No-Zem

volgens mij vinden ze de temp schommeling minder erg als een te lage l.v want toen stonden ze er veel slechter bij namelijk.

en volgens mij verbruiken ze in het begin veel minder verse lucht als dat ze in volle bloei zijn.

 

@jcp

gelukkig zijn we dus niet de enigen met dit probleem :(

 

@irezumi1

ik zet de afzuiger vanaf morgen weer meer aan hoor :P

maar als ik het zo had gelaten met een te lage l.v hadden ze het denk ik echt niet gered vrees ik :D

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hier ben je!

 

ik zie dat je je plantjes er weer bovenop hebt gekregen. Met wat gedult komt het wel goed zie je wel.

 

Voor de rest: mooi man, ook deze volg ik aandachtig ;)

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo hallo

 

@saxmachine

mooi dat je er weer bij bent kerel :rofl geduld is een schone zaak he ;)

thanks man.

 

 

ff weer een kleine update ;8 dagen groei om 16.00 op 21.05.08 was de temp 23.4 en een l.v van 86 %

 

temp lamp aan tussen de 24.8 en de 30.8

temp lamp uit tussen de 22.5 en de 23.8

l.v tussen de 30 en 90 %

 

pot blumat 70

aardebak blumat 1e--80

2e--100

 

ik heb 10 liter water met daarin 40 ml canna rhizotonic en 40 ml vis mix van biobizz gemengd.

p.h 6.6

temp 22 graden

daarvan heb ik elke dame 100 ml gegeven en de rest van het water heb ik op mijn aardebak verdeeld.

 

tevens heb ik ze ook nog ff met schoon water beneveld ( ga dat nu ook afbouwen)

 

ik heb mijn luchtbevochtiger nu wat lager ingesteld (l.v kan nu wel een beetje naar beneden)

 

de lampen hangen nu op 50 cm afstand v.d plant.

 

ik heb mijn c.v ook wat later in gesteld (i.v.m de 30 graden piek als hij eerder aanspringt)

 

ff paar foto's :)

 

gallery_14320_5216_200612.jpg

gallery_14320_5216_296906.jpg

gallery_14320_5216_755731.jpg

 

er zijn wel een paar dames bij met wat blad problemen :(

 

gallery_14320_5216_71093.jpg

gallery_14320_5216_180786.jpg

gallery_14320_5216_414716.jpg

 

trouwens het zijn er geen 65 meer maar nog 64 want eentje heeft het toch niet gered :(

 

 

tussen 16.00 en 18.00 was de temp met de lamp aan tussen de 24.4 en 27.1 en de l.v was tussen de 61 en 85 %

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej K.f.K KweekJunk :P ,

 

gaat goed hoor :) , van zo'n blaadje schrikken we niet :rofl , dat knippen we gewoon weg :( , en dan is de schade: 1 plantje & 1 blaadje R.I.P :P en daar valt prima mee te leven ;) !

 

Je plantjes zijn nu aan het aanslaan en hier door gaan je plantjes er even wat minder uit zien, dit komt omdat de wortels nu je aarde in groeien en contact maken met een nieuw substraat (voedingstoffen in je aarde en de aarde zelf), hierdoor krijgen ze meestal een terugslag van een paar dagen, verder geef je de kloontjes (waarschijnlijk) al andere voeding dan dat ze bij de stekken boer kregen, dus op dit moment is er erg veel verandering qua voeding voor zo'n klein plantje!

 

Dit is dus het moment waneer ik altijdt een aantal aanpassingen doe, anders kan het nu redelijk fout gaan :) , ik laat de voeding even voor een paar dagen weg, dan hoeft het plantje alleen nog maar aan de growmix te wennen en heb je minder kans op voedings verbranding, hierdoor zullen de plantjes na een paar dagen iets lichter zijn, maar zeker niet verbrand.

 

Daarna kun je het lichtere zo weer mooi donker groen terug voeden/kweken, verbranding of vergiftiging is niet weg te krijgen, dat is blijvende schade, dus zoals ik in mijn eigen topic al aan gaf, weed kweken is vooral keuzes maken op het juiste moment :) .

 

Als ze volledig aangeslagen zijn zou ik weer gaan voeden maar dan Rhizotonic & een groei voeding naar jou keuze en de vismix dus vanaf nu weg laten, mochten je planten dan nog wat meer voeding kunnen gebruiken kan je nog 1x per week met vismix sproeien.

 

Aangezien je lampen maximaal laag boven je kloontjes hangen zou ik de LVH voorlopig nog steeds goed hoog houden en wel ruim blijven sproeien, voorlopig gewoon water :) , anders loop je toch zo weer tegen uitdroging aan, ze zijn nog steeds te klein en staan in een redelijk open ruimte, dus het is anders als in een tent.

 

samenvatting: het gaat goed want het gaat nu zo als het hoort te gaan ;) , even niet voeden, wel sproeien en een hoge LVH houden, hou de hoogte van je lamp goed in de gaten!

 

Maar dat alles is niet meer dan wat ik zou doen, zoveel kwekers zoveel manieren. :(

 

Grt,JF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er veel belovend uit, en dan te bedenken dat je eerste ronde ook al super was betekend dat deze ronde hoogst waarschijnlijk nog beter gaat worden! Ik ben benieuwd of de aardebak zich deze ronde wel gaat bewijzen, want dat viel me de vorige keer toch tegen. Ik had een omgekeerd resultaat verwacht (en stiekem gehoopt :( )

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackFlash

ik wil nog ff een paar keer wat rhizotonic met het water meegeven en dat geef ik dan van bovenaf bij de plug zeg maar.

 

ik heb mijn aardebak wat opgewaardeerd met wormenmest en wat verse all mix en volgens mij zit daar voor de eerste weken genoeg voeding in ( ik heb een monster er van genomen p.h 6.2 en een e.c van 1.6)

 

ik heb ook een monster van de nieuwe all mix genomen en dat was p.h 6.0 en een e.c van 0.8 ( dat zit in de potten)

 

de aangetaste bladeren nu al weg halen ? of gewoon laten zitten ? :(

 

ik heb voor vanavond de 1e lamp van 16.00 tot 03.00 aan en de 2e van 23.00 tot 10.00 zodat ze met ze 2en ff 4 uurtjes samen aan zijn .

zo ga ik dat de komende dagen opbouwen zo dat ze langzaam aan het vele licht en warmte kunnen wennen.

 

ik hou de hoogte goed in de gaten hoor :P ze moeten het wel lekker vinden natuurlijk :)

 

ik had de luchtbevochtiger al op een lagere l.v ingesteld :( maar zal dat morgen weer een beetje opschroeven :)

ik wou ze een beetje naar water gaan laten zoeken namelijk en daardoor een lekker groot wortelstelsel ontwikkelen.

 

thanks man :)

 

@Underground

ik ga de dames in de aardebak iets anders behandelen dan de vorige keer (viel mij ook een beetje tegen namelijk :rofl )

ik ga ze meer dieven en geef ze wat meer de tijd ( heb ze toch iets te vroeg :) denk ik)

 

de dames in de potten ga ik net als de vorige kweek behandelen maar geef die ook iets meer tijd als ze dat nodig hebben.

 

de vorige was mijn 2e kweek en dit is de 3e in mijn kweekleven ;)

de 1e was echt geen topper hoor hahaha met 42 K2's onder 4x600 watt had ik net rond de 1000 gr ;)

maar he :P aldoende leert men :)

 

p.s ik ben ook nog met een side project bezig namelijk 63 sneeuwwitjes onder 3x600 watt hahaha dus eigenlijk ben ik met 2 tegelijk bezig :)

thanks man

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

ziet er allemaal netjes uit :(

ik vindt het een makkelijk en mooi soortje om te kweken,

als ik dat kan moet jij dat 2 keer zo goed kunnen doen :rofl

ga je toppen/fimmen?

op naar de dikke toppen

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey k.f.k , ben benieuwd naar je nieuwe ronde !! deze gaan het wel wel goed doen !!!!!!!! zal je volgenn :( groetjes uit ook het noordennnnnnnnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat dieven lijkt mij ook wel gunstig om fluffy topjes te vermijden, maar ik durfde er deze ronde nog niet aan. Eerst maar eens kijken of ik alles tot een goed einde kan brengen, dan zie ik de volgende keer wel verder :(

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook deze zullen we weer met plezier volgen.

Altijd veel te leren en veel uitleg over hoe je iets doet en dat is natuurlijk leuk om te volgen.

 

Dus bij deze is m'n abonnement hier weer verlengt,

 

El Fish :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo.

 

@drux bunny

ik heb vorige keer 4 dames getopt en ik denk dat ik het deze ronde bij wat meer dames ga doen.

thanks man.

 

@janklaasen

ook doe bedankt mien jong :whistling

 

@Underground

ik ga zekers weer dieven deze ronde althans de dames in de aardebak.

mzzl.

 

@El Fish

ben blij dat je er zo over denkt kerel :lol:

thanks man.

 

 

 

update-tje; 13 dagen groei om 19.00 op 26.05.08 was de temp met 2 lampen aan 27.4 en een l.v van 43 %

 

temp lamp aan 25.1 tot 27.4

temp lamp uit 19.5 tot 23.6

l.v tussen de 43 en 79 @

 

pot blumat 90

aardebak blumat 1e -- 80

2e -- 90

 

ik heb ze alleen beneveld en geef ze morgen weer wat water.

 

gallery_14320_5216_369424.jpg

gallery_14320_5216_753416.jpg

gallery_14320_5216_482692.jpg

 

ze zijn nog wel wat aan de kleine kant :specool normaal had ik ze nu al in de bloei staan maar ze zijn nog maar tegen de 22 cm of kleiner :verrygood

maar ik denk dat ik ze morgen of overmorgen op 12/12 ga zetten.

 

of vinden jullie dat ik ze langer moet laten staan op 18/6?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi K.f.K

 

Sucses deze ronde'(s), lekker bezig.

Ze zijn in ieder geval lekker bijgekomen, ik volg je

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss ze best nog een dagje of 3 laten staan zo, nu lijken ze toch wat klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey K.f.K, ziet er weer goed uit :whistling :lol:

Hebben wel even moeten bekomen van een flinke klap, dus is ook niet zo gek dat ze een beetje trager zijn :verrygood :specool

Die stres komen ze wel weer teboven :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekjes waren na een week op 18/6 slechts een cm of 12 groot, maar eenmaal in de bloei groeiden ze als kool :verrygood De grootste is inmiddels zo'n 85cm..... Naar het schijnt groeien ze zeker 3 weken door in de bloeiperiode dus misschien iets om rekening mee te houden, voor het geval je dat nog niet wist natuurlijk, anders beschouw je dit maar als topic opvulling :specool

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee K.f.K

 

Ze zien er weer beter uit toen ik de eerste keer je topic las, :verrygood :specool

Ik zal ze persoonlijk nog even laten staan mits dat natuurlijk kan anders dan gewoon de bloeifase starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi k.f.k, ziet er weer toppie uit :verrygood wacht maar ff af tot ze een spurtje krijgen die gaan echt wel groeiennnnnn

 

:specool :whistling :lol: ga je volgen groetjes uit ook het noorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

@Mehighto

dank je wel kerel :D ze lopen wel iets achter qua grote als de dames in de vorige ronde :P maar ik ga er van uit dat dat wel goed gaat komen.

 

@estee

ik had dat graag gewild maar dan kom ik met de vakantie niet uit :lol: heb de eerste 2 week van augustus namelijk ;)

thanks.

 

@No Name

ik ga er ook alles aan doen om dat weer goed te maken voor ze :whistling

thanks man.

 

@Underground

dank je voor de opvulling ;)

hahaha ik heb dat al vernomen met de vorige kweek ;) die dames gingen idd de eerste 3 weken v.d bloei nog als een raket omhoog.

 

@henkiedepenkie

dank u dank u :D

suc6 kan ik altijd gebruiken :D

 

@Social

ik heb ze vandaag op 12/12 gezet i.v.m mijn vakantie in augustus :D nu hebben ze zo wie zo nog 9 weken om te bloeien :P

thanks kerel.

 

@janklaasen

kom doar moar bie heur :P

bist altied welkom mien jong :specool

dank u.

 

update 14 dagen groei om 10.00 was de temp 26.8 en een l.v van 30%

 

temp met de lampen aan tussen de 26.1 en de 36.3 :P

temp met de lampen uit tussen de 19.1 en de 22.3 :)

l.v met de lampen aan tussen de 30 en de 55 %

l.v met de lampen uit tussen de 52 en de 78 %

 

pot blumat 100

aardebak blumat 1e--80

2e--90

 

ik ze vanochtend water gegeven met daar in; 10 liter water

15 ml vis mix

20 ml rhizotonic

15 ml alg a mix

12 ml cannazym

 

p.h 6.6

e.c 1.4

temp 24 graden

 

de pot dames gemiddeld 150 ml per plant

en de aardebak dames gemiddeld 200 ml per plant.

 

gallery_14320_5216_320973.jpg

gallery_14320_5216_982916.jpg

gallery_14320_5216_375065.jpg

 

ik heb ze van af vandaag op 12/12 gezet omdat ik anders met mijn vakantie niet helemaal uitkom vrees ik.

de lampen gaan vanavond om 21.00 alle 4 aan tot morgenvroeg 09.00 :verrygood hoop alleen dat ik de temp onder controle kan houden ;)

want die was afgelopen nacht toen ik ze tussen 23.00 en 03.00 alle 4 aan had opgelopen tot 36.6 graden.

 

ik heb er nu wel 2 extra zwenk fans erbij ingezet die lekker tussen de dames en de lampen door blazen.

ik heb bijwijze van test mijn inlaat slang van boven af in het midden laten uitkomen zodat dat direct door de fans verspreid kan worden.

 

de afzuiger is van 21.00 tot 09.00 continu aan en overdag om en om( 30 min niet en 15 min wel aan)

 

ik heb bij de potdames wel veel dames waarbij het blad omhoog omkrult ;)

zal er morgen ff een foto van maken.

 

iedereen nogmaals bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat ziet er toch strak uit KFK

 

plantjes hebben na het slechte begin en mooie comeback vind ik.

 

Ik hoop dat ik ze over 2 weken ook zo ga hebben.

 

 

succes verder man!

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...