Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweek addict

Bloei - Groei Probleem

Recommended Posts

Goedendag WF leden.

 

Onlangs een aantal JB en Rebelshack plantjes opgekweekt onder TL. Vervolgens heb ik ze daar in bloei gezet, met als doel de vrouwtjes te onderscheiden van de mannetjes. Dit is gelukt. Van de 10 zaden, 9 opgekweekt, waarvan 4 mannelijk bleken te zijn. De vrouwtjes outdoor gezet in de volle grond.

 

Het probleem is:

De vrouwtjes pakken de groei niet meer op, en lijken vol in bloei te schieten.

  • De vrouwtjes pakken de groei niet meer op, en lijken vol in bloei te schieten.
  • Bladproblemen. De vergeling is(volgens mij) doordat ik ze geen extra voeding gegeven heb in een lightmix

 

Jullie mening en advies is van harte welkom. Vergeet niet dat dit de eerste kweek is. Dus ram me maar vol met commentaar (liefst wel wat vriendelijk), daar leer ik van natuurlijk.

 

Verduisteren en dus nu af laten bloeien? Of is de planten proberen in goei te laten schieten een betere optie.

 

Een aantal foto's van het probleem:

Gefimde plant in een bak(Jackberry in bloei)

gallery_15250_5207_366896.jpg

 

En nog eens:

gallery_15250_5207_88523.jpg

 

Dezelfde plant, een topje.

gallery_15250_5207_243014.jpg

 

Deze lijkt de groei weer aardig op te pakken. Onderin bladvergeling.

gallery_15250_5207_155355.jpg

 

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is arbeidsintensiever dan ze terug in groei te laten schieten, misschien meer iets voor de ervaren kweker.

Je planten ontbreken blijkbaar voedingstoffen of een foute ph. Ik gok erop dat de voedingstoffen van de lightmix uitgeput zijn.

Wat je nu best doet is de planten buiten in vollegrond zetten en ze zullen zich herpakken, zoals je al een voorbeeldje hebt staan.

In volle grond vinden de planten de nodige voedingstoffen. Als de bladproblemen blijven aanhouden, moet je bijvoeden. Even langs de growshop en je zit goed voor enkele maandjes.

 

succes

 

Brad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat ze ondervoed zijn,vlug voeding halen zou ik zeggen.

Mvgr.C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zoiets meende ik ook al. Een deel wat in de volle grond staat doet het prima. De lightmix is in ieder geval uitgeput.

 

De topjes worden steeds groter naar mijn idee. Terwijl ze zeker wel genoeg zonlicht krijgen. van zonsopgang tot +- 19:00 staan ze in de volle zon. Kwestie van tijd voor ze weer in de groei schieten?

 

Bedankt voor de reacties.

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...