Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Impala1959

Even Voorstellen En Dan Maar Gelijk De Domme Vragen Als Het Mag

Recommended Posts

Ik zat er ook over te denken over de geur. Kunnen je buren je planten (als ze bloeien) vanaf 10 meter afstand ruiken? wel met een schutting een heg van 1m breed en wat struiken ertussen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal volgende week al zien dat je zij scheuten langer worden en de plant een voller uiterlijk gaat krijgen.

De gaten in de bodem zijn geen probleem.

Een heel goed systeem = een lek bak eronderzetten met ongeveer opstaande rand van 5 cm ( wasmachine lekbak )

Je kan daar dan ook voortaan je water en of voeding ingieten.

Je plant zal dan vanaf de wortel alles opzuigen en erg krachtig worden.

 

Dit wordt erg veel gedaan in grote ruimtes met grote lek vijvers waar dan de potten instaan.

Ze geven water tot ca' 3cm in de lekbak ( dus niet op het zand )

Na 2 a 3 dagen is de lekbak droog.

Je kijkt naar je plant of deze mooi rechtstaat en bladeren lekker als het waren naar de zon reiken.

waneer je bladeren iets meer gaan hangen ( niet helemaal omlaten hangen ) geef je weer ca' 3cm water

Op deze manier zie je ook precies of je plant erg dorst heeft of wat minder.

soms kan het in 1 dag al droog zijn.Dit is een teken dat je plant er zin in heeft :(

 

Eventueel voeding na enkele weken ( hypro aangeraden , waarom - omdat hypro compleet is )

Hypro is een voeding waar alle bijkomende voedingen al is toegevoegd.

zoals enzemen en bloei stimulators etc etc .

(ALLEEN ALS VOEDING NODIG IS . KIJK NAAR JE PLANT )

 

En voor labrat wat geur betreft :rofl Ja het zal erg gaan ruiken , met een goed windje zelfs tot op de hoek van de straat.

Een liefhebber zal het ruiken , en met kwadebedoelingen zelfs mischien stelen.

Je zal niet de 1e zijn die wakker wordt en er staat aleen nog de steel !

Somige soorten ruiken minder dan de ander.

Edited by ehv-xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo word ook bij jou het kweken met de paplepel ingegoten :rofl

Die gaten in je bodem heb je ook goed gedaan.

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Lowryder.

Maar voeding geven is dat perse nodig, of alleen voor beter resultaat?

Dacht gewoon moeder natuur haar gang te laten gaan namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De een doet het wel en de ander niet, ik zelf doe het buiten niet.

In de natuur krijgen ze namelijk ook geen bijvoeding alleen als je wel voeding geeft zul je natuurlijk wel een beter eindresultaat hebben. Dus die keuze is aan jezelf.

 

Grtz Lowryder :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is er dan ook meer af te halen of is het dan alleen kwalitatief beter?

Wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool Mieren op mijn plantje, waarschijnlijk dus bladluis :whistling

 

Nu heb ik gelezen dat lieveheersbeestjes een oplossing zijn voor dit probleem.

Of heeft iemand anders nog ideeen?

Want die beestjes gaan zoeken is ook monnikenwerk lijkt me :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel mogenlijkheden

 

Hier de makkelijkste - Ga naar de boerebond of soortgelijke winkel haal bayer en los het op.

 

http://www.bayergarden.nl/SCGARDENBLX/prob...nav=MSIN-5ASD9T

 

Feit dat je ze nog moet zoeken op je plant wil zeggen dat je er ruim optijd bij bent.

Ik zou toch effe zoeken , dan weet je het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar ff naar de boerenbond dan maar, hoop wel dat het hier bij blijft.

En die mieren die erop zitten, kan dat ook kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladluizen zijn bij iedereen wel bekend. Je kunt ze bestrijden met een oplossing van zeep en spiritus en brandnetelgier. Om de luizen te bestrijden kun je ook lieveheersbeestjes vangen en op de plant zetten. Dit zonodig herhalen. De bladluizen komen voornamelijk op zwakke planten af. Vaak heb je na een paar dagen al heel veel bladluizen, maar meestal verdwijnen ze vanzelf.

Als er luizen in de tuin aanwezig zijn, zijn er meestal ook mieren. De mieren "melken" de luizen, ze verzorgen ze, omdat de luizen een zoete vloeistof afscheiden die de mieren eten. Mieren kunnen bestreden worden door bladeren van boerenwormkruid, gebroken eierschalen, rode peper en borax en door heet water in het nest te gieten.

 

Dit is wat er normaal gesproken gezegt wordt over jouw probleem!

De mieren doen niks aan schade maar helpt dus de luizen en dat geeft weer wel problemen.

Kijk verder dan aleen op je plant , zoek ze en pak het aan.

 

Als je de tijd ervoor heb en zin zou ik met een kwast of stofzuigertje even alles schoon vegen of zuigen !

Ik haal zelfs ooit spint weg met een stof sweeper

alles wat je zelf kan verwijderen is altijd beter dan gaan besproeien met middeltjes.

Als je vandaag sproeit , sproei dan morgen na met schoon water !

En vaak herhaal je de gehele procedure na 3 a 4 dagen .

 

En contoleer of het niet aan de plek ligt waar je potten staan. ( te dicht op andere struiken of bomen )

Daar huize veel andere ongedierten , één lekker windje en ze waaien over naar jouw dames.

besproei zelfs die planten of struiken ook anders :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, gaat al een stuk beter nu.

Zondag weer tijd voor een foto, getopt en al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de nieuwe foto`s.

Op en/of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Is nu 40 cm hoog en onderaan 30 cm breed.

s5020002ih0.jpg

s5020003et4.jpg

s5020004bp2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :verrygood

 

De foto van boven af is heel mooi.

Ben benieuwd over een weekje of die dan over de rand heen komt ?

 

groeten KwKr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik idd ook wel benieuwd naar, word tijd dat de zon weer gaat schijnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu toch aan het twijfelen om voeding te gaan toepassen, wat zijn er nu de echte voor en/of nadelen ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar Impala :welcome: ,

wat betreft voeding, je kunt het natuurlijk altijd toedienen. Je plant zal harder groeien en dus ook grotere toppen aanmaken.

Of het kwalitatief betere wiet zal worden durf ik niet te zeggen maar je zult wel meer opbrengst gaan halen.

 

Grtz Lowryder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja goed, dan is er dus eigenlijk geen twijfel meer :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer kan ik het beste beginnen met voeding geven?

Plantje staat vanaf 7 mei buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind toch echt dat je wel wat meer je best mag doen om de topics hier op het forum door te lezen en met name de kweekverslagen.

 

Denk eens goed na, je hebt een klein plantje staan op 65 liter voorbemeste grond. Nou ja, voorbemest, je hebt niet echt gebalanceerd alleen fosfaten toegevoegd in de vorm van beendermeel maar ik neem aan de de intratuin potgrond (mineraal) is voorbemest. Nou is forsfor goed voor de wortelontwikkeling, dus afhankelijk van de dosis zal dat wel loslopen.

 

Het duurt echt heel erg lang voordat die voedingsbuffer van 65 liter (!) door zo'n klein plantje is opgebruikt, kijk maar eens naar je kamerplanten bijvoorbeeld, die staan in een liter! Dus voeden ja, maar nu hoeft dat nog echt niet. Je plantje gebruikt momenteel ook erg weinig water dus iedere regen is extra en overbewatering. Zie mijn verwijzing naar de potparka.

 

Straks zal je zeker voeding nodig hebben en veel water ook. Mijn 2,5 meter hoge powerplanten gebruikten (zelfs met de pot ingegraven) in de warme zomer zo'n 8 liter per dag!

 

Voor 30 euri heb je een tensiometer van blumat en weet je exact of, en hoeveel water je moet geven. Da's niet veel geld als je bedenkt dat het het verschil kan uitmaken tussen succes en falen, oftewel 3 ons goede wiet en een ons niks.

 

Er is een speciale sectie over voeding, uiteraard adviseer ik organisch, net als voor de bestijding. Spruzit en plant-schoon van ecostyle werken prima.

 

En nou rap de zoekmnachine gebruiken en de stickies van de secties en de growguide gaan lezen he! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beginnen met een voedings waarde van 1,2 ofzo !

lekker laag beginnen en opbouwen elke week 1 puntje.

 

heb je geen ph meter dan moet je even gaan uitrekenen met maatbekertje wat er op de voedings fles staat.

Bijvoorbeeld 100ml per 100 liter water , dan hou jij gewoon 50 ml aan lekker laag dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit iets zijn om NU toe te voegen of juist helemaal niet?

 

ECOstyle vloeibare Plantenvoeding bevat ingrediënten uit plantenzaden geëxtraheerd, waardoor de plant extra energie krijgt. Een plant geeft haar zaden altijd een buffer mee, een soort plantstart met enzymen en hormonen om de wortelontwikkeling, groei en vruchtzetting van het nieuwe plantje te verzorgen. Dat specifieke ingrediënt heeft ECOstyle uit de zaden getrokken en aan de nieuwe vloeibare Plantenvoeding toegevoegd.

 

Naast het extract van zaden, bevat de vloeibare Plantenvoeding een extract van zeewier. Dit bevat met name veel sporen elementen evenals een gebalanceerde hoeveelheid hormonen. Deze elementen zijn belangrijk voor de start van de plant, waardoor de plant langer en beter bloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...