Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Newbie

Elektronische Ballast

Recommended Posts

Hey luijkes,

 

Ik heb me 2 elektronische vsa's aangeschaft en ben er zeker te spreken over,want er komt geen brommetje en zoemetje vanaf,maar een groot nadeel,vind ik,is tot de ballasten zelf ook in het hok geplaatst moeten worden en dit zorgt voor nog hogere temperaturen.Nu heb ik de 2 vsa's verlengt door een kabel te plaatsen(2 a 3mtr) tussen de ballast en de fitting om zo de ballast in een andere ruimte te kunnen plaatsen.

 

med_gallery_11317_3656_217670.jpg

med_gallery_11317_3656_290826.jpg

med_gallery_11317_3656_167851.jpg

 

Ik heb helaas geen lumen of een amp meter thuis,dus ik ben eigenlijk benieuwd of het voordeel van meer lumen teniet gedaan wordt door deze actie.

Ik merk wel tot deze vsa's constantere stroom geven,want bij het maken van foto's zie ik helemaal geen trillingen in beeld.

 

Is dit trouwens wel veillig???

 

GReetz,mr newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit trouwens wel veillig???

 

Nee, want ik zie geen aarde naar je lamp lopen :P en ik zou een trekontlasting aan je draad maken, zodat je hem niet uit je kroonsteen kunt trekken.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bbb,thnx

 

Ik leer het ook nooit ;)

Ik heb de aarde nu aan de kap en de vsa gelegd,dus dat moet voldoende zijn.Van een treklast had ik nog niet eerder gehoord.

Ik heb adereindhulzen gebruikt en goed vast geknepen en daarna de kroonsteen goed vastgeschroefd,daarbij komt tot ik nog veel speling heb in mijn draad,dus is een trekontlasting dan echt nog nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leer het nooit ??, gaat toch netjes ;)

 

Het snoer van de kroonsteen naar de lamp is goed, het snoer van de vsa naar de kroonsteen moet je vast zetten.

Ik heb helaas geen andere foto.

 

gallery_9381_5091_1529351.jpg

 

Als je het snoertje naar de kroonsteen volgt, zie je dat hij "voor" de kroonsteen vast zit met een zwarte tyrib. Als je nu aan het snoer zou trekken, dan kun je hem niet uit je kroonsteen trekken. :D :P

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Evsa's worden toch maar +/- 20gr. ;) , dat lees ik steeds in de advertentie's?

 

JF. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie

 

Ik zou me niet zo druk maken over eventuele warmte ontwikkeling mits je afzuiging etc

gewoon in orde is, is er niets aan de hand.

Ik draai zelf altijd met industria's welke ook een ingebouwde voorschakel hebben (geen evsa)

dus als het goed is heb je niets te vrezen, maar met losse voorschakels zou ik ze wel buiten de ruimte plaatsen.

Tevens maak ik alle aansluitingen altijd met 3x2,5mm harde kern.

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB@

Dank je,Ik heb hem gesnopen ;)

 

Jackflash@

Ze worden wel degelijk warmer dan 20 graden,teminste deze wel.Naar een uurtje of 3 verbrand je je handjes eraan.

 

Mehighto@

Ik heb een redelijke afzuiging hangen en een grote inblaas,maar met 10 van die kachels op een kamer en 30+ graden buiten is er met welke afzuiging dan ook,geen redden aan en zul je compromissen moeten sluiten :D.

 

De groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Newbie,

 

dat vindt niet zo tof om te lezen aangezien ik eigenlijk net op het punt sta er ook 1 aan te schaffen ;) en die wil ik gewoon heel laten en dan in de tent.

 

Nu heb ik mijn vsa buiten de tent en kan ik momenteel niet veel extra warmte hebben in de tent. :rofl

 

JF. :(

 

Ps; het staat dus alweer te mooi in die advertentie's. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne is na 18 uur nog steeds handwarm dus ik weet niet welk merk we het hier over hebben. Ik heb de Lumatek 250 watt en die maakt het wel waar wat er in de folder staat. Niet elke elektronische ballast is even geavanceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetgaat mij om de: B.A.L. 6oow. Evsa,

 

BAL600WBOVEN.gif

 

Hogere lichtopbrengst : 5% meer lumen p/Watt

Werkt met alle type lampen

Electronische ballast (EVSA)

geen brommende geluiden, dus stiller

30% langere levensduur

Zeer weinig warmte van de EVSA zelf

lichtgewicht: ± 3kg

Stabiele lampsterkte geen fluctuaties(minder dan 2% ipv 35%)

Thermisch beveiligd

 

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meen dat die armaturen al een tijdje meelopen en dus nog niet van de nieuwste generatie zijn, wel mooi ding trouwens. Misschien zijn er hier mensen die kunnen bevestigen dat de B.A.L EVSA warm wordt (al zal ie een stuk minder warm zijn als een gewone VSA). Mijn plantjes staan al dagen op 18/6 en de Lumatek EVSA is gewoon handwarm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal binnenkort mijn bevindingen qua temp. betreffend de B.A.L. 6oow. Evsa hier posten aangezien ik 'm net toch maar besteld heb :lol:.

 

Het gaat mij het meest om de veiligheid en het beter met de stroom omgaan van de B.A.L Evsa, ik ben ook blij als ik straks van dat naargeestige zoem geluid af ben van mijn Elt 6oow. vsa, heb altijdt een beetje het gevoel dat zo'n gewone vsa ieder moment kan ontploffen :specool (valt wel mee hoor!).

 

Ik hoop dat ie snel binnen komt. :verrygood

 

JF. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

JF@,

 

dat zijn indd de evsa's die ik heb hangen.Ik denk tot je er zeer tevreden over bent en mocht het toch iets te warm worden kun je hem nog altijd aanpassen en buiten je hok hangen. :verrygood

 

 

robdh@,

 

dat is waarschijnlijk het verschil tussen een 250 en een 600w.Ze worden lang niet zo heet als een vsa,dat is wel duidelijk.

Nogmaals ik ben er zeer tevreden over,al is het alleen de geruisloze werking.En ik merk indd dat de fluctuatie een stuk minder is(wanneer je met licht aan foto's maakt kun je dit waarnemen)

 

 

Greetz,Mrnewbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij hangt nu een dag en ik ben er nu al super blij mee! :specool

 

- Het Evsa wordt hand warm en ik kan me er niet aan branden.

 

- Hij is totaal stil.

 

- Hij geeft helderder en stabiel licht.

 

- Hij is ongeveer binnen 30sec. op volle sterkte.

 

- Met de digicam zie je duidelijk verschil in het schermpje, geen geflikker meer.

 

- Ik heb geen temperatuur stijging waargenomen.

 

JF. :verrygood

 

gallery_15420_5285_291190.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jackflasch, hij hangt alleen wel een beetje link ! Hij kan nu uit de ketting schuiven.

Bind 2 tyribs om de vsa (word toch maar hand warm) en bevestig er easy rollers aan. :verrygood

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra tyribs zat ik ook al aan te denken als borg, gaan we vanmiddag halen :verrygood , voor de rest hangt ie prima dus die (on)easy rollers blijven lekker onder in de kast :lol: , de lamp hangt door zijn gewicht toch al vrij stevig in die kettingen en waarschijnlijk hangt ie met die rollers dan steeds op de grond. :whistling

 

JF. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easy rollers gaan tot 25kg :verrygood en je kunt de lamp wat makkelijker in hoogte verstellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Welke Easy rollers gaan tot 25 kg?

 

Ik dacht dat die zwarte maar tot 5 kg gingen? Dat vondt ik altijd het nadeel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foutje ! :welcome: :) Ik rekende ze dubbel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden toch maar handwarm,tja,die vrouwenhandjes van mij :)

Gewoon wat vaker knippen dan komt die eelt vanzelf :welcome:

 

Jf@,

fijn tot je er tevreden over bent.Ik ga er in de toekomst zeker meer aanschaffen,tenminste even afwachten hoe die dingen het volhouden,natuurlijk.

 

 

Greetz,Mrnewbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had begrepen dat de B.A.L.-lampen op dezelfde hoogte kunnen blijven hangen!

 

Weet iemand hier meer van?

(Al eens vragen over gesteld, maar helaas nooit beantwoord)

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel iemand hier op het forum die zijn lamp vast heeft boven in de tent maar dat zegt natuurlijk niet dat je de lamp niet hoeft te verhangen in de groei periode, je moet de lamp dus gewoon gebruiken en dus verhangen als ieder ander Vsa, anders nog steeds verbranding of het strekken van de planten.

 

JF. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, gaan we daar maar vanuit.

thanks.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...