Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Test: Jardin Du Futur

Recommended Posts

Aantal posts onzichtbaar gemaakt. Doc: Heel vervelende zaak maar regel het toch buiten het forum om alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere van die dingen gezien en getest ... en ik vind het 100% niks,maar dan ook echt helemaal niks..

Ik zal de voordelen en nadelen eens melden van zo een systeem..

 

Voordelen:

1 is er voor de stekkenboer ,die gaat jou meer stekken verkopen dan voorheen..

2 voor jou als gebruiker van zo een (zwerf)ketel is dat je meer kans hebt om 1 op 1 te draaien ermee ....2 op 1 (2 gr per watt) is natuurlijk dikke onzin

het maximale wat ik tot nu gezien heb is 0,93 per watt.

 

Nadelen :

 

1 Koop je meer stekken dan ooit, en wat als je ermee gepakt word,zeggen dat het voor jezelf is met 120 a 140 planten erin gaat niet echt meer op.

Je bent duurder uit met stekken kopen ,geen idee wat ze tegenwoordig kosten ?.

2 als je al 1 op 1 loopt ermee dan moet je het volgende uitrekenen ...2x600watt is 1200watt..draai je 1 op 1 dan heb je dus 1200gr ...

deel 1200gr eens door het aantal planten ...1200\120=10 gr per plant(je) ..dat zijn dus erg kleine topjes en is erg,erg veel werk om te knippen.

En dan zijn ze nog systemen waar meer dan 120 planten ingaan op 2x600watt.

3 Tijd om ze op te trekken om er zeker van te zijn dat ze aanslaan heb je niet,zit de groei er al in op het moment dat je gaat bloeien hou je ze niet.

 

Een aantal jaren geleden stonden ze bijna in elke growshop en vandaag de dag zie je ze bijna nergens meer.

Twas zelfs zo erg met die dingen dat ze gewoon in Den Haag op straat gedumpt werden.

Ik vraag me ook af waarom dit bedrijf het wforum benadert heeft voor een test,waarschijnlijk raken zei die dingen ook niet meer kwijt ?.

En dan nog de prijs van zo een ding,een beetje creatieveling maakt hem zelf (ff googlen).

 

De enige mensen die zo ding wel als suc6 zien zijn mensen die het niet uitmaakt hoeveel planten erin gaan,en die kleine topjes niet erg vinden,en perse 1 op 1 willen draaien.

 

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb meerdere van die dingen gezien en getest

 

Mag ik vragen wat jouw kweek resultaat was ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb containers vol zwerfketels arena's en adere systemen weggegooid voor klanten.

Dit Ecosysteem is veel verder uitontwikkeld en daarom testen we het.

Lijkt me leuk toch....

Ik geloof dat 1.5gr per watt haalbaar is in 47 dagen.

Dat zijn bijna 8 oogsten per jaar.

Iets andere berekening :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigButtBram

 

Licht is gewicht,meer gewicht dan licht gaat niet.

Wat je eraan licht indoet komt er als gewicht uit,(1 op 1) als je je best doet.

En zelf 100% 1 op 1 heb ik nog nooit iemand zien doen op zoiets,niet in deze ketel en niet in andere,ik vraag me zoiezo af wat er nou nieuw is aan deze ketel..

Zelfs de aeroponics systemen gaan nog niet over 1 op 1 in deze vorm.

Ook niet de ketels met "magische" lampen erin zoals o.a smartlight,nuture light etc.

En tja de opbrengst is,vind ik,om te huilen..alleen de hoofdprop(je) is compact de rest is losjes allemaal,zo op een foto lijkt het heel

wat maar als je het zo in je handen hebt ?..

 

 

@Doc

 

Uittesten is altijd leuk dat doe ik nog steeds na 22 jaar!!.

En dat juich ik ook alleen maar toe natuurlijk,maar dit systeem is oud en achterhaald,en niet goed bevonden.

En 1,5 gram per watt in 47 dagen ???, dus ook nog met een kortbloeier ?...dat zou het ei van Columbus zijn in dat geval.

Maar tot nu toe is die er nog steeds niet!.

En tja 8x een rondje met een kortbloeier of 5x keer een rondje met een langbloeier dat verschil is al lang bekend in gewicht en daarom

zit iedereen tegenwoordig met langbloeiers,dat levert veel meer op.

Dus tja ..jouw berekenning is in theorie leuk natuurlijk maar nu nog in de praktijk zien te brengen dat is een heel ander verhaal.

Maar begrijp me niet verkeerd hoor ik moedig elk project wel aan ,maar dit is het niet .althans dat vind ik en velen anderen niet..

 

Ik zelf denk dat er meer uit aeroponics systemen te halen valt en richt me nu alleen nog maar daarop.

 

Suc6 !!!

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor aeroponics moet je maar even naar dit topic.

Dat wil ik in de toekomst ook gaan testen.

 

Omdat er nog geen behoorlijke test was gedaan met dit systeem op dit forum leek ons dit leuk.

Er is 1gram per watt gehaald in een hele kort tijd 58 dagen en ook nog met oude magneet vsa's.

Ook geeft hij aan 2 foutjes gemaakt te hebben.

Voor een 1ste keer geeft dat toch wel aan dat er meer potentie inzit.

Ik ben er nog steeds nieuwschierig naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als het je lukt om 1 op 1 te draaien met een kortbloeier in deze ketel of 1 op 1 met een langbloeier ,dan is kortbloeier gunstiger natuurlijk omdat je dan

2x meer oogst per jaar.

 

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

correct....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mrdunhill

 

zelf heb ik ook onlangs zo'n ding aangeschaft omdat ik geloof dat het voordelen heeft tov horizontaal kweken. Zo is het ding een stuk kleiner dan de kweektent van 1.5 bij 1.5 meter die ik voorheen gebruikte. Daarnaast zijn er hogere opbrengsten mogelijk. In een engels verslag las ik over 1,5 kilo met 2 x 600 watt. Maar ik zou al tevreden zijn met 1g/watt iets wat in dit ding realistisch zou kunnen zijn. De extra opbrenst en bespaarde tijd, maakt de investering in het grotere aantal stekken ruimschoots goed.

 

Ik heb hier wat foto's, helaas niet van mezelf, maar deze tonen iig dat het ding potentie heeft, en met die kleine topjes valt het wel mee. Kleine topjes zitten meestal onderaan de plant, omdat daar het minste licht komt. Bij dit systeem zit elke plant heel dicht op het licht waardoor het juist dikke toppere oplevert, zie de foto's....

 

gallery_17269_5182_53319.jpg

 

gallery_17269_5182_4646.jpg

 

gewoon een cylinder met toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon gaan met die bananaan !!! Overtuig ze maar !!

 

Succes met je missie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er één mee mocht nemen had ik geen nee gezegd... Dat zeg ik wel...

 

Mooi systeem hoor... En als je er niet meer in wilt kweken kun je er heel veel andere vette dingen mee doen :D.

 

Het heeft wel ongeveer het uiterlijk van een DIY kernfusiereactor...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd gewoon een super mooi systeem ... ben er ook zeker van overtuig dat dit ding 1,5 gr per watt moet kunnen geven ...

 

maar dat zal zowel ana het systeem als aan de genetica en gekweker liggen !!!onder perfecte omstandigheden gaat het zeker wel lukken ...

 

ach en kleine toppen valt wel mee tog????? tegenwoordig vind je in geen enkele coffeeshop meer van die hele dikke toppen !!!!!

 

heb je schijt aan de overheid ??? dan is dit zeker de moeite waard !!!!

 

greetzzz masteryero

 

ps: voldouwen met lowryder2 feminised of mooie k2 stekken of top44 ...dat worden buds on stick

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 haasjes, onderin, gewoon 12/12, jeweettoch en dan opbinden naarmate ze omhoog gaan...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook kunnen nu vraag ik me dan wel af of die zij takken ook zulke mooie dikke buds kunnen geven als de hoofdtop... en of je daar dan niet minder om draait ... maar ik snap wat je bedoelt ( das al heel wat :D :P )

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook kunnen nu vraag ik me dan wel af of die zij takken ook zulke mooie dikke buds kunnen geven als de hoofdtop... en of je daar dan niet minder om draait ... maar ik snap wat je bedoelt ( das al heel wat :D :P )

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@darkroomkweker

 

Ze nemen idd weinig ruimte in je kan je ze overal plaatsten ,daarom heeten ze ook zwerfketels.

Tijd besparing,dan ga je ervanuit dat ze het allemaal meteen doen.zonder eerst even aan te laten slaan.

En dat is al lastig ..als er van de 100 20 of 30 niet lekker meekomen .........(?)

En 1,5 kilo met 2 x 600 watt ?..dat is 1.25gr per watt...dat heb ik in al die jaren nog nooit gezien...1 op 1 das de max.

Ik zie de fotos,maar wat je daar ziet is nat en vergelijk dat eens met de bulben die er naast hangen zo groot is dat niet,en dan moet je het nog drogen ook.

Dicht op de lamp etc ,yep ik weet het,ik heb meerdere van die ketels gezien en getest.

 

@keesthemad

 

yep als droogtrommel of als moeder-ketel,om steken eruit te trekken is zoiets zeer geschikt,lekker compact etc !!

 

@masteryero

 

Wij waren er ook van overtuigd,maar helaas.

"ach en kleine toppen valt wel mee tog????? tegenwoordig vind je in geen enkele coffeeshop meer van die hele dikke toppen !!!!! "

Nee maar tis heel veel werk om te knippen.

"heb je schijt aan de overheid ??? dan is dit zeker de moeite waard !!!! "

yep maar als je gepakt word heeft overheid ook schijt aan jou.

 

@keesthemad

 

"20 haasjes, onderin, gewoon 12/12, jeweettoch en dan opbinden naarmate ze omhoog gaan..."

Kijk dat is beter, en gaat net zo goed als 100 kleintjes erin doen ,ook dan zul je 1 op 1 draaien met veel vollere planten. :D alleen ff optrekken dan.

 

 

Ik draai nu ook 1 op 1 met 5 stuks,wat ik erboven hang komt er ook vanaf ..althans ..5xMasterkush+1600watt+ een week optrekken=1573gr.

En dan heb ik laatst nog "visite" gehad van de plaatselijke padvinders,maar omdat het er (maar) 5 waren zijn ze zo weer weggegaan en kan ik vrolijk verder ..zie ik je met zo volle ketel niet doen...het aantal telt.

Dus snappen jullie nou met wat ik bedoel als ik zeg ik vind het niks als je alle nadelen die ik noemde bij elkaar optelt ?.

 

Zoals altijd Suc6

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over je reactie die je maakte op schijt aan de overheid heb je wel gelijk in ...

 

nou gelijk in kijk je kunt aantonen met vaste gegevens dat je met die bijv 100 planten nooit meer dan 2 kilo had kunnen oogsten 9 sterer nog nog wel minder ) dat dit ook een andere kwekerij is dan ene kwekerij met 10x600 en 100 planten en btw als je de eerste keer gepakt word met 100 planten krijg je een taakstraf ...welliswaar een flink maar goed

 

daarbij is de kans eigenlijk klein hoor met maar 1200 watt exl randappaatuur zolang je dit soort geintje flink in een huurhuis en niet op een gehuurd kamertje kan het wel :D

 

 

maar goed als je gepakt word ben je wel meer de klos dan dat je word gepakt met 40 plantjes

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dan 1:1 niet mogelijk ?

 

Vorige ronde op het forum, waar je m'n verslag op na kunt lezen, heb ik 280 gram onder 250W gescoord, dat is 1,13gram de watt... Ik denk dat ik in zo'n ketel best richting de 1,5gram de watt kan gaan.

 

Wat is de limiet, the sky, toch ?

 

Persoonlijk zou ik zelf in dit systeem liever 20 haasjes zetten om eens lekker mee te spelen... Maar 80 mooie andere planten is ook prima hoor!

 

yep als droogtrommel of als moeder-ketel,om steken eruit te trekken is zoiets zeer geschikt,lekker compact etc !!

Ik zat te denken, je kunt er als je de binnenkant bekleed met kussens en de achterdeur dicht maakt een heerlijke loungestoel van maken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

800gram droog op 800 Watt, met wat voedings tekorten en stress, vin ik niet nix..

Ik heb in vergelijking met andere kwekers nagenoeg geen hydro ervaring en ik ben heel lui, maar het Eco systeem doet ook al het werk, op wat voedings water aanmaken , filtertje verschonen na..

 

Verder zal iemand die dit systeem met een zwerfketel vergelijkt, bij nader inzien wel van mening veranderen. Het is immers heel wat anders...

Waarom dit eco system het beter doet dan de ketels weet ik niet. Ik heb nooit een ketel getest, gewoon omdat ik ze eigenlijk het testen niet waard vond, in tegenstelling tot dit eco sytem waar ik wel, vanaf het begin, wat inzag...

Ik ga er nog steeds vanuit dat er 2gram per watt uit kan komen, 1,5gram per watt heb ik al uit gewone tuinen zien komen...

 

 

Maar dit is het laatste wat ik ooit nog over dat eco system zeg, want gratis reklame wordt blijkbaar niet gewaardeerd :D .

[Edit by Dokkie]

 

 

 

Ik ga nu weer fijn verder met die Led verlichting goed te testen, btw niet op dit forum.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb ik het helemaal door gelezen en wat is dat jammer dat dit zo afloopt, en dat meen ik.

 

Verder laat ook ik het hier bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

soms snap ik niks van jullie gasten hoor maar jah dat terzijde.

effe terug komend op dat gepakt worden, vraag ik me toch

enigszins af wat ze met de ontnemings vordering doen als je met

zo'n ding gepakt word.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
800gram droog op 800 Watt, met wat voedings tekorten en stress, vin ik niet nix..

Ik heb in vergelijking met andere kwekers nagenoeg geen hydro ervaring en ik ben heel lui, maar het Eco systeem doet ook al het werk, op wat voedings water aanmaken , filtertje verschonen na..

 

Verder zal iemand die dit systeem met een zwerfketel vergelijkt, bij nader inzien wel van mening veranderen. Het is immers heel wat anders...

Waarom dit eco system het beter doet dan de ketels weet ik niet. Ik heb nooit een ketel getest, gewoon omdat ik ze eigenlijk het testen niet waard vond, in tegenstelling tot dit eco sytem waar ik wel, vanaf het begin, wat inzag...

Ik ga er nog steeds vanuit dat er 2gram per watt uit kan komen, 1,5gram per watt heb ik al uit gewone tuinen zien komen...

 

 

Maar dit is het laatste wat ik ooit nog over dat eco system zeg, want gratis reklame wordt blijkbaar niet gewaardeerd :rofl .

gallery_7021_6789_3271.jpg

 

Zet je hier nu ook een slotje op wazzup, of komt dat effe niet zo goed uit in deze comerciele topic... ;)

Als je wilt mag je ook al mijn topics weghalen.

 

Ik ga nu weer fijn verder met die Led verlichting goed te testen, btw niet op dit forum.. B)

Hartelijk dank voor die mooie vinger Dokkie, ik neem tenminste aan dat je het forum nog wel leest.

 

Zoals je weet halen we topics niet weg, en posts ook niet. Deze post halen we ook niet weg want we doen niet aan overdadige moderatie. Je laat je wel kennen op deze manier hoor :P .

 

Ik had het met liefde laten rusten maar voel me nou toch wel persoonlijk aangesproken:

 

Ik vind het ook heel commercieel van je om een duur systeem wat je gratis hebt gekregen om te testen door te verkopen en de tweede test niet te publiceren. Goeie actie man.

 

Ik vind het persoonlijk wel heel opportunistisch dat je blijkbaar verbolgen bent over het feit dat je uiteindelijk, zoals je met de leverancier had afgesproken, je tentje tegen inkoopsprijs hebt moeten afrekenen. Je kunt wel de underdokg uithangen maar feit is dat je een zeer kostbaar systeem gratis en voor niks hebt gekregen voor een test. Publiciteit wordt niet op prijs gesteld? Verwachtte je voor dat artikel in highlife ook nog wat terug dan? Ben je te koop dan?

 

Afspraak is afspraak dokkie.

 

Ik laat het hierbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij, buiten de test op dit forum, drie artikelen + de Special van dec in highlife, 1 in softsecrets, kwalitatief videootje op youtube met meer dan 10.000views in drie mnd, geen goede publicitijd voor dit ding vind, njaa wat jij wil denken :rofl ...Ik heb er een zomer over geschreven in de bladen op eigen innitiatief, dat had ik echt niet hoeven doen hoor. Ik had het net zo goed over wat anders kunnen hebben in me artikelen dat was pure love. Wat nouw tekoop, je ben een treurig ventje voor die focking opmerking man......

IK VERWACHTE ER NIETS VOOR TERUG NEE!!!!!, ZEKER NIET GEDIST WORDEN OP ME FOCKING PROFIEL...OF ONDER DRUK GEZET WORDEN VOOR EEN FOCKING TWEEDE TEST. Het enige wat ik ervoor terug verwachte was wat respect en mischien zelfs wat begrip, voor de achterstallige rekening van die focking tent., maarja...Dat snap jij niet he..

En gaan me nu niet uitdagen want ik weet presies waar die eco vandaan komt ik heb me focking huiswerk wel gedaan....

Dat ik die tweede test ergens anders heb gedaan en dat iki aangaf dat het prima ging, wil nog niet zeggen dat ik het moet publiseren. en de afspraak was 1 test, niet twee... En wat ik er daarna mee doe is mijn zaak. Al geef ik hem weg of zet ik 'm op marktplaats. Diegene die m kocht vroeg er zelf om , ik heb m niet tekoop gezet...Ik heb me wel aan me afspraken gehouden ik liep alleen wat achter met de rekening voor die focking tent... :P

Dus wat nouw ik heb me afspraak over deze test niet na gekomen, fock effe lekker op man.....

 

Maar fuck eigenlijk maar lekker op met dit hele eenkennige schijt forum want ik wordt zo ontzettend ziek van die schoolplein mentaliteit hier....En als je je me ergens tegen komt wazzup, kom dan niet naar me toe ofzow, want ik zeg gewoon weer dat ik je niet ken.....prutzer...

 

En je kan nu nog wel wat terug zeggen en ervanuit gaan dat ik wel op dit fock je maten forum wil blijven zitten meelezen, ofzow, maareuh ik lees niet meer mee....

 

Eat shit...

 

Dokkie is logged out

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...