Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Kruistocht Tegen Growshops Is Al Eens Mislukt!

Recommended Posts

Ik heb gisteren onderstaand mailtje verzonden naar: De VVD, De PvdA, Groen Links, De Sp, D'66, De Telegraaf, De volkskrant, Het NRC en het Parool.

 

Door te wijzen op Green Merchant kunnen wij in Nederland leren van fouten die toentertijd in de USA gemaakt zijn en die vermijden.

Motto en conclusie: bestrijden heeft geen zin, reguleren wél.

 

En ga nou niet gelijk denken en schrijven, fijn, nog meer bestrijding, dat doet de prijzen stijgen en dan valt er wéér meer geld aan te verdienen. Nog méér bestrijding zal ook leiden tot een nog repressievere maatschappij en daar hebben we allemaal last van. Dan gaan er tevens een heleboel relatief onschuldige mensen erg veel jaartjes achter slot en grendel en dat kan ook jou overkomen!

 

 

 

Geachte, ...........

naar aanleiding van de kruistocht van de minister van Justitie Hirsch Ballin tegen growshops gaarne het volgende:

 

In de periode 1989-1991 werd in Amerika "Operation green merchant" gelanceerd door de DEA, met name gericht tegen winkeliers die met groei artikelen adverteerden in bladen als de High Times en Sinsemilla tips.

 

Deze actie heeft veel geld gekost, enige tientallen mensen voor 4- 15 jaar achter slot en grendel gebracht, maar verder weinig opgeleverd. Zoals bekend wordt in de US vandaag de dag meer geteeld en geconsumeerd dan ooit tevoren.

De handel en verkoop in kweekartikelen heeft zich nu verplaatst naar reguliere winkels en groothandels.

De hogere prijzen als gevolg van de operatie Green Merchant hebben de kweek en handel verder enorm gestimuleerd, ondanks de vaak draconische straffen..

 

Wat in Amerika gebeurd, gebeurd hier 10-20 jaar later.

We kunnen dus veilig voorspellen dat:

 

1. Growshops in de nabije toekomst als dusdanig minder herkenbaar zullen zijn en dat de handel zich zal verplaatsen naar reguliere tuinders centra die dus meer in contakt zullen komen met illegale praktijken en zich zullen corumperen.

Het is een illusie om te denken dat reguliere handelaren klanten zullen wegsturen die enige aantallen lampen komen kopen. Nieuw is in onze tijd de mogelijkheid om via Internet winkels, eventueel gevestigd in het buitenland, aan de benodigdheden te komen.

 

2.De prijs van de Nederwiet zal verder stijgen en fungeren als aanjager voor nog meer grootschalige illegale kwekerijen.

 

3. De kweek en handel in Nederwiet verder zal criminaliseren.

 

Als voormalig eigenaar van de eerste Coffeeshop in Amsterdam en de eerste Growshop in Europa en voorzitter van de politieke partij GroenVrij hecht ik er aan om erop te wijzen dat in heel Europa duizenden growshops aktief zijn en dat Nederwiet inmiddels Eurowiet is geworden. Cannabis gebruik is wereldwijd zo ingeburgerd, ondanks 30 jaar bestrijding, dat we veilig kunnen stellen dat dit genotsmiddel nooit meer uit onze westerse samenleving zal verdwijnen.

We dienen er mee leren omgaan en spelregels af te spreken die gebruik en productie in goede banen leiden.

Ooit zal Cannabis op de een of andere wijze legaal zijn, we leven dus in een overgangs periode en het ware verstandig ons te richten op regulering in plaats van bestrijding.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Wernard Bruining

06 38 45 1913

 

 

 

Zie ook:

http://www.hr95.org/Tuckers.html

http://www.cannabisculture.com/articles/4557.html

 

Green Merchant was based on a federal law, specifically "21 U.S.C. 863," which defines drug paraphernalia as "any equipment, product, or material of any kind which is primarily intended or designed for use in manufacturing, compounding, converting, concealing, producing, processing, preparing, injecting, ingesting, inhaling, or otherwise introducing into the human body a controlled substance…"

 

Dat lijkt wel erg veel op de plannen van de Heer Hirsch Ballin:

Daarin wordt strafbaar gesteld: het telen, bereiden, bewerken, aanbieden, verkopen, afleveren, verstrekken, vervoeren en het aanwezig hebben van stoffen, gegevens en voorwerpen waarvan men weet dat ze bestemd zijn voor het produceren van wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chapaeu... Maar Wernard, wordt dit gelezen ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chapaeu... Maar Wernard, wordt dit gelezen ?

 

Kees.

 

20 keer gelezen in een half uur, I am not complaining.

Of bedoel je dat dit onderwerp in Media niet verschijnt in de lijst toppics van vandaag?

 

En ach, het gaat er om dat ik voor mezelf vind dat ik dit onder de aandacht moet brengen, wat het resultaat daarvan is kun je alleen maar afwachten. Ben er zeker van dat de Green Merchant actie als stukje kennis ons nog van dienst zal zijn in de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel;

 

Beland dit bij Jan-Peter op z'n leestafel of wordt dit door de eerste de beste seceteresse in de spambak gedeponeerd ?

 

Dat is de reden dat ik geen brieven naar de politiek schrijf, je hanteerd fatsoenlijk Neerlands, je hebt een goed punt, goede argumentatie maar nooit krijg je een reactie, ook al staat er "Binnen 14 dagen hopen wij u reactie te geven". Vaak genoeg ingetrapt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de media, Wernard.

Brieven an de politiek blijven hier onbeantwoord. De meeste partijen sturen niet eens een ontvangstbevestiging.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Succes met de media, Wernard.

Brieven an de politiek blijven hier onbeantwoord. De meeste partijen sturen niet eens een ontvangstbevestiging.

 

:o

 

en dat zijn dan ,de zogenaamde "nette" mensen ,die ons land moeten leiden.

nog niet eens even een berichtje terug sturen :P

 

@wernard

ik vind het toch goed van je dat je strijdt blijft voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontving vandaag de eerste reaktie vanuit de politiek.

De Sp reageert direct en keurig!

Geven ook aan dat ze mijn verhaal gaan bewaren in hun dossier, dus die mislukte DEA Green Merchant actie zal nog wel eens als kritische noot worden gebruikt inzake de kruistocht van de Heer Hirsch Balling tegen de Growshops.

 

Geachte heer Bruining,

 

Bedankt voor uw mail aan de SP Tweede Kamerfractie, waarin u de aandacht vraagt voor de kruistocht tegen de growshops.

De SP in de Tweede Kamer is hier steeds heel kritisch op geweest. De argumenten die u geeft om hier tegen te zijn kennen we, hebben we gebruikt en zullen we ook zeker blijven gebruiken. Reguleren is inderdaad beter dan blind bestrijden.

Ik ga uw verhaal ook bewaren voor ons dossier, en dank u nogmaals voor het feit dat u ons geschreven heeft.

 

Vriendelijke groet,

 

Michiel van Nispen

Medewerker SP Tweede Kamerfractie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat er nog mensen zijn die de moeite doe om mails en zo

te verstuuren naar de politiek hoopelijk haalt het wat uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we het hopen, al lezen zo ook veel mensen het :o keep up the good work :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

klasse wernard ,uit eindelijk zullen we zegen vieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veni Vidi Vico :P (mijn uitspraak naar de legendarische uitspraak van Julius Caesar, tevens mijn levensmotto).

 

"Ik kwam, Ik zie, Ik GA overwinnen!"

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Wernard!

 

Klagen op internet doen er velen. Op het moment dat niemand meer zijn stem daadwerkelijk laat horen is het bij voorbaat gebeurd.

 

Goed!

 

Groet,

WV

 

 

sowieso verdienen die gristencluppies en de draaikonten van pvda geen stem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...