Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SPace-c-boy

Ontstaansgeschiedenis Van Moderne Soorten En Beschrijving Oude Soorten

Recommended Posts

Heb ook een leuke bijdrage. Heb deze gevonden op ICmag.

Komt uit een HighLife magazine uit 1975. :rofl

 

gallery_20784_9070_34195.jpg

 

gallery_20784_9070_32649.jpg

 

gallery_20784_9070_10618.jpg

 

gallery_20784_9070_134620.jpg

 

gallery_20784_9070_121876.jpg

 

gallery_20784_9070_26837.jpg

 

gallery_20784_9070_42052.jpg

 

gallery_20784_9070_88728.jpg

 

gallery_20784_9070_51642.jpg

 

gallery_20784_9070_73594.jpg

 

gallery_20784_9070_13120.jpg

 

gallery_20784_9070_69527.jpg

 

gallery_20784_9070_149930.jpg

 

gallery_20784_9070_72011.jpg

 

gallery_20784_9070_96402.jpg

 

gallery_20784_9070_60906.jpg

 

gallery_20784_9070_56514.jpg

 

gallery_20784_9070_148324.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:rofl

 

Jamaicaanse Guerilla grow

 

gallery_16467_6951_132542.jpg

 

gallery_16467_6951_27130.jpg

 

gallery_16467_6951_124650.jpg

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Oud High Times artikel over de Cannabis indica

 

gallery_16467_6951_95589.jpg

 

gallery_16467_6951_104497.jpg

 

gallery_16467_6951_1445.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevoeging op de afganistan pagina van hierboven.

 

gallery_20784_9070_102710.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Bump

 

Black Seed (Reeferman) ontstaan uit een Mexicaanse (Michoacan) soort van 1974

 

gallery_16467_4905_440530.jpg

 

Oaxacan

 

gallery_16467_4905_1692453.jpg

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Amsterdamse nostalgie gevonden in een headshop, vrouw die er stond, werkte er ook al 25 jaar.

 

gallery_16467_6951_481019.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me toch af of deze zaden nog kiemvatbaar zijn! ;) (zijn de originele verpakkingen van xx jaar geleden!) :D (de Skunk 1 is in iig leuk soortje om mee door te kruissen/heeft zichzelf wel bewezen wat dat betreft zullen we maar zeggen!) :(

 

Waar ik al jaren naar op zoek ben is de echte(ouderwetse!) Citral,iemand tippie? ;) (hoorde dat de originele stek nog ergens rondwaart richting maastricht,maar ja daar kom ik niet zoveel/zovaak!) :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Citral van de Positroniks neem ik aan......... :D

 

Die was pas schimmelbestendig!!

 

Na 89 heb dr nimmer meer gezien ;)

 

Mooie deal Elmanito!

Waarwasdat???

idd maar hopen dat ze het nog willen doen.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunk #2 Redhair is toch deels gekruist met columbian red?

Ik hoop die col. red ooit eens ergens te vinden, hmmm!! ;)

 

Leuk topic met prachtige foto's, krijg meteen zin om een nieuwe ronde met enkel pure landras sativa's te draaien!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Mooie deal Elmanito!

Waarwasdat???

idd maar hopen dat ze het nog willen doen.

 

Die zakjes hangen er al zo'n beetje 25 jaar, dus mochten er zaden inzitten dan zijn die allang niet goed meer.Zaakje zit op de Oude Hoogstraat vlakbij Sensi seedshop in het centrum van Amsterdam.Fotootje is voor de nostalgie.:D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P H donner: Bedoel idd de oude van positronics,zeg maar die van de begintijd! :D

 

Hierna kwam oa m(isty!)-citral ed,maar bedoel die met die keiharde ronde/citroengeurige bollen die zelfs qua grootte bij het indrogen haast niet krimpten! :( (diegene waarvan je dacht als je jointje op was ik draai er nog 1 en als je dan de eerste hijs nam dacht je 2/3 uur waarom heb ik die tweede eigenlijk gedraaid!) ;) (diegene die bij de eerste klop roze pollem gaf etc etc!) :lol:

 

Wij hebben haar tot ca 1999 in bezit gehad,maar helaas is ze toen verloren gegaan! ;)

 

Ben wel benieuwd wat deze (heerlijke!) plant zou doen met de (doorontwikkelde/biologische) kweekmethodes die we de laatse jaren met succes hebben doorgevoerd! :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
De Citral van de Positroniks neem ik aan......... :D

 

Die was pas schimmelbestendig!!

 

Voor deze varieteit moet je bij Wernard zijn, maar als het goed is deze nog in omloop.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht dat Wernard met de DF aan het stoeien was! :D (nu heb ik die al geprobeerd(van Cees NM!),weet niet of dat dezelfde is,maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek zeg maar!) :(

 

Maar zo heb ik dat bij meerdere soortjes,zou ook graag keertje echte Santa Maria(planck!) willen zetten en originele cali-o(super!) carlifornische! ;) Met de laatste ben ik bezig en heel misschien... ;)

 

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ P H donner: Bedoel idd de oude van positronics,zeg maar die van de begintijd!

bedoel die met die keiharde ronde/citroengeurige bollen die zelfs qua grootte bij het indrogen haast niet krimpten!

 

Die bollen leken aan de plant licht te maken ;)

Helaas zijn mijn oude tuin pica's bij een brand veloren gegaan.

Dat zou een mooie aanvulling van dit topik zijn geweest.

 

Ook zo een de als de Bombay gehad uit die tijd?

Geweldige mooie plant.

De takken liepen als een wenteltrap om de stam met vuist dikke bolle buds!

Bollen die bonkten in de emmer als we dr aan het(droog)knippen waren.

We rekende voor die plant steenvast een pond p/p en dat gaf ze!!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
originele cali-o(super!) carlifornische! :( Met de laatste ben ik bezig en heel misschien... ;)

 

Mooie herinneringen aan deze variëteit, was 1 van de lekkerste soortjes uit de shop. ;)

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

ben sinds een klein jaartje aan het kweken en daarvoor rookte ik het liefst altijd al Sativas in de shop(dure hobby) :D

Nou zijn de buitensativas hier in Spanje ook een klasse apart want die krijgen echte zonnestralen en dat is te merken

 

Na het lezen van deze zeer mooie info schoot mij de vraag binnen, hoe en waarom zijn in de vroege jaren ineens die soortjes met absurd hoge THC gehaltes de norm geworden? Wat was de gedachte erachter om die zo te selecteren en te promoten?

Want naast THC heeft wiet toch nog veel meer actieve stoffen die (on)gunstig zijn bij gebruik ;)

 

 

salu2

Pierre Paf

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou zijn de buitensativas hier in Spanje ook een klasse apart want die krijgen echte zonnestralen en dat is te merken

 

Nou dat is iets wat ik ook duidelk merk.

Het lijkt wel of de zon er iets bij propt.

 

Als ik een pp verduister is die altijd beter dan der zuster binnen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik merk idd ook dat ik zelfgekweekte buitenwiet prettiger vind als shop-binnenwiet, de shopwiet is nog wel wat sterker maar ik vind het effect van de buitenwiet prettiger, wat meer diepte ofzo, en het rookt/dampt veel zachter(maar dat is meer een kwestie van niet goed geflushte shopwiet)

 

maar in spanje is het vast nog beter, lijkt me een heerlijk kweekklimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P H donner: Bombay ken ik niet! ;) (of zou B52 moeten zijn,die lijkt er volgens mij qua naam beetje op!) :spliff:

 

Citral was niet echt de beste opbrenger(450 a500 g pm,met 600 erboven!),maar de smaak/uitwerking maakte hoop goed! ;) (daarom ben ik ook benieuwd wat ze zou doen met het(aangepaste/biologische!) systeem!) :D

 

Het licht in de toppen die jij omschrijft bij de citral is volgens mij te wijten aan de(veel kleinere/sterkere!) trichomen welke ook een eigenschap zijn van echte citral! :D (zeg maar dat je met de loep moet kijken om het goed te zien en je dan je te barsten schrikt van het aantal per cm!) :no (dit heeft bijv de mexican haze ook!) B)

 

@ Elmanito: Super carlifornische is zeker 1 van(als het niet het beste is!) wat ik ooit gerookt heb! :P (de geur rook je al van tientallen meters afstand als je der rookte!) :P

 

Jammergenoeg hebben we hier niet zo een klimaat als in Spanje,want ben er ook van overtuigd dat buitenwiet qua kwaliteit beter(zon/natuurgerijpter!?) uit de bus komt dan wierrie van binnen! ;) (misschien speelt het spectrum van de echte zon ook wel mee!) ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Elmanito: Super carlifornische is zeker 1 van(als het niet het beste is!) wat ik ooit gerookt heb! :spliff: (de geur rook je al van tientallen meters afstand als je der rookte!) ;)

 

OEEEE die heerlijke lekkere sinasappelschil geur....

damn wat zou k dat nog eens graag roken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De sinaasappelgeur van deze soort heb ik trouwens weer terug gevonden in een aantal andere varieteiten waaronder Purple Peace & Oldfarmer Nepal.Deze hadden ook een overtroffen sinaasappelgeur & schimmelbestendig.

 

(misschien speelt het spectrum van de echte zon ook wel mee!)

 

Dat is 1 ding dat zeker is.De zon is velen malen meer dan een HPS lamp. ;)

 

Durood Bar Shoma :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...