Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

e$kob@r

Wiet Kweken Op Mapito

Recommended Posts

Heya,

Week 3 en 4 zijn qua voeding gelijk. Altijd hetzelfde is niet moeilijk.

In week 5 veranderd er 1 ding.

Ik voeg pk13-14 toe, 1/3 van de dosis dat de fabrikant voorschrijft, eender welk merk of soort.

Voeding aanmaken gebeurt dan als volgt.

Basisvoedings ec bijsturen met hesi bloeivoeding naar 1.3 a 1.4 ec. Hierna leg ik de ec meter weg.

1 drup supervit per 4.5 liter, 1 ml calgel per 20 liter, en dan de pk13-14 in 1/3 dosis.

Vervolgens ph op 5.6 , en klaar.

De plaatjes,

med_gallery_6227_562_62603.jpg

med_gallery_6227_562_87660.jpg

med_gallery_6227_562_66293.jpg

med_gallery_6227_562_112378.jpg

med_gallery_6227_562_11955.jpg

med_gallery_6227_562_44777.jpg

med_gallery_6227_562_32023.jpg

med_gallery_6227_562_44168.jpg

med_gallery_6227_562_26072.jpg

med_gallery_6227_562_61048.jpg

 

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Week 6,

Enkel de pk dosis veranderd naar 2/3, de rest blijft exact hetzelfde, de basis blijft steeds hetzelfde.

Naar einde week 7 toe, ¾.

In week 7 en 8 start ik terug enzymes op, normale aanbevolen dosis.

De plaatjes van week 6,

med_gallery_6227_562_51442.jpg

med_gallery_6227_562_114040.jpg

med_gallery_6227_562_13639.jpg

med_gallery_6227_562_90120.jpg

med_gallery_6227_562_133205.jpg

med_gallery_6227_562_126687.jpg

med_gallery_6227_562_61048.jpg

med_gallery_6227_562_2818.jpg

med_gallery_6227_562_31449.jpg

med_gallery_6227_562_55693.jpg

med_gallery_6227_562_9862.jpg

med_gallery_6227_562_67926.jpg

med_gallery_6227_562_16740.jpg

med_gallery_6227_562_65737.jpg

med_gallery_6227_562_17521.jpg

med_gallery_6227_562_6745.jpg

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Uiteindelijk, 8 weken en 3 dagen bloei. Langer heb ik nog niet gekunne met dit soortje.

Het word gewoon te explosief, en dan krijg je toprot, zelfs met een 500 kubber in men wigwam.

Er is niks gespoeld van bovenaf ofzo, gewoon paar dagen voor oogst met gewoon water gevloed.

Geen trucage of special effects maar pure hydronatuur.

med_gallery_6227_562_67304.jpg

med_gallery_6227_562_125.jpg

med_gallery_6227_562_71128.jpg

med_gallery_6227_562_40787.jpg

med_gallery_6227_562_32088.jpg

med_gallery_6227_562_18103.jpg

med_gallery_6227_562_11386.jpg

med_gallery_6227_562_48613.jpg

med_gallery_6227_562_61242.jpg

med_gallery_6227_562_24961.jpg

med_gallery_6227_562_54295.jpg

med_gallery_6227_562_62000.jpg

med_gallery_6227_562_18485.jpg

med_gallery_6227_562_66368.jpg

Knip, knip.

med_gallery_6227_562_32089.jpg

med_gallery_6227_562_31646.jpg

med_gallery_6227_562_126175.jpg

med_gallery_6227_562_106945.jpg

med_gallery_6227_562_60762.jpg

med_gallery_6227_562_124237.jpg

 

 

Groets esko,

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!!!!!!!!

 

hoeveel voeding geef je als je om de drie dagen vloedt? circuleer je voeding ook?

 

het viel mij op dat de canna voeding qua EC aan de lage kant is als je het mixt zoals op de fles staat, betekend dit dat je beter dan meer voeding toe kan voegen en ph can corrigeren (wat ik begrijp dat je doet)?

 

mvg, friso (newbie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat al te kijken, wat gaat dat verslag snel :wtf: :lol:

 

Mooi systeem, redelijk simpel te maken en zeer betrouwbaar.

Ik denk dat een wasmachine lekbak (kost een drol) er ook uitermate geschikt voor is. :wacko:

 

Laat je nog even de score weten ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

E$ko.. welcome back man..

Duidelijk verslag met een mooi resultaat.. :wtf:

Lijkt me wel iets om mee te experimenteren dat hydro gedoe.. is dit nu ook je voorkeur of toch weer terug naar een ander medium ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee e$ko,

 

die zien er mooi uit man, duim erbij! (o nee :D)

 

ik kan nog wel de mapito door je planten heen zien... volgende keer iets meer stekken erin?

 

en wat is de score, als ik vragen mag?

 

groeten,

tjap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig verslag :D

Ik ben die mapito top aan het roken momenteel en kan jullie vertellen dat die zalig is!

Ik heb wel het idee dat ze aan de vroege kant zijn omgegaan?

 

greetz sannie

 

Waardige sticky !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette tutorial :) :D

Mooie PE bak heb je daar.

Spiegellassen heb ik ook wel eens gedaan, dat gaat nooit meer stuk op de las.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waardige sticky !

 

 

...zou nog een stuk waardiger zijn als het resultaat vermeld werd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag en erg leerzaam .

Ik zelf hou het voorlopig toch maar op aarde.

 

Gr,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag @e$kob@r.

 

Met mapito moet je makkelijk 1;1 kunnen draaien! ;)

Ben ook benieuwd!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant verslag om te lezen Esko,

 

Maar ik mis bij het lezen van het verslag nog wat info, dus heb ik een paar vraagjes.

 

Om de 3 dagen voeding, bedoel je om de dag, of Maandag en dan pas Donderdag weer.

Ik neem aan dat je dat vloeden doet voor het licht aan gaat, of als het licht net uit is.

En hoe lang vloed je, 15 min vloed en dan weer terug laten lopen?

Is dit een Homebox XL die van 120x120x200, en hoeveel licht heb je daarboven hangen 600 watt?

Verhaal afzuiging is duidelijk, vind hem zelf nog al groot voor zo'n tent, maar gebruik je ook nog aktieve inlaat?

 

Zo aan de plantjes te zien heb je het hydro kweken op Mapito goed onder controle, ze zien er puik uit, welk soortje is dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @mooiweer,

 

 

 

lady cane

3 dagen later opnieuw, … 3 dagen later opnieuw….[/u]

Tot het einde door met de voeding “niet hoger dan 1.4”, de ph blijft op 5.6 “altijd”

De aanvoer van 225 kub ligt aan wanneer de lamp aanligt, anders alles af, en dat de eerste 1.5 weken. Wat moet je met een filter als er niks ruikt en invoeren van lucht dan nog eens veel beter is ivm vochtigheid die hoger ligt.

 

Groets esko,

 

Al jouw vragen staan al in zijn verslag!

Behalve het vloedmoment. Dat is voordat de lampen aangaan.

Het aantal lampen staat niet aangegeven. Ik denk 1X 600 watt gezien de afmeting.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Eskobar,

 

Heb je misschien ook een duidelijk overzicht waar alles in één keer staat samengevat ? Ik bedoel het voedingsschema... Dus per week wat je geeft.

 

Dan nog een vraag, hoe vaak heb jij je voedingsvat helemaal geleegd, nooit ? Blijf je gewoon bijvullen ?

 

En in principe gaat het dus zo: Je hebt een pompje dat je voedingswater naar boven pompt, er loopt direct wat water terug door een gaatje maar het pompje pompt harder, dat pompje blijft een x aantal minuten lopen en de kratten zuigen voldoende water op, het pompje stopt en het waterniveau daalt weer, drie dagen later hetzelfde. Zie ik het goed zo ? Dan zuigt die mapito het water heel goed omhoog!!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voedingsvat blijft gewoon gevult bij het eb- en vloed-systeem.

Je drainwater is de basis die je weer afzuurt voor de volgende voedingsbeurt.

Je kunt aan je ec zien hoeveel ze hebben "opgenomen". Dit moet je constant houden.

 

Je pompt je waterbak helemaal vol tot de kratjes zo'n 10cm onder water staan (hangt er uiteraard wel

vanaf hoe hoog je kratjes zijn).

Het werkt net als een spons. Het mapito zuigt water op en houdt dit vast. Hier halen de wortels hun voeding weer uit.

Na +- 10min. pomp je het voedingswater weer terug je vat in, deksel erop tegen algengroei (hebben

een hekel aan donker) en vlak voordat de lampen de volgende beurt weer aan gaan zuur je het vat

weer af naar de juiste waarden.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

als k me niet vergis pompt men hier het vat leeg in de mapito gedurende 10min en loopt het drainwater erna gewoon door de pomp terug .

je kan toch ook je voedingswater de dag na de watergeefbeurt terug afzuren ? (net voor t watergeven is beter , maar als je er dan niet bij kan) . als je dit elke keer doet , en wanneer je kan , bijregelen (indien nodig) net voor de voor de volgende beurt . zie ik toch geen probleem ?

 

@ greenlady

met welk soort pompje pomp je dan je drainwater uit je mapito ? en waar zit die pomp ?

 

mvg

wf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn verschillende soorten pompen te krijgen.

 

Je kunt het systeem bouwen met bijv. 32mm pvc, en daar een klein labyrint van maken met ventielen

ertussen. Je kunt dan met 1 pomp vloeden, terugpompen, en hem gebruiken voor circulatiepomp

(bij bijv. meerdere vaten bij een grotere kweek)

 

De pomp zet of leg je gewoon vlak bij je vat. Het is dus niet zo dat je er niet bij kunt o.i.d.

Je kunt ook met een losse pomp werken met 2 slangen eraan.

De pomp heeft een zuig en een pers zijde. Je hangt de zuigzijde in het vat en de pers zijde in het bassin.

Als de kratten 5-10min. bewaterd staan hang je de slang uit je bassin in je vat en die uit je vat in je bassin.

Dan pomp je het zo weer terug je vat in.

Met een beetje puzzelen werkt met pvc buis met ventielen het mooist, snelst en schoonst!!!

 

Pompen heb je al vanaf €50,- en zijn gewoon bij de shops verkrijgbaar.

 

Je teruggepompte voedingswater (drain) vul je eerst weer met gewoon leidingwater bij totdat je vat weer voldoende

vol is. Voordat je gaat vloeden zuur je hem pas weer af op de juiste waardes!

Wel een deksel plaatsen op je vat tegen de algengroei!

 

succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nog niet begrijp, omdat ik waarschijnlijk te moeilijk denk, hoe voorkom je dat je voedingswater weer in je vat ligt voor het niveau hoog staat bij het vloedden ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het pvc-systeem met die afsluiters ertussen kun je gewoon een afsluiter dichtgooien

als het wel terug zou lopen.

Meestal volstaat om je pomp uit te zetten. Als het goed is zit er een klep in, die door

de vloeistof dichtgedrukt wordt waardoor het onmogelijk is, dat je voedingswater terugstroomt

je vat in.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green-lady

dit systeem waarmee het drainwater via de pomp terugloopt is toch ook goed ? en miss makkelijker voor n leek als mij .

ik heb nog plaats voor 3 x 400w in men hok en wil dit miss wel ns proberen , met elk een aparte bak dan .

maar k kan soms echt niet bij de planten als ze moeten gevoed moeten worden (ook nachtwerk) . daarom zou k dan het voedingswater eerder willen afzuren op de juiste waarden . en ze dan met n tijdklok op t juiste moment water geven . volgende dag bijvullen en zo lang mogelijk wachten met terug af te zuren . enz..

 

mvg

wf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wf

 

De manier waarop jij het doet moet ook wel lukken.

Hou ons maar op de hoogte hoe de dames het doen.

 

Overal is wel een draaiboek voor, maar er iets van af wijken is altijd interessant.

Hou goed bij wat je doet, en hou ons updated! ;)

 

succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het waterpompje aanligt zal er geen water terugstromen.

7 min pompen en 10 mins teruglopen ongeveer, en dat met een licht aquarium pompje.

Als het water een goeie 10 cm heeft bereikt, gaat de schakelaar van de pomp af en stroomt het zachtjes terug.

Van de laatste drups die eruit komen meet ik elke 3 dagen de ph en de ec. (telkens heen en terug)

 

Een dompelpomp is als je het echt groot wil gaan zien, als ik zoon kracht door mijn 32 mm opening stuw, spuit het tegen het dak.

Niet hier van toepassing dus.

 

Het is belangrijk om niet te hoog en ook niet lang te gaan vloeden.

 

Er komt een nieuwe mapitokweek aan ... met een uitzonderlijk detail.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey esko ... je eerste verslag dat ik lees ( gellof ik of wat ik me nog herrineren kan je het er vast meer maar nooit gelezen ) ... mooi systeem duidelijk en niet al te moeilijk ... ik bedoel kun je aarde kweken dan kan DIT systeem ook slagen ... er zijn hydro systemen bij PFFF nou daar kom ik niet uit...

 

dit is simpel en effectief :D daar hou ik van

 

je kunt het water bij mapito dus gewoon hergebruiken ??? zonder dat het water zuurder word ofso ???? hoe kotm dat ...heeft dit te maken omdat het uitgespoelt is en het op een vaste waarde staat ... ik weet dat je bij aarde dit niet hoeft te flikken althans het is niet verstandig...

 

 

de score is echter nog altijd niet bekend ... dus nog altijd een incompleet verslag :P laat je die ff weten ...voor de rest chapo ...

 

oww nog een paar vragen :dope::P .... ik heb altijd begrepen dat er mensne zijn die van hydro wiet koppijn krijgen omdat de voedingen er niet uitgespoelt worden .... zoals je de laatste 7 dagen wel doet bij aarde ( of eerder ) maar bij dit systeem las ik ( als ik het goed heb ) dat jij op het laatst ook ook gewoon afgezuurd water gebruikt ...

 

 

en dat ph- daar zit fosfor in zeg jij ??? was mij niet bekend, heb er ook nog niet meer gewerkt aangezien ik altijd een vast schema gebruikte waar ph meten niet nodig was ( wel verstandiger maar goed ...) maar hoe groot is de hoeveelheid fosfor ???? en btw als je tog 'afgezuurd' water gebruikt blijft er dus wel altijd wat van voedingssporen in je wiet zitten .. ik gebruik gewoon leiding water waardoor er wel een te hoge ph ontstaat maar dat kan wel de laatste week ...

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...