Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-3S-

Sannie's Swiss Kiss *(serre Kweek) Bloeifase !!!

Recommended Posts

Hoihoi,

 

ik heb vorig jaar een kweekje aangemaakt met Early Girl maar heb er toen eerlijk gezegd teveel geld ingepompt !

Zeker voor het resultaat want veel plezier heb ik er niet aan gehad eerlijk gezegd ;)

Maar dat was dan ook omdat ik ze veeeeel te laat heb geplant ... eind juni ofzo :D

 

Nu ga ik een nieuwe kweek beginnen met hopelijk meer resultaat als de vorige !

Ik ga dan ook mijn verslag hier op het forum regelmatig updaten zodat ik alle nodige info kan krijgen ;)

 

Ik heb dus besloten om zaadjes te bestellen bij sannie ( swiss kiss 20 zaden )

Heeft iemand al enige ervaring met deze soort want de early is toch heel anders kweken he?

 

Ik ga deze dan in een serre zetten.

Ik heb ze vandaag besteld dus als ik ze aankrijg ga ik deze ook meteen ontkiemen..

Maar zou ik dit onder TL lampen doen * voorgroeien* of zou ik er stekken van maken met de sannie's pitpots :D

 

Alvast Bedankt !

Greeeetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dezelfde soort als jou ook staan

 

kijk eens in mijn topic

Swiss kiss and more

 

 

zoals je ziet worden deze voor gegroeid onder 250 watt hpi

 

maar mijn verslag spreekt verder voor zich

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok merci zal het wel eens checken ;)

Maar waarom een 250w kopen als het alleen voor het voorgroeien is?

Dat kost toch alleen maar geld.. kan je niet gewoon beter een tl lamp in je kast hange voor 2 weken ofzo tot je ze kan overpotten?

Heb net gekeke voor zon lamp is toch redelijk duur hoor ;)

Greeetz

 

//EDIT door suf: leer quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook een 250 watter en TL voorkweekkastjes, de TL werkt prima totdat ze wat groter zijn, dan is het nodig om wat diepstraling te hebben en daar komt de 250 watt om de hoek kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iid vooral dipstraling geeft hps de eerste plaats....

 

het aantal watt delen door 10 is ongeveer het aantal centimers dat een lamp goed diepstraa , ooit is van wat wijze hierop het forum mee gekregen en niet meer vergete.... echter zorgt genoeg tl ook voor mooie gedrongen planten !!!! maar heeft een diepstraling van rond de 10 tot 15 centimeter afhankelijk welke soort en kwaliteit tl je gebruikt....

 

maar ja wat is voor jouw duur ... koop voor 250 watt of 150 watt aan tl plus armaturen en je bent ook een goed prijsje kwijt ...

 

daarbij kan je met 250 watt hps altijd nog ene leuk klei scrog je houden netals bij beeka ( danm weer beeka die ik erbij haal lijk wel 1 of ander geflipte beeka fan ;) ) maar goed het is gewoon zo ....

 

verder is het klimaat van een 250 watter prima onder controlle te houden zonder enorme afzuigers te moeten aanschaffen ( al raad ik een 400 kuub afzuiger tog wel aan met oog op de zomer ) en als het koud is houd de hps lamp het warmer als de tl .... je planten zullen door de paar graden dat het warmer is als de lamp aanstaat ook een paar graden warmer zijn als de lamp uitstaat !!! draai jij dus dag en nacht om heb je zo nooit geen probleem met een koud hok ( wel goed issoleren )....

 

bij tl is dit alles wat moeilijker de kou komt sneller door bij tl... wat betekent bijverwarmen en voor de duidelijkheid die kleine kachels kosten als makkelijk 500 watt aan stroom !!!!! wat dus geld vreet ..... hps brengt over het algemeen meer op dan tl dus die investering haal je er zo uit !!!!

 

 

succes met swiss kiss dit jaar

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi,

 

Ben nu 7 dagen aan het ontkiemen en sinds vandaag heb ik ze overgepot en onder 2 TL lampen gezet van 2x18W met een kamertemperatuur van 20 graden en het licht staat op 18u.

In totaal had ik 29 zaadjes (24 swiss + 5 freebees) waarvan er al 16 mooie baby's zijn geboren :lol:

 

Denk dat e stuk of 5 zaadjes zeker niet gaan uitkomen omdat er nog niks beweging is gekomen mja het is het wachten waard he. De rest loopt een beetje achter maar die trekke wel bij ! :verrygood

 

Hier volgen de fotos, zijn niet echt duidelijk maar als je goed kijkt zie je dat ze allemaal mooi recht staan en ong allemaal op dezelfde hoogte dus denk dat het wel goedkomt + ze zien er groen uit da is toch ook al iets positiefs :kill:

 

De bende ! B) foto's zijn met gsm getrokke heb op het moment geen betere camera's in huis..

 

med_gallery_13382_5120_31782.jpg

 

med_gallery_13382_5120_75738.jpg

 

Schoon potjes he :D :D

http://www.wietforum.nl/uploads/1209649250..._5120_41014.jpg

 

En de rest vd zaailingen B)

med_gallery_13382_5120_75013.jpg

 

 

Volgende week vers verslagje :P

 

Comment/ hulp ( altijd welkom )

 

Greeeeetzzz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dries,

recente kiemresultaten bij basicseeds gaven 128 uit 130 zaailingen.

Dat moet toch zekerz beter kunnen.

de pitpts zien er vrij droog uit, kan dat kloppen?

mss opeens plopperdeplop wie weet,

maar anders even zoeken naar de reden.

deze gaan we volgen,suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey Dries

 

Ik heb hier ook Swiss Kiss staan

 

Ga je volgen

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk.. kga de pitpots morgen nog eens ne goeie douche geve ! B)

Maar 128 van 130 :P Das echt wel netjes.. hehe

De baby's geef ik trouwens water langs onder, heb e speciale bak gekocht zodat ik ze allemaal mooi langs mekaar onder de TL kan plaatsen.

Kvind dit eerlijk gezegd beste manier van wateren..

Laat die grond maar zuigen :lol:

 

Ja nu je er op let zie je het best wel duidelijk :D de lege pitpots ( de donkerste ) zitten geen zaadjes meer in..

ten opzichte van die lichtere :D

Merci voor de goeie info ! :verrygood

 

Waar een forum wel niet goed voor kan zijn :smoke

 

Bedankt !

Greeeetz :kill:

 

hey dries,

recente kiemresultaten bij basicseeds gaven 128 uit 130 zaailingen.

Dat moet toch zekerz beter kunnen.

de pitpts zien er vrij droog uit, kan dat kloppen?

mss opeens plopperdeplop wie weet,

maar anders even zoeken naar de reden.

deze gaan we volgen,suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier volgt de eerste update :P

 

Ze zien er echt gezond uit vind ik .. mooi recht en nog steed geen gele of bruinachtige blaadjes dus denk dat ze wel goed op dreef zijn :verrygood

 

Week 2

 

in die serre is het gezellig :kill:

med_gallery_13382_5120_79305.jpg

 

med_gallery_13382_5120_80751.jpg

 

med_gallery_13382_5120_26886.jpg

 

 

B)

med_gallery_13382_5120_30581.jpg

 

Dat was het weer voor deze keer :D

Comments/hulp altijd welkom.

 

Tot nu toe ben ik echt tevreden want ze groeien met de dag ! En met dit weer ideaal natuurlijk zon serre :lol:

 

Greeeetz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje :kill:

Ben ik te laat begonnen ofzo want ik zie dat er hier veel mense zijn (buitekwekers) die al e stuk verder staan als mij :verrygood

 

Greeeetz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

En alweer een update :lol:

 

Ze groeie echt elke dag zeker 1 a 2 cm !!

Ze vallen zelfs bijna om daarom dat ik er stokjes bij heb gezet..

De eerste lobblaadjes zijn ook al aanwezig :P

 

 

De 1ste lobblaadjes !!

med_gallery_13382_5120_4297.jpg

 

Zien er allemaal goed uit buiten die etter vooraan :lol: wilt niet volgen met de rest :o

gallery_13382_5120_7912.jpg

 

Beetje voor steun gezorgd !

gallery_13382_5120_69326.jpg

 

 

Ik ga ze morgen dieper in de grond zetten want die stokjes is maar tijdelijk :lol:

Had er vandaag geen tijd voor.

 

Maar hoe diep zou ik ze zetten? Zou het goed zijn ask de lobblaadjes ong 2 a 3 cm boven de grond laat uitsteken of gewoon tot tegen de grond?

 

Alvast Bedankt !

Grreeeetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar !

Ik persoonlijk zet ze bij overpotten na ontkiemen tot ongeveer half het stammetje in aarde.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te laat begonnen?? In mijn ogen ben je eerder te vroeg begonnen, als je die plantjes zonder verduisteren lekker laat groeien kan je beter alvast de snoeischaar uit de kast halen, ze zullen je gehele kas gaan overwoekeren!! :P Suc7 er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha van die reacties hoor ik graag :P

Te laat begonnen?? In mijn ogen ben je eerder te vroeg begonnen, als je die plantjes zonder verduisteren lekker laat groeien kan je beter alvast de snoeischaar uit de kast halen, ze zullen je gehele kas gaan overwoekeren!! :o Suc7 er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi

 

En alweer een update :lol:

 

Heb ze toenstraks overgepot in grotere potten maar jammer genoeg is er eentje gesneuveld :P

 

med_gallery_13382_5120_91574.jpg

med_gallery_13382_5120_50577.jpg

 

:o

med_gallery_13382_5120_140398.jpg

 

Greeetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Nr4 :)

 

Heb toentraks nog eens een fotoshoot gemaakt !

Was weer een weekje of 3 gelede dus je zal het verschil wel merken :)

 

Je ziet ze echt naar het licht toetrekken, de achterste plantjes op de 1ste foto krijgen het meeste zonlicht maar heb ze toenstraks verplaatst dus nu maar hopen dat het zo blijft gaan :)

Vind echt dat ze lekker groeien !

Ze krijgen ook al een licht geurtje trouwens :)

 

Ben wel stom geweest dat ik ze niet soort per soort heb gezet want tot nu toe zie ik nog niks verschil mja zal wel veranderen als ze 1.5 meter zijn ofzo :rofl

 

gallery_13382_5120_3519.jpg

 

gallery_13382_5120_45991.jpg

 

gallery_13382_5120_133494.jpg

 

gallery_13382_5120_88995.jpg

 

Nog eens bedankt sannie ! Je zaad is kwailiteit :( haha

 

Comments always welcome ;)

 

Greeeetz :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn wel giganties aan het strekken, krijgen ze wel licht genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi,

hier weer een update zoals beloofd!

 

Ben maar weer een nieuw topic begonnen want dat andere werd me iets te druk :D

Voor diegene die men verslag niet volgde of gewoon vergete zijn :)

Ik had 20 zaadjes besteld bij sannie en 18 hiervan zijn succesvol uitgekomen * (basic seeds swiss kiss)

 

Ze staan nu denk k van begin mei in volle grond en tot nu toe gaan ze best goed buiten dat ze een beetje aan het strekken zijn ..

Eerst stonde ze gewoon in potten maar ong 1 maand geleden zag ik dat de wortels uit de potten kwamen dus heb ik ze maar in volle grond gezet.

 

Ook heb ik sinds gistere gemerkt dat mijn takjes een beetje paars aan het kleuren zijn dus door een of andere rede zijn mijn plantjes aan het stressen..

mja we blijven hopen he :o

 

Heb nog niks van producten toegevoegd. Alleen water gegeven wanneer dit nodig was..

Hier volgen de fotos :)

 

Ik vind dat ze er redelijk kaal bijstaan..

Denk dat ik ze eens zal moeten gaan toppen niet? Anders zal mijn serre onderant te klein zijn vrees ik :D

gallery_13382_5120_16046.jpg

 

Hier zie je duidelijk dat ze aan het stressen zijn, de reden hiervan heb ik jammer genoeg nog niet gevonde !

Als iemand enig idee zou hebbe plz reply :P

med_gallery_13382_5120_98875.jpg

 

En hier nog wat foto's

med_gallery_13382_5120_138647.jpg

med_gallery_13382_5120_2980.jpg

med_gallery_13382_5120_67531.jpg

med_gallery_13382_5120_96235.jpg

med_gallery_13382_5120_104652.jpg

 

 

 

Zou het al tijd zijn voor een bloeistimulator bij men water toe te voegen of zou ik hier nog even mee wachten.

Heb niks ervaring met producten of dergelijke.

Het is ook nog maar men 2de jaar dat ik kweek dus zo ervaren ben ik nog niet ;)

 

Volgende week volgen er meer fotos, waarschijnlijk met een fototoestel ipv gsm dus de kwaliteit zal iets beter zijn :D

comment_hulp is meer dan welkom :)

 

 

Greeeetz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes! ziet er goed uit....

als je straks iemand nodig hebt die op een deskundige manier je eindproduct kan reviewen. vrijwilliger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe :)

Toch ben ik bang dat het niet veel gaat worden..

Zoals je ziet zijn ze redelijk kaal,

als ik de planten langs onder bekijk zie je amper bladere en dergelijke, meer stam als iets anders eig ;)

 

Kan een pro kweker me hier miss mee helpen? :o

Zou dit nog goedkomen ?

 

alvast bedankt

greeetz :D

succes! ziet er goed uit....

als je straks iemand nodig hebt die op een deskundige manier je eindproduct kan reviewen. vrijwilliger :)

 

//Edit door suf: 3 Topics samengevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé S3,

 

Als ze je gaat toppen moet je ze daarna proberen een soort van horizontaal te buigen, je krijgt dan een mooie brede struik die nog wel in je kas past hehe.. Ze zullen nog minimaal een maand groeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een kleine update,

 

heb ze gisteren een voor een getopt.

Duurde even voor ik ze allemaal had gehad in men oerwoud ma ben eruit geraakt :lol:

Nu maar hopen dat ze wat breder gaan worden want het word dringend tijd!

Ga nog 3 weken wachten met bloeivoeding want echt volgroeid zijn ze nog niet, zijn redelijk kaal ma zien er wel supergezond uit ! :wacko:

 

gallery_13382_5120_830013.jpg

gallery_13382_5120_499383.jpg

gallery_13382_5120_122269.jpg

med_gallery_13382_5120_562487.jpg

med_gallery_13382_5120_488957.jpg

 

Volgende week meer foto's !

Comment/hulp altijd welkom

 

Greeetz :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata gewoon lekker daaro :wtf: toppie !!! ja ze zijn wat gestrekt maar ach dat bloeit niet vind ik zelf ... je plant dief je tog, alles waar geen zon bij komt lekker weg knippen ( pas doen als ze in de lboei schieten ) ...

 

verder zijn ze hier en daar wat paarsig geworden door of het over potten van klein potje naar volle grond of temperatuur verschillen die we constant hebben of een kruising van maar is niets ernstig !!!

 

keep it up

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie !

Begon mij echt zorgen te maken omdat ze zo hard groeien maar nu dat ik het van een pro hoor ben ik gerust :wacko:

Het enige wat ik gedaan heb is getopt voor de rest heb ik ze gewoon hun gangetje laten gaan..

Zou je mij miss kunnen zeggen wanneer deze in de bloei zouden gaan?

Denk zelf over een maandje ofzo, ale dat had ik toch gelezen in een van mijn reacties :lol:

 

Greeetzz :wtf:

 

 

//EDIT door suf: leer quoten, aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...