Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Secret Jardin 120x240cm

Recommended Posts

Bram, go for it, altijd fun.

Jammer van de stekken en idd, is het geen optie moeders in leven te houden ergens ?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kfk, het aantal blumats per pot stond ergens voorgeschreven (weet niet meer exact waar), als ik het vind, dan zal ik het je nog even laten weten.

Is uiteraard in verhouding naar het aantal liters van de potten. Let wel op dat je de lange blumats besteld :verrygood

Ik heb mijn watervat naast mijn tent staan, op 60 cm van de grond. Tank doorvoer & kraantje bij blumats besteld,.....werkt perfect B)

 

@Henkiedepenkie, tja....'t is weer eens wat anders :o

 

@masteryero, licht is gewicht !! :P Ik heb Arjan's Ultra Haze 1# van Greenhouse. Als die de grond in gaan, krijg jij van mij een sample :D

 

@Ert, Ik heb gewoon een losse bodem erbij, met een opstaande rand die iets lager is als van de tent. En ik heb geen bevochtiger,....

Kweekruimtes hiervoor waren er toch te groot voor :D Voor een tent zou het ideaal zijn, dus zullen we die ook maar gaan aanschaffen :smoke

 

@Riesje, dank u voor de tip :lol:

 

@Scarr, tentje is wel super makkelijk, staat binnen 30minuten. Lampen, filter, enz is het meeste werk.

 

@Da Dende, "verandering van spijs doet eten" :P

 

@Lloyd Banks, dan zal ik je even updaten, vorige ronde (10x400watt) afgesloten op iets meer dan 0.8 gram/watt. Omdat ik een nieuw hok aan het bouwen ben (12x600) en het nog wel even duurt, heb ik besloten om er een tentje bij te nemen, zodat ik lekker kan door modderen.

 

@Suffie,is wel de bedoeling om moeders te gaan houden,.....daar is deze tent voor :kill: zodra mijn andere ruimte klaar is !

 

@Johnny weed, ik hoop op beide. B)

 

 

Sorry geen pic's, baterij is leeg, en de oplader ligt ergens anders :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bbb

 

 

dus je gaat nog wel over op 600w

 

maar verkoop je je 400watters met diamond kappen ook?

anders ben ik wel geinteresseerd

 

en komt er ook nog een bouwverslagje van joun mooie bouwkunsten

ik vond de vorige ook heerlijk om te volgen :verrygood

 

suc6 verder

 

 

scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afspraak staat bbb :smoke

 

en ja maak please weer een bouw verslag je bouwverslagen rocken :verrygood

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt miss lullig en laat,,,,,,,,,,maar ik had ff wat langer 1lamp aan gehouden en na een dag of 5 pas nr 2.

Afzuiger uit natuurlijk.

LV gaat dan vanzelf skyhyyyyyyyyyyyyyy.

 

 

Maar voor je tent zou het idd supert zijn die L bevochtiger.

 

Komp goe joggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde willen zeggen...

Dat is wat Ert hier ook eens zei,... 1 lamp aan afzuiger uit,.. en na een paar uur stonden ze weer overeind.. :verrygood

 

Maar het komt toch wel goed... wel ideaal zo'n tent als moederhok.. zou hier ook wel mooi passen... :kill: :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh hoeveel moeders wil je gaan houden haha...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scarr, met de tijd zal ik wat spullen gaan verkopen :smoke Bouw verslagje komt er wel,...kan nu nog niet, je kunt nog te veel zien van de ruimte waarin het zich bevind.

 

@Ert, Nozem, had inderdaad beter wat langer kunnen wachten,......ik had iets van "kut stekken" kan mij het schelen !! :lol: ga maar lekker kapot, dan druk ik wel een zaadje op jullie plaats :verrygood

 

@Keesthemad, het is de bedoeling, dat ik straks de andere ruimte (90 stuks) kan voorzien van eigen stekken. Hoeveel moeders ik daar precies voor nodig heb,

heb ik me eigenlijk nog niet zo heel erg in verdiept. Ik kan eventueel 18 moeders op 18liter potten gaan houden,....is 5 stekjes per plant.

Lijkt me meer dan voldoende moederplanten :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vierkante meter kun jij genoeg stekken vanaf halen... Altijd 120 snijden als je er 90 nodig hebt, dan kun je de mooiste uitkiezen.

 

1x400W HPI zou hier genoeg voor moeten zijn, dat scheelt je 1400W...

 

Al is hobbyen natuurlijk leuk hé :verrygood.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en leven ze nog? en hoe is de temp?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9

 

Temp is geen enkel probleem,......had met 4250m3 afzuiging & 2450m3 aanzuiging, ook niet anders verwacht :verrygood

Wat ik wel jammer aan de tent vind is dat de lucht gaten maar 20cm doorsnede hebben. Hierdoor heb ik een verloop van 25 > 20cm moeten gebruiken.

 

Stekken beginnen nu (pas) langzaam te groeien,.....

Het is 100% een ander soortje dan wat ik normaal krijg, dus het kan zijn dat het een langzamer soortje is, als dat ik normaal heb. Ze ruiken ook niet

naar kattepis/skunk :smoke

 

Overzichtje

gallery_9381_5091_1511793.jpg

 

gallery_9381_5091_750758.jpg

 

gallery_9381_5091_218775.jpg

 

gallery_9381_5091_3295200.jpg

 

De blumats werken perfect !! Die kan ik echt iedereen aanraden !

Potten goed voorbewateren, tensio erin, en als deze na een aantal dagen de goede waarde aangeeft, blumats afstellen, klaar !!!

 

 

Nog even een closeup

 

gallery_9381_5091_1205588.jpg

 

Ik heb nog 1 "zorgen kindje".....maar die zal deze week, ook wel beter haar best gaan doen.

 

gallery_9381_5091_1359610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe blaas je die lucht naar binnen ?

 

je blaast dan toch zowat de planten de grond uit (bij mij wel) zelfs als ik de inblaas naar boven richt :verrygood

 

tsjaa ik heb verlopen van 250 naar 160 , het is niet anders

 

ik krijg in mijn tent de temp niet goed :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB dat is een mooi tentje zo :kill:

en die blumat's hebben absoluut mijn intresse gewekt :smoke

ik denk dat ik maar eens goed mijn hok moet gaan bekijken of ik nog ergens een plek voor een watervat kan vinden,want dat is het grootste probleem :verrygood

die heb ik nu in de douche staan namelijk.

 

je hebt iig weer een super topic kerel.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt wel netjes uit met zo'n tentje :smoke

ruimte genoeg zo met die potten.

Wel klote dat je niet weet wat voor een stekken het zijn :verrygood

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iri, Ik heb geen last van een storm in mijn hok, ik heb natuurlijk wel 1.20cm meer inblaas lengte, wat natuurlijk ook meespeeld.

 

Weet je wat je eens moet proberen: Om de slang (nadat hij de tent binnenkomt) te vergroten.

 

Theorie: lucht door bijv. een 16cm buis, komt bij een buis van 8cm 2x zo snel er uit (even niet meegerekend dat lucht samendrukbaar is) Andersom zou dat dus 2x langzamer moeten zijn. :o

Ik zou direct naar binnenkomst, weer een slang 25cm monteren,........denk dat dat een hoop kan/zal schelen.

 

@KfK, koop ze maar, de blumats zullen je absoluut niet teleurstellen. Je krijgt echter wel steeds minder te doen, in je tentje :)

Als je een waterleiding in de buurt hebt, dan is daar op aansluiten ook mogelijk met een reduceerventiel (verkrijgbaar bij blumat).

Dan kun je na je 18/6 periode gewoon 8 weken op vakantie. :P

 

@NN, zal van de week, nog eens navragen of ze weten wat voor soortje het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% betrouwbaar zijn die blumat's niet hé, dus aansluiten op de kraan zou ik sowiso nooit doen, ik heb ze éénmaal overstroomd gehad, niet weer. 30L vat, meer niet.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mooi dat die stekken nog aanslaan :P

 

Ben ook wel aardig geinteresseerd in die Blumats. Zal er eens achteraan gaan.

 

Succes!

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo bbb, das wat kleiner dan het laatste wat ik van jou zag :P. Ziet er wel weer supernetjes uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen het wel lekker gaan doen in die tent en in 18ltr potten,.. :P

 

Wat betreft die Blumats,.. die zijn idd ideaal, ik heb ze zelf niet maar heb ze wel gezien..

Deze waren ook aangesloten op een leiding en dat vind ik ook niet echt betrouwbaar...

Daarom ga ik met Kees mee,... en hij heeft het dus ervaren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ja, een aardebak waar tot de rand water in staat en een lichtelijk vochtige grond nadat het ergens gedurende de nacht fout is gegaan, liever niet toch ?

 

Zorg dus dat er nooit meer water in je vat zit dan dat er mogelijk in je aardebak kan en zorg eventueel voor een goede (afgevoerde) drainpipe in je aardebak of in je onderbak waar je potten in staan, het ergste dat kan gebeuren dan is dat je planten verzuipen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dompelpomp met sensor, zou een evt. overstromig kunnen voorkomen,.........heb nog wel ergens zo'n ding liggen. :o

 

 

Dag 14 (18/6)

 

De stekjes zijn nu echte plantjes aan het worden, ook het achterblijvertje doet nu gezellig mee.

Ik vind de bladeren echter wel licht groen (foto's zijn redelijk kleur echt), weet niet of dat aan het soortje licht.

Zodra de afvaller in het 3 liter potje genoeg vertakkingen heeft, ga ik daar stekken van proberen te maken.

Niet om te gebruiken, maar gewoon kijken of het me lukt.

 

Ook moet ik nog bedenken waneer ik ze omgooi naar 12/12 :P

Ik heb 140cm tussen de bovenkant pot en lamp, plantjes mogen dus maximaal 80cm worden.

 

gallery_9381_5091_2720629.jpg

 

gallery_9381_5091_366847.jpg

 

gallery_9381_5091_2012335.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word weer zo,n slap topic waar alles goed gaat he.

Waar niks op aan te zeike is.

En er nooit iets echt fout gaat.

Nooit je vat leeg.

Nooit een x een ec van 4,4

 

 

 

Nouja.

 

 

 

Toch succes, en wat zijn ze bossig.

 

Ik zou ze niet te lang geven. 1 je weet niet welke stekken je hebbt. 2 je hbt grote potten dus gaan ze knallen. 3 heb geen zin in een heel lang topic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van nu omgooien??? :P

Zijn prachtig zow , man!! Gezien je hoogte .....................Omgooien!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Word weer zo,n slap topic waar alles goed gaat he.

:o

Tsja,..valt ook niks over te zeggen,.. ziet er weer toppie uit. :P

Dat stekken hoef je niet te proberen dat gaat je wel lukken, dat afvallertje een keertje toppen en dan haal je er al gauw 10 stekken vanaf om te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...