Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Aankondigingen Nieuwe Producten Sanniesshop.com

Recommended Posts

Is het nu om door je hele pot te mixen of maak je een laag erin?

Als je door je hele medium moet mixen gooi je dus steeds wat weg als.je je bovenlaag verwijderd.

 

Bah nu moet ik weer me aarde opnieuw gaan samenstellen :lol:

 

Je kan het beiden doen.

Bij het het gebruik van verse aarde adviseren we het erdoorheen te mengen, en evt met een thee of bacto oplossing voor te weken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat is het nou voor verschil met de houtskool (dus niet de briquettes) voor de bbq????

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is het nou voor verschil

 

KLIK

 

KLIK

 

Vertel mij het...... :lol:

 

Buskruit( H3, cocoa poeder ( KNO3:C=8:2 )kan je er ook mee maken.

Hier moeten je planten wel van KNALLEN....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best prijzig, ga er toch eens wat van bestellen. Als dit echt zo goed werkt dan zal ik eens kijken of ik dit zelf kan maken.

 

En zoals Elmanito zegt...Wat is eigenlijk het verschil met houtskool voor de barbecue? Allemaal gewoon pyrolyse, al zit er wel verschil in de temperaturen.

Ik lees toch van verschillende kwekers in het buitenland dat deze geen verschil merken tussen zogenaamde biochar en barbecue houtskool. Er zou alleen een verschil te merken zijn als deze een bodemleven injectie zouden krijgen. Geldklopperij? Het enige verschil wat ik nou kan zien is de eventuele korrelgrootte en het type hout wat ervoor wordt gebruikt. Wellicht dat er bij "snelle" pyrolyse simpelweg meer co2 wordt behouden in de char of houdt het een mindere concentratie aan vluchtige stoffen vast? Leg eens uit.

 

*Edit* Na verder speurwerk is de conclusie dat het inderdaad te maken heeft met een mindere concentratie aan overgebleven vluchtige stoffen door de hogere temp tijdens de pyrolyse. Die zouden een remmende werking hebben op de groei van het bodemleven. Toch lees ik dat veel kwekers ook baat hebben bij gewoon barbecue houtskool, platgestampt met een hamer. Baas boven baas denk ik dan. Over het co2 gehalte kan ik weinig bruikbare informatie vinden. Misschien dat iemand wat extra uitleg kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mezelf een lekkere lading Biochar kado gedaan, ik ga deze met wat andere toevoegingen aan verse custom mix toevoegen, ik weet al dat ik de aarde eerst moet laten inweken, omdat anders de Biochar gaat competeren met de plant om vocht en jonge planten verliezen die strijd natuurlijk, wat ik nog wel wil weten is of ik bij hergebruik de toplaag moet vervangen of is dat door de Biochar niet meer nodig?

 

Stikkie, jij vervangt de toplaag dus helemaal niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe nooit wat :o , maar protege vervangt inderdaad geen bovenlaag meer, hij husselt hem wel door elkaar met wat toevoegingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, bedankt, dat scheelt weer sjouwerk :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er alleen aan of je mineraal or organisch voedt, en of je dat langs boven of beneden doet. Als je altijd van boven af water geeft dan spoel je alles altijd direct door je substraat en hou je dus geen restzouten aan de bovenkkant van je substraat, het wordt alleen droog (als je het niet afdekt). Eb/vloed mineraal stuwt iedere keer restzouten naar boven, waardoor door het opdrogen van het substraat bovenin de ec van het bovenste deel van de substraat omhoog loopt (water verdampt, zouten etc. niet, geen opname door de plant in de toplaag dus concentratie neemt toe). Normaal als je consequent water van boven geeft heb je geen opbouw bovenin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik doe nooit wat :verrygood

 

He, ik kweek ook niet.. naapert

 

 

Wel mooi dat aarde niet meer vervangen hoeft te worden. Wordt in mijn ogen stuk interessanter nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Boefje, thanks voor de info Whazzup, organisch en met regelmaat van boven bewateren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu ook die biochar en eigenlijk alles in sannie assortiment.

En als ik zo lees over het bewateren.

ik geef van onderen water en van boven de toevoegingen zoals voeding thee boosters,

maar kan ik niet beter van onder voeden en van boven watergeven inv met zouten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef altijd van boven.

Ik dacht dat met organisch er minder naar boven kwam als met mineraal.

Zie iig nooit witte bovenlaag ofzo.

 

 

Edit:lol zie net dat whazzup hierboven al antwoord heeft gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

honey badger haze is nu te koop @ sannie plus de pineapple diesel is er weer :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man, van 2012 naar 2014 in 1 post :)

You da man.

 

Maar die Pineapple Diesel vind ik niet op de website terug. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...