Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje1965

Ries An Ut Zaad!! 45 X Ice

Recommended Posts

ben ook benieuwd wat het gaat worden ries

 

toppen is wel verstandig zo komt je ruimte mooi vol en heb je meer zekerheid over het feit dat ze niet te groot worden

 

Succes Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hoop cocopeat Ries, nieuwe favoriet? Cocopeat op zich is een duurzaam substraat dat jaren meekan en lekker schoon is, maar het bevat van zichzelf geen voeding of leven, deze wordt altijd toegevoegd (of voorgemixed). Startmix is om het bodemleven op te starten, net zoiets als premix van Biobizz, maar dan wat eenvoudiger en minder uitgebreid. Waarom mix je dat alleen door je toplaag overigens? De meeste wortels komen onderin je aarde.

 

Als je organisch kweekt en niet afzuurt is het zinvol om je aarde niet om te woelen maar slechts de toplaag te vervangen, dan blijft je opgebouwde bodemleven intact en slaan je planten sneller aan.

 

succes met de zaadje Ries!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ries..

Hoe hoog kan je je lampen hangen, ze zullen misschien groter worden dan je denkt en ik heb me daarin een beetje vergist, dus met gevolg dat ik ze alle kanten op moest buigen, maar jij hebt er ook wel de plek voor geloof ik.

 

Succes met je zadenkweek NERD ! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe alle kweekjes van je gevolgd en nagelezen dus ook nu ben ik weer van de partij. Als mijn rondje met stekken afgelopen is gaan ook de zaden de bak in dus misschien is het nog leerzaam ook..... :dribble:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat het wordt deze ronde. Ik heb de meeste topics met aardebakken wel gevolgd maar vraag me nog steeds af hoe het nou zit met water en vervanging van aarde. Je moet dus NIET alle aarde vervangen maar alleen de toplaag? En hoe meet je of je niet teveel of te weinig water geeft, of gaat dat op fingerspitzengefuhl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet niks :dribble: Ik vervang alleen de toplaag. Water geven kan precies gebeuren met zo'n tensiometer.

Ik doe het op gevoel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan lekker ruim meschien kun je wel 2 keer toppen

Wel rustig aan met water in het begin om strekken te voorkomen

Zie overigens geen voet afdrukken ,hoe heb je dat gedaan ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt een spannend rondje. :dribble:

Welliswaar minder planten, maar hebben daarin tegen hebben ze ook weer meer ruimte :huh:

 

Oja,....waarom zit er een stok in die tuinslang gepropt ?? :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit jij wel bij de juiste opticiën,brammie?? :dribble:

Slangemens praktijken ,buble!! Ik ben nog wel ietwat lenig ..........Sonja he!!! Barst wel van de spierpijn nou!! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor die grote bak, ga daar denk ik ook eens mee aan de gang :wub: B)

Zullen de dames zeer op prijs stellen denk ik :dribble: :dribble:

Laat de dames maar knallen :huh: :huh:

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dan ook errug blij met deze bak!! Tis wel stikheet beneden.Moet het filter nog plaatsen.Afzuiger loopt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Once you go bak, you never go back!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben trouwens nog op zoek geweest naar Terra fertiel van Ecostyle. Niet te vinden!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je begin is in elk geval goed he pik.

 

 

In ken echt niks van het plantje, maar bij jou ale vertrouwen.

enne 4x50gr is nog steeds 2kg dus alalalalalalalalalaalal.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt,alleen toen ik ze kocht 3 jaar geleden waren ze 120 euri de 10

Wat een prijs verschil hé

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit een beetje loopt overweeg ik toch met zaad door te gaan. Liefst natuurlijk met dat feminised gebeuren en ik heb al enkele leuke soortjes gezien.

Ik moet nu ff kijken wanneer ik voor de eerste keer kan gaan toppen. Als ik 2 keer wil toppen moeten ze natuurlijk langer op 18\6 blijven staan?? :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je al wel eens bijna aan je klok mag gaan sleutelen Riesje, zaadplanten hebben vrij vaak de nijging nog lekker door te groeien...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze nog laten groeien wachten tot er 2 a 3 internodes bijgekomen zijn en dan nogmaals 1x toppen ...

 

let wel op dat de planten niet te breed worden anders ken je gaan snoeien :dribble:

 

tsjaa en anders vraag je het bubble die ken het soortje door en door ....

 

je hebt btw wat planten met aardig wat vergeling .... is dat overvoeding of een lange tijd de lamp er te dicht bijvenop????

 

 

greetzzz maseryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ze nog laten groeien wachten tot er 2 a 3 internodes bijgekomen zijn en dan nogmaals 1x toppen ...

 

greetzzz maseryero

 

 

Zoveel ruimte heb ik niet. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...