Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
white tooth

White Tooth Voorjaar 2008

Recommended Posts

Na een redelijk aantal weken van groei, toppen en overpotten was het tijd om weer een kweek te beginnen. De derde kweek onder deze bulb, dus de lamp zal al wel behoorlijk wat vermogen verloren hebben. Niet getreurd, Er kwam dus een bossige dame onder de lamp te staan.

Als je goed kijkt kun je zien dat ik met plakband de hoogste stengels opzijgebogen heb. Daardoor is de plant heel vlak en laag gebleven met vele tientallen kleine topjes.

med_gallery_11795_5047_1626.jpg

Dat was ze begin april. Ik denk een week of twee in de bloei. Omdat ik er hier geen verslag van heb gedaan weet ik het allemaal niet zo goed meer. Ik ga uit van 12-15 maart onder de lamp, een dag of 5 om echt in de bloei te schieten.

Nu dus na ongeveer een maand in bloei. Zeg week 5. Door de vele topjes blijven sommige toppen een beetje dunnetjes, maar wat niet is kan nog komen.

med_gallery_11795_5047_11276.jpg

med_gallery_11795_5047_60317.jpg

med_gallery_11795_5047_36675.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

High White Tooth,

 

Hihi,

Volgens mij heb je hier inderdaad al een keer iets over verteld maar dat weet ik ook niet meer zeker. ;) Misschien heb ik dat slechts gedroomd.

 

Wat voor lamp gebruik je dan, een gebruikelijke hpsje van phillips kan best lang mee.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al eens eerder wat met plakband geexperimenteerd. Het bevalt me wel.

 

Ik ben toch maar gezwicht voor pokon-achtig spul. Weer vergeelden er veel bladeren en ik zag ook kaliumtekorten verschijnen. Sinds ik dat spul gebruik geen problemen meer. Het is gewoon te moeilijk hier om zelf een prutje te maken zonder het hele huis in de stank te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ja, ziet er geweldig uit, mooie bossige plant...

 

Veel succes er mee..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat verschrikkelijk te vreten. Elke dag geef ik voeding, en nog kan ik het niet bijhouden. Het zou nu ongeveer week 7 moeten zijn. Van bovenaf gezien is het hele oppervlak nog bedekt, maar de laatste bladeren van de groeiperiode gaan binnenkort toch wel "opgegeten" worden door de bloemen.

 

De toppen hebben weer van die dun en lang uitlopende bloempjes. Aan de zijkanten steken ze eruit en op de top vormt zich een soort steeltje met twee blaadjes. Net een parapluutje. Ik vind dat niet zo'n fijne bloeiwijze, want de toppen worden zo niet kei en keihard. Misschien moet ik een andere keer eens kijken wat er met zo'n top gebeurt als ik dat topje eraf knip.

 

Week 7 dus. De bruine stampers beginnen zich te vertonen, maar hun aantal is nog ruim onder de helft. De trichomen zijn helder, maar hier en daar een beetje melkachtig. Nog maar een week of twee afkijken.

 

med_gallery_11795_5047_5657.jpg

med_gallery_11795_5047_52066.jpg

med_gallery_11795_5047_55068.jpg

med_gallery_11795_5047_23030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooie plant om te zien, ik ben benieuwd wat deze op gaat brengen. Aan de toppen te zien hebben ze nog wel een aantal weekjes nodig volgens mij, zeker 2 weken.

 

Succes! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine week later. Ongeveer week 8.

Ik gebruik bij deze kweek geen fan, en dat ging lange tijd goed. Nu hebben de toppen recht onder de lamp hele dunne uitlopers bovenop waar de bloempjes individueel te zien zijn. Geen ramp, het is maar een heel klein percentage van het totaal. Het volume van de meeste toppen is ongeveer een pakje sigaretten.

 

@Biowietje: Ik hoop op rond de 100 gram droog. Ben tevreden met meer dan 75 en heel erg blij met alles boven de 125gr.

 

med_gallery_11795_5047_17568.jpg

zie je die vette top achterin? die is erbij gaan liggen :P

med_gallery_11795_5047_61577.jpg

Het bovenste deel van die liggende top. Je kunt de uitgroeiende topjes hier redelijk goed zien. Misschien toch maar eens aan de 3D fotografie, hahaha.

med_gallery_11795_5047_112195.jpg

med_gallery_11795_5047_65839.jpg

med_gallery_11795_5047_32172.jpg

med_gallery_11795_5047_32701.jpg

med_gallery_11795_5047_68184.jpg

 

Nog veel heldere trichomen. Ik hoop toch dat het niet al te lang gaat duren, want ik wil wel de tijd hebben om het op te roken.

 

Mijn vrouw heeft nu ook het virus te pakken. Ze heeft de plant die ik nog voor het raam had staan bij mijn plant gezet, en zodra de mijne afgebloeid is gaat die er helemaal onder. Wel grappig, en het bewijs dat het gewoon een hele mooie interessante plant is. Ook voor mensen die er niet van willen roken. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...