Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cyberskunk

Hemp 4 Future !!! (biobrandstof)

Recommended Posts

Gister in de media weer een hoop gedoe over dat biobrandstof niet goed voor het millieu zou zijn...

en dat de boeren die de grondstoffen ervoor kweken niet te vreten hebben.

Naar aanleiding daarvan een mail gestuurd aan de partij waar ik tot op heden lid van ben ... de SP.

 

Ha die (mede) tomaatjes ...

 

ik heb met snelstijgende verbasing de hele discussie mbt tot biobrandstof gevolgd.

Dat wij in het westen onze biodiesel belangerijker zouden vinden als een volle buik

voor de arme boeren in brazilie e.d. ONZIN NATUURLIJK !!!

 

Maar nu vraag ik mij (als overtuigd Cannabist)af of al die berekeningen

ook al eens gemaakt zijn met HENNEP als gewas ???

Hennep zou namelijk TEGELIJKERTIJD voedsel EN biobrandstof

van de zelfde grond kunnen opleveren !!!

Volgens sommige onderzoeken zelfs het GEZONDSTE voedsel wat er is !!!

 

(om nog maar te zwijgen van de vezels,

de mogelijkheden om BETER papier te maken zonder ooit nog maar een boom te kappen,

en de recreatieve/medicinale toepassingen... maar daar heb ik t graag nog eens met jullie over.)

 

Heeft mijn partij het lef om deze FEITEN

in de 2e kamer te bespreken...

om er kamervragen over te stellen...

en / of er zelf een GOED onderzoek aan te wijden ???

 

Ik zelf heb sinds kort mailcontact met Jack Herer in Amerika

die daar al decenia strijd tegen criminalicering van Cannabis/Hemp ...

en zou jullie (evt.) graag met hem en de zijnen in contact brengen.

 

Met vriendelijke groene groet met een tomatenrood randje:

 

Rob S.

Kunstenaar - Cannactivist - SPer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met enige regelmaat verschijnen "onderzoeken" die als uitkomst hebben dat Biobrandstof geen optie is, want slecht voor het millieu etc. Ik kwam laatst nog zo'n onderzoek tegen van vier jaar geleden verricht door een of andere Amerikaanse

universiteit. Onlangs werd een soortgelijk onderzoek herhaald door een Nederlands Bureau met dezelfde negatieve uitkomst. Ik heb dat bureau telefonisch benaderd en gevraagd of ze ook Hennep in hun onderzoek hadden meegenomen.

 

Het antwoord kwam snel, nee, want Hennep is een problematisch gewas, eigenlijk illegaal, nodigt uit tot misbruik en nog zo wat van die algemeenheden. Je hebt er moeilijk te verkrijgen vergunningen voor nodig, bent beperkt tot maar een paar legale soorten uit Frankrijk etc. Er is geen industriele infra structuur voor de verwerking enz.

 

M.A.W. Als je een onderzoek doet naar de mogelijkheden van biobrandstof en je neemt Hennep niet mee krijg je gegarandeerd een negatieve uitkomst. Dat is wat het kapitalisties industrieel complex wil. die willen geen oplossing maar voortdurende afhankelijkheid van de consument.

 

 

Wat we de mensen duidelijk moeten maken is dat je als gehele maatschappij een principiële keuze moet maken voor een groene economie gebaseerd op groene grondstoffen zoals Hennep als industrieel basis gewas.

 

Wat ik ook nooit hoor is de claim dat toevoeging van 10-20% bio brandstof aan reguliere diesel een belangrijke reductie tot gevolg heeft in schadelijke stoffen, zie: Bio Willie Nelson

 

op naar een groene wereld, Hemp for Future

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ suffie ... ik ben ook benieuwd ;)

 

@ biowietje ... iid een prima standpunt toch ??? De SP zal alleen moeten afwegen wat belangerijker is. DE FEITEN of kamerzetels.

Al ben ik er van overtuigd dat ze minstens net zoveel stemmen zullen winnen als ze (evt) zouden verliezen als ze DUIDELIJKER met hun standpunten mbt SOFTdrugs e.d. naar buiten komen ... en (icm) met het hele HENNEP verhaal gaat t dan niet alleen over (de "drug") Cannabis :D

 

@ Wernard ... Ik heb in 3 uur googlen NUL onderzoeken mbt Biobrandstof gevonden...

waarbij HENNEP de basis was ... heb inmiddels Jack Herer gemaild met verzoek tot meer info. Als iemand het zou moeten weten.

Denk dat ik BioWillie ook maar eens ga mailen trouwens (niet nu ...te druk)

heb ik ook nog een paar platen van trouwens ... en een greatest hits CD ;)

 

@ 1200mgWW... ben je nu helemaal WF lid geworden om dat nr met ons te delen ???

THNX !!! (check je PB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik ben bang dat ze dit een beetje negeren, niet? Maja als je dit echt in 2de kamer komt.. dan ben jij de man ;) ;) succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx derf ... maar ik doe dit niet om "de man"te zijn hoor

(ben ik al ...ghehehe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

brandstof en voedsel is niet eens het enige, je kan er alles mee maken.. kunststoffen, kleding, noem maar op..

 

Goed initiatief maar ik denk dat ze je mailtje direct gaan deleten.. maar toch succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk LordQuas ...

 

Ik ben zelf ff te drukdrukdruk om dit topic bij te houden...

maar jij hebt [sarcastic mode]"al die mensen"[/sarcastic mode]

weer lekker bezig gehouden iig ;)

 

@ EllaWeeDnaV...

 

Als ze mijn mailtje DIRECT deleten zonder reactie moeten ze dat met mijn

partijlidmaatschap ook maar meteen doen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[sarcastic mode] die kunnen de mensen iig goed gebruiken [/sarcastic mode]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi site is hempcar.org

Staat veel info op over Hennepolie als brandstof, maar ook over Rudolp Diesel en de grote anti-cannabis conspiracy onder leiding van Randolph Hearst, Andrew Mellon en Dupont.

Die drie hebben Hennep uit eigen belang terzijde weten te schuiven door het Marihuana te noemen, de killer drug.

Van die Cannabis conspiracy hebben wij nu nóg last, door hen is het verboden.

Die rotstreek heeft de hele mensheid op het verkeerde been gezet en zijn we overgeleverd aan de alles vervuilende en vernietigende olie industrie!

Leest en huivert.

 

Je kunt het ook omdraaien, als we Hennep in de toekomst gaan gebruiken als basis materiaal voor brandstof, plastics, voedsel, bouwmateriaal, grondstof voor papier, Cannabis als volks medicijn én voor de broodnodige geestelijke inspiratie dan komt het alsnog helemaal goed met deze wereld!

 

Het mooie is dat Hennep en Cannabis zo makkelijk te verbouwen zijn dat er geen claim op kan worden gelegd door de staat en industrie. Iedereen kan het overal verbouwen!

 

Géén bestrijdingsmiddelen, géén kutmest.

Het kan groeien op arme slechte landbouw gronden die ongeschikt zijn voor reguliere landbouw. Een ideaal gewas voor derde wereld landen. Voeg 5% Hennep zaad toe aan je voedingspakket en je hebt een volwaardige voeding met alle essentiele aminozuren die een mens nodig heeft om gezond te blijven. Heb je geen vlees meer voor nodig!

 

Sorry, ik wordt weer een beetje té enthousiast, zal wel te maken hebben met die Evert Vaporizer die nu is warmgelopen en op me staat te wachten.

 

Dus: Cannabis for Peace and Hemp for Future

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lees ik graag, Wernard. Ook ik heb het gevoel door te draven, what the bleep ?

;)

 

edit: ik heb nog geen verdamper

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echt antwoord !!!

 

Hoi Rob,

 

Je zult het niet geloven maar toch is het waar dat SP Tweede Kamerlid

Hugo Polderman bij de debatten over biobased economy met de minister van

Landbouw al een warm pleidooi heeft gehouden voor oud Hollandse gewassen

als vlas, hennep en soortgelijke vervangers voor plastics, papier en

kunstvezels.

 

Je kunt de inzet van Polderman volgen op www.sp.nl

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Patrick van Lunteren

 

Beleidsmedewerker Milieu en RO

Tweede Kamerfractie SP

Postbus 20018

2500 EA Den Haag

 

Zie ook

www.sp.nl

www.sp.nl/milieu

www.paulusjansen.sp.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten ... is al een mooi begin .

ik zoek nu direct contact met Dhr Polderman.

 

Allemaal ook NOVA kijken straks ...

en aantekeningen maken. Gaat weer over bio brandstof...

en ik ben met t onderwerp nog niet klaar hoor.

 

Ondanks de nette,redelijk snelle, reactie van de SP.

 

(ik wist wel dat ik een goede reden had om lid van die club te zijn :dribble: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...