Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tessaR

Voorkweken Achter Raam Of Lampe?

Recommended Posts

hallo

 

ik heb 6 stekkies ak 47 die ik nu voorkweek voor het raam..tot dat ze naar buiten gaan.

maar ze staan dan al om 6 uur savonds in de schaduw, ik zat te denken kan ik ze dan rond 6 uur al ze in de schaduw staan ze dan onder een lamp zetten? tot uurtje of 11 savonds? of is dat geen goed idee?

als dat kan hoeveel watt zou dan voldoende zijn? en wat voor een lamp raad u aan?

ik heb de hele forum al doorgezocht maar heb niet egt wat kunnen vinden er over.

alvast bedankt.

 

m.v.g tessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps lampen ofzo raden ze normaal aan, maar dat kost al rap redelijk wat geld.

Je kan met tl en spaarlampen ook groeien, maar dan moet je er een aantal naast mekaar hangen.

Te weinig watt = strekken = slappe plantjes.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je antwoordt.

 

ik las op een kweekverslag dat iemand ze liet voorkweken met een 18 watt lamp, is dat voldoende?

 

en kan het wel dat je ze rond 6 uur van de vensterbank haalt en ze onder een lamp zet? of zorgt dat voor stess?

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze gerust voor de raam laten staan. Het aantal lichturen rond deze tijd van het jaar is genoeg om ze in leven te houden. Tenslotte kunnen ze over 2 tot 4 weken naar buiten en tot die tijd redden ze het wel voor het raam. Ik heb er ook enkele al weken voor het raam staan, ze groeien langzaam maar ik krijg geen bloeiverschijnselen, dus das prima.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt ze gerust voor de raam laten staan. Het aantal lichturen rond deze tijd van het jaar is genoeg om ze in leven te houden. Tenslotte kunnen ze over 2 tot 4 weken naar buiten en tot die tijd redden ze het wel voor het raam. Ik heb er ook enkele al weken voor het raam staan, ze groeien langzaam maar ik krijg geen bloeiverschijnselen, dus das prima.

 

Succes!

 

ik heb er hier ook al een aantal weken een paar voor het raam staan, maar die zijn wel in de bloei geschoten..

Hier krijgen ze dan ook alleen maar 's ochtends direct licht.. (tot een uur of 3).

Maarja binnekort gewoon lekker naar buiten met die plantjes, dan komt het wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor je antwoordt.

 

ik las op een kweekverslag dat iemand ze liet voorkweken met een 18 watt lamp, is dat voldoende?

 

en kan het wel dat je ze rond 6 uur van de vensterbank haalt en ze onder een lamp zet? of zorgt dat voor stess?

 

alvast bedankt.

 

Ja, 18 watt kan je het mee doen maar dan moet je weten dat ze gaan strekken. Ik werk zelf met 11 watt tl en nog een spaarlamp erbij.

Van de vesterbank naar de kast lijkt me goed.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

*mijn eerste bericht, laat ik me direct voorstellen in een topic die in mijn blikveld kwam.

 

mijn zaailingen zijn nu 15 dagen oud en heb ze laten ontkiemen en groeien in de vensterbank. Ze zijn nu redelijk gespriet, en sinds een dag licht ik ze bij met zonlicht-immiterende* tl tot 18 uur licht. vandaag ook maar onder de tl gezet aangezien het me wat te bewolkt was. nu ben ik bang dat ik ze ongeschikt heb gemaakt om buiten neer te gaan zetten.

 

nu is mijn hoofd leeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kan je beter je eigen topic beginnen want je kan geen antwoorden geven in iemand anders z'n topic..

Stel je eerst eens voor en dan zal iedereen met plezier je vragen beantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand misschien hoelang het gemiddeld duurt voordat het geslacht zichtbaar wordt van een Sativa, en in welke maand pcies? En bij welke internode?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand misschien hoelang het gemiddeld duurt voordat het geslacht zichtbaar wordt van een Sativa, en in welke maand pcies? En bij welke internode?

 

als je plant in de bloei schiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...