Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fcgroningen

Double Fun, Weg Ermee!!!!!!!!!

Recommended Posts

gallery_4254_232_26115.png

 

verschillen in neerslag binnen nederland zijn behoorlijk groot zoals je ziet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja, jij hebt wernard zn double fun.... daar heb ik geen enkelt probleem mee, integendeel

 

Nee, Kees' DF is ook van NMS, maar wel een F2. Vorig jaar had ik 5 vrouwelijke DF's uit zaad, en had toen ook veel rot en redelijk luchtige toppen. Dit jaar slechts 1, een stek nog wel, maar bijna geen rot en redelijk kunnen afbloeien ondanks het slechte weer.

 

Tis meer een kwestie van geluk hebben dat je de goeie feno vind, ik weet nu uit ervaring dat sommige feno's wel degelijk erg rotgevoelig zijn, maar er zitten dus ook betere tussen (en zorg dat je die in leven houdt voor het volgende jaar ;)).

En zoals al vaker gezegd is, rotbestendige soorten bestaan niet, laat je niet verleiden door mooie praatjes.. Experimenteer met verschillende vroegbloeiende soorten, en uiteindelijk zul je iets vinden wat redelijk geschikt is, daar zou je dan stekken van kunnen nemen of mee gaan kruisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees zijn df van nms ? wie is nms?

Kees zijn df komt bij mij vandaan!! en ik heb deze zaden gemaakt van de originele maker,en dat is niet van cees of van wernard.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

NMS = no mercy supply?

 

@TNT

Hoe zit het met jouw strain dan? Heb jij dezelfde resultaten?

 

@Tomas

Als het bij deze soort dan moet afhangen van een goede feno dan snap ik niet zo goed waarom ze deze soort dan bepaalde eigenschappen durven toe te kennen. Blijkbaar geen stabiele soort.

 

You live, you learn.

Volgend jaar weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de zelfde DF van TnT als dat kees en tomas hadden staan en ben erg tevreden over deze pheno! In de eerste week van oktober super witte compacte afgerijpte cola's! kunnen oogsten, en dat terwijl ik in de kas altijd een of 2 weken later ben als de normale buitenplanten.. Wel zaten er een paar beginnende rotte topjes in, maar niet noemenswaardig..

 

Plantkas is tevreden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slappezever het is al heel wat jaren geleden dat de eerste zaden gemaakt zijn,daarna zijn ze verschillende kanten opgegaan en heeft ieder zen eigen selectie er op los gelaten!

 

Kweken op zich geeft al variatie denk aan verduisteren,kleine potten,grote potten,veel water weinig water,veel voeding,weinig voeding,toppen,dieven, platten enz

Stekken van 1 moederpland op andere manieren gekweekt geeft al een ander resultaat hier is dus nooit wat vantevoren van te zeggen en al helemaal niet of het stabiel is of niet

 

Ik heb met de df van cees,wernard en mij allemaal goede resultaten gezien en slechte zo als ik dat met heel erg veel soortjes gezien heb!!!

 

Van mijn double funs weet ik dat als je meerdere op 1 manier binnen kweekt dat deze soort heerlijk stabiel is maar dan moet je ze dus wel allemaal het zelfde behandelen.

 

Buiten zit er veel verschil in als je in het noorden kweekt kunnen ze meerdere weken later beginnen met bloeien als in het zuiden omdat daar de dagen iets eerder korter worden,zo weinig verschil kan het al uitmaken.

 

Ook het plaatje wat atmo liet zien over de plaatsen waar veel regen gevallen is en waar minder maakt veel duidelijk.

Dit heeft op alle buitensoortjes invloed.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had de zelfde DF van TnT als dat kees en tomas hadden staan en ben erg tevreden over deze pheno!

 

Deze kwamen echter niet van TnT, maar van een oud-forummember die wat zaad heeft geproduceerd en waar ik er een paar van gedoneerd heb.. (Wat uiteindelijk afkomstig was van een vorige batch van No Mercy. )

 

hoezo verwarrend.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tnt

Wat me wel opvalt is dat de zaden van nomercy links en recht mislukken op het eind. Die van jou blijkbaar niet of iig minder. Wie nou precies de stabiele heeft blijft me een raadsel.

 

En dan blijft mijn punt dus overeind; hoe kan een breeder op zijn site een strain eigenschappen toeschrijven die er 'mischien' inzitten, of iig bij de beste omstandigheden ook wel te halen zijn, maar dat de kans klein is.

 

Ik weet ook wel dat er ontzettend veel variabelen zijn om een kweek tot een goed einde te brengen. Vele hebben we niet in de hand. Maar ik heb ook meerdere jaren purple gekweekt (ik dacht brabants paars, iig een purple soort). En deze hebben altijd dezelfde eigenschappen gehad, je had wel eens een minder jaar, maar in weze bleef de soort redelijk voorspelbaar in eigenschappen (wanneer ie afbloeide, rotgevoeligheid etc). Dat gevoel heb ik niet als ik verschillende verhalen over de DF lees.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet om een soort af te kraken of een breeder te kijk te zetten, ik wil graag weten WAAR ik dan wel die soort kan vinden met de toegeschreven eigenschappen. Maar als ik een philips dvd speler in de doos koop en thuis pak ik em uit en het blijkt een funai te zijn ben ik niet blij ;)

Als het geen zaden waren geweest hadden we de consumentbond gebeld :(

 

Ik wil volgend jaar best nog een keer de DF proberen, maar heb geen zin meer om euros over te maken en dan een half jaar liefde te gaan steken in een rotte plant. Dat zuigt natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

DF is een kruising van Citral X Dr.Weedman. Kan iemand mij vertellen wat voor soort die Dr.Weedman eigenlijk is.

Wernard kreeg zaden van Old Ed (R.I.P.) uit Oregon west kust van de VS met een vergelijkbaar klimaat als Nederland.Soorten zoals Viking of Hollands Hoop kwamen hieruit voort met een zeer resistente schimmelongevoeligheid. Jammer genoeg niet meer hetzelfde. :(

Wees niet getreurd we zijn bezig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wees niet getreurd we zijn bezig ;)

 

Waarmee dan? Ben je aan het veredelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Yep, oude hobby maar weer opgepakt. Soortjes die ze nu aanbieden word je ook niet veel wijzer van. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NMS = no mercy supply?

 

@TNT

Hoe zit het met jouw strain dan? Heb jij dezelfde resultaten?

 

@Tomas

Als het bij deze soort dan moet afhangen van een goede feno dan snap ik niet zo goed waarom ze deze soort dan bepaalde eigenschappen durven toe te kennen. Blijkbaar geen stabiele soort.

 

You live, you learn.

Volgend jaar weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

 

Ongeveer anderhalf a 2 jaar geleden heb ik de omschrijvingen bij DF op de website al aangepast omdat garantie op schimmelbestendigheid niet te geven bleek te zijn . De eerste testen met deze soort gaven steeds geen schimmel in de buds waardoor het idee van de schimmelbestendigheid ontstaan was . later bleek dat dit dus niet klopte .

 

Zelfs als je stekken van één moeder buiten gaat zetten zie je verschillen optreden als gevolg van de verschillende omstandigheden waaronder ze opgroeien . Die verschillen zijn er altijd wel en zeker met planten uit zaad. Ook stabiele soorten geven nog altijd wel wat verschillen in de genetica . In niet-stabiele soorten zie je gewoon echt totaal verschillende feno's ontstaan ,de ene sativa achtig en de andere weer indica achtig en met totaal verschillende vorm van toppen en geur enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om hier 'Double Fun weg ermee' te schreeuwen gaat mij iets te kort door de bocht.

 

 

Ik snap het punt niet helemaal, volgens mij kunnen de meeste buitentelers wel uitvogelen dat als je voor jouw situatie en voorkeur een goede soort wilt je gewoon met een aantal soorten aan de gang moet om daar dan mooie pheno's uit te zoeken. Cannabis is een kruisbestuiver en dus van nature moeilijker strak te krijgen dan een zelfbestuiver...

 

Maar goed, vind je er een aantal (altijd meerdere uitkiezen vanwege jaarsinvloeden), dan stek je deze en houd ze over voor het volgende jaar. Als je dan gewoon een goede grondmix (premix van biobizz) maakt en ook nog een leuke plek in de ZON (zoveel mogelijk!) weet te bemachtigen dan is er toch geen wolk aan de lucht. Feit blijft wel dat er een stuk inzicht in de teler aanwezig moet zijn, dit komt ook in de jaren dat je dezelfde soort of stek teelt. Elk jaar een andere schiet in commercieel opzicht dan ook niet veel op, maar is wel leuk natuurlijk al die variatie.

 

Ben benieuwd wanneer de 'Viking' er weer is, mooie soort!

 

Veel succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luitjes,

 

Ik heb DF direct van Cees.

Ik heb ze in het bos en op het erf staan. (Op de hoogte van Groningen)

Ik moet wel vertellen dat ik elke week preventief spuit met lava en vanaf begin augustus met lava/Teldor mix.

(altijd met appelstroop, Agral en monokali fosfaat. Eenmaal met magnesiumnitraat omdat ze wat licht werden door koud weer)

Een week geleden voor de laatse keer gespoten, ivm de wachttijd.

 

Nog steeds geen schimmel, dus.

 

Ik denk dat het goed uitpakt dat ik alle planten Thomaskali en lavameel geef en weinig stikstof.

De celwanden zijn door de silicium uit de lava en slakkenmeel mooi stevig en moeilijk indringbaar door plagen.

Bovendien bevat de slakkenmeel ook sporen.

De NPK verhouding 6-8-18+3 geeft een stevige korte plant.

 

Ik heb dus niet te klagen over Cees z'n DF

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep, oude hobby maar weer opgepakt. Soortjes die ze nu aanbieden word je ook niet veel wijzer van. ;)

 

Hee man, als je iemand zoekt die er een jaartje een veldje mee wil zetten om een goed verslag mee te maken. Ik ben je man :( Voor mij is overwinteren van goede fenos geen doen, ik moet het van zaden hebben. Beetje een stabiele soort waar ik redelijk van op aan kan, dat lijkt me wel wat. Hoeft niet eens een vroege te zijn, maar eentje die het een beetje trekt in NL.

 

Mijn DB's hebben nog steeds geen plekje rot. Ik wacht nog steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het niet helemaal,de word geschreeuwd rot rot rot weg met die planten.

 

Vraag je eens af wat rot veroorzaakt en wat er aan te doen is...

 

Ik heb ook met regelmaat rot in mijn planten zitten maar ik heb een simpele opslossing,de schimmel die rot veroorzaakt is:

Botrytis cinerea zoek zelf maar op inet op wat er tegen te doen is,geloof me het is niet het einde van de wereld en der zijn oplossingen zelf hele goede,die het rot tegenhouden en bestrijden.

 

Je kunt niks aan rot doen,na mijn idee heeft het vrij weinig met het soort te doen.

Maar meer met:

De ligging,de grondsoort,weinig of veel zon,weinig of veel wind,enz enz enz,het verschilt van jaar tot jaar terwijl ik meestal binnen stekken krijg,elk jaar krijg ik ????? soort en elk jaar heb ik rot het ene jaar minder het andere jaar meer maar dat ligt meer aan het weer.

 

Zoek een goede manier om die schimmel die rot veroorzaakt te bestrijden anders ben je in NL kansloos als het weer tegen zit om je plant te laten afbloeien.

 

2008 is zowie so een flop voor de buitenkwekers die de planten op natuurlijke wijze laten afbloeien,natte donkere koude zomer en een zeer zeer bewolkt regenachtige nazomer met lage temperaturen...

 

Ik heb nog weinig planten gezien die echt na mijn idee goede volle toppen hebben ontwikkelt en het formaat is ook amper te vergelijken met dat van de laatste jaren...

 

Maar goed dit is mijn ervaring....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Bernie,

 

ik ben het niet helemaal met je eens. Wat jij zegt betekend eigenlijk, "ik schik mij naar des Heeren Wil"

 

Welaan; dan zeg ik: "wie de heer laat boeren, teeld distels" Quote mijn opa. ;)

 

Het recept is: zelf weten, zelf doen.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap het niet helemaal,de word geschreeuwd rot rot rot weg met die planten.

 

Vraag je eens af wat rot veroorzaakt en wat er aan te doen is...

 

Ik heb ook met regelmaat rot in mijn planten zitten maar ik heb een simpele opslossing,de schimmel die rot veroorzaakt is:

Botrytis cinerea zoek zelf maar op inet op wat er tegen te doen is,geloof me het is niet het einde van de wereld en der zijn oplossingen zelf hele goede,die het rot tegenhouden en bestrijden.

 

Je kunt niks aan rot doen,na mijn idee heeft het vrij weinig met het soort te doen.

Maar meer met:

De ligging,de grondsoort,weinig of veel zon,weinig of veel wind,enz enz enz,het verschilt van jaar tot jaar terwijl ik meestal binnen stekken krijg,elk jaar krijg ik ????? soort en elk jaar heb ik rot het ene jaar minder het andere jaar meer maar dat ligt meer aan het weer.

 

Zoek een goede manier om die schimmel die rot veroorzaakt te bestrijden anders ben je in NL kansloos als het weer tegen zit om je plant te laten afbloeien.

 

2008 is zowie so een flop voor de buitenkwekers die de planten op natuurlijke wijze laten afbloeien,natte donkere koude zomer en een zeer zeer bewolkt regenachtige nazomer met lage temperaturen...

 

Ik heb nog weinig planten gezien die echt na mijn idee goede volle toppen hebben ontwikkelt en het formaat is ook amper te vergelijken met dat van de laatste jaren...

 

Maar goed dit is mijn ervaring....

 

 

Bernie,

 

Ik ben druk bezig de middelen te regelen welke je mij had aangeraden.

 

Groetjes

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook altijd mijn grootste angst geweest,

eerst maanden werk en dan in de laatste weken toprot.

ik heb trouwens voor t eerst sinds mn carriere meeldauw op 1 van mn planten die

ik vanmiddag dus moest oogsten,zat te ver op t blad en echt wit van de schimmel.

nog net niet in de toppen dus dit was echt een noodzaak.

 

kut,

zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederwierie, meeldauw is heel makkelijk te behandelen. Staat volgens mij niet in verhouding tot toprot. Niet dat het niet klote is, maar wel een stuk beter behandelbaar dus een minder groot probleem.

 

Ik heb nog nooit een middel geprobeerd tegen toprot, en volgens mij vele met mij niet, dus dat blijft probleem nummer 1. Als HJM's middel werkt ga ik het elk jaar toepassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee man, als je iemand zoekt die er een jaartje een veldje mee wil zetten om een goed verslag mee te maken. Ik ben je man ;) Voor mij is overwinteren van goede fenos geen doen

 

Hey slappezever, dat gaat niemand vanzelf af.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit jaar weer Citral/DF geoogst in een natte tuin met niet al teveel zon.

Er zat in een topje schimmel, maar daar heb ik niets aan gedaan.

Geoogst en de rest van de plant laten staan, staat er nu (December) nog, zónder schimmel.

We hebben vorst en sneeuw gehad, nu kijken of ze overwinterd en van het voorjaar weer gewoon gaat groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou dit soortje niet nog eens een keer gekruist moeten worden met een soortje die goed resistent tegen toprot.Heeft iemand een idee welke soort die Dr.Weedman is.(een van de ouders van DF):verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...