Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dub

10x Lekker Wietje Net Geknipt

Recommended Posts

Hallo beste lezers,

 

Ik zit nu wel in de 7e week bloei maar dacht toch nog maar wat foto's te posten toen ik mijn camera weer eens had opgeladen.

Het zijn 10 plantjes in 9 emmers van 20 liter. 1 emmer met 2 plantjes dus waarvan 1tje kabouter is gebleven. Ik kweek op aarde van BAC en gebruik Canna bio vega (was nog over van vorige keer) en Canna terra florus. In het vat heb ik in week 4 vd bloei pk 13-14 en enzymen toegevoegd waarvan de pk 13-14 eerst weinig en om de 3 dagen nog wat erbij. Afgezuurd, verwarmd en vermengd wordt het naar speciale aarde-pot sproeiers geleidt. Ik heb veel last van kleine vliegjes maar die sukkels vliegen toch steeds in de gele vallen. Ik denk dat het varenrouwmuggen zijn maar ga nu niet meer behandelen. Ik heb ook meeldauw gehad maar na 2 keer behandelen met een verdund goedje van Bayer (zeer chemish en duur) is het helemaal verdwenen en niet terug gekomen. Volgende week geef ik alleen schoon afgezuurd water en begin die week daarna gaan de lampen uit.

De plantjes zijn een beetje laag gebleven en ik ben niet echt tevreden over de top-dichtheid en het volume, maarja, je kan niet altijd geluk hebben.

Het soortje is bij mij niet bekend, vraag ik ook eigenlijk niet naar, meestal wite-widow/P.P. or whatever erop lijkt, altijd lekker rokertje.

Volgende ronde weer toppen, ben ik schoonweg helemaal vergeten hihihi.

 

Groetjes, Dub.

 

 

gallery_276_172_1036213.jpg

 

gallery_276_172_357581.jpg

 

gallery_276_172_597986.jpg

 

gallery_276_172_1843919.jpg

 

gallery_276_172_1035836.jpg

 

gallery_276_172_477264.jpg

 

gallery_276_172_495146.jpg

 

gallery_276_172_730597.jpg

 

gallery_276_172_1002683.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, tof hokje.

Hoelang denk je nog nodig te hebben voor het knippen?

 

Succes,

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk nog een week El Fish, ik heb vandaag schoon water in het vat gedaan voor de laatste week. 2 planten hebben alleen nog veel minder bruine stampers of hoe je ze ook noemt maar die worden vast in een week bruiner en anders maar tijdens het drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens het drogen??.. ;) ,zou ze na al die weken wachten toch gewoon mooi af laten rijpen hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokje, ;)

 

heb je mischien meer info over de gebruikte lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er netjes uit man ;)

mooie dames en goede opzet ;)

 

keep it growing

greetings combikiller

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi hokje, ;)

 

heb je mischien meer info over de gebruikte lamp?

 

Hey Bruut, ik gebruik een 600W Philips Greenpower SON-T PIA Plus. Ik denk de beste 600 watter around voor de bloei. Ik gebruik hem ook voor de groei omdat het bereik in het blauw licht ook redelijk is. Check dit topic ook maar, veel info over lampen met o.a. grafieken vergelijk van de Philips Greenpower.

 

Groetjes, Dub

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

 

hoe werkt het systeem voor je verse lucht

 

komt dat door die gaatjes in die buis?

 

Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man dat ziet er ja netjes uit zeg ;)

ik ben het wel met ganjamens eens trouwens ;)

ik zou ze ook ff de tijd geven als dat mogelijk is.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, de Dub

Kzou ook wel nog een weekje langer doen dan je plande, iedere gram is toch welkom...

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk wel even hoe de minst rijpe er volgende week uit zien, als er nog te veel witte draadjes tussen zitten laat ik ze wat langer staan. Ik heb gisteren alvast een toppie afgeknipt (geen geld meer voor wiet op het moment hihi), geknipt en gefotografeerd. Op het moment droogt het topje nog steeds en hoop hem vandaag te kunnen proeven.

 

Groetjes, Dub

 

 

gallery_9321_5060_697784.jpg

 

gallery_9321_5060_402497.jpg

 

gallery_9321_5060_132553.jpg

 

gallery_9321_5060_1153736.jpg

 

gallery_9321_5060_1171432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht nog even een paar fotos toe te voegen. Morgen knippen, lamp is nu 13,5 uur niet meer aan.

 

 

gallery_9321_5060_1092714.jpg

 

gallery_9321_5060_1606090.jpg

 

gallery_9321_5060_1281039.jpg

 

 

Een gedroogd topje wat ik eerder afgeknipt heb:

 

gallery_9321_5060_1045936.jpg

 

 

 

En daar horen ze thuis als ze er toch zijn.

 

gallery_9321_5060_1121061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net in 2 dagen de boel weggeknipt. Ze hangen nu lekker te drogen. Ik vind het weer een mooi, lekker ruikend en lekker smakend wietje. Hij is zoet genoeg en niet scherp en het is een heerlijke high met een rustig zwevende stonedheid erdoor heen. Maar na 2 weken weet ik pas beter hoe die smaakt en na een tijdje curen in glazen potten zal die nog wel beter smaken. Op naar de volgende ?!...

 

Groetjes, Dub

 

 

Net voor het knippen.

 

gallery_9321_5060_1232250.jpg

 

 

 

 

De enige plant die een andere top-structuur heeft met veel uitschieters.

 

gallery_9321_5060_1129162.jpg

 

 

 

Weer een andere

 

gallery_9321_5060_971515.jpg

 

 

 

De middelste plant waarvan de top zo'n 30cm van de lamp af was, dat is nou echte white widow. :verrygood

 

gallery_9321_5060_1034399.jpg

 

 

 

Dreads, reggae en wiet...

 

gallery_9321_5060_1396622.jpg

 

 

 

Knipafval... zit nu in de vriezer.

 

gallery_9321_5060_2026871.jpg

 

 

 

Zo, de eerste drie zijn gedaan.

 

gallery_9321_5060_820815.jpg

 

 

 

En weer drie, net als Tesla het gedaan zou hebben

 

gallery_9321_5060_879902.jpg

 

gallery_9321_5060_2214752.jpg

 

gallery_9321_5060_117460.jpg

 

gallery_9321_5060_2123672.jpg

 

gallery_9321_5060_1465000.jpg

 

gallery_9321_5060_1369454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes zijn nogla klein maar ik vidn het toch een mooie opbrengst. Hoelang heb je eigelijk voorgegroeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Estee, toen de stekjes in de aarde stonden hebben ze 8 dagen 18/6 licht gehad. Misschien had dat i.d.d. een dag of wat langer gekund. Vorige keer had ik 7 dagen voorgegroeid en ze werden gemiddeld 70 cm hoog.

Deze kweek heb ik wel last gehad van varenrouw muggen maar die heb ik onder bedwang gehouden met gele vangstrips en een bio-anti insecten spray die ik alleen op de planten heb gebruikt voor de topvorming. Toen ik erachter kwam dat ik varenrouw had ging ik net een tijdje weg en kon niet naar de growshop 2x om dat te regelen. Misschien zijn daarom de planten ook wat klein gebleven omdat ik begrepen heb dat de larven van het muggetje zich aan de wortels nuttigen.

In ieder geval vlogen er iedere keer als ik het hok open deed en er een harde stoot tegen gaf maar 2 a 3 mugjes rond wat dus voor mij te doen was. Volgende keer in ieder geval maar preventief nematoden uitzetten.

Volgende ronde wil ik met een 400W 5 plantjes uit zaad opgroeien en scroggen en dan kijken hoe ik maximale opbrengst kan krijgen van dezelfde plant. Dat betekend dus dat ik ook zaad ga kweken eerst. Iemand misschien nog een tip voor een soortje die goed is om te scroggen, die lekker smaakt, er mooi uit ziet en waarvan veel opbrengst van valt te behalen?

 

M.v.g., Dub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in het begin (of bij het spotten van de eerste vliegjes) gewoon nematoden had gebruikt waren je planten groter geworden en zou je dus ook een betere opbrengst hebben gehad. Die gele stroken zijn bedoeld om insecten te identificeren, niet om ze te vangen en zo uit te roeien. Ik vermoed dat het wortelgestel flink is aangetast door de larven, heb je de potten al leeggemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had gekunt ja Thomas maar zoals ik al uitlegde... ik ging een tijdje weg en kon geen nematoden regelen. Ik heb gewoon voor de concequenties ingestaan. En is het niet beter als ze op een strip vastzitten dan dat ze rondvliegen? Het wortelstelsel zag er uitgebreid uit alleen wat dunnere wortels dan normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het zeer geslaagd. Je buds zien er heerlijk uit en opbrengst redelijk safe. Alvast plezier ermee en see you at reggae sundance 08!

 

:smoke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heerlijk uit ja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat je VSA nog altijd gemonteerd op een brandbare ondergrond??

 

ik dacht dit geizen te hebben in 1 van je vorige topic's

 

is wel zeer brandgevaarlijk eh... ;)

 

 

ps: dit is nummer 400!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit hoor! Je kunt in ieder geval weer ff vooruit ;)

 

Toevallig gewogen hoeveel gram droog aan opbrengst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dub, leuk topic toch nog, goeie foto's :D

 

Het resultaat ziet er ook erg lekker uit!

 

Gr. El Shamano

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...