Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

De Blauwe Droom

Recommended Posts

De geschiedenis van deze zaadjes gaan alweer een jaar of 2 terug en is begonnen met de S.m.M selectie.Uit deze selectie kwamen 2 planten waar ik mee verder ben gegaan nl: The One en de Blue berry Indica.De man welke uit dezelfde selectie kwam zorgde ervoor dat in beide crosses de bananen omhoog kwamen met welbekend gevolg.De Killing Fields en de jackberry welke uit deze ouders zijn ontstaan hebben zich wel bewezen en hebben hun eigen plek zeer verdiend.En toch zat het meteen al dwars dat wat ik wou bereiken met een the one F2 en BBI F2 niet gelukt is en ben toen direct op zoek gegaan naar een vervangende vader welke zoveel mogelijk aansluitende postieve kenmerken heeft als the one.dez zoektocht heeft toch wel een anderhalf haar geduurd en heb nu de man gevonden waar ik naar op zoek was nl: Blue Kronic (blue moonshine x Killer queen).Deze man heb ik vorig jaar geselecteerd en direct een aantal crosses mee gemaakt om een indruk te krijgen.Nu bijna een jaar verder vond ik het tijd om deze man in te zetten op een aantal absolute toppertjes van me nl: The one-Killa Kush-Killing Fields-jackberry en Shack F2.Deze 5 crosses zijn bestoven in De ultieme bestuivingen en deze zaden worden dan ook beschreven in deze topic.

 

De grootste focus bij mij ligt vooral in The One x Blue Kronic waar ik erg hoge verwachtingen van heb,maar ik ga deze ronde 5 soorten zetten in een wat groter aantal als dat jullie van me gewend zijn en dit omdat ik met meer planten een betere indruk kan gaan krijgen van de soorten.Van de 5 BK crosses ga ik 3 soorten neerzetten en elke soort krijgt 90 liter aarde tot hun beschikking.In een van de 90 liter kuipen ga ik ook voor de fun 2 soortjes zetten waar ik gewoon erg nieuwschierig naar ben en welke in snelheid en indruk passen bij de andere soortjes.

 

Here we go

 

Zoals altijd gebruiken we voor de beste ontkieming de pitpots en bacto en gebruik ik hier als extra ook graag een beetje yuca om het water wat meer "vloeibaar" te maken.De bacterien voeg ik toe als natuurlijke weertsand om niet genode gasten buiten de deur te houden en tevens zitten er een aantal positieve micro organismes en zuren verwerkt welke het ontkiemeings proces bevorderen.

 

gallery_3_167_96808.jpg

 

De zaden ben ik momenteel aan het oogsten en deze heb ik dan ook al een weekje eerder ge-oogst om nu alvast aan de gang te kunnen.Ze zijn nog wel erg vers maar ik verwacht niet dat dit de pret zal gaan drukken :)

 

The One F1 X BK :D

gallery_3_167_18441.jpg

 

Jackberry X BK

gallery_3_167_46789.jpg

 

Killa Kush X BK

gallery_3_167_75631.jpg

 

Smackberry (blueberry indica x heijuana)

gallery_3_167_94176.jpg

 

Anesthesia

gallery_3_167_34056.jpg

 

Na alle pitpots stevig ingewaterd te hebben met de oplossing als hierboven beschreven is het de hoogste tijd om de zaden de pitpots in te duwen voor een mm of 5-10.Gebruik wel lauw tot warm water om de boel mee in te wateren anders schrikken de zaadjes :o

Dekseltje erop en op een cm of 50 hangt een 250 wat HPI om de boel lekker warm te houden,als verlichting is het lichtelijk overdreven maar de lamp die brand toch al :)

gallery_3_167_39759.jpg gallery_3_167_16244.jpg

 

Het uiteindelijk doel van deze ronde is eindelijk weer eens een bak vol toppen zonder zaad :) want de voorraad rookwaar moet weer aangevuld gaan worden en deze ronde is dan ook en om te kijken wat deze soortjes kunnen en om mezelf weer een periode te voorzien van zalig rookwaar :)

 

Eens kijken of de zaden een beetje tegelijk willen ontkiemen :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat beloven leuke kruisingen te zijn, ik ben benieuwd.. succes, en dag je er maar een flinke voorraad vanaf mag halen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een woord Geweldig :)

 

Ga deze soortjes en kleur zeker stap voor stap bekijken.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie sannie ! Wordt een volgertje...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klink goed sannie

 

ben benieuwd wat we nu weer gaan zien van je want met die Crosses kan er alleen maar erg lekker rookwaar tussen zitten

 

veel succes laters da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik ckers volgen, heb nou al zin in de budshots van al die kleuren

 

 

Veel succes deze ronde :)

 

 

 

 

Schaapie

 

 

 

 

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met deze veelbelovende kruisingen.

 

Hier ga ik even lekker voor zitten :o

 

Slotty (gaat ook voor een rondje fruit JB * ....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

go sannie go!

 

:o

 

de blauwe droom.. heerlijk!

 

doe mij maar een v.i.p. zitplaats

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf man ! (zaadpica`s)

The One x Blue Kronic, als het goedloopt een blijver lijkt me.

Succes.

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

The one x BK is als Killing fields, maar dan nog, nog, nog, geiler... Oeh.

 

Kees is verkocht.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow leuke reactie's :P

Of deze ook beter worden als de Killing Fields kees dat lijkt me zeer de vraag aangezien de KF sativa dominant is en deze eerder een indica dominante cross zal wezen :)

 

Mijn bloeihok moet nog wel stevig aangepast dienen te worden voordat de plantjes erin kunnen,ook hiervan zal een verslagje komen als het zover is.

Heerlijk om weer een bloei verslag te doen want die zaden zijn echt niet te roken hoor :o

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel een fan van Indica's sannie, dat had je misschien al door of misschien niet. Ik kick vanuit medisch perspectief op hoge THC percentages. Daarbij ben ik op zoek naar vrij pure THC, zonder CBN en CBD dus... Nu ben ik in de blijde verwachting van zo'n soortje... Dus we shall see..

 

Maar of het de moeite waard is of niet sannie, we gaan deze volgen :o.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk al die nieuwe kruisingen, ik hoop dat er een paar blijven hangen.

 

Succes ik ga dit zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant!

Uiteraard word deze helemaal gevolgd.

En rook zelf het liefst ook zonder zaadjes :o ,dus hoop dat het je een hoop goede rookwaar oplevert,waar je weer een tijdje mee vooruitkan.Zal geen probleem zijn dacht ik.I'm there on the couch :P :)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o man...

 

Ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden.:P

De cross Shack/BK staat ook al te groeien.. :)

 

Succes man...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe tijd voor es wat echte toppen hé :o

Veel succes met de nieuwe kruisingen!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister-avond was er al flink beweging te zien en vanmorgen stonden de eerste kopjes boven.

De smackberry en de anna's waren de eerste maar dit is logisch omdat de andere 3 soorten vers van de pers zijn.En niet getreurd want ze komen er al aan :o

gallery_3_167_19896.jpg

 

gallery_3_167_92829.jpg

 

Het was nog even haasten vanmorgen omdat de oogst eigelijk net binnen is maar ja stilstand is achteruitgang :)

gallery_3_167_26225.jpg

 

De dubbele bodem zal eruit gehaald worden om een evt hoogte probleem voor te wezen,aangezien er niet gescrogged zal worden maar een ouderwetse sea of green!

gallery_3_167_51585.jpg

 

De 90 liter kuipen gevuld met een toplaag van perliet.

gallery_3_167_14032.jpg

 

De perliet zal er voor moeten zorgen dat de warmte niet waordt ge-absorbeerd door de aarde maar wordt gereflecteerd door de witte perliet.Hierdoor zal de temperatuur van de aarde veel beter in de hand te houden wezen.

gallery_3_167_63120.jpg

 

Als de blaadjes van de zaailingen zijn open gevouwen zullen ze verhuizen naar hun bestemming.

Tot snel

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey sannie,

 

Ziet er mooi uit man...

 

Waar heb jij die bakken eigenlijk vandaan ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Silver

Er zullen ongeveer een 40 zaailingen per bak plaats gaan nemen en daar hoop ik weer 20 knappe dame's uit over te houden per bak.

Eens kijken of de planning deze keer wil lukken :o

 

@keesthemafkees

Die bakken komen bij de hornbach vandaan

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 per bak ies best veel, hoe lang wil je ze laten groeien?

Mn ogen zijn gericht op de SmackBerry's, pakkende naam ook :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...