Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Charles_

1x Blackjack 1x 400watt Hps

Recommended Posts

Hallo,

 

Men eerste kweek, ga het voor deze keer bij 1tje houden en de gekozen soort is BlackJack.

 

De setup:

 

De tent/kast is ongv. 1.80x1x2.30 en kan je hier eens bekijken:

 

 

Licht: 1x 400watt hps + 1x 25watt 6500k spaarlamp + 1x 25watt 2700k spaarlamp.

 

De jonge dame staat in een 25l pot, en wordt vergezeld van een kleine verwarming en binnenkort ook door een ventilator.

De temperatuur gaat nooit onder de 20° en max. dat ik al heb gezien was 29°.

Alles staat voor de gemakzucht natuurlijk op timers.

 

Heb het zaadje vorige week vrijdag (4/4) in de aarde gestopt, maandag (7/4) verscheen het eerste groen en zo ziet ze er nu uit:

fotos0042ci0.jpg

 

Ze staat nu enkel onder de 6500k maar over een week zal de hps ook een handje helpen.

Denk dat ik haar 4 weken op 18/6 ga laten staan, zodat ze wat groter wordt.

Edited by Charles_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Charles heel veel succes met je blackjack :o

Ben benieuwd wat het eindgewicht van je dame gaat worden :) :P

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net dit verslag gelezen; http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=36372

 

Zou ik er dan ook een 200 à 300 g kunnen uithalen met een scrog? Ik dacht dat ik blij zou mogen zijn als ik er 100g uit haalde.

 

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

 

Foto update: Groei Dag 8:

fotos0046qz5.jpg

Edited by Charles_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, de Charles.

Dat kan, als je tegen geen te grote problemen oploopt is dat mogelijk.

Maar dat hangt nog af van de soort(ken blackjack niet persoonlijk), de voorgroei,...

Dus veel lezen tegen de tijd dat hij groot is.

 

Succes, El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Heb besloten om dus een scrog te proberen, er valt niets te verliezen. Ga daardoor blijkbaar wel ff moeten laten doorgroeien maar dat geeft niet, het zal zeker een mooie zomer worden ;)

Plantje groeit ongelooflijk snel, viel zelf om doordat de bladeren te zwaar waren.

Heb ik opgelost door aarde rond het steeltje te leggen. Bladeren staan op de foto nog een beetje scheef door omgevallen te zijn terwijl het licht aan stond.

 

Foto; Groei Dag 11:

fotos0048cl2.jpg

Edited by Charles_

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantje zal het lekker hebben onder die 400 watt'er :-). Denk dat als je die opbrengst wil halen dat je dan wel lekker lang mag voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch besloten scrog voor een andere keer te laten (mss volgende). Het plantje wordt nu enkel belicht door de hps en groeit aan een aanvaardbaar tempo :dribble:

De temp blijft nu mooi boven de 25°C en gaat bijna nooit boven de 30°C.

 

Opmerkingen/hints/vragen zijn welkom.

 

Foto; Groei Dag 15:

fotos0055dt6.jpg

Edited by Charles_

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantje groeit goed zeg

 

dat gaat wel goedkomen

 

lang groeien en dan scroggen kun je een hele mooie opbrengst score

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, had ondertss wel door dat een scrog een opbrengstbooster is (vandaar dat ik het wou doen), maar ga het toch gewoontjes houden. Zoals ik zeg mss de volgende keer.

Zie die lange voorgroei niet zitten met de zomervakantie in zicht :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje groeit goed, punten van de bladeren hangen wat naar beneden. Wijst dit op te weinig of te veel water of iets anders of is dit normaal?

 

Groei Dag 19:

fotos0061ei2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die omhoogstaande kartels wijzen op een verhoogde waterverdamping om af te koelen waardoor sommige cellen hun stevigheid zijn verloren: plasmolyse.

 

Te warm dus, maar de nieuwe aangroei lijkt er minder last van te hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er een ventilator op zetten zou dus geen slechte beslissing zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ik kan je vertellen dat je een van de lekkerste wietje aan het kweken bent die er maar is !!!!! ik heb al heel wat geblowt en verschillende maar deze is me goed bij gebleven ... ik heb hem van beeka mogen roken ...

 

als je het profiel van beeka aanklikt en je gaat zoeken naar topics van hem staat er 1 verslag tussen van 4x black jack en 1 blue widow maar ook een afgerond verslag die moet je maar is door lezen zo zul je ook kunnen zien wat je plant ongeveer aankanen wat je allemaal wel en niet moet doen ....

 

verder een paar tips:

 

volgende keer veel en veel meer aarde in de pot stoppen je heb nu zeker 3 liter minder aarde in je bak en dat gaat je tog een goed stuk wortel kluit schelen ( en duz uiteindelijk opbrengst !!! ) ver zit je met een 400 watter de diepstraling van dit soort lampen is tussen de 35 en de 45 centimer wat betekent dat alleswat onder de 35 a 45 centimer zit onder je lamp ( de afstand van de lamp naar plant zelf niet meegerekent ) van mindere kwaliteit zal zijn en hoe verder je naar beneden gaat nog minder word en zelfs fluffy wiet geeft zoals we dtah ieir noemen....

 

het is een soortje dat als je hem zou scrog zelf 1 op 1 kan opleveren maar ja dan moet je wel verdomd goed veel ervaring hebben en 1 zijn met je hokkie ... met een goede kweek dit keer zal je 0,8 de watt kunnen halen wat inhoud dat rond de 320 gram zou kunnen trekken MITS!!!!! JE SCROGGED....

 

als jij je plant zou gaat houden recht toe recht aan mag je blij zijn met 100 gram je er zijn 2 dingen die je kunt doen ...

 

1. scroggen die scroggen dit zorg voor eenb mooie gelijkmatige licht inval over de toppen elke top zal knoerd hard zijn en van super kwaliteit zijn ... echter zorg het wel voor flink wat opbinden ... maar daar is het resultaat ook naar ( en je investering is al weer terug ) ...

 

2. of je gaat toppen/fimmen en buigen dit houd in dat je vanaf nu zou kunnen toppen/fimmen... als je niet weet hoe in de growguide staat hoe en wat ... ( met de stopstek zou je eventueel een stekkie vna kunnen maken en die latne wortel en binnen in het hok ook laten af bloeien of buiten zetten en afbloeien ) .... vervolgens als je heb getopt of gefimt krijg je 2 tot 3 nieuwe zijscheuten dit zijn nu je hoofdtoppen geworden ... geef je plant nog even de tijd om 3 internodes aan te laten maken en vervolgend top of fim je weer...

 

nu buig je de plant ook dit houd in dat je de zij takken zo buigt en knakt dat het licht goed in de plant kan schijnen waardoor je binnen in de plant zelf ook mooie harde toppen kunt gaan krijgen...

 

de blackjack wilt nog wle een goede 2 weken doorgroeien daarom zou je naar de tweede keer toppen of fimmen kunne overschakelen op 12/12 .... als je vandaag zou gaan toppen ( ik zou hiervoor gaan en je topstek laten wortelen en er lekker bij zetten of in de tuin knikkeren ) en je volgt de rest van het cyclus dat rond 8 mei de plant in de bloei kan zetten ...

 

volgens de makers van blakcjack heeft blackjack maar 8 weken nodig om te bloeien echter bij beeka had zij 10 weken nodig... ga er dan ook vanuit dat je eind juli kan oogsten ... met de 2de optie is ook rond de 300 gram te halen maar ga maar eerder uit van 250 gram

 

 

succes greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Charles heel veel succes met je eerste dame :dribble: :dribble:

Ben benieuwd wat het gaat opleveren :huh: :huh:

Ben er ook van overtuigd dat een Scrog meer zal opbrengen :wub:

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Eerst en vooral bedankt voor de info en hulp,

 

Heb er een ventilator opgezet en die krullende randen zijn min of meer verdwenen. Het plantje is nu ongv 25cm hoog. De afstand tss lamp en bladerdek is +/- 35cm.

Ik heb ondertss ook het nut gezien van de pot volledig te vullen, kan je wel zien aan de foto.

Ik ga dit plantje mss vandaag nog toppen, ben er nog niet zeker van.

Heb op een 2-3tal bladeren een oranje puntje ontdekt, mss doordat ik een heel klein beetje(1ml op 1.5l) voeding heb gegeven?(bio nova supermix)

En om jullie raad toch op te volgen ben ik begonnen met een nieuw zaadje te ontkiemen waar ik op ga oefenen (toppen), deze zal uiteindelijk buiten komen te staan.

Ben anders wel blij met het plantje, de zijtakjes komen door het bladerdek, heb al 11-vingerige bladeren. Ik zit ook al aan de 12de/13de internode denk ik.

En de spiegel helpt zeker wel, ze is er zelf een beetje door scheef gegroeid

 

Groei Dag 25:

fotos0086ij4.jpg fotos0084cp6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste drugsrokende mensen, een update;

 

Het plantje staat reeds 8 dagen op 12/12 en staat sinds eergisteren in bloei.

Het plantje heeft nog geen problemen, tenzij het niet normaal is dat de eerste 4 paar bladeren verschrompeld zijn en er af gevallen zijn.

Ze is nu 44cm groot, groeit snel, zuipt al meer dan een liter per dag en krijgt een beetje voeding.

Dan nu de foto's ...

 

Bloei Dag 2:

fotos0107xr2.jpg

fotos0106js7.jpg

fotos0110kopiepf8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een update,

 

Plantje is nu 70cm groot, nog een paar foto's;

 

Bloei Dag 11

fotos0115hm2.jpg fotos0117dc0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook een plantje staan van ongeveer even oud als die van jou onder 400 Watt. Het mijne is wel een phenomeno en niet zo bossige.

Wel cool om een beetje te vergelijken, ziet er in elk geval al goed uit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dame ziet er lekker uit :(

 

Succes,

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

Ze heeft nu een hoogte van 80cm en is zowat aan het stoppen met groeien (0.5cm/dag), na 3 weken 12/12 en 2 weken bloei.

 

Bloei Dag 15:

fotos0122jm5.jpg

 

fotos0125jc9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi man! Hopelijk blijft het zo, dan ben je goed op weg om een prachtige eerste kweek te draaien :verrygood !

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude ! die plant ziet er echt kerngezond uit. en lekker bossig, wauw man ik ben zo jaloers :verrygood

 

ik ga je volgen

 

grtzz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update;

 

De plant heeft nu een vaste hoogte van 84cm, krijgt 1.25l water per dag en we zitten nu aan 31 dagen 12/12.

Zou het een goed idee zijn om een paar fanleaves af te knippen aangezien sommige wel wat licht stelen van de toppen?

 

Bloei Dag 23:

fotos0137vr7.jpg

 

fotos0135sa6.jpg

 

fotos0136em9.jpg

 

Opmerkingen zijn altijd welkom.

 

Grtz Charles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...