Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
manuel

Eerste Week Bladproblemen

Recommended Posts

hallo mensen,

ik heb pptjes.....ze zijn een 9 dagen oud (staan net in de bloei).

tis een nieuwe hok dus grond is vers, geef water met ph 6,2 met wortelstimulator en af en toe een beetje voeding(groei).

 

ze groeien wel mooi het zijn er een heleboel en allemaal hebben het overleefd alleen................

 

de nieuwe bladerenhebben een beetje een bladprobleem........

 

ze zijn heel lichtgroen en zelfs een beetje gelig aan de rand van het blad. de meeste hebben er wel last van maar verder gaat het top.

 

kanhelaas nu geen foto maken.

 

heeft iemand een idee hoe dit kan ???

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zijn heel lichtgroen en zelfs een beetje gelig aan de rand van het blad. de meeste hebben er wel last van maar verder gaat het top.

 

Bij verse aarde is het niet nodig om gelijk al met voeding te beginnen. Alleen wortelstimulator. Er zitten voldoende stoffen in de aarde. Neem maar eens een grondmonster. Vanaf ongeveer de derde week (bloei) kun je voorzichtig beginnen met het geven van voedng. Beginnend met een waarde van 1.0, de week daarop 1.1, de week daarop 1.2 etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Manuel

 

Hoeveel watt heb je, en je afzuiger filter, temp min max? Heb je ze 9 dagen op 18/6 gehad? Ik hoop niet dat je ze 9 dagen wortelstimulator hebt gegeven......

Vaak heeft aarde ook al een lage ph (rond de 6,5), als je dan te veel afzuurt kan je plantje daar ook raar van gaan doen. Ik zuur pas af als ze op 12/12 staan.

 

Greetz CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo Manuel

 

Hoeveel watt heb je, en je afzuiger filter, temp min max? Heb je ze 9 dagen op 18/6 gehad? Ik hoop niet dat je ze 9 dagen wortelstimulator hebt gegeven......

Vaak heeft aarde ook al een lage ph (rond de 6,5), als je dan te veel afzuurt kan je plantje daar ook raar van gaan doen. Ik zuur pas af als ze op 12/12 staan.

 

Greetz CannaDanny

 

 

hey danny,

 

heb 600 watters (een aantal ;-) )

afzuiger en filter zit ook wel goed.....heb afzuiger inmiddels op 50% draaien.

heb ze 8 dagen op 18/24 gezet en staan nu 2 dagen op 12\12.

ik heb een bij-kamertje van 3 bij 2 ofzo waar de afzuiger uit blaast, maar uit dezelfde kamertje komt ook het lucht via een gat passief mn hok in...

ik heb wel een raampje op een kier open staan voor vers lucht.....

 

dit kan zo neem ik aan ?

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey manuel ik weet wel dat het beter is om je in en uit blaas niet in de zelfde ruimte te doen want je dames hebben verse lucht (co2) nodig.

en zoals je het nu doet heb je kans dat je te weinig verse lucht binnen krijgt.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...