Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

janklaasen

Eerste Kweek 63 Dames Onbekend Soortje Onder 4x600 Watt

Recommended Posts

hallo ben nieuw in kweekland ! mijn naam is jan klaasen

 

 

2 arpil zijn de dames gearriveerd en 0m 2300 uur konden de lampjes aan op 18-6 .

het is mijn eerste kweek in dit hok en de eerste voor mij persoonlijk .

temp :18 graden lamp uit / 28 graden lamp aan lv 48% .

56 11 literpotten +7 6 liter potten (als reserve voor de afvallers) op aarde en het hok is 2 meter bij 2 meter 2.5 hoog

actieve inlaat (125) 500 en de afzuiger is een 1500 + 1 meter filter en romdom afgewerkt met zwart/wit follie ! er is een bak van 2 bij 2 gemaakt van vijverfolie tegen eventueel lekken ! dit alles op een laag ondertapijt met vloerbedekking om de vloer niet te koud te krijgen

4 x 600 watt phillips lampiess

oww jaa ik gebruik de voedingslijn van canna !

 

foto,s komen er aan :P :P

Edited by janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil graag wat foto,s plaatsen maar krijg ze er niet op ..

 

nu wel !!!!!!!! thnxs green-lady

 

gallery_15670_4989_989594.jpg

gallery_15670_4989_795765.jpg

 

gallery_15670_4989_340820.jpg

gallery_15670_4989_446672.jpg

gallery_15670_4989_834967.jpg

 

er hingen er nog een paar slap op de laatste foto . deze heb ik gewisseld want ik had er immers 7 op de reserve bank

Edited by janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen welkom hier op het WF en veel suc6 met je dames :P

probeer wel je LV richting de 70/80 % dat is namelijk prettiger voor je dames.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt kfk, heb natte doeken neergehangen om de lv omhoog te krijgen ! anders maar een luchtbevochtiger aanschafen ! nog een tip ?? heb mijn topic ook onder de verkeerde groep staan ! :P hoe kan je dit veranderen ??

Edited by janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb mijn topic ook onder de verkeerde groep staan ! :P hoe kan je dit veranderen ??

 

word geregeld :P

 

foto's plaatsen?

lees dit ff door: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...l=foto+plaatsen

 

Afzuiger langzamer zetten, dan gaat je lv ook omhoog.

 

***oja @janklaasen, niet steeds op de "reply"knop drukken als je het laatste bericht zelf hebt gemaakt.

***Als je iets wilt toevoegen, klik dan "edit" aan, en je kunt zo iets bij jouw laatste bericht zetten!***

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

limburgse vlaai hiero ,

 

zeg : Zou vierkante maar dan ook echt vierkante potten nemen ,scheelt ruimte en stroom, dan kan er nog een emmer in gevuld met water en een schone handdoek erin hangend halverwege in het water , en de rest van de handdoek doorweekt over de emmer hangen,scheelde mij een lv van 20.

geef mij wat van je stroom :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey janklaasen welkom op het forum en heel veel succes met de dames :P

Blijf je volgen :P :D :bier

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Jan Klaasen,

 

Zou je je willen voorstellen in de daarvoor bedoelde sectie, zoals in je welkomstmail is verzocht?

 

Verder hebben we je topic verplaatst naar de sectie indoor kweekverslagen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal bedank voor jullie hulp en reacties

 

ASgrow : ik wilde mij ook voorstellen in de sectie die daar voor is! maar kwam er tot mijn ongenoegen achter dat ik het mailtje niet meer had vandaar ! thnxs voor het verplaatsen van mijn topic

 

northerlightXXL

No Name : thnxs ik ga me best doen !!!!!!!!!!!

K,F,K

 

KwartBelg : ik had hier op het forum begrepen dat het aantal planten niet zo veel uitmaakt voor je opbrengst ?? en deze potten had een vriend van me nog staan vandaar ! p,s heb de stroom op de post gedaannnnn haha

 

green-lady thnxs de foto,s staan er inmiddels !! en de LV gaat nu ook de goede kant op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan klaasen blijft maar op 5 brichten staan :P :D nog een bug :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB, leuk dat je ff een berichtje achterlaat voor janklaasen :o heb jouwn topic laats gevolgt! jamer dat dat hok van je wegmoest zag er erg super uit !!

 

ff een update nu

de dames staan sinds woensdag 2300 uur lekker in het zonnetje op 18/6 en groeien er lekker op los !

geef ze wanneer nodig 250 ml water met een portie canna (50 ml op 10 liter eerste 2 dagen en nu 100 ml op 10 liter )!

heb gisteravond de laatste 2 lampen er bij aangezet en laat vanavond de lampen zaken naar 60 cm !! even afwachten hoe ze hierop reageren ?? heb mijn lv nu met veel pijn en moeite naar 58% afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen !! ga ze aan het eind van deze week proberen naar 12/12 te zetten :) :P

 

foto,s volgen !!! janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je wel op voor overvoeding? Ik weet niet welke aarde je gebruikt maar zijn deze niet al voorbemest. Vind dat je namelijk al best veel voeding geeft in het beginstadium van de dames.

 

Succes!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja doe ik priest !! volg het schema van iemand die al jaren kweekt !! en hij komt regelmatig langs om te chekke

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd relaxed als je een backup hebt met ervaring

 

succes eht ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnxs, zal snel weer wat foto,s plaatsen

 

en ff een kleine foto update

 

gallery_15670_4989_28930.jpg

gallery_15670_4989_458386.jpg

gallery_15670_4989_140623.jpg

 

 

ze hebben hier 7 dagen 18/6 gehad wil proberen ze zondag of maandag op 12/12 te zetten

Edited by janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o :) :P gaat helemaal goed komen :D :) :)

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen mag ik vragen wat jij van canna geeft ?

ik heb zelf ook de canna lijn maar geef zekers niet zoveel voeding mee als jij.

 

heb jij een all mix van de GS of heb jij een andere soort grond ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey K.F.K

heb ze de eerste dagen alleen op water gehad en ben toen terra flores als voeding gaan toevoegen ! 50 ml op 10 liter ! had ze per vergis de eerste keer te veel gegeven :o niet goed op de fles gelezen : :) :P !! zit nu 50ml per keer ! max 3 keer per week

 

update : ben net ff in me hokje geweest en de dames groeien als kool :) :) je ziet ze gewoon groter worden !! heb nu de lampen op 70 cm hangen en ben van plan om ze zondag op 12/12 te zetten :D

Edited by janklaasen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen hou de canna lijn aan de minimale kant want je geeft snel teveel voeding hoor.

wat voor grond gebruik je ?

 

ff foto update :o

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa doe ik k.f.k, heb aarde van de growshop !! maar er staat niet zo veel op die zakken :o alleen potgrond aarde en een webadress :) !! maar de dames beginnen er nu echt zin in te krijgen :P zal morgen ff weer een foto update maken :D

 

ff foto update

gallery_15670_4989_485342.jpg

 

gallery_15670_4989_77770.jpg

 

gallery_15670_4989_4926.jpg

 

gallery_15670_4989_298641.jpg

 

weet niet hoe groot dit soortje gaat worden ??? maar er zijn er bij die al meer dan 25 cm hoog zijn !! en dat in 13 dagen !! ik kweek trouwens op een light aarde mix ! heb dat via de website van de gs uitgezocht !! deze aarde dient vanaf dag 1 bijgemest te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een nieuw foto update 17/4

 

gallery_15670_4989_287233.jpg

 

gallery_15670_4989_202408.jpg

 

gallery_15670_4989_546331.jpg

 

gallery_15670_4989_169083.jpg

gallery_15670_4989_546312.jpg

 

met 11 dagen voorgroei en nu 5 dagen bloei !! er zijn planten bij die al zeker 35 cm hoog zijn ! geef ze om 2 dagen 50 ml terra floris met 10l water mee en geef ze 20 l in totaal !! en dan gewoon water tusendoor! temp lamp aan 29 gr lv 40%

lamp uit 18 gr lv 60 %

meet verder niets omdat ik er geen meters voor heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen het ziet er tot nu toe volgens mij wel goed uit hoor maar om problemen te voorkomen zou ik wel ff een P.H en een E.C meter kopen.

het is wel belangrijk dat je P.H zo rond de 6.2 is en als je de canna voeding geeft zal je P.H wel dalen maar als je gewoon water geeft is die veels te hoog.

 

en planten houden niet van te grote P.H schommelingen namelijk.

en met behulp van een P.H meter kan je je P.H mooi constant houden zowel met voeding als zonder voeding.

 

ik zie trouwens wel veel verkleurde bladsteeltjes bij jou dames,maar dat kan volgens mij ook komen door je grote temp verschil tussen de lampen aan en de lampen uit.

 

en voor je volgende kweek kan je beter de potten tot aan de rand vullen want je hebt dan meer grond dus ook meer kans op een groter wortelstelsel = grotere plant

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey janklaasen jij hebt de potten toch in een waterdichte bak staan ?

als dat zo is dan kan je je potten ook van onder water geven.

dat gaat als de dames straks echt groot worden ook een stuk sneller en vooral makkelijker tevens is het volgens velen ook beter.

ik zelf doe dat ook en de lichtste potten geef ik van boven dan ook wat water er bij (de 1 drinkt wat meer als de ander ;) )

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...