Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

De Laatste Der Jamaicanen!

Recommended Posts

Nou de kogel is door de tent, de jamaicaan gaat veel te hoog worden. Geef dit toch de schuld dat ze een laat bloeier is wat ik buiten ook al heb meegemaakt.

Om deze binnenshuis te kweken moet je wel LST gaan doen of zoals ik nu voor de eerste keer supercroppen (knakken), wat is dat eng zeg de strot van die mooie dame dicht te knijpen en om te buigen.

Ze doet nu ook aan gewicht heffen want na het knakken ging ze meteen weer omhoog met haar koppie, dus even een gewichtje aan haar oor gehangen en nu staat haar koppie mooi horizontaal.

 

Ben toch wel heel nieuwsgierig wat het deze keer weer gaat worden, maar goed zoals beloofd hier de makeover op foto:

 

Voor

med_gallery_13519_4974_177000.jpg

 

Na

gallery_13519_4974_167779.jpg

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel een raar gevoel om zomaar die top om te buigen, dus ben wel steeds gaan kijken hoe het met het vrouwtje was.

Nou dat valt reuze me de volgende dag zah je haar koppie al omhoog gaan, ze is ook verplaats naar de business class van de tent.

Voor de rest niets te melden dat doen waarschijnlijk de foto's wel:

 

LST

 

med_gallery_13519_4974_580998.jpg

 

Jamaicaan

 

gallery_13519_4974_341649.jpg

 

Met ze tweeën

 

gallery_13519_4974_543198.jpg

 

De knak

 

gallery_13519_4974_1934852.jpg

 

Kleine jamaicaan topjes

 

gallery_13519_4974_391793.jpg

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles ziet er nog steeds groen en gezond uit :rofl

Doe zo verder...

 

Ik kijk nu al uit naar je volgende update :(

 

En knakken is inderdaad wel wat eng de eerste keer, maar onkruid vergaat niet é ...

 

El Fish :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay El Fish dan doe ik het voor jouw en voor de kijkers want dat zijn er ook weer zat (doe dat zelf ook een hoop lezen en niet reageren), ik loop zelf een beetje achter met me eigen groene boekje maar dat kan ik allemaal weer hier terug lezen in me eigen topic.

 

Ik wil toch nog wel even laten zien dat de jamaicaans dame er geen last van heeft van de knak die ik gegeven heb, het is wel zonde dat me tent niet zo hoog is anders had het een monster top kunnen worden!

Maar ja dat is ruimte gebrek of een te lange voor groei, maar dat zit gewoon in de genen van de jamaicaan.

 

Dus hier weer maar wat foto's:

 

med_gallery_13519_4974_1197713.jpg

 

En dat LST bevalt me wel:

 

med_gallery_13519_4974_115004.jpg

 

En hier schrok ik van dat de lamp net aan ging (klik van het relais), liet de camera bijna vallen!

 

med_gallery_13519_4974_599.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen hier,..!!

ze staan er netjes bij .

 

En niet te vaak schrikken hoor ,....slecht voor je hart.!! :verrygood

 

Suc6,.....

 

Slick...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sopranos ziet er allemaal goed uit hoor, niks op aan te merken :verrygood :specool

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slick: Nou dank je voor het compliment en dat schrikken tja ik heb toch de gedachten weer, dat ik met een illegaal handeltje bezig ben.

 

No Name : Nou dat is dan duidelijk, bedankt.

 

Maar ik heb zelf toch wel wat aan te merken in me eigen kweek, dat komt ervan als je veel leest op het WF.

 

Ik zat een beetje met de paarse stengels die ik zie, dus maar een 30 cm industrie vent gekocht en in het tentje gehangen.

Ik was die server fans toch zat en de circulatie was ook niet echt top, de inlaat heb ik ook aan gepakt!

Daar heb ik een RVK125 opgezet en ook op de thermostaat aangesloten dus die draait gezellig met de afzuiger mee.

 

Het blijft een ge puzzel en een ge lees als je een beginneling bent, maar ik blijf het zeggen wat een fun heb ik eraan.

 

PS Moderators zou ik een nieuwe zoek knop mogen die van mij is versleten! :verrygood

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die jamaicanen van jou zien er zeer goed uit en gaan behoorlijk snel je mag er trots op zijn

 

Ze gaan idd zeer snel de hoogte in en worder zeer groot

binnekekort zal ik ens foto posten van mijn jamaica plant :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widowmaker : Wil ik graag zien kan ik een sgaan vergelijken hou me maar op de hoogte dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor alle die het cijfer van bekeken omhoog laat gaan:

 

med_gallery_13519_4974_441831.jpg

 

med_gallery_13519_4974_1521473.jpg

 

med_gallery_13519_4974_1002576.jpg

 

med_gallery_13519_4974_71596.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

CleanGreen : Nee de zijkant krijgt niet een aparte lamp, ik rook het liefts wat er onder de lamp groeit en alles wat geen licht krijgt gaat toch de cake in. Heb jij wel overal lampen hangen waar de bovenste niet bij kan komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende maand gaan we verhuizen. Daar hebben we een mooie achtertuin en een grote schuur en daar zal ik rondom idd lampen gaan plaatsen.

 

Hier is t nog effe te krap. Dan ga ik er 1 boven hagen en 2 rondom.

 

Maar dit ziet er al mooi uit. World green center kun je t wel noemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik graag nog wat extra blauw licht van tl's om internodes enzo dicht bijk elkaar te houden ook.

Je merkt wel het verschil zeker als je de bovenste top goed bij belicht met blauw licht de eerste maand van bloei

Cleangreen welke lampen zou jij dan gebruiken en op welke manier enzo ?

 

hey sopranos je kan proberen de plant niet in eens te knippen maar de rijpe toppen eerst. Als je graag je planten uitwatert

ophet einde van de rit kan je stup per stuk klieven? ( zal wss wel lukken maar het het zelf NOG niet geprobeerd)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

CleanGreen : Het is een optie alleen niet voor mij want het is nu al behoorlijk warm in het tentje met een 250w HPS, en dan de volgende reden is eigenlijk wel de belangstrijkste voor mij het is een uit de hand gelopen hobby.

 

Widowmaker : Ik heb een 400 w klaar liggen om de laatste twee weken wat meer volume in me toppen te brengen, maar zoals het er nu uit ziet gaan ik dat ook niet eens doen het bevalt me wel.

En dat klieven tja ik heb er het een en ander over gelezen, maar vindt mezelf nog niet kundig genoeg om daar aan te beginnen.

Kijk heb je er een stuk of tien staan is het zeker het proberen waard om er één te klieven en er een stukje van een oude stam of iets dergelijks tussen te doen, maar goed dat zijn experimenten waar ik me nog niet mee bezig hou.

 

Ik ben zelf druk bezig om me twee plantjes binnen de behandeling te geven die ze verdienen, volgens mij heb ik een ec probleem weet het nog niet zeker maar de meter is besteld.

En het voedingsschema is bijgesteld naar 25% van de aangegeven waarde kijken of dit gaat helpen, het is net of de voedingszouten op de aarde ligt (beetje zilverachtige zand) en de jamaicaan begint langzamer te drinken.

 

Het is een moeilijke periode met deze temperaturen maar volgens mij hou ik het wel onder controle, als zo het licht aan gaat gaan ik even de dames op de foto zetten.

 

Bedankt voor jullie tips en reacties!

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

het klieven zelf heb ik al getest en ik snap trouwens niet waarom het niet meer geprobeerd word, ik denk wel dat er meer thc op komt en sowiso gaat ie lekkerder smaken. meerdere keren klieven en oogsten heb ik nog niet gerpobeerd.

 

Zeer goed van die 400 watt lamp, tja met dat binnekweken moet je helaas soms wat op de watjes letten. hopelijk groeien de toppen dan nog veel meer.

 

Mijn jamaica plant heet ook wat voedsel problemen, ik denk voornamelijk stikstof tekort maar dit zal wel opgelost geraken

zal volgende week trouwens foto proberen maken.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de veranderingen in het drink gewoonte van de jamaicaanse vrouw is weer hersteld, de knak is weer bijna recht.

Het volume van de topjes is zich aan het ontwikkelen en gaat lekker.

 

Dus vandaar maar weer een update:

 

gallery_13519_4974_1004391.jpg

 

gallery_13519_4974_1004391.jpg

 

gallery_13519_4974_468271.jpg

 

gallery_13519_4974_323270.jpg

 

gallery_13519_4974_77231.jpg

 

gallery_13519_4974_857979.jpg

 

gallery_13519_4974_1060604.jpg

 

gallery_13519_4974_674677.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeer goed uit, je zal weer van die lekkere dikke toppen hbben zoals in je vorige kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widowmaker: Nou de jamaicaan heeft daar wel zin in want daar is alleen top ontwikkeling, in het onderste gedeelte gebeurt niet veel.

 

Dus ik zal het even laten zien, me planning met net voor het licht aan gaan is nog niet zoals het moet zijn dus nu maar even twee foto's.

 

Trouwens de ec meter is binnen dus ik ga professor spelen, de LST gaat hier niets van merken want die is al bijna rijp voor de oogst.

 

Het LST project:

gallery_13519_4974_407939.jpg

 

Jamaicaan:

gallery_13519_4974_400104.jpg

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o :D :( :D

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen é, ze zien er zalig uit :D

 

Later,

 

El Fish :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de LST is op af gezuurd water gezet gaat denk ik nog een weekje van de lamp genieten.

 

De jamaicaan heeft nog geen bruine haartjes maar is wel heel erg druk met bloeien, toppen worden dikker en langer en de bladeren krijgen weer zo'n lelijk uiterlijk.

Met de jamaicaan gaan ik de voeding wat opschroeven naar 50% van de aangegeven waarde, kijken wat zij er van vind?

 

Nou genoeg hier de foto's:

 

gallery_13519_4974_613923.jpg

 

gallery_13519_4974_251771.jpg

 

gallery_13519_4974_814511.jpg

 

gallery_13519_4974_924349.jpg

 

Dit is dus de LST krijg het idee dat het een PP is maar dat zullen kenners wel zien!

 

gallery_13519_4974_820232.jpg

 

Hier zie je ook weer dat ze weer lelijke bladen krijgt was vorige keer ook!

 

gallery_13519_4974_967540.jpg

 

gallery_13519_4974_616974.jpg

 

gallery_13519_4974_768759.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg druk bezig met het in de gaten houden van de bloei ontwikkeling, de LST plant drinkt nog lekker door maar bij de Jamaicaan moet ik het echt in de gaten houden want de ene dag wel en de andere lust ze bijna niet tot weinig.

Zal maar weer het 25% voedingsschema inzetten is de vorige keer ook goed gegaan.

De haren blijven nog steeds wit van de jamaicaan, wat duurt het toch lang hé voordat er iets gebeurt!

Vanavond maar weer eens proberen om een paar mooie kiekjes te schieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een genot om naar het natuurlijke schoon van deze dame te kijken, ze heeft wel kuren!

Het is geen makkelijk dametje, de ene dag zuipt ze als een tierelier en de andere dag heeft ze waarschijnlijk een kater want dan drinkt ze bijna niets.

Maar wat betreft de kleur ziet ze er erg lekker uit!

 

gallery_13519_4974_914109.jpg

 

Tja en dit project mag ik ook als geslaagd in me groene boekje zetten, ik ben elke dag bezig om met me microscoopje om de triochooms te zien verkleuren naar amber.

Denk dat het wel zeer binnekort knippen wordt in huize sopranos, altijd gezellig zo'n oogst feest!

 

gallery_13519_4974_514763.jpg

 

gallery_13519_4974_100093.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het helemaal niet goed dat die ventilator vol op de toppen blaast, kan je nog een hoop ellende door krijgen. Kan je m niet hoger hangen zodat de directe luchtstroom net over de toppen blaast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...