Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skunkbudd

Zware Kritiek Op Evert/de Verdamper

Recommended Posts

Hebben jullie een paar weken terug Evert van de Verdamper bij Jensen gezien?

 

Ik krijg net de nieuwe Essensie onder ogen. Ger de Zwaan (Stichting Medicinale Marijuana) gaat in een ingezonden stukje redelijk los over Evert.

 

Het is een artikel van een kwart pagina. Sorry, ik heb geen zin om het over te typen en ik heb helaas even geen scanner bij de hand.

 

Hij begint in ieder geval met:

"U moet mij vooral niet kwalijk nemen dat ik even uithaal naar een mede Cannabist."

 

Paar puntjes in het kort:

Ger de Zwaan vindt dat Evert daar als een complete dopehead z'n zegje deed, wat 'de zaak' geen goed gedaan heeft. Daarnaast is ie pissig dat Evert doet alsof hij het principe van verdampen heeft uitgevonden. Volgens Ger de Zwaan was dat Eagle Bill en probeert Evert iets te bereiken over de hoofd van doden.

 

Veel mensen hier hebben het beste voor met Evert, z'n verdamper en z'n inzet voor de (medicinale) cannabis. Maar dit is wel Ger de Zwaan, oprichter van (volgens mij) de oudste stichting in NL die zich al weet ik niet hoe lang inzet voor medicinale cannabis. Volgens mij zouden Ger de Zwaan en Evert eigenlijk 2 handen op 1 buik moeten zijn...

 

Wat vinden jullie hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links laten liggen. Ruzie is écht waar we verder mee komen.

 

Evert heb ik niet ontmoet maar is volgens mij een prima kerel.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow vandaar dat van der Zwaan de laatste jaren zo vaak in het nieuws is( Niet dus_)

Helaas is deze vereniging amper levend.

Ik vond Evert zeker niet als een dopehead overkomen, hij kan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger. :P

 

Ik ben benieuwd, ik ga eerst maar wat lezen.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7602_4793_253830.jpg

Ik vind dit ook vrij ongefundeerde kritiek aan het adres van Evert.

Evert is degene die de verdamper onder de aandacht brengt van de goegemeente .

Haantjes gedrag, klinkt bekend, wie heeft er belang bij onrust in de medi-sector ?

Het product, de verdamper staat ineens in de schaduw van het grote belang: verdampen van wiet als medicijn !

Waarom gunt niemand het licht in de ogen van de ander zodra het om cannabis handelt ?

Hier een album met Evert in aktie op de HighLife beurs, NB de dag voor de uitzending van Jenssen !

 

 

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met suffie...

 

Cannabis is van ons allemaal en niemand heeft het recht daar misbruik van te maken, zo ook Evert, maar dit is geen misbruik. Wat Evert doet is goed voor de medicinaalgebruikers.

 

Ik dacht dat cannabis hét medicijn was waar niemand op hoeft te verdienen ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P gedoe allemaal, BTW, vind eigenlijk dat de bal bij jensen ligt die is programma maker, hij heeft de volgende dag meteen de tokkies uitgenodigd om het eventuele posiitefe karakter wat Evert aan cannabis meegaf weg te vagen met jhonnie en Anita...

 

inderdaad Suff.... :P

 

whe'll stick together.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evert is wel degelijk de uitvinder van de verdamper met een eigen warmte element.

Het was trouwens Jensen die dat beweerde en niet Evert en dan ga je niet zitten klooien door in een oppervlakkige Jensen show omstandig uit te leggen hoe het histories gezien precies zat. Dat te verlangen is niet realisties.

 

Eagle Bill werkte nog met een verfstripper.

En ook Eagle Bill zelf had het principe niet uitgevonden, dat was al langer in De USA bekend.

Eagle Bill was in Nederland de eerste die het Vaporiseren openlijk en intensief propageerde.

Stond eerst dagelijks in de Positronics Sinsemilla Fanclub.

 

Later ging Eagle Bill over naar het Hash en Marihuana Museum waar hij jaren lang duizenden toeristen heeft ingewijd.

Ook nu nog kun je in het museum aan het eind van de tour de Vaporiser van Eagle Bill zien én proberen.

Het is een indrukwekkend apparaat, maar absoluut niet geschikt voor algemeen gebruik.

Dat is de verdienste van Evert!

 

Picasso zei het al dat: je gerust een idee mag jatten, als je het maar verbeterd.

En dat heeft Evert zeker gedaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dat cannabis hét medicijn was waar niemand op hoeft te verdienen ?

Ik denk dat er best een paar mensen hier op het forum zijn die het daar niet helemaal mee eens zijn... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat het niet om de medicinale waarde van cannabis.

 

Medicinaal gebruik is veel groter onder vaporizer gebruikers dan onder "joint" paffers. Als je snapt wat ik bedoel.

 

Een vaporizer kan iemand écht gezonder maken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als medicijn wil ik er niet eens aan verdienen maar als genots middel is dat anders

En Evert is geweldig vind ik ,als ik aan de verdamper hebt gelurkt krijg ik ook een beetje dat highe hyper gevoel ,heel anders dan een jointje

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Picasso zei het al dat: je gerust een idee mag jatten, als je het maar verbeterd.

En dat heeft Evert zeker gedaan!

 

 

 

:P nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging hier toch over Evert's verdamper Mike ???

of mag je alleen je mening geven over de kritiek van v d Zwaan ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

SkankBudd's repley is nogal ongepast in dit onderwerp, net zoals deze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door heb je idd een heel goed punt Mike ...

maar t was alleen niet helemaal duidelijk dat je t tegen skunkbudd had

nu wel ... dus alles weer helder :P

 

Ik vind t een pracht "uitvinding" al heb ik nog wel een goeie verdampcursus nodig.

(hihi wie geeft 'm?... en waar ??? WF cursus vaporizen een optie ???)

Ik had dit topic eigenlijk ook eerder in het subforum medisch verwacht...

al is het ding "algemeen"/recreatief ook uitermate goed te gebruiken natuurlijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ola cyberskunk,

om even off topic te blijven:

Ik heb een tijdje geleden verdampen,hoe,wat,waar en waarom???? geopend.

Misschien kun je daar je vragen kwijt?

 

 

On Topic:

Evert was een beetje verbaasd over het artikel.

Het lijkt idd alleen een soort jalouzie gedoe te zijn.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor t linkje weetje ... zal je daar spoedig zien in dat topic. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ik snap Ger aan de ene kant wel, al heb ik z'n comlumn in de Essensie zelf niet gelezen. Dit onderwerp heb ik een tijdje geleden in het betreffende topic over de uitzending ook aangehaald omdat het het stereotype beeld van de blower versterkt. Op zich is er met Evert als persoon natuurlijk helemaal niks mis en het is duidelijk dat hij vecht voor de goede zaak, maar marketing is tegenwoordig een sterk middel van de media en ik vraag me af of Evert zich beseft of zijn boodschap op het grote publiek overkomt zoals hij het zelf bedoeld had. Zij aan zij met Tokkies en Haagse Sjonnies wordt hij in hetzelfde kader geplaatst en daarmee wordt het beeld van 'de wietgebruiker' als paria van de maatschappij weer bevestigd. Dat Ger nu vreest dat de medicinale gebruiker in hetzelfde hokje gezet wordt (de maatschappijvreemde, werkschuwe mens die excuses zoekt om de hele dag te kunnen blowen) is niet geheel onterecht, want zoals we allemaal weten baseren de meeste mensen hun mening op wat ze op tv voorgeschoteld krijgen zonder zelf op zoek te gaan naar eventuele achterliggende waarheden.

 

Het blijft lastig om op voorhand te overzien wat voor gevolgen die media-aandacht heeft voor de algehele beeldvorming. Als je publiekelijk uitspraken doet over het gebruik van cannabis moet je elk woord driedubbel afwegen omdat mensen geneigd zijn die uitspraken te plaatsen in het bestaande stereotype beeld wat men heeft van de blower in het algemeen. Ook al weten wij als insiders natuurlijk dat de gemiddelde blower niet bestaat, maar dat doet niks af aan het feit dat de perceptie van het grote publiek al lange tijd beïnvloed is geweest door de media zodat het voor hen lastig wordt bepaalde uitspraken in een ander daglicht te plaatsen. Het bestaande beeld is voor de massa het referentiepunt, dus proberen zij alles binnen dit kader te passen. Dat is iets typisch menselijks en het is daardoor zeer lastig bestaande vooroordelen te veranderen.

 

Trouwens, voordat ik aangevallen word over het noemen van de familie Tokkie en Haagse Johnny, ik heb respect voor alle mensen uit alle lagen van de maatschappij, maar ik noem ze omdat ze voor het grote publiek gelden als stereotype. Media-aandacht is goed, maar bedenk dat de meeste kijkers niet van alle ins en outs op de hoogte zijn en zij om die reden alles wat ook maar enigszins lijkt op het bestaande beeld direct zullen gebruiken om dit beeld voor zichzelf nog verder te versterken. We zullen met een uiterst uitgekiende mediastrategie moeten komen om de perceptie van de massa te veranderen en lang-leve-de-lol-uitzendingen van Jensen lenen zich erg goed om juist het tegenovergestelde te bereiken, bevestiging van bestaande vooroordelen. Het is erg jammer, maar zelfs mensen als Evert die zich inzetten voor de goede zaak worden gemakkelijk verkeerd begrepen.

 

Het is onmogelijk in dit topic alle psychologische nuances uit te diepen, maar wat ik wil zeggen is dat we als cannabis liefhebbers aan de verkeerde kant van de lijn zitten en om die reden alle media exposure eerst getoetst zal worden aan het bestaande beeld ter bevestiging van vooroordelen. Er hoeft maar één onzorgvuldig geformuleerde uitspraak gedaan te worden om de tegenstanders van cannabis weer munitie te geven. We zitten in een underdog positie als blowers en dat beseft Ger zich blijkbaar maar al te goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik vond het optreden over het geheel genomen zelf niet negatief. Evert is Evert. En ik vind dat hij op zich ook (ondanks Jensen zelf) best de kans heeft gekregen en genomen om uitleg te geven en het laagdrempelig te maken. Dat is ook wat waard.

 

De media zijn niet meer weg te denken van het politieke toneel, kijk eens hoe vorig jaar de media in Engeland zich plotseling volledig tegen cannabis keerden ("The killer skunk") en ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe Fox channel de publieke opinie in de USA behoorlijk manipuleert.

 

Wat ik wel merk is dat er ook in Nederland ook andere geluiden in de main-stream media komen, zoals die documentaire laatst over het failliet van het gedoogbeleid. Ik vond dat zelf een uitstekende documentaire die precies de vinger op de wond legt.

 

Verder zou ik er helemaal niks op tegen hebben dat de koffieshops in Nederland allemaal met verdampers worden uitgerust. Evert denk ik ook niet :). Zou ze wel wat goedkoper maken en daar is iedereen bij gebaat. En de shops mogen het nog van de belasting aftrekken ook dus...

 

Verder ben ik het geheel en al eens met Wernard. En Ger zou in mijn ogen veel beter moeten weten dan zo'n redelijk ongenuanceerd commentaar te geven. Daar spinnen de tegenstanders alleen nog maar meer garen bij. Kijk naar de effecten van de onderlinge strijd bij de democraten in de usa, daar hebben de conservatieven weer heel erg veel baat bij. Verdeel en heers. Er is niets zo handig in de politiek als de tegenstander verdeeld is.

 

En daar komen we weer op de aloude discussie over "de blower": Die bestaat nog minder dan "de Nederlander" en is niet te vertegenwoordigen. Dat maakt het ook zo moeilijk om een vuist te maken. Wat dat betreft ben ik het met mad (waves to mad :P) eens, we zitten zeker in een underdog positie. En vele met name jeugdige blowers doen de zaak niet al te veel goed. Vroegâh had je geen overlast. Nee, natuurlijk niet, we deden het niet openbaar op straat en zaten ook niet stoned in de klas. Affijn, ik dwaal af :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vat 'm helemaal mad,

mss toch wel goed om de uitzending nog is te bekijken, ik vind het nog steeds een misvatting.

 

Ook goed om te melden is het feit dat er rectificatie van dit artikel gaat komen of al uit is.

Dhr. de Zwaan heeft ook naar Evert toe text en uitleg gegeven, ik geloof dat Evert dit afdoende vind.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leuke van een forum blijft natuurlijk dat er discussie gevoerd kan worden. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar ik zal de betreffende uitzending zeker nog eens bekijken en ook het artikel van Ger eens lezen. Misschien kom ik daarna zelf ook tot een andere conclusie... :P

 

Ik vond de uitzending met Evert destijds zeer vermakelijk en onschuldig, het interview dan. Die met de Tokkies en Johnny vond ik daarentegen toch wel erg vooroordeel-bevestigend helaas. In elk geval is het goed te horen dat ook Ger en Evert inmiddels toenadering gezocht hebben, want zoals Whazzup terecht opmerkt komt een verdeel-en-heers strategie meestal ten goede aan een andere partij dan de "verdeelden". Het blijft een lastige zaak de individuele belangen te verenigen in een gemeenschappelijk belang en we zouden ons op dat gebied niet zo makkelijk tegen elkaar uit moeten laten spelen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ger heeft in de in Mei verschenen Essensie zijn negatieve woorden over Evert uitgebreid betreurd en teruggenomen en zijn excuses aan Evert aageboden...

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel tof van Ger dat ie openlijk zijn excuses heeft aangeboden in de Essensie.

Alleen jammer dat de naam van Evert er niet duidelijk bij werd genoemd, dan weten onschuldige passanten ook waar het om gaat. Maar ja de meeste lezers van Essensie zijn niet zo onschuldig hé?

 

De vrede is weer getekend en we weten weer een hoop meer over de mensheid. ......................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ger heeft een punt, als je in de media komt probeer dan niet als een typische stoner over te komen, ik heb de uitzending niet gezien, mss komt ie normaal of mss zie je dat ie aan zn pijp geroken heeft.

 

Of je nu goeie argumenten hebt ofniet, als je er stoned uitziet op tv kom je gewoon slecht over. Mensen nemen dat niet echt serieus.

 

Sinds ger ook nooit evert bij naam noemt in z'n artikels en dus alleen degene die betreffende aflevering gezien hebben, weten over welke persoon het gaat, vindt ik het best okee. Zeker weten dat 80% geen flauw idee heeft over wie het gaat en dus weinig schade toedient aan den evert :P

 

Is de uitzending van jensen online gezet, linkie?

 

ps: http://televisie.westonline.nl/mms_video/2...104-nieuwss.wmv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...