Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Richello

Bladeren Trekken ???????

Recommended Posts

Ik ben van plan mijn bladeren van mijn planten aaaf te knikken....omdat er veel blad aan zit van boven tot onder ,het gaat met name om de grote bladeren .

Is DIT VERSTANDIG ???????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet zo slim inderdaad .

er kunnen echter situaties ontstaan waardoor je schimmel en of rot kan krijgen omdat er bv teveel blad tegen elkaar aan is gegroeid .

Dit zelf inschatten , Blaadjes die met zijn drien tegen elkaar aangedrukt zitten en vochtig lijken kan je denk ik beter wel wat bij snoeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad=fotosynthese.

Die wonden die je veroorzaakt zijn juist een goede plek om een schimmelinfectie te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen, de bladeren zijn de fabriekjes van je plant :P

ik trek jouwn longen er toch ook niet uit? :D

 

richello heb je niet een foto van je plant?

 

GEBRUIK DE FUCKING ZOEKFUNCTIE :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens..... kijk eens wat LAI betekent lees het een en ander en reageer nog een keer.......... bvd. :P

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De theorie zegt in simpel nederlands dat als je alle blaadjes van je planten afhaald en deze op de desbetreffende oppervlakte (m2) legt dat deze precies gevuld is met blad zodat er niet teveel blad en ook niet te weinig aanwezig is.

Dit is een theorie en daar kan ook vol over ge-discusseerd worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verwijder wel es een blaadje, maar meer met de bedoeling om de onderste bladeren van licht te voorzien.

als je je planten wat langer laat doorgroeien heb je veel blad en de onderste bladeren krijgen dan geen licht. 1 grote verwijderen en 10 onderste bladeren hebben weer licht.

dan pas verwijder ik een blaadje..maar niet te veel idd..

als je niet lang voorgroeid lijkt me dit juist weer niet oke !

ligt ff aan je kweek weize.

 

mijn mening !

 

gr pitoe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad weghalen kan gewoon

echter moet je wel op een paar dingen letten

 

ga het niet voor de fun doen want je veroorzaakt idd wonden

zeker bij buitenteelt kan je de luchtstroming door je plant helpen door wat blad weg te halen

laat sterke bladeren zitten als ze zon of licht krijgen

bladeren die met zijn 3en op elkaar zitten kan je idd 1tje of 2 weghalen

 

let wel op de volgende puntjes

 

-doe het vroeg in de ochtend (zodat de wond droog de nacht in kan)

-met een vlijmscherp mes (nette wond is minder oppervlak en minder kans op rot)

-doe het niet met een te hoge grondtemp (anders gaat de plant water door de wond drukken en krijg je meer kans op bortytis oftewel rot)

-laat geen stompjes staan (ook tegen rot)

 

wie deze regels in acht neemt heeft de grootste kans tot slagen :P

Edited by Florist

Share this post


Link to post
Share on other sites

He je leert snel bij Florist... :P

Nice!

 

@sannie

 

Waarom begin je de disscussie niet dan? als het zo disscucieerbaar is........ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Een discussie moet je zin in hebben Osmoose. Je kan ook gewoon zeker zijn van je eigen inzichten en een discussie dan niet zo nodig hebben :P

 

Over bladeren weghalen heeft ieder wel een mening. De een is er fel op tegen, de ander vindt het niet zo erg. Ikzelf wil nogal eens naar de natuur kijken. Als er een hert of konijn langs geweest is wil een plant ook nogal eens een stuk of wat blaadjes missen. Dit doet een plant niet gelijk omvallen. Dus lijkt me met beleid weghalen dan weer niet zo'n probleem. Nadenken over wanneer en hoe en waarom, zoals Florist aangeeft, lijkt me dan zinvoller.

 

Als ik dan de opmerking over een scherp mes lees, denk ik juist dat dit meer wond-oppervlak geeft, dan wanneer je het blad af zou knijpen. Dit knijpt toch gelijk de wond wat dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik dan de opmerking over een scherp mes lees, denk ik juist dat dit meer wond-oppervlak geeft, dan wanneer je het blad af zou knijpen. Dit knijpt toch gelijk de wond wat dicht.

Nou miss_J ik denk idd dat scherp mesje beter is , en dat je een wond niet zomaar dicht knijpt

Als ze bij een mens een bvb vinger afknijpen krijg je ook een grotere wond die minder snel geneest

dan dat als ze dat met bvb een scherp opereer mesje doen .

Of denk ik verkeerd

 

En om terug te komen op de vraag , ik zelf haal binnen nooit blad weg simpel omdat ik mijn planten dief en zo zorg dat er onderin geen fluffie topjes zit dus of het licht er nou wel of niet doorheen komt , het maakt dan niet uit.

Buiten doe ik dat wel met de simpele redenen 1 De wind zorgt voor een goede ventilatie en vocht heeft minder vat op de toppen . 2 er komt meer licht in de plant omdat dat vaar grote bossen zijn kunnen de topjes die binnenin zitten zich ook ontwikkelen 3 doordat hij minder wind vangt minder kans op afbreken van de takken door de wind

4 tenslotte een open bos geeft meer zicht op bladproblemen /ziektes insecten en belangrijk toprot

 

Mvg petoet

Share this post


Link to post
Share on other sites

He miss J je hebt daar zeker gelijk in.... maar ik stoor me aan het feit dat de desbetreffende persoon(sannie) commercieel is ingesteld een breeder moet voorstellen maar de kennis heeft van een leek.... want ik heb het nu al te vaak meegemaakt dat er een kritische vraag werd gesteld en dat er dan geen antwoord meer op terug kwam..... omdat hij wist dat hij fout zat.... en dat zijn gewoon hele kinderachtige eigenschappen.... en dat is jammer want dat komt niet ten goede van het forum. Weet je wat volop dissucierbaar is.... als je je eigen een breeder noemt terwijl je niet eens de opleiding daarvoor hebt genoten! Je moet je nooit beter voor doen dan dat je werkelijk bent.... als je dat wel doet ben je naar mijn bescheiden mening een nagemaakte! Zo dat zat me al bijna 2 jaar dwars.... Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
He miss J je hebt daar zeker gelijk in.... maar ik stoor me aan het feit dat de desbetreffende persoon(sannie) commercieel is ingesteld een breeder moet voorstellen maar de kennis heeft van een leek.... want ik heb het nu al te vaak meegemaakt dat er een kritische vraag werd gesteld en dat er dan geen antwoord meer op terug kwam..... omdat hij wist dat hij fout zat.... en dat zijn gewoon hele kinderachtige eigenschappen.... en dat is jammer want dat komt niet ten goede van het forum. Weet je wat volop dissucierbaar is.... als je je eigen een breeder noemt terwijl je niet eens de opleiding daarvoor hebt genoten! Je moet je nooit beter voor doen dan dat je werkelijk bent.... als je dat wel doet ben je naar mijn bescheiden mening een nagemaakte! Zo dat zat me al bijna 2 jaar dwars.... Gr.

Zo... dat is inderdaad een bescheiden mening....

 

De enige situatie waar wat blad weghalen naar mijn mening wel zin heeft is als je een scrog hebt waardoor de onderste bladeren meer energie kosten om in stand te houden dan dat ze opleveren door photosynthese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, heren,

 

Bespeur ik haantjesgedrag op het forum? Naar mijn mening gaat het er toch niet om wie het beter weet, maar dat een ieder vrijwillig een ander probeert te helpen. En wie het echt beter weet, verbetert. Kan toch ook zonder veeg uit de pan?

 

 

Peace!

 

Passie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

iedereen die mijn topic leest kan zien dat ik er wel gewoon de grote bladeren af pluk.

en dan meteen goed, want als ik klaar ben heb ik op 27 planten zeker 60 bladeren in mijn hand.

dit doe ik tot ongeveer de einde van de 4e week.

ik ben nu een test aan het doen, met 2 kasten, dezelfde opzet, zelfde aantal planten, zelfde voeding, alleen wordt in 1 kast wel geplukt, en in de andere niet.

ik heb nog elke kweek geplukt, en nog nooit last van schimmels of rot gehad.

dus ik weet niet of dat altijd waar is.

en ik pluk ze echt, met de hand in 1 X eraf trekken.

als de lampen aan zijn, dus dat ze een periode nacht nodig hebben lijkt mij ook een beetje onzin.

of het echter echt nut heeft zien we wel als beide kasten klaar zijn.

ze zijn ook in dezelfde week klaar, wordt ongeveer over 4 á 5 weken.

hou mijn topic in de gaten, en kijk wat beter is voor de opbrengst.

en verder succes met je eigen kweek natuurlijk.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...