Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tony montana

Biologisch Kweken Valt Tegen.

Recommended Posts

Ik ben zelf een fan van biologisch kweken en vind het een leuke manier,ondanks dat ik het zelf niet rook vind ik het wel leuk om een goeie kwaliteit te leveren.Alleen nu heb ik meerdere oogsten gedraait met de voeding van bac,de schimmels en bacto maar het resultaat viel me eigelijk wat tegen,opbrengst was minder en het zo goed aanslaan van nieuwe stekken op "oude vol met leven" gebruikte grond was ook niks.

 

Waarom is dat zo?Als ik de verslagen lees zie ik allemaal prachtige groene planten en dikke toppen :smoke en die wil ik ook.

 

Het hok waarin gedraait werd is gewoon goed,grond is absoluut niet op bezuinigt en had een goeie mix van aarde,perliet,cocos samen met wormemest en wormen.Water gebeurde via een drainage slang.

Ik hielt gewoon het schema van bac aan,dit samen met sannie yuca en bacto.Tevens heb ik het ook geprobeerd met alleen de groei,bloei en pk booster maar dat was ook niet denderend.

 

Helaas ben ik nu weer overgestapt naar de zogenaamde "chemische"voeding en heb ik weer goeie resultaten.

 

Waaraan zou het kunnen liggen dat het me niet lukt met biologische voeding?Zie ik iets over het hoofd,hoe bevallen bij jullie de resultaten en dat kijk ik voornamelijk naar de opbrengst.

Zou graag nog een poging willen wagen maar wil graag weten wat ik over het hoofd zie.Slechte opbrengst kost een hoop geld en ondanks dat ik goeie kwaliteit wil doe ik het uiteindelijk voor een extratje.

 

alvast bedankt

 

mvg

 

tony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of BAC (of welk ander merk) biovoeding meer oplevert, ik weet wel dat "kenners" duidelijk proeven dat een wietje bio is geteeld en dit ook waarderen. Interessant topic trouwens Tony! Ik ben benieuwd naar de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt meer wegen die naar rome leiden en ik weet zeker als je je aarde goed voorbewerkt en niet in 10 literpotjes liefst minimaal 30 liter

hoef je helemaal geen dure poespas toe te voegen

Maar wel zoiets als super tea van advanced nutriens kost 13 eur per fles en je kan het gebruiken als toevoeging maar ook als totaal voeding

en dikke toppen gegarandeerd

 

med_gallery_10429_2298_476949.jpg

 

BIO is dus niks mis mee als je weet er mee om te gaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik geloof niet dat voeding zoveel uit kan maken.

 

Uiteindelijk is het toch zo dat voeding voor het grootste deel uit water bestaat... En je topjes bevatten nog maar een paar procent water als ze klaar zijn. Je gewicht moet dus uit andere dingen komen. Wat je doet met voeding is een buffer ontwikkelen waardoor er geen tekorten komen in de plant, want als er veel opgenomen wordt van één stof kan daardoor een andere stof minder opgenomen worden bijvoorbeeld, ook door pH shift etc. Maar een "overmaat" aan voeding kan dus zo'n tekort tegengaan. Ik ben zelf tegenwoordig minimaal aan het voeden, eigenlijk alleen als ik zie dat het plantje iets te kort komt..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tony

Een hok tunen kost tijd en energie en je voeding zal daar een bijdrage aan kunnen leveren.

Groene vingers bepalen uiteindelijk de oogst,het fijne van de organische bac lijn is dat het in velen verslagen terug te lezen is dat het wel degelijk heel goed te doen is :smoke

 

Waar het zo aan ligt kan ik je op afstand uiteraard niet zo vertellen maar dat het aan de bac lijn ligt lijkt me erg sterk.

Sterkte met het puzzelen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemde is dat zodra ik weer overstap naar "gewone" voeding dat het weer goed ga,daarin blijkt ook hoe makkelijker hoe beter.Wellicht nog gewoon een kans geven :P Het hele verhaal over bodemleven ect ect vind ik gewoon goed klinken.

 

Het hoeft niet perse meer opbrengst te zijn,maar ik wil er zeker niet op achteruit gaan en als ik bijvoorbeeld zie hoe Sannie :smoke het doet

 

Ach...probeer het nog wel een keertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodemverwarming voor beter bodemleven ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,wel geisoleerde bodem.Weet bijna wel zeker dat het niet daaraan ligt,grotendeel hier laat zijn frisse lucht vanaf de onderkant komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 liter wil prima :)

Maar maak er niet teveel poespas van.

Goede aarde, goede opwaardeer mix, weinig voeding. Overdaad schaad.

Daarbij is de kwaliteit van je plant ook van groot belang, ik ben nu al tijden aan het stekken van crystal moeders. De oogst neemt nu ook zichtbaar af.

Ook is "chemische" voeding DIRECT opneembaar, en organisch niet, denk hier eens over na !!

Geef (nog) niet op tony. De DSM kan je nog lang genoeg steunen. :smoke

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...