Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AntonAces

Discussie Gehad Met Growshop-owner Over Het Volgende.

Recommended Posts

Zojuist terug gekomen van growshop om PH meter te kopen, hij raadde het af, aangezien mijn grond het wel zou reguleren omdat er fosfor inzat en dat als buffer zou werken. Hij baseerde zijn mening ook grotendeels op het feit dat ik "maar" 5 dames had.

 

Nu wil ik er toch 1 gaan halen... maar toch voor de zekerheid even checken hoe waarheidsgetrouw zijn bevindingen zijn.

 

Dus bij deze...

 

Klopt dit?

 

 

 

Mvg,

 

Anton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het best op je eigen gevoel af gaat,

de GS medewerker kan zo veel zeggen, zo zeggen ze bij mij ook altijd dat ze me goede stekken leveren

nou als je tmv lijers en spint patienten goeie stekken noemt, zo kreeg ik ook een keer zogenaamde white widdow stekken,

nou veel weet ik nog niet over deze prachtige planten, maar wel dat ze niet paars zijn !

 

Dus daarom ga op je eigen gevoel af! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor dit vaker mischien proberen die mensen je geld te besparen

er zijn er zoveel wel de lusten willen maar niet de lasten (kweken mag bij sommige niks kosten )

ik heb zelf wel laatst ph en ec meter gekocht

omdat ik het toch wil leren want zonder wordt het een langdradig verhaal om te leren 1 op 1 te kweken denk ik

dus ik sluit me bij durban aan het is wat je zelf wil

mijn eerste kweek die nu loopt sdoe ik zonder maar de stekken ga ik proberen de ph en ec te reguleren

ooh ja en maar 5 dames? somige kweken met 5 dames op 100 liter aarde soms wel meer dus denk niet dat

het perse aan de dames hoeft te liggen maar aan de groote van je potten of aardebak

ik lees hier ook op het forum dat hoe groter je medium is (aardebak/potten)

hoe meer de grond ken bufferen maar er is een grens

 

ps ik heb nu 1 heri in een pot maar de volgende ronde worden het bakken van 50l war er 3 per bak in komen te staan

zoeen curver achtige bak

hoop dat je hieraan wat heb en mocht iemand iets toe te voegen hebben of een correctie graag

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook geen PH meter , doe wat extra kalk door je grond en je grond reguleerd het zelf

Dus die shopmedewerker vertelt zeker geen onzin

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe zal kalk inderdaad de grond reguleren. echter de ph kan dan ook nog te hoog zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je planten niet meer groeien, maar je zal het maxiimale er niet uithalen

 

maar het gaat er dus om dat je aanneemt dat het goed komt en dat je aanneemt dat de ph goed is. Zeker als je je wate nog afzuurt, dan kan je behoorlijke ph schommelingen hebben en het duurt dan wel even totdat weer gereguleerd is

 

je weet het nooit precies wat er gebeurd en als je meet wel want:

 

METEN IS WETEN EN GISSEN IS MISSEN

 

vorig jaar heb ik ook niet gemeten en dit is het resultaat geweest:

 

2 van de 5 planten hebben het overleefd en dat waren net mannen.

 

Ik had mn grond ook bekalkt en is dus niet goedgekomen. duidelijk een voorbeeld van gissen

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry301373

 

kortom ik zou gewoon een meter kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook begonnen met 5 planten zonder ph of ec meter.

wel stonden de planten in 65 liter potten op voorbemeste aarde,moet zeggen dat de planten het uit de kunst deden en tot en met de oogst heb ik alleen pk 13/14 en topboost toegevoegt en het resultaat was uitmuntent.

naar mijn mening heb je geen ph of ec nodig,als je het op die manier doet.

nu ben ik bezig op 11 liter potten en gebruik wel een ph en ec meter.

maar nu is de buffer ook kleiner.

hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

groetjes :wOOt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb potten van 23 liter, laten we zeggen 20 liter gevuld.

Maar sluit me aan bij het gezegde;

 

 

METEN = WETEN GISSEN=MISSEN

 

Thanx all!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik afzuur en ph meter gebruik halen ze het einde niet , tweede week bloei worden ze geel en dat verergert

Maar daar voor kweekte ik op gevoel en dat ging goed , ph meter en afzuur aan de kant gedaan en het gaat weer als een speer

Ieder heeft z'n eigen voorkeur

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier ook een ph meter liggen, maar weet niet eens hoe die werkt. Ik heb het geluk dat het water hier erg goed zit qua ph, en inderdaad zoals eerder gemeld doet kalk wonderen. Ik draai er altijd een bakkie doorheen, zeker wanneer ik de aarde weer opwaardeer, maar bij licht bemeste aarde ook hoor. Ieder zijn ding, ik hou het bij het kweken op gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...