Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
microman

Lichturen Probleem Bij Binnen Voorgroeien??!!!

Recommended Posts

Hoi

 

Ik wil een aantal zaadjes ontkiemen en deze binnen voorgroeien onder tl licht, zodat ze voordat ze naar buiten gaan alvast wat sterker zijn (ze gaan guerilla dus moeten niet te klein zijn...) In half mei gaan ze dan naar buiten.

 

Binnen staan de plantjes dan onder 18 uur licht om lekker te kunnen groeien. Echter als ik ze dan in mei buiten zet krijgen ze ineens maar 15 a 16 uren licht (als ik het goed heb uit mijn hoofd) ik denk dat dit een enorme klap voor de plantjes zal zijn en ben bang dat ze hierdoor in de bloei gaan schieten wat natuurlijk niet de bedoeling is!!!

 

Een oplossing die ik heb bedacht is een week voordat ze naar buiten gaan elke dag een kwartiertje ofzo minder licht geven zodat ze al wat meer gewend zijn aan ietsjes minder licht... zou dit werken???

 

Zijn er meer mensen met dit probleem of hebben mensen andere goede oplossingen / ervaringen??

 

Ik zit hier echt mee en zou het erg waarderen als iemand mij helpt.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de overgang van 18 naar 16 uur licht zullen ze niet direct in de bloei schieten hoor. Als je er toch bang voor bent begin je toch gewoon twee weken later? Of laat je plantjes onder de TL niet 18 maar 17 uur belichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien ga ik voor die 17 uur... 2 weken later kan niet i.v.m geplande vakantie... Iemand anders nog comments???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal ze laten voorgroeien op 16 uur licht zo kom je dan mooi in de buurt van de zon.

met 16 uur licht groeien ze nog als kool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 16 uur licht zijn zeker weten genoeg lichturen om bloeiverschijnselen tegen te gaan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeien begint bij 12 uur ofzo dus kan goed hoor.

iemand anders een andere mening hoor ik het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook niet weten vanaf weer er precies bleoi verschijnselen komen..maar ik zou ook gewoon 17 uur licht gevne ipv 18

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook voor jan de ripper gaan :wOOt

bij 14 uur licht willen ze al gaan bloeien

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon op 18/6 houden en in mei naar buiten, daar merken je planten niets van. Ik heb ze al enkele weken voor de raam, vanaf 18/6 voorgroei: niets aan het handje! Maak je niet druk dus...!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je helemaal zoveel zorgen niet maken.

De planten gaan pas in bloei op 12/12.

Ik groei mijn plantjes zelf voor op 24/0, daarna gaan ze ook gewoon naar buiten.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...