Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
falco

Bloeivoeding Bij Het Kweken Van Zaden

Recommended Posts

Goedemorgen! mijn vraag is of ik pk 13/14 moet toepassen bij het kweken van zaden? mijn plan is namelijk om dit jaar een hollandshope en een kc33 te kruisen!

 

heb hier niks over kunnen vinden! zijn er tevens nog andere bruikbare tips?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

high falco

 

 

pk 13/14 = P13%/K14%, om in week 6 gedurende 1 week mee te geven.... een afbloei concentraat.

 

Wil je zaad kweken of MET zaad kweken? want om zaad te kweken heb je alleen een man en vrouw nodig.....

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

heej! ik gaf pk 13/14 altijd 3 weken, in de laatse week stopte ik altijd met voeding, maar ik wil dus zaad kweken, mij leek het zo hoe groter de toppen de meer zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zet je er toch een mannetje bij, dan heb je zo een kilo zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij begrijp je me niet helemaal, ik bedoel of het nut heeft pk13/14 tegeven tav de zaadproductie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk13/14 heeft niets met zaadproductie te maken. Als je dames een paar weken in de bloei staan, zet er dan een man bij, die zal met zijn pollen alle vrouwtjes bestuiven, deze vrouwtjes maken dan zaden.......

 

Zaden kweken is denk ik niet erg makkelijk, het vereist enige jaren ervaring.... En kennis van de planten.

 

 

greetz CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej falco

 

Ik weet niet hoe goed je Engelse taal is, maar hier kan je boel info vinden wat betreft je vraag " zijn er tevens nog andere bruikbare tips?".

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje! ik ga het even doorspitten! er komt me nog wel een vraag op moet de plant zegmaar "dood" laten groeien/bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pk13/14 heeft niets met zaadproductie te maken

 

Leg eens precies uit waarom ?

 

Het plantje staat gewoon in bloei, en zal toch ook voeding nodig hebben.

De vraag lijkt me alleen welke voeding, en ik ben daar ook wel benieuwd naar,

maar dan wel aan de hand van een goed onderbouwd verhaal, liefst uit ervaring, en niet zomaar roepen wel of niet.

 

btw, zaden kweken is niet zo moeilijk. Maar probeer maar eens een stabiele kruising te maken, met je geselecteerde eigenschappen.

Daar komt wat meer bij kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik san wel eens horen zeggen dat de plant erg gebaat is bij stikstof tijdens de zaadproductie. Een beetje groei én bloei mengen om een wat hoger stikstof niveau te krijgen zou dan de oplossing zijn, maar laten we de meester zelf maar eens aan het woord laten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup geeft het al aan dat Stikstof erg belangrijk is in de fase van het aanmaken van de zaden,dit geld ook voor kalk.

Het verloop van voedingsbehoeftes varrieert per stadia van de zaad aanmaak,ik laat ook hier mijn bodemleven bepalen wat en hoe er gewerkt wordt.Enigste wat ik doe is de beschikbare elementen in organische vorm meegeven zodat wanneer ik teveel geef deze netjes door het bodemleven kunnen worden weg gezet en niet mn bodem gaan lopen verzieken.

Ik gebruik de groei voeding tot 5 weken bloei en stap hierna pas over op bloei voeding op lage doseringen.

Misschien nog meer als met toppen kweken is het belangrijk dat de plant zo lang als mogelijk in top conditie dient te blijven,mooie groene bladeren zorgen voor een goeie afrijping van de zaden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool, hier hebben we wat aan.

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...