Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
masteryero

2 X Oogsten Voor De Outdoor Grower Mits Je Ook Een Stukje Binnenkweken Kan !!!

Recommended Posts

hallo beste mensen heb na een paar lekkere joints vandaag weer is lekker creatief zitten denken dit keer over outdoor ( waar ik dit jaar veel over denk :().... dit idee is meer voor de kleine outdoor grower omdat het ook een stukje verduisteren betreft en moeilijk gaat met meer dan 20 plant( jes!!!)en!!!!!

 

ik ben hierover gaan nadenken ....

 

omdat er veel verteld is en info te vinden is over het verduisteren wilde ik me hier nog is verder in verdiepen!!! ik heb zelf nog nooit verduisterd en zal met het leven dat ik nu lijd ( veel werken van smiddags tot savond in horeca ) niet voor mij weg gelegt zijn maar andere mensen die wel van 9 tot 5 werken hebben er misschien wel wat aan.

 

als je verduisterd en op welk moment maakt eigenlijk niet uit ( als je maar 1 stek door bijv toppen kunt nemen ) kun je dit idee uitvoeren. ik ga hier uit van een 8 week bloeiende plant om zo een tweede oogst ook te kunnen garanderen ( liefst eentje die snel in de bloei schiet dus rond eind juli begin augustus ).....

 

ervanuit gaand dat je plant dus 8 weken bloeit meer een indica inzich heeft dan sativa zaaien we de zaden pas halverwege mei ( dit kan ook eind april als je 2 weken onder tl voorgroeit dit heeft mijn voorkeur!!!) en we laten de planten groeien tot eind juni een week voor de bloei top je de plant vervolgens gaan we verduisteren !!!! LET OP NU KOMT HET !!! de topstek die je hebt genomen laat je aanslaan dit duurt vaak 2 weken en zitten we inmiddels in juli !!!! label de stekken met de plant!!!! LOGISCH MAAR TOG FF VOOR DE MINDER INTELECTUELE ONDER ONS!!! :D

 

doordat je je planten verduisterd zal je wanneer de stekken zijn aangeslagen ongeveer ook weten welke planten ( en dus ook stekken ) mannelijk en vrouwelijk zijn !!!! een beetje de omgekeerde wereld dus :wOOt LABEL JE PLANTEN AAN JE GENOMEN STEK !!!

 

de planten die je aan het verduisteren bent daar gooie de mannen van weg !!! de vrouwen laat je staan .... en je verduisterd gewoon verder totdat het niet meer nodig is !!!! alles gaat voor de rest bij deze planten het zelfde als bij het verduister topic van atmo !!! je planten krijgen iig 2 hoofd toppen en je zult van de verduisterde wiet als de maanden waarin ze bloeien goed zijn ( juli, augustus en een stukje september ) mooie dikke toppen hebben VAAK IS HET IN NEDERLAND WEL MOOI WEER IN DIE MAANDEN :wOOt !!!

 

nu terug komend op die topstekken ....

 

je weet nu welke stekken man of vrouw zijn (door het labelen).je kun hier nu verschillende kanten uit!!!

kijkend naar je planten die je verduisterd kun je al snel zien welke planten het potents zijn van zowel de mannen als de vrouwen en daarmee het volgende doen.

 

1. je hebt geen ruimte om ook nog is wat stekkies af te laten bloeien met je geselecteerde man en vrouw ( mannen en vrouwen als je meerdere soorten heb ). alle mannen knal je weg !!!! en je krusit niet!!!! zodra alle stekken geworteld zijn ( hoe je dat doet is al een topic/ sticky over!!!) knal je ze in de potten / volle grond het is nu ze geworteld zijn ongeveer halverwege of eind juli en je planten gaan direct of na een kleine groei periode in de bloei ( blijven dus redelijk klein :D en valen niet op :wacko: ). eind oktober heb je je tweede oogst :D

 

2. je vind de planten die je hebt staan meer dan genoeg maar kan wel wat zaden gebruiken voor volgend jaar en je maakt voor elke soort die je hebt een klein hokkie dit kan heel simpel !!!! 3x 18 watt is meer dan genoeg per verdieping !!! en dan per verdieping 50 centimeter hoog ofso is zat !!! heb je maar 1 soortje of heb je al een hokkie waar je maar 1 soort in kan kruisen en je wilt niet nog een hokkie bouwen om te kruisen neem je natuurlijk je beste en potentste planten !!! zal gene verschillende soorten met elkaar kruisen omdat je zoveel heel veel verschillende pheno's heb en zo weer moet selecteren en verder knutselen ... nee gewoon soortje A met soortje A bestuiven daar zul je veel meer aan hebben omdat zaden leveranciers vaak zelf al gezorgd hebben dat planten heel/vrijwel homogeen zijn ( op elkaar lijken ) iig doet sannie dit wel :D DUS TIP HAAL ALS JE TWIJFEL OF DE ZADEN WEL GOED GESLECTEERD ZIJN ZE MAAR BIJ SANNIES SHOP :) je zult nu genoeg zaad hebben voor volgend jaar en hoef je niet meer naar om te kijken !!! bewaar je zaden wel donker en liefst in de koelkast!!!

 

3. ( dit is de efficientste na mijn mening )

 

je beste man(nen) en vrouw(en) bestuif je in aparte hok waar soort A met A staat en B bij B enz enz of als je daar weer geen ruimte voor heb gewoon je beste plant ( zie bovenstaande bij 2 ). de rest van de overige mannen knikker je dus weg !!! de rest van de overige vrouwen zet je in ( defenitieve ) potten / volle grond zullen ook binnen no time gaan bloeien en net zoals in mogelijkheid 1

klaar zijn eind oktober!!!!

 

zo heb je dus 2 x een oogst...!!!!! of toppen, of zaad ,of als je wilt en de mogelijkheid heb EN.. EN .. :P :engel :rofl en kan je volgend jaar het zelfde weer doen :D

 

je hebt inprincipe niets te verliezen en kost weinig moeite!!!! de moeite gaat zitten in het verduisteren maar ach omdat je tog al verduisterd kan dit er wel bij !!!

 

kwestie van : stek bakkie, stekgel , stekken, 18 watt cool white tl en medium om stekken in te zetten ( pit pots , steenwol, zaai en stek potjes enz enz ) een kleine moeite dus om iig 2 x te oogsten !!! en met een groeihokkie heb je minstens nog van 1 soort zaden over :D maak je een 'flat' van kleine hokkies op elkaar kun je meerdere soorten oogsten !!! en heb je ook meteen een HUGE stekken kast voor de rest van het jaar!!! meet als je er ook eventueel een stekkast van wilt maken wel goede maten op dat je er ook stekkenbakken in kan zetten!!!

 

 

dit alles zou je kunnen toepassen tot 20 buiten planten ( denk ik :no ) maar moet je ze niet in een te grote pot hebben staan !!!!! en is al te gebruiken bij 4 plantjes !!! ( voor stekken nemen, 2x oogsten en ook nog is zaden kweken ) gebruik kleine potten zodat je ze op een klein oppervlakte kan verduisteren in bijv je schuurtje als der plek is of in een kleine kamertje of zolder :D

 

bij minder planten kun je natuurlijk grotere potten gebruiken maar denk erom dat je ze wel moet sjouwen !!!! doe je het in een schuurtje vlakbij is een pot op wieltjes geen verkeerd idee :D

 

voor vragen opmerkingen of andere dingen hoor ik het graag :D het lijkt me niet verkeerd iig 2 x oogsten :D 1 oogst heb je zeker en die 2de oogst is alles mooi meegenomen to ??? denk met een leuke nazomer dat je per plant wel 40 gram per plant kan halen edn dan heb ik het allemaal over indica's !!! pas je dit toe op sativa's zal je meer kunnen oogsten omdat die langer worden in korte tijd en dus meer opbrengen

 

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels 1 x 3 + op andere locatie 1 x 4 planten 3 weken in bloei staan

gaat allemaal niet zo snel maar na volgende week gaan we toch de planten 11 uur verduisteren vanaf 1 april zodat ze tot einde bloeitijd 13 uur licht krijgen per dag.

gezien ze nu al 3 weken licht bloeien moet het denk ik wel lukken eind mei/half juni de 1ste buiten oogst te gaan 'omhakken'.

 

maar zal dit ook werkelijk allemaal goed blijven gaan???? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

of dit werkelijk goed blijft gaan ???

 

 

tsjaa das aan de kweker zelf, ben jij te lui om elke dag te verduisteren of let je niet ged op de tijden tsjaa met wat pech heb je alleen een partij herma's dan.... maar ben je vast beraden en heb je doorzettingsvermogen dan kan hier een leuk oogstje van komen :wOOt:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...