Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
masteryero

Wijze Van Marrokaanse Hasj Maken Klopt Dit???

Recommended Posts

ik sprak laatst een marrokaan in de shop bij ons die zelf toen die jong was hasj moest maken

 

nou ben ik door hem een beetje in de war en vraag me af of dit een broodje aap verhaal is ????

 

hij had het erover dat ze bij hem ( marroko is groot en heeft verschillende manier van bewerking ) helemaal geen toppen gebruikten voor het maken van hasj omdat de zon daar zo warm was dat de toppe meteen geel werden en dus de hennepplantne oogsten als ze mooi groot waren, en dat uit de stam hasj gemaakt werd !!!! ik nooit beter geweten dat hasj gemaakt werd uit iig toppen ging met hem in dicussie!!!!

 

hij had het er ook over dta die stammen vermalen waren en met blote voeten daar werd bewerkt!!! doro te stampen en stampen uur in uur uit !!!! waardoor die oliën vrij kwamen en ze omzetten in bruinig plakkerig spul elke dag aan het einde door zijn oma ( de man is zelf nu dik 30 jaar ) werd afgeschrapen van zijn been en voeten.

 

maar klopt het dta ze het ook met stammen doen dan ??? ik weet dta daar wel wat van bepaalde stoffen zit maar weet het fijne er niet van !!!

 

iemand vna de oude garde die het misschien weet ???? ik dacht altidj dta de hasj daar ook gewoon werd gezeefd of met handen langs de toppen gingen

 

 

hoor het graag

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog een stuk jonger was en wiet en hasj nog exotische producten waren waar ik alleen de beruchtste verhalen van kende, hoorde ik iets gelijkaardig. Zo vertelden ze me toen dat hasj inderdaad uit de harsen van de stam werden gemaakt.

 

Toen ik ouder werd en de zaken beter leerde kennen dacht ik dus dat men me toen een broodje aap verhaal ( wat een zalige uitdrukkingen hebben jullie nederlanders toch :wOOt ) wijs hadden gemaakt (of zelf niet beter wisten).

 

Nu ik dit lees ben ik toch benieuwd :wacko:

 

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typisch marokkaanse hash is hash die gezeeft is hoor.

Daar oogsten ze planten,drogen ze die tot ze echt klere droog zijn,en dan verkruimelen en door een zeef.

Wat je dan hebt noemen ze "kif".Dat word tot blokken geperst.

Dat is hun export hash.

 

Zelf roken growers dat dus meestal niet.Er zijn wel mensen die daar "kif" roken,dat wel.

Vaak door een pijp,of op zilverpapier.

 

Wat growers meestal zelf roken noemen ze "chocolate",en dat is dus niet voor export,maar eigen gebruik.

 

Er is zelfs een methode,om thc te extraheren met behulp van schone maagden!

Dat spul word als heilig beschouwd,beetje vreemde methode maar dat gebeurt dus wel.

"temple hash",echte "temple hash" is daar een voorbeeld van.

Ik ga er alleen vanuit dat dat niet typisch marokkaans is :wOOt

 

//NoAverageJoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Wellicht ook goed om te weten, dat het drogen dus echt enkele maanden kan duren. De planten worden in zijn geheel geoogst waardoor de processen in de plant nog lang kunnen doorgaan. Als je dan uitgaat van deze gedroogde planten en die worden gezeefd dan krijg je natuurlijk een heel product dan de neder"hash".

 

We hebben onze hasjiesj-verhalen-verteller ook beloofd in het laatste geval niet meer over hasjiesj te praten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik van marok hasj heb begrepen is dat er wordt gezeeft met meerdere filters onder elkaar van verschillende particle groottes. Het gevolg is dat van 1 oogst verschillende qualiteiten hasj worden geproduceert...

uiteraard zullen de grofste filteringen voor de export zijn weggelegd. De fijnste filteringen worden geperst tot de sterkste blokjes hasj.

...maar echte hasj wordt gerubbed! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok een hoop verhalen dus weer , maar hoor nog steeds niet ofdat het klopt dat DE HELE PLANT daar word gebruikt om hasjiejs te maken want daar had deze man het over !!!!

 

sterker nog hij had het er dus ook over dat op die planten helemaal geen toppen ontstaan maar wat ik dan wel weer raar vidn hoe komen ze dan aan zaden ???? ze moeten namelijk wel zaden gebruiken om door te kunnen gaan met het proces !!! maar ja als het klimaat 'TE WARM' zou zijn en de toppen vergelen dan zou het daar tog niet groeien ofwel ????

 

dus ik heb nu ik wat nuchter ben zo mijn twijfels maar dat van de hasj uit de stammen halen tsjaa dat kan ik noch bevestigen noch ontkennen omdat ik er geen ervaring in heb...

 

 

btw ik hoor hier een aantal mensne over het zeven maar das dus helemaal neit wat ik bedoel!!! want dta kun je ongeveer vergelijken met de automatische zever de pollinator.... nee hij had het erover dat de gehele plant werd gebruikt ( hoe droog die was of hoe fijn die gemalen was weet ik nit zou ik is vragen als ik hem weer zie in de shop ) en dat ze dus met de voeten dag in dag uit aan het stampen waren !!!!

 

nog meer mensen die een toevoeging hebben???

 

 

greetzzz

 

 

Edit AS Grow : Dubbel post is verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een sativa soort, met meere gewone bladeren op de plek waar de toppen zitten, enorm veel zaadjes... er word inderdaar over de planten heen gelopen, maar dit is om de zaden te verwijderen. (er blijft inderdaad een beetje aan je benen hangen, maar dit is te weinig, mss dat iemand zijn eigen tenenkaashasj rookt?) de stam zelf bevat erg weinig thc, mss dan je van 20 stammetjes een grammetje hasj kan maken. de novenste deel van de plat word verder bewerkt, door de plant te pletten, met handen wrijfen, het sap loopt eruit, er blijft steeds meer kleverige hars achter op de handen, daar kan je dan bolletjes van draaien. (de honing) de rest wordt gedroogd en gezeefd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasj wordt van trichomes gemaakt, niet van plantensappen... gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat nathouden en kneuzen van de stengels doet men om de vezels los te maken, om er touw en kleding van te maken. Hennepstoffen ( exclusieve kleding ) zijn duurder en beter dan linnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit van Canvas gehoord ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou om eerlijk te zijn niet maar ben is wezen zoeken op wikipedia en dit gaf dit aan :smoke

 

Canvas

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Canvas is:

 

een soort textiel, gemaakt van hennepvezels, onder meer gebruikt voor schilderijen en zeilen, zie canvas (materiaal)

de ondergrond voor een schilderij, oorspronkelijk gemaakt van het materiaal canvas, zie doek

het karkas van een luchtband, gemaakt van staal of aramide

een term die in programmeeromgevingen wordt gebruikt. Ieder grafisch object heeft een canvas waarop getekend kan worden. Het canvas van het object wordt uiteindelijk getekend op het canvas van zijn "parent". Uiteindelijk is het de bedoeling dat er één canvas wordt getekend op het scherm. Deze techniek combineert de voordelen van objectgeoriënteerd programmeren en onderhoud van grafische uitvoer.

een Vlaamse publieke zender, samen met Ketnet op 1 golflengte, zie Canvas (televisie)

een Rock 'n Loll-Band (feestband) uit Brabant.canvas!

Het woord canvas is afgeleid van het Latijnse woord voor hennep, Cannabis.

 

 

bron: wikipedia

 

kies maar KTM over welke uitspraak heb jij het :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dit verhaal heb ik dus al een aantal keer voor mij weten te houden maar komt ie dan ..

 

een jongen vertelde mij : zijn opvatting over de bereiding van schimmel kashmir ..

 

ge oogst een hele plant met toppen , of meerdere

 

dit word gedroogd in de zon idd droog

 

vervolgens verpulverd in een juten zak met als toevoeging urine

 

deze substantie word opnieuw gedroogd in de zon .

 

in ontbindende staat word het vocht eruit geperst

 

het word gedroogt en begraven voor een aantal maanden jaar weet ik niet meer ..

 

het leek mij een erg onwaarschijlijk verhaal toch heb ik mij niet gewaagd aan schimmel kasmir ...

 

bedankt voor het lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik het zo zeggen dat de marocco's

bijna elke gedeelte van een plant gebruikt van het maken van hash

dus ook de stengels maar ja ik weet zelf niet zo goed welke hoe en met wat ze dat doen maar dat van 1 grote oogsten meer dan 10 verschillende hash van af komen en wat ook waar is dat speciale chocolate hash voor de kwekers zelf is hash wat haast niet uit marokko gaat ! dus ja ze gebruiken ook stengels...

 

en vroeger werdt er zelf schijt bijgevoegd op een kleur te geven

kamelenschijt

schapenschijt

koeienschijt

geven allemaal een eigen kleur in de hash te minste dit hoorde ik van Arjan Greenhouse's

 

of is dat niet waar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn een aantal links van youtube.com over het maken van hasj in marokko, van het begin tot het transporteren naar andere landen.

 

part1: http://www.youtube.com/watch?v=rFwFpzewagE

part2: http://www.youtube.com/watch?v=RacIzimzZ5I...feature=related

part2: http://www.youtube.com/watch?v=7_J7GOKDvUY

part4: http://www.youtube.com/watch?v=igTGtiYb0lA

 

dp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok dit verhaal heb ik dus al een aantal keer voor mij weten te houden maar komt ie dan ..

 

een jongen vertelde mij : zijn opvatting over de bereiding van schimmel kashmir ..

 

Dit heb ik een 5 jaar terug (of langer) toen dit forum nog in handen van andere mensen was ook eens gelezen. Alleen werd er toen verteld dat de toppen dus niet gedroogd werden, maar rechtstreeks verpakt (ik dacht in linnen) en begraven.( ZONDER URINE DUS) Vervolgens ontbind het zich (rotten) en komt er een sterke amoniakgeur vrij. dan de sappen eruit persen, zo blijft de thc achter of zoiets.. Ik weet ook niet meer precies hoe het ging maar heb het ooit wel eens geprobeerd maar was niet echt gelukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijt, van welk beest dan ook word nog steeds regelmatig toegevoegd in deze landen.. In de gele libanon is woenstijnzand ook een populaire toevoeging, omdat het niet opvalt vanwege de gele kleur. Schimmel Kashmir kan iedereen maken, pers je hash maar eens te slap samen en gegarandeerd dat je met een paar weken een wittig schimmel laagje op je hash zult hebben.. Schimmel Kashmir..uh?

Marrokanen zijn ook niet gek, ze hakken de hele plant om en hangen deze naast waar ze geoogst zijn.. vaak de berm, onderste boven aan een gespannen touw. Wanneer de plant droog is halen ze de toppen eraf en verwerken ze dit, eerst verkruimelen daarna zeven en vervolgens persen.. net als wij doen. De variatie zit hem daarbij echt in het aantal micron van de zeef die gebruikt word.

De rest van de plant word na dit proces van de drooglijn en verwerkt tot hennepvezels welke vervolgens weer aan een textiel gigant geleverd kunnen worden..Thats the way it works.. ik ken plenty heen en weer cruzende Marokkanen die zo tijdens en na hun vakantie in Marrokko wat bij verdienen..

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...