Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

Sprieten

Recommended Posts

mijn zaad is zwaar aan het sprieten (lowryders1en2) door dit rot bewolkt weer........ deigene die ik 7 maart geplant heb zijn nu ongeveer 8 9 cm hoog en hebben bijna 4 kleine blaadje 1 vingertje degene die ik 14 maart geplant heb zijnongeveer 5 cmhoog.....

 

Nu ik heb een faar van mazda gepakt is 80watt lamp met ingebouwde reflector en deze ongeveer 30cm boven mijn plantjes hangen is dit beter danhet weer van nu want ze zien er maar zwak uit lang en smal :wOOt...... ??

 

hoelang moet ik ze er onder zetten en word het daar eigenlijk niet te heet heb geen ventilator om daar te plaatsen staan op plaats waar de kamer ongeveer 15 graden (ramen in klap) is dus zal de lamp wel niet teveel hitte veroorzaken hé ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn zaad is zwaar aan het sprieten

Hehe, sorry kon het niet laten :wOOt .

 

Eehm ja, niet echt de goede tijd van het jaar voor een op zonnelicht terende kweek he? Kan je ze beter onder een paar tl-etjes zetten ofzo.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

die heb ik niet allé wel de zonnebank :wOOt maar heb geen tl buizen en houers dus ...

maar zou het met die auto faar ook gaan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb ik dus wel in huis ik heb net gekeken en in de kast van de lampen zitten er een paar lol ...

Ik heb 1 spaarlamp van 20w (daylight) en 1 spaarlamp 12w (warmwhite) er boven gehangen ik voelde wel meteen dat deze veel minder warmte afgeven dus heb ik ze maar op zo een 10 12 cm gehangen.

 

Hopelijk gaan ze nu wat dikkere stengeltjes aanmaken hoelang zou ik eigenlijk die lampen er op laten schijnen 16 tal uur per dag ok ??

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt dat ze niet verder gaan strekken, dan zul je de spaarlamp(en) maximaal 3 à 4 cm boven je plantjes moeten hangen.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo kort maar heb ik dan geen ventilator weer nodig enzo ja of kunnen de scheetjes er tegen??

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent eigenlijk te vroeg begonnen! begin april zaaien werkt het beste! je plantjes hebben nu waarschijnlijk een hoop stress wat ook gevolgen heeft voor de plantjes in een later stadium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuh, geen ventilator nodig. Zo warm wordt de gemiddelde spaarlamp niet hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mé falcooo!! ge zijt me hier vieze flip aan het brengen :wOOt heb ze nu gewoon maar continu onder de spaarlampen laten staan het hoekje waar ze instaan volledig met ALfolie bedekt hopelijk dat ze nu stukke minder stress hebben dan ....

 

ja was ook eens omm te proberen(3oogstjes op jaar)(mei,juli,september) mja had nog nooit uit zaad gekweekt dus ben er maar een groentje in nu weet ik het voor de volgende keer... want lowryders altijd zaad ..... en deze zou ik toch goed willen kunnen kweken tegen de zomer...

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo thomson ge had gelijk awel tot nu toe toch kheb de lampen gewoon laten aan staan mits het toch bijna niets verbruikt. heb ze wel op laten we zeggen 5cm staan heb ze toen juist eens gecheckt en ze zien er nog fris uit dus denk wel dat het daar goed gaat nu ben ik gewoon van plan tot einde van deze week maar +/- 20of gewoon gelijk gistern 24u licht te geven en hopen dat ze dan maar wat sterker zijn want wil ze toch graag tegen de 1ste 2de week van april terug in de serre hebben...en wie weet buiten maarja hoe het weer er nu naar uiçt ziet ni veel goeds zotezien.... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...