Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Maan_Leentjh

Plantjes Hangen Slap

Recommended Posts

Bij 10 van de 60 plantjes is er duidelijk een wortelprobleem te zien. Aarde blijft even nat als 4 dagen geleden en plantjes zakken door hun stengel. Ze zijn echt fleps en vallen om. De stengel ziet wit/paars en bladeindjes krullen op.

 

Ik heb plantjes na verkeerde aarde (een dikke week geleden) overgepot en bewaterd met wortelstimulator van canna en groeivoeding plagron. Ik zet nu ventilator van opzij aan en verwarming staat op 20°. Ze staan onder een spaarlamp van 100watt

 

Aan wat kan dit ligggen en Is er aan deze plantjes nog iets te doen? :verrygood

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=37823&hl=

 

zie topic voor foto's van vorige weken ;) toen hingen er sommige al scheef en paars te wezen

 

 

alle hulp is handig en welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen reactie precies :wOOt

 

denk dat ik ze gwn veel te veel water heb gegeve is diet nog recht te trekken of niet

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je dit probleem nu nog steeds hebt, en ik denk dat je inderdaad te veel water of te veel voeding hebt gegeven. Dit is nog wel recht te trekken. :)

 

Je kan dit nagaan door ze te wegen:

 

Neem een van je 'goede' planten en een van je 'slechte' planten, van ongeveer de zelfde grootte.

Nu ga je ze wegen en waarschijnlijk weegt je 'slechte' meer. Doordat er te veel water in zit.

 

Nu wacht je gewoon todat je plant weer een normaal gewicht heeft net zoals je andere planten.

 

 

 

groetjes en succes. Goodshit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx het is idd een handig idee om te zien wie er te veel vocht heeft. Het lastige is dat er zowel slechte/goede en minder goede tussen zitten waardoor het watergeven ook niet voor elk plantje naar zijn wens is. Maar heb ze nu net 5 dagen zonder water gezet aangezien ik op vakantie was

:) dat was geen goed idee zo te zien 5 plantjes waren volledig uitgedroogd :smoke en heb er dus door het klungelen al een paar kwijt gespeeld

 

heb van dit zaad nog een 400stuk liggen dus geen zorgen maar dit verlaat het buitenproces ook :P

 

hoeveel water mag je eigelijk geven om om de hoeveel keer? Zie mhn potjes op kweekverslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral met stekjes is het belangrijk om de juiste hoeveelheid water te geven, dat komt omdat ze erg kwetsbaar zijn.

Als je water geeft zakt dit naar de bodem, dus bovenste laag grond in je potje kan droog lijken terwijl dieper in de grond op de hoogte van de wortels genoeg water zit.

 

Ik zelf zou je aanraden om om de twee dagen water te geven, en gewoon een beetje nat spuiten. Zo doe ik het, misschien dat jij er iets aan hebt! :)

 

succes nog verder met je kweek, en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

 

groet goodshit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...