Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
corvax

400w Armatuur Prob

Recommended Posts

hoi beste forumgenoten

 

ik zit met een klein probleempje met me lamp

ik heb deze onlangs 2dehands gekocht voor een paar tientjes

nou wou ik ff kijken of alles er nog goed uit zag naar brandveiligheid toe en vond dit binnen in

gallery_15360_4692_1113951.jpg

aan de draadjes zat dit de blauwe samen en aan de uitgang de ene draad naar de lamp

gallery_15360_4692_797394.jpg

kan me iemand zeggen wat dit is en of ik het kan vervangen

verder heb in nog deze foto genomen

gallery_15360_4692_861335.jpg

 

hopelijk word ik hier iets slimmer van

alvast bedankt groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee wat het is.. thermische beveiliging? Aansluitklem? Zekeringhouder? Hij is in ieder geval flink uitgefikt. Da's wel verdacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets soortgelijks heb ik dus kort geleden ook meegemaakt

het kroonsteentje wat aan de kap gemonteerd is om de VSA op aan te sluiten was dus langzaam gaan smelten.

waarom weet ik dus niet maar ik heb geen risico's willen nemen om kortsluiting en brandgevaar uit te lokken dus meteen naar de GS gereden en nieuwe kap gehaald.

was in mijn geval snel en goedkoop opgelost maar ik kan zo op die foto geen totaalbeeld zien van alles dus heb ook geen idee wat je eventueel zou kunnen vervangen.

 

succes alvast met repareren mocht dit lukken :wOOt

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo...da's een antieke.

Ik zou alle draden en klemmen vervangen.

Zo te zien zit er ook een klodder soldeer aan die (antieke) draad die van de lampfitting komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga morgen eens gaan kijken in de zelfbouwmarkt of ik zo een kroonsteentje (is dit een soort zekering)(plong) ?? kan vinden ik kan er nog net op aflezen 16A.

dan vervang ik morgen ook ff de bedrading ik heb hier nog wel ergens een 2.0 mm kabel liggen hopelijk is het dan opgelost.

 

ps ik heb dat gele ding eens verder opengebroken en het ziet er naar uit dat het een aansluitklem is aangezien er een metalen ononderbroken plaatje in zit(zie foto)

kan ik hiervoor dan niet zoon een luchterklem gebruiken zoals op foto 1 te zien is

 

foto's

 

gallery_15360_4692_857766.jpg

Links de flexie draad ,rechts boven de harde draad

onder de luchterklem en rechts onder dat ding uit me lamp

 

hier een close up van het leesbare op dat gele ding(aansluitklem?)

gallery_15360_4692_13191.jpg

 

bedankt voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het feit dat er een soort metalen plaatje inzit, denk ik toch dat het een soort zekering is, stroom of warmte beveiligd ?

Ik zou het even meenemen, en navragen bij de doe-het-zelf- of electronica zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me lamp is gefixt heb er een aansluitklem van 32A tussen gestoken en zo loopt weer heet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me geen slimme zet, als er ergens een probleem is waardoor je 16A zekering doorbrandt is het dom om er dan maar een 32A erin te zetten., voor je het weet fikt alles uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

indeed, zeker omdat deze 2e hands is lijkt het me niet raadzaam om dan een hogere zekering erin te zetten. Er is niet voor niets een 16A zekering gebruikt als beveiliging. Succes ermee, maar ik zou toch echt een 16A gebruiken. Dat zal vast het geld ook niet zijn toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga een zien hier in de buirt bij de lokale electrozaak want de bouwmarkt had er enkel van 32A

dan kan ik het vervangen .

de lamp is nu niet in gebruik maar ze doet het wel

greets en bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...