Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X.Odus

Langere Voorgroei

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

ik had laatst al dezelfde vraag in een andere topic gesteld, maar ik kreeg hier niet heel veel reactie op,

daarom vraag ik het nu wat duidelijker.

 

Mijn vraag is: Stel dat je in plaats van 1 maand voorgroei (uit zaad), 2 maanden groeit, waarna je overgaat tot de bloei. Is deze langere voorgroei voordeliger wat betreft meer opbrengst, of kost het alleen maar een maand langer energie.

 

Hieronder zijn 2 plaatjes van mijn vorige (WW) kweek. De ene foto is genomen na ongeveer een maand+week vanaf onder 400w Hps, de andere is 3 zon weken later dan de eerste foto. Dit was mijn eerste binnenkweek en ik had uiteindelijk zon 90 gram uit drie planten, niet heel veel. Maar was het nog minder geweest als ik vanaf foto 1 mijn planten in de bloei had gezet, vergeleken met vanaf foto 2??

 

gallery_9586_1487_115163.jpg

 

gallery_9586_1487_197096.jpg

 

 

 

 

 

 

Iemand een idee laat graag iets horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kortere voorgroei geeft je de kans om meer kweken in een jaar te doen!

 

Maar een langere voorgroei levert over het algemeen wel wat meer grammen op, moet je echter wel met je lamp de hoogte inkunnen!

 

p.s volgens mij kunnen die potten waar ze in staan ook wel wat groter, dit zal zeker goed zijn voor je planten! wortel ruimte is zeer belangrijk, en zie je ok zeker terug in de opbrengst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

(beginner)

 

Ik heb daar ook nog een aanvullend vraagje op. Als je nou terwijl je plantjes lekker aan het groeien zijn, een week of 4 voor het einde al andere plantjes aan het opgroeien bent met zonlicht? dan kunnen ze gelijk de bloei in onder de lampen.

Dan kun je dus nog meer kweekjes op een jaar doen en heb je een langere voorgroei-periode.

Klinkt dit logisch of gaat dit niet werken?

 

(er moet wel een tl-lampie bij om aan de achtien uur te komen)

Edited by TheGrowShow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn er genoeg die uit zaad gelijk op bloei overgaan.

Helemaal niet voorgroeien, gelijk gaan met die planten! :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...