Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
steve c

Gevaarlijk Of Niet??

Recommended Posts

Beste wietforumers,

 

Ik zit al dagen met en prangende vraag.

Op 8 maart heb ik door omstandigheden (zwaar ongeval waarbij mijn vrouw op onze bouwwerf werdt getroffen door een stuk vallend bouwpuin)

een zware hartaanval gehad.

Na een week in het ziekenhuis te zijn geweest mocht ik afgelopen zaterdag uiteindelijk naar huis maar nu zit ik hier te zitten, mag me niet opwinden of inspannen en verveel me rot.

Heeft hier iemand enig idee of het roken van een jointje gevaarlijk is in mijn situatie? ik snak naar een lekker rustgevende joint maar durf niet zo goed. Al 10 dagen nu dat ik bijna niet kan slapen, en slaapmedicatie pakken ga ik zeker niet doen. voor je het weet ben je afhangkelijk van die rotzooi! en kom daar nog maar eens vanaf!

Misschien dat hier ook wel mensen komen die werken in de mediche sector en me hier op kunnen antwoorden!

Alvast bedankt voor de eventuele reacties op deze vraag

 

Met vriendelijke groeten

Steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik denk dat je moeilijke vraag gevonden hebt. Allereerst wil ik je van harte beterschap wensen en sterkte in deze moeilijke tijden. Roken is voor niemand gezond, ook wiet niet, als hartpatient zal je dat nog meer gezegd zijn dan anders en als je rookte waarschijnlijk ook gevraagd om ermee te stoppen.

 

Dus ik zou niet zomaar zeggen dat het geen kwaad kan, is onzin, maar zitten kniezen en vervelen is ook weer niet goed. Het niet slapen is ook zeker niet goed.

 

Heb je huisarts al gevraagd naar zijn mening want dit zou eigenlijk de eerste stap moeten zijn, ook als die het er niet mee eens is zou hij wel in staat moeten zijn om een niet te gekleurd antwoord te geven.

p.s. joint zal vervangen moeten worden door een manier van verdampen en dan puur om zo min mogelijk schadelijk te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes ge-antwoord DR.Livingstoned ,het is een lastige vraag ,straks wordt er hier gezegt dat het niet veel kwaad kan en stort hij bij de eerste haal helemaal in

 

Het is afwegen wat je doet en het lijkt me ook niet slechter dan een sigaretje als je hem puur rookt en je hebt wel vaker een joint gerookt dus je kent het effect

Ontspannen is nu belangrijk voor je en als je die ontspanning krijgt als je rookt , ja dan is 1 + 1= 2

 

Maar ja ik ben geen dokter ,dus geen garantie

Veel succes en beterschap voor jou en je vrouw

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arts in opleiding met een tikkeltje uit de toon lopende interesses:

 

Cannabis bevat stoffen welke aanzetten tot de aanmaak van gezond weefsel die niet langer aangemaakt worden (na 20ste) dit geld onder andere voor het hart. Het hart kan zich herstellen door cannabisgebruik.

 

Ik stel alleen wel voor van het roken af te zien, te weinig werkzame stof komt je lichaam binnen (zonder geoxideerd te zijn) en dus heeft het weinig effect. Eten is een goede vervanger, verdampen kan ook.

 

Wiet gebruiken is niet gevaarlijk voor iemand met een hartprobleem. Wietgebruik is enkel gevaarlijk voor mensen met een ernstige geestelijke aandoening, en zelfs daar kan het nog wel eens een positief effect hebben.

 

Ik wens je veel succes met je herstel.

 

Een gezonde voortzetting van je leven,

 

Kees.

 

PS: Voor vragen kun je in pm bij me terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van harte beterschap alle twee.

Toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn longen, mocht ik ook wiet tot me nemen, dan wel in theevorm, dan wel in spacecakevorm. Daar je dan niet precies in kunt schatten wanneer het effect heeft, moet je jezelf wel een beetje kennen.

Voor mij was het roken met tabak toen ook uit den boze.

 

Groetjes Blowsterke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

In eerste instantie wil ik alvast iedereen bedanken voor de beterschapswensen en de gegeven raad.

Gezien de situatie momenteel ga ik er voorlopig maar vanaf zien om ons geliefde onkruidje te gaan roken, eerst maar goed herstellen en nadien zien we wel!

Mijn huisarts moet ik hier niet over aanspreken omdat ik weet het hij een radicaal tegenstander is van weedgebruik.

Binnen 6 weken moet ik op controle bij de cardioloog en dan ge ik hem er over aanspreken, better safe than sorry denk ik dat hier de beste oplossing gaat zijn.

Kan nergens info vinden dat het niet slecht zou zijn gezien het de bloeddruk en de hartslag te fel beinvloed.

Dus mijn smokers days zijn (voorlopig altans) teneinde, net nu we aan het bouwen zijn en er van bij de eerste tekeningen bij de architekt rekening is gehouden om een eventueel kweekhok te bouwen.

Maarja we zien wel, gezondheid is nu belagrijker dan genot!

Zou het enkel erg vinden als ik niks meer mag gebruiken nadien alleen al omdat het growen zo een fijne en rustgevende hobby is.

 

Mvg

Steve

Share this post


Link to post
Share on other sites
.... voor je het weet ben je afhangkelijk van die rotzooi! en kom daar nog maar eens vanaf!

...

:wOOt datzelfde geld net zogoed voor cannabis.

 

Als je goed je best doet kan je er 'afhankelijk' van worden maat bij bescheiden gebruik is er geen gevaar.

 

En uw geval is het zoals je ondertussen al weet niet aan te raden om uw hartslag de hoogte in te jagen door een jointje noch door te weinig te slapen.

Neem 3 dagen een slaappil op doktersvoorschrift en u bent waarschijnlijk al een heel ander mens. Niet langer, anders begin je er aan te wennen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze info vond ik vandaag op het net.

 

 

Cannabisgebruik veroorzaakt zelden hartaanval bij patiënten met kransslagadervernauwing.

 

Het roken van cannabis veroorzaakt een matige verhoging van het risico op hartinfarct voor oudere consumenten van cannabis binnen een uur na de consumptie. Dit blijkt uit een studie die in de laatste editie van de tijdschrift Circulation gepubliceerd werd. Een klein deel van patienten met hartinfarct (0,2 %) had cannabis gerookt even voordat de symptomen optraden.

 

Van de 3882 patienten met hartinfarct hebben 124 vermeld in het voorafgaande jaar marihuana gerookt te hebben, daaronder 9 binnen een uur voor het begin van de symptomen. De gemiddelde leeftijd van de cannabisconsumenten bedroeg circa 44 jaar, 23 % waren tussen 50 en 69 jaar oud. Het risico voor hartinfarct lag binnen het verloop van de eerste uur tot 4,8 keer hoger dan het basisgemiddelde verhoogd (95% confidentieinterval: 2,4 - 9,5). Tijdens het tweede uur daalde het risico tot 1,7 keer hoger dan het gemiddelde om daarna weer verder te dalen tot het basisgemiddelde.

 

Cannabisgebruik verhoogt de hartslagfrequentie met circa 40 slagen per minuut. Bovendien kan een verhoging van de bloeddruk worden veroorzaakt bij mensen die liggen, evenals een verlaging bij het opstaan. Bij regelmatig gebruik ontwikkelt zich een tolerantie tegenover deze werkingen.

 

Dr. Murray Mittleman, professor aan de universiteit van Harvard en directeur van de afdeling voor cardiovasculaire epidemiologie aan het medisch centrum Beth Israel-Deaconess, en zijn collegas schreven in hun publicatie dat het roken van cannabis "zelden een akuut hartinfarct veroorzaakt". Hij merkte op dat cannabis even gevaarlijk is als een wandeling voor een actieve persoon met kransslagaderproblemen, of seks voor personen met een zittend leven.

 

 

 

BRON: http://www.acmed.org/dutch/bulletin/ww_nl_...tikel.php?id=38

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou lijkt me duidelijk , je kan rustig een jointje roken

Wat me het meest op valt is de laatste 7 woorden , weg standje op de bank

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag alleszins absoluut geen tabak roken, laat ik dat er even in wrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het er over gehad steve,

 

Roken is uit den boze, al helemaal met tabak.

 

Vaporizen is de manier...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

 

 

Ga het zoiezo ff laten, wil geen problemen zoeken !!!!

MAARRRRRRRRRR ik heb ondertussen de site van bakken met baard ontdekt en ben ervan overtuigd dat er nog hele mooie dagen gaan volgen :wOOt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...