Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

HET voordeel van blowen is

Recommended Posts

Good point b0ne, maar aan de andere kant kan het ook een probleem zijn, want de meesten van ons wonen niet in de natuur maar in de dominatormaatschappij, helaas. In de natuur heb je alle tijd om te doen wat je wil, maar wij hebben in onze maatschappij verplichtingen en moeten werken en naar school gaan e.d. En daarom is de vereniging met de natuur in deze maatschappij niet wenselijk, tenminste niet al te lang en te hevig. Denk dat sommige daar problemen mee hebben als ze te vaak blowen. Daarom doe ik t ook niet zovaak :P Maar je af en toe met de natuur herenigen is toch best fijn :P

 

Denk daar ook weleens over na. Stel dat je in de natuur leeft en alleen maar wat hoeft te jagen en verder geestverruimende planten kan gaan zoeken :| :) :angry: :no :( ... dat is het leven mensen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
(en we ontwikkelen beiden nogal snel tolerantie).

tolerantie of gewenning bestaat niet met wiet/hasj

het wat verandert is dat je lichaam/geest eraan gewend raken en zo kan je meer aan.. je wordt niet (snel) ziek etc.

 

daarom ook als je een tijdje niet of minder hebt gerookt.. "vergeet" je lichaam/geest het effect en komt het anders aan

 

het is dus dat je niet meer nodig hebt maar meer aan kunt

Edited by Levi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad:P En ik heb ook altijd dat als ik dagleijks gebruik ik zoveel kan blowen/spacecake eten maar het maakt weinig verschil uit kwa effect :verrygood

 

Ze zeggen wel eens dat je een overdosis aan spacecake kan krijgen? En dat je dan zo knetter wordt dat je 12 uur lang tript en niet meer kan volgen wat er om je heen gebeurd.

 

Ik geloof niet dat zoiets komt door een overdosis, eerder dat iemand erg gevoelig is voor wiet of niet gewend is Spacecake te eten.

 

Heb wel eens 3 stuks spacecake van 2.50 per stuk gegeten en was niet knetterder dan van 1 spacecake (van 1/3 van een cake kan je al knetter worden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is dus dat je niet meer nodig hebt maar meer aan kunt

 

Dus je word toleranter :verrygood

nee toleranter betekent dat je meer nodig hebt om hetzelfde effect te behalen.. en ik zeg je kan meer aan maar hebt niet meer nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolerantie is een algemeen geaccepteerd FEIT. Het zijn receptoren die "down-regulatie" ondergaan, als je veel blowt is dit onvermijdelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog enkele voordelen voor mij :

 

- Ik drink geen (of nauwelijks) alcohol meer (er waren tijden dat ik in stressperioden 6 blikjes per avond dronk)

- Je krijgt er geen kater van. (eerder dat je nog ff lekker nachillt)

- Je kan makkelijker een nachtje doortrekken ;)

- Vrijwel alles is mogelijk na het roken van wiet. (met bijna elke drugs worden je mogelijkheden beperkt)

- Ik heb mensen eerder door en snap eerder hun gevoelens en dergerlijke.

- Het geeft je liefde wanneer je dat nodig hebt.

 

 

 

 

 

- Positieve kijk op het leven.

- Niewe inzichten.

-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eén van de beste voordelen eraan is dat ik met 1 joint (meer mag ook :P ), meer plezier beleef dan met bijvoorbeeld 5 glazen bier

 

jep, als je uitgaat en je bezuipt je helemaal voor fokking veel geld heb je een minder lauw avondje dan dat je een paar joints rookt ;)

 

en betreft mijn mening over blowen:

 

- je wordt ontspannen

- je zorgen gaan (tijdens het blowen) weg, of ze worden erger

- je gaat nadenken hoe alles gemaakt is, zie je bijv. een auto, denk je meteen aan een fabriek waar auto's gemaakt worden (dit alleen als je in een filosofisch sfeertje bent)

- je wordt heel passief en suf, of je wordt (hyper)actief en hebt zin in dingen om te gaan doen

- je gaat filosoferen met mensen

- je vergeet snel waar je het over had (korte termijn geheugen flipt)

- je hebt geblowt in de avond, en de dag erna slaap je uit tot makkelijk 4 uur en je bent helemaal gaar

- je kunt lachkicks krijgen en vreetkicks

- orientatie gaat ook weleens bij mij de mist in na blowen.

- je maakt snel contact met mensen (gemeenschappelijke dingen die je hebt met mensen)

- je kan een bad trip krijgen

- je begrijpt mensen sneller

- Op een gegeven moment ben ik (soms) gewoon stoned, 1 joint meer maakt het gevoel niet erger

- kleuren kunnen wel (bewust / onbewust) feller worden waargenomen

- gevoel van tijd kan helemaal verkeerd zijn

 

en waarschijnlijk nog meer dingen, maar kan er ff niet op komen op de rest :nerd

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van de beste voordelen eraan is dat ik met 1 joint (meer mag ook :P ), meer plezier beleef dan met bijvoorbeeld 5 glazen bier

 

jep, als je uitgaat en je bezuipt je helemaal voor fokking veel geld heb je een minder lauw avondje dan dat je een paar joints rookt :D

 

en betreft mijn mening over blowen:

 

- je wordt ontspannen

- je zorgen gaan (tijdens het blowen) weg, of ze worden erger

- je gaat nadenken hoe alles gemaakt is, zie je bijv. een auto, denk je meteen aan een fabriek waar auto's gemaakt worden (dit alleen als je in een filosofisch sfeertje bent)

- je wordt heel passief en suf, of je wordt (hyper)actief en hebt zin in dingen om te gaan doen

- je gaat filosoferen met mensen

- je vergeet snel waar je het over had (korte termijn geheugen flipt)

- je hebt geblowt in de avond, en de dag erna slaap je uit tot makkelijk 4 uur en je bent helemaal gaar

- je kunt lachkicks krijgen en vreetkicks

- orientatie gaat ook weleens bij mij de mist in na blowen.

- je maakt snel contact met mensen (gemeenschappelijke dingen die je hebt met mensen)

- je kan een bad trip krijgen

- je begrijpt mensen sneller

- Op een gegeven moment ben ik (soms) gewoon stoned, 1 joint meer maakt het gevoel niet erger

- kleuren kunnen wel (bewust / onbewust) feller worden waargenomen

- gevoel van tijd kan helemaal verkeerd zijn

 

en waarschijnlijk nog meer dingen, maar kan er ff niet op komen op de rest :whistling

 

 

:whistling

 

Dat is geen mening, maar een opsomming van de werking van wiet. :P

 

Maar al met al, het voordeel is dat het goedkoop is (t.o.v. bijv. alcohol) en je voelt je flex

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat zijn de voordelen, altans, ik vind het voordelen, ik noem ook niet al de negatieve punten @ 16 GRAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een jointje brengt mij gewoon nieuwe inzichten. Het voegt een extra dimensie toe aan alles wat ik doe, of dat nou het kijken naar televisie, het doen van boodschappen, fietsen, lezen of koken is. Alles wordt intenser beleeft, mijn zintuigen staan gewoon voor een periode op scherp. Maar alleen op een enkel object of onderwerp, de rest van de wereld trekt aan je voorbij zonder dat je er acht op slaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik merk ook vaak dat mijn gezicht in een enorm rare manier opgesteld is, of dat men gelaat gewoonweg hangt, dat ik enorm kan kletsen en dat ik een mentale deja-vu heb.

 

heb je niet gewoon een Tia (bloedprop in je hersenen) gehad ofzo :D :verrygood

 

@ polle

 

Ja dat heb ik ook, je kan je wel concentreren, maar gewoonweg op 1 ding, daardoor raak je ook zo

snel in jezelf gekeerd. En je vergeet natuurlijk zowat alles wat je gezegd hebt (als je stoned bent) tijdens een gesprek. Je kortetermijn geheugen is gewoon ff uitgeschakeld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook wel een gezellige sociale bezigheid zijn :D je deelt toch wat leuks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je rookt je eigen wietje :whistling Maar dat is natuurlijk net zo gezellig

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de vraag''het voordeel van blowen is''is mijn antwoord;dat het lekker is en dat je even stoned bent,meer voordelen kan ik niet vinden.ik ben zelf sterk aan t minderen,van 6 gram wiet per dag,naar alleen vrydag en zaterdag blowen a 3 gram per dag.heel de dag stoned zijn,dag in dag uit,is gewoon niet goed,je raakt te veel in een isolement(wanneer je al net als ik 17 jaar elke dag blowt)waar niet veel mensen goed mee om kunnen gaan.ik kan er wel mee omgaan,maar als ik zo om me heen kijk naar permanente blowers zie ik wel dat hun geisoleerd raken,door nergens geen zin meer in te hebben,afspraken bewust niet nakomen,en nog wel meer dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mind raakt vertroebelt van blowen, als je niet clean bent kan je gewoon niet straight denken, je hersens zijn omringd in een soort mist, zo zie ik het maar.

Al vind ik blowen niet erg natuurlijk, ben nu 10 weken clean en in de zomer steek ik ze ook weer op hoor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

het relaxed in onze drukke leventjes, puur genot.

geeft een objektieve kijk op veel dingen zoals bijv. geloof en natuur.

Sex word tederder en veel gevoeliger, vooral vrouwen vinden dat van sommige soortjes.

(gaan jullie nu massaal gaan vragen welke zeker, geile rakkertjes) :whistling

Het verlicht hevige pijnen zoals rugpijn, artritis, menstruatie, . . .

het onderdrukt sommige nevensymptonen van zware medicatie zoals bij chemokuren.

Mensen met eetstoornissen kunnen geholpen worden

mensen met slaapstoornissen kunnen geholpen worden.

hyperkinetische mensen worden een stuk rustiger.

Migraine aanvallen kunnen onderdrukt worden.

 

elke soort heeft zijn doel, niet alles is voor alles geschikt natuurlijk.

aan jullie de keuze om jullie wensen in een plant te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is wiet, thc is thc, geiler worden van bepaalde soortjes is pure onzin.

De ene soort kan wel sterker zijn (meer thc) maar je wordt er niet geiler van o.i.d.

Dat zit gewoon tussen de oortjes denk ik :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie dat ik niet de enige ben met een zeer kort geheugen, dan bedenk je juist iets 'geniaal' en amper een fractie later maak ik me kwaad omdat ik het helemaal niet meer weet, en door daar aan te denken vergat ik het ander weer... Dit gebeurt dagelijks, ik ben soms enkele (3-4) dagen nuchter en heb nog dezelfde symptonen! Ik krijg er zelfs schrik van. Ik wil dat dit gewoon stop!

 

Dat had ik al voordat ik het ooit gedaan had.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 4 Nu$

 

In dat geval lijkt het me beter om maar even de joint aan de wilgen te hangen jongen, als je nuchter bent en je hebt het nog steeds. Dit hoort eigenlijk niet he.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu stoned..

voordeel van blowen?

-te tijd gaat tering snel

-je denkt makkelijk na

-het boeit je geen ene fuck meer

-goed tijdverdrijf

 

dat waren er een paar..

 

maar blowen heeft ook nadelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. haha makkelijk nadenken is niet altijd zo. Dat heb ik na 2 blows al niet meer, ik denk wel veel naa omdat ik in me eigen wereldje zit maar daarbij wordt ik daar ook gek van.

 

Dus eigenlijk.. jawel je denkt wel makkelijk na :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...