Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
darknez

Planten Laten Drogen

Recommended Posts

hallo,

een kennis van mij zij dat ik me planten nog 1 keer water moest geven en daarna niet meer gewoon in het licht zetten zoals ervoor en zolang door gaan todat de blaadjes helemaal geel zijn en eraf vallen dan zijn ze helemaal droog zegt hij .en ook dat ik de hele plant gweoon in het donker moet zetten todat z droog zijn gewoon in potgrond weet iemand hier iets van

 

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet in idergeval de blaadjes eraf knippen als je goed wiet wil hebben dit kan voor of na het drogen... dat van de plant int donker in de grond laten staan lijkt mij geen goed idee ik heb er iniedergeval nog nooit wat van gehoord :verrygood gewoon de plant kappen en het makkelijkst is om hem ondersteboven hangen, je kan de hele plant hangen of alle toppen er gewoon af knippen en in een netje leggen of gewoon in servetjes, of gewoon elke keer een tak met toppen eraf knippen en omdebeurt een knip geeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

das toch apart...

 

iedereen doet het anders op t WF!

 

omhakkenn=>knippen(hoeft niet per se) en dan drogen=> ;) :verrygood

 

edit: blommer

 

je was me voor ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik hang hem gewoon onderste boven dan en een paar bladeren weg halen dat alles lekker in de toppen loopt

 

thnx voor zon snelle reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff wachten t gaat wat te snel.

mijn laatste rondje heb ik water gegeven, in het donker gezet bij ongeveer 10 graden.

Dit was een indica soort.

de breeder ervan vertelde mij dit te doen, het simuleert de winter.. (hehehehe nou nogal)

Ik was verbaasd wat ik aantrof na 4 dagen.

zeer actieve planten,mooie bladstand en als voornbaamste geslaagde doel: ze nog 1 keer te laten zwellen en hard laten worden.

bij dit soortje zeker geslaagd te noemen.

je hoort niet vaak over deze manier.

 

Wat je wel vaker hoort: aan het einde van de bloei het licht 1 malig maar 6 uur laten branden of zelfs geheel niet.

Ook nu weer schieten de planten in de stress ze willen immers bevrucht zijn voordat hun einde nadert.

 

Ik denk niet dat hier echt 1 wijsheid in te noemen is, mede te afhankelijk van het soortje denk ik.

 

greetz weetje

 

 

ojah, het grote voordeel van het drogen op hele plant is:

na het hakken leeft de plant nog 1 tot 3 dagen door

Daarna of tijdens deze periode wordt het bladgroen omgezet in suikers. (?grofweg)

een belangrijk onderdeel van het curen dus.

En het grote voordeel van het drogen op stam t.o.v. de droognetjes.

Het drogen doe ik meestal 'bij zo laag mogelijke temperatuur, het duurt dan wel lang

en je moet een heel stabiele ruimte hebben qua lv.

Maar ook dit komt de cure enorm ten goede.

Als ik de wiet erg nat vind hang ik het eerst op zo'n 20 graden voor 2/3 dagen

daarna de kou in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...