Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

No Name

5xhaze Onder 2x600w Op 2.4m2 Scrog

Recommended Posts

Hey Final Hazelation, nog even het totaalgewicht afwachten :verrygood

 

Thx Ovred, vindt het verschil dus echt wel overduidelijk :P

Maakt niet uit welke toppen ik vergelijk, de gekliefde zijn allemaal een stuk voller en verder afgebloeid :lol: :whistling

Zul je bij mijn kweken in het vervolg zeker weer tegen gaan komen ;)

 

ehv-xl

Heb het zelf met een stevig en scherp mes gedaan zoals het bij het klieftoppic staat beschreven ;)

Wel niet vergeten om eerst met een stuk touw de stam af te binden net boven het te klieven punt.

Hierna druk ik het mes rustig, een stuk onder het touw, de stam door.

Hierna druk ik het mes een cm of 10 naar beneden, hierdoor splijt de stam waardoor de sapstroom voor een deel onderbroken wordt.

Om te voorkomen dat de gespleten stam weer dicht groeid stop ik er een stukje hout tussen.

 

Ik weet niet of dit bij elke plant kan, ga het zelf wel elke keer proberen :specool :P

Lijkt mij mits verkeerd uitgevoerd niet dat de plant er dood van kan gaan, al denkt de plant dit wel ;)

Gewoon doen dus!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de duidelijke bewijzen , dit moet ik zeker eens gaan proberen , superverslag :verrygood

en doe dan ook maar gokje 1037gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx stonedt, meteen maar even aan het lijstje toevoegen :verrygood

 

demenne: 0.750kg

Schaapje: 0.780kg

drux bunny: 0.785kg

Profkweek: 0.810kg

xl G-slx: 0.850kg

BigButtBram: 0.888kg

de Peee: 0.894kg

Hebron: 0.900kg

Ridder van de Vierkante Tafel: 0.905kg

LordQuas: 0.913kg

Bartje bidt voor buds: 0.922kg

bruutrulez: 0.930kg

Riesje1965: 0.945kg

Beginnertjeuh: 0.969kg

No-Zem: 0.972kg

saxmachine: 0.986kg

Recreatieve Thuiskweker: 0.990kg

One Dread: 1.000kg

Scarr: 1.001kg

Ovred: 1.008kg

Azarias Adonai: 1.013kg

Fruts87: 1.019kg

Final Hazelation: 1.024kg

stonedt: 1.037kg

El Fish: 1.057kg

henkiedepenkie: 1.075kg

K.f.K: 1.100kg

Canna Danny: 1.125kg

ehv-xl: 1.130kg

irezumi1: 1.150kg

Siekiethug: 1.600kg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx, staat genoteerd janklaasen :verrygood

 

demenne: 0.750kg

Schaapje: 0.780kg

drux bunny: 0.785kg

Profkweek: 0.810kg

xl G-slx: 0.850kg

BigButtBram: 0.888kg

de Peee: 0.894kg

Hebron: 0.900kg

Ridder van de Vierkante Tafel: 0.905kg

LordQuas: 0.913kg

Bartje bidt voor buds: 0.922kg

bruutrulez: 0.930kg

Riesje1965: 0.945kg

Beginnertjeuh: 0.969kg

No-Zem: 0.972kg

saxmachine: 0.986kg

Recreatieve Thuiskweker: 0.990kg

One Dread: 1.000kg

Scarr: 1.001kg

Ovred: 1.008kg

Azarias Adonai: 1.013kg

Fruts87: 1.019kg

Final Hazelation: 1.024kg

stonedt: 1.037kg

El Fish: 1.057kg

henkiedepenkie: 1.075kg

K.f.K: 1.100kg

Canna Danny: 1.125kg

ehv-xl: 1.130kg

irezumi1: 1.150kg

janklaasen: 1.200kg

Siekiethug: 1.600kg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto's hee...

Is het verschil tussen die toppen daadwerkelijk representabel voor alle planten?

ik bedoel die gekliefde toppen zijn bijna 2 keer zo groot!

en als je die toppen in een paar dagen zo veel groter worden zou je dat dan niet merken uiteindelijk in het effect en de smaak? ik kan me niet voorstellen dat deze techniek geen nadelen heeft. het klinkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn..

 

verder een ontzettend inspirerende topic no-name! veel van je geleerd..

 

los ballos, Onedread

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thx One Dread, doe ik graag mensen helpen vooruit te komen in het kweken :whistling

 

Kan er niks anders van maken, dit verschil is er toch echt :specool

Ga later nog wel wat meer foto's maken :verrygood

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen dat ik er ook behoorlijk van sta te kijken No Name! :specool

Omdat je zelf ook al aangeeft dat de niet-gekliefde nog wel een weekje hadden gemogen vraag ik me af of ze dan ná die week wellicht óók zo aangedikt zouden kunnen zijn?

Met andere woorden...je hebt door het klieven misschien vooral het afbloeien versneld (omdat de dames dachten dood te gaan) ???

Maar zelfs als dat het geval is blijft het een mooie techniek om je hok eerder leeg te krijgen met eenzelfde resultaat.

 

Wou zelf ook proberen te klieven om te vergelijken maar heb helaas te veel verschillen in de planten om werkelijk te kunnen vergelijken denk. Dat zal dan een andere keer worden.

 

Misschien is het een idee voor de geïnteresseerden in het klieven om tegelijk met eenzelfde soort plantje onder eenzelfde soort kweekomstandigheden te beginnen en ieder de helft van zijn/haar planten doet klieven en dan gaan vergelijken....Hoe dan ook, het hele klieven is boeiend genoeg om er meer testjes tegenaan te gooien...Begrijp dat jij iig al hooked bent eraan. :P :whistling

 

Wacht verder weer (on... :lol: )geduldig af op je verdere beoordelingen en natuurlijk ook op je eindgewicht... :verrygood

 

green greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Final Hazelation nog geen gewicht :verrygood :specool

 

Hey Bartje er is nog wat ruimte voor verbetering wat het scroggen betreft, dus dat is misschien al reden genoeg het nog eens te proberen :lol:

Wel eerst nog even het eindgewicht afwachten ;)

Het klieven is in mijn ogen ook een manier om de dames te dwingen eerder af te bloeien en ik denk ook dat als de andere dames een week of anderhalf meer hadden gehad het gemiddelde gewicht weinig zal schelen tussen het wel/niet klieven :P

Maar in dit geval liggen de gekliefde dames denk ik wel een stukkie voor op de niet gekliefde ;)

 

Heb even wat van masteryero gepikt uit het klieftoppic ;)

Zal een betere test zijn !!

Ik had zoals je weet zaailingen :whistling

 

 

want iwl je echt 100% zeekr weten dat klieven een verhoogde opbrengst heeft zijn er een aantal dingen waaraan je moet voldoen

 

1. stekken van de zelfde moeder , en de stekken van 1 bepaalde punt nemen ( stekken boven aan de plant die vol in het licht hebben gezeten zijn beter dan stekken die van ondere komen en weinig licht hebben gekregen ...

 

2. zelfdeklimaat .... ofwel in t zelfde hok of in aparte hokken maar waar het klimaat constant hetzelfde is en blijft ....daarmee bedoel ik .... ze je een niet geklifde plant naast een gekliefde plant maar net naast de afzuiging waardoor het opdat punt constant koeler is ( waardoor soms te koel kan worden ) zul je planten al een veel mindere opbrengst hebben ....

 

3. zelfde behandeling ....met voeding etc etc ....

 

zo zijn er nog wel wat dingetjes .... voordat je pas echt kan zeggen dat iets 100% werkt ... net als licht zet je de ene plant vol in het liht de andere op het randje en voila er zullen geklieft of niet zeker verschillen zijn in de opbrengst !!!

 

daarnaast zou je met de zelfde moeder eigenlijk een jaar lang zo'n experiment uit moeten voeren dus minstens een kweek of 5 .... zo ZOU je een conclusie kunnen trekken ....

 

werkte je met zaad ... tsjaa klinkt misschien lullig .... maar dna zegt het kleiven nog geen .... omdat zaad planten onderling veel kunnen schelen in grammen ... alleen dusstekken van een en de zelfde moeder daar kun je wat mee .... mocht het naar goed veel experimenten echt zo zijn .... ga ik maar is zorgen dat ik 100 nieuwe potloden haal tongue.gif

 

suc6

 

greetzzz masteryero

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste No Name

 

een intressant experiment, dat klieven.

gaaf om te zien op je foto's

de eerste indruk is dat het toch een betere opbrengst genereerd.

mischien ook leuk om zelf eens te proberen.

 

ben benieuwd naar je totale opbrengst!!

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

HeHe eindelijk alles naar behoren droog :specool :whistling

Vindt het zelf een beetje tegen vallen :lol: , maar het is niet anders.

De gekliefde dames zijn samen 488.30gr/3=162.77gr per plant.

De niet gekliefede zijn samen 355.10gr/2=177.55gr per plant.

Wat het totaal brengt op 843,40gr/1200w=0.7gr/w

Nu heb ik voor mezelf wel het gevoel dat er met de scrog nog het een en ander te verbeteren valt dus daar ga ik de volgende keer nog wel even mee verder :verrygood

Over het klieven hoef ik niks te zeggen, dat zul je bij mij nog wel vaker terugzien :P

We hebben een winnaar !!!!!

xl G-slx: 0.850kg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey No Name het mag voor jou dan qua opbrengst een beetje tegenvallen maar als je het over een topic gaat hebben met een hoop bruikbare info dan ben je een winnaar :verrygood

 

ik ga denk ik ook een aantal dames klieven in het side project waar ik nu ook mee bezig ben :specool

maar welke dames kan ik het beste doen ? de grote of de kleinere ?

ze hebben er nu 36 dagen bloei op zitten maar er zit veel verschil in qua hoogte.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey K.f.K, had zelf de grootste 2 met rust gelaten omdat ik dat toen nog niet aan durfde :verrygood

Daar heb ik nu dus wel spijt van :specool :whistling

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey no name ... of dat klieven werkt of nie maakt nie zveel uit ...

 

iig gruwelijk gefeliciteerd met je opbrengst .... 0,7 is zeker niet verkeer :verrygood een hoop te roken voorlopig :specool

 

suc6 der mee

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zeker een mooie oogst! :verrygood

 

En zoals K.f.K al zegt, buiten de mooie oogst, heb je ook nog de eer om één van de eersten te zijn die het klieven (succesvol) toegepast heeft. Iedereen heeft vast en zeker veel kunnen leren.

Bedankt daarvoor!

 

Adios!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NN, gefeliciteerd. Absoluut geen slechte ronde,...op naar de 0.8 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste No Name.

 

ik vind het ongelofelijk wat jij van 5 plantjes afhaalt!! :verrygood

een score om trots op te zijn!

 

rook ze :specool :whistling :lol:

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey No Name,

 

Je hebt helemaal gelijk, dat idee van masteryero ziet er strakker uit. Zover was ik nog niet met die grijze cellen van me. :specool

Zou toch mooi zijn als dat door meerdere forumgangers tegelijk getest kan worden. En idd met stekken van dezelfde moeder... Aan dat soort testjes zou ik ook wel mee willen doen natuurlijk.

 

Wat zie ik verder??? Je niet-gekliefde hebben minder opbrengst? Is dat een tikfout van je??

 

Gefeliciteerd met het resultaat! Misschien qua grammen niet wat je ervan verwachtte maar vast en zeker een top-kwaliteit!

 

green greetz

 

EDIT...hahaha En daar lees ik een tikfout van mijzelf...Je niet-gekliefde hebben dus méér opbrengst...bedoelde ik dus... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch gedraaid wat de meeste draaien dus 0,7 gram per watt ongeveer.

Ik zelf ben daar altijd tevreden mee.

 

Ik weet uit ervaring dat een haze zoals jij heb dus zoveel bloeitijd nodig heeft.

Wat ik daarvan kan zeggen is , na 10 weken bloei heb je kans dat je toppen zwaarder zijn dan na 12 of 13 weken. THC gehalte en smaak en uiterlijk zullen mooier en heftiger zijn zoals op jouw foto's .

Maar de toppen verliezen zijn hardheid.

bijvoorbeeld fruit zoals een banaan is keihard vroege stadium , laat hem hangen en wordt rijper en rijper maar ook zachter.

In het geval van hennep zou ik niet graag mijn hardheid verliezen.

Vandaar dat ik haze kweek maar wel de Amnesia.

Ook de Amnesia kan ik 12 weken of langer laten bloeien , maar zal ik zeker gewicht verliezen.

Je moet dus je keuze van oogst tijd afwegen . gewicht ? of kwaliteit en uiterlijk ?

 

hele mooie topic en leuke oogs NN hoop weer snel een nieuwe van je te zien.

 

Groeten KwKr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx masteryero, ben er wel van overtuigd dat het klieven helpt...

Zou alleen de test nog eens over moeten doen op een stekkenkweek van 1 moeder.

Geen test dus voor mij aangezien ik een zaadkweker ben ;)

Het is nu al een lekker rokertje en dat wordt de komende weken alleen maar beter.

Klagen doe ik zeker niet om het gewicht, maar er is nog wel ruimte voor verbetering ;)

 

Oke dan XL G-S LX, wacht je rokersverslag vol spanning af ;)

 

Thx BigButtBram, moet zeker te lukken zijn ;)

 

Thx henkiedepenkie, heb veel geleerd van deze scrog, :lol: heb het gevoel dat het met een paar aanpassingen nog een stuk beter kan.

 

Nee Bartje geen tikfout, het gemiddelde van de niet gekliefde dames licht echt een stukkie boven de gekliefde dames!!

De niet gekliefde waren voor het klieven al een stuk groter in omvang op het net.

Kwaliteit is voor mij zeker belangrijker dan de hoeveelheid, en kwaliteit is het zeker :whistling

 

Da weet ik wel zeker sjimpy :P

 

Thx ehv-xl, ben zeker niet onhappy met mijn 0.7gr/w.

Dat zachter worden van de toppen geloof ik niet zo.

Is niet wat ik gevoeld heb in ieder geval :P

Een plant is bij mij pas klaar als de tricomen klaar zijn en eerder niet ;)

Ooo ja en dit toppic is nog niet helemaal afgelopen, heb nog wel een paar dingen in de planning :verrygood :specool

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooie opbrengst :specool

Maarrrrrr... als ik je eindconlusie is goed ontfrutsel, twijfel je toch een beetje aan het opbrengstverhogende idee. Maar omdat je al die moeite heb gedaan voor t eindresultaat smaakt t nog beter..

 

Als ik die die methode is zo proberen zou ik t met 10 planten doen en dan om en om. Dan krijg je eigenlijk pas echt een gemiddelde.. en dat weegt tog weer effe meer als 1 of 2 uitstekende toppe die t grootst zijn van een plant.

 

Dit was om effe terug te komen op dat splijte van de stam.

 

Als ik moet beginne over je kweek in t algemeen... toppie :whistling

 

Je zakkies met die poeder waren ook wel interessant, maar ik hoor je er eigenlijk niet over beginne, meer over t splitte.

En omdat je t niet met pk13 14 mag gebruiken, (wat jij wel vanaf t begin van de bloei deed) denk ik dat je de volgende keer wel tegen de kilo aan zou kunnen zitten.

 

Al deze dingetjes in een eigen schematje stoppen en dan kijken of t wat uitgevoerd heb. :verrygood maja dat zeg ik, testen testen testen.

 

Puik werk geleverd.

 

smoke'ze

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej NN,

 

super :verrygood , ruim 2mtr. Sea of Green met (maar) 5 planten, ik vindt zo ie zo waneer je maar met 5 planten kweekt dat je niet meer naar gr. p/W. moet kijken, ik vindt opbrengst per plant dan meer iets om naar te kijken! :whistling

 

Mooi topic & mooi resultaat.

 

JF. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...