Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peter1

Bouwen Van Een Drooghok

Recommended Posts

Ik wil een drooghokje bouwen voor het drogen van een 200 gram.

Kan iemand mij hiermee helpen of bestaat hier al een topic van?

Ik kon het namelijk niet vinden.

Ik wil zowiezo een filter en een afzuiging erop zetten.

Hoe zit het met de inlaat (pc-fan ofzo)

En hoe kan ik het best de verschillende lagen maken?

 

Laat me even weten hoe jij geurloos droogt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat maar om een kleine hoeveelheid, en mag niet al te veel kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht meer aan zoiets:

 

gallery_15695_4726_2685.jpg

 

Zou dit goed zijn voor het drogen van een 200 gram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je drooghokje iets groter maken, je weet nooit dat je eens meer oogst. Bovendien zou ik plaats willen zodat je in en uitlaatfan binnenin de kast kunnen staan, dit ivm geluidsoverlast. Werken met een inlaatfan versnelt het droogproces. Neem bv onder en bovenaan een 25 m3 fan (buisdoormeter 100 mm) en bovenaan natuurlijk een koolstoffilter.

 

Verder zou ik een drooghok ook isoleren. dus eerst een balkenframe, aan beide kanten MDF en daartussen isolatieplaat. Zo hoor je enkel nog de lucht die wordt aan en afgezogen. Voorts zou ik legborden maken met aan de onderkant vlegenhor. Daaronder dan een legbord van MDF. Zo vang je alle pollen op die van je toppen vallen. Voorts nog een deur in maken, ook geisoleerd natuurlijk, en een goed slot voor nieuwsgierigen... Je kan je fans regelen door dimmers, zo kan je de vochtigheid controleren in je droogkast :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die wiet al een tijdje droog is duikerke.. laatste post was maart 2008 :whistling

 

Zal wel opgerookt zijn ook

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat neem ik idd aan ja, maar het was me gewoon te doen om mijn visie te geven over het topic. Aangezien ik dit topic over droogkasten als eerste vond en ook met zo'n idee'en rondloop wou ik het ff met jullie delen. Toen ik hier nog mod was (hoeveel jaar is dat nou weer geleden) noemden wij het gebruikelijk van zoveel mogelijk de oudere topics te gebruiken om zoiets mede te delen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha sorry hoor droog maar niet te snel van 70 gram naar 9 gram omdat ik te snel gedroogd heb dus snel drogen is niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te snel drogen kan idd niet, wiet zou een droogproces van drie weken moeten hebben, dit ook voor het rijpen van de wiet. Met 2 afzuigers en een simpel thermostaatje hou je de temperatuur in je drooghok behoorlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...