Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mystical-shiva

Hennepkwekerij Ontdekt In Gelderse Brug

Recommended Posts

Hennepkwekerij ontdekt in Gelderse brug

Uitgegeven op vrijdag 29 februari 2008 om 12:55:40

 

(Novum) - Wietkwekers hebben geprobeerd een plantage aan te leggen in de kilometerlange Prins Willem Alexanderbrug tussen Echteld en Beneden-Leeuwen. Medewerkers van Nuon stuitten vrijdagochtend op de hennepkwekerij in aanleg tijdens een zoektocht naar een storing in een tienduizendvoltkabel, zegt een woordvoerder van de stroomleverancier.

 

De kwekers probeerden stroom af te tappen van de hoogspanningskabel. Daardoor raakte die beschadigd en zat een deel van Echteld donderdagavond enige tijd zonder stroom.

 

Volgens de Gelderse politie stonden er nog geen planten in de holle ruimtes, maar lag er potgrond en 'al het ander benodigd' materiaal voor een hennepkwekerij. De technische recherche heeft onderzoek gedaan en de eigenaar van de brug, de provincie Gelderland, is op de hoogte gebracht

 

Echteld_hennep_685780h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green-lady

 

Volgens de Gelderse politie stonden er nog geen planten in de holle ruimtes...

 

 

op die andere toppic zie ik toch echt iets wat op planten lijkt?

welke klopt er nu niet? of zijn het weer nieuwe kwekers?of zo??

 

later to

Share this post


Link to post
Share on other sites

@to1,

 

GOED LEZEN!!!

 

Ze hebben er gewoon een foto bijgeplaatst. (in een brug zie je ook geen buitenlicht door folie heen, of wel?)

 

Medewerkers van Nuon hebben in het Gelderse Echteld in de Prins Willem Alexanderbrug een wietkwekerij in aanbouw aangetroffen.

 

In een ruimte onder het wegdek hebben monteurs onder meer potgrond, lampen en andere spullen die nodig zijn voor kweek aangetroffen. Ook was geprobeerd stroom af te tappen van een 10.000 volt kabel. Levensgevaarlijk, stelt een woordvoerster van Nuon.

 

###dat zijn dus GEEN planten!!!###

 

@Johnny Cash; wel erg toevallig dat die vent in het begin van het u-tube filmpje (met zijn vriezer), zijn klauw in het verband heeft!!! Heeft hij toevallig een verbrandde klauw opgelopen met het aftappen van een 10.000V kabel??? :smoke

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Johnny Cash; wel erg toevallig dat die vent in het begin van het u-tube filmpje (met zijn vriezer), zijn klauw in het verband heeft!!! Heeft hij toevallig een verbrandde klauw opgelopen met het aftappen van een 10.000V kabel??? :smoke

green-lady

 

Met dat soort voltages... zou het me niet verbazen als dit het allerlaatste klusje van de monteur was :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @Skutch.

 

Verhaaltje:

 

Heb vroeger op de MTS (elektro) gezeten.

Toen ik in de 1ste zat was er in de examenoefenruimte in een toen nog 380V-installatie, een leerling die het ff zat was en een peuk wou roken (kon toen nog in de klas!!!)

Hij zag iemand al schuddend in een 380V-kast staan, en bedacht zich geen moment......sprong over een grote tafel, en trok die gozer uit de kast.

Hij was blauw/grijs, schuim op zijn smoel, zijn zweet kookte over zijn hele lichaam, en was op zijn handen tot op het bot verbrand!

Die vent loopt nog gewoon rond, en heeft er alleen littekens aan de binnenkant van zijn handen aan over gehouden!!!

Volgens de arts moet hij er langer als een minuut aan hebben gestaan, en had hij allang dood moeten wezen.

Die gozer heeft echt geluk gehad!!!

 

ff een waar gebeurd verhaaltje uit mijn tijd, haha :smoke

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey @Skutch.

 

ff een waar gebeurd verhaaltje uit mijn tijd, haha :smoke

green-lady

 

Roken in de klas (zeker in een 380V-kast :o) was niet meer toegestaan in mijn tijd, maar ik denk dat ik van niet van niet veel later ben.

 

Kan me voorstellen dat zo iemand toch ff heel anders na gaat denken over electriciteit en evt. een andere studie oppikt.

Ik had ook niet graag illegaal in die brug gestaan, wetende dat m'n collega er zo bij lag. Zelf knutselen aan zo'n kabel, wetende dat er spanning op stond, hoe goed ik er ook voor betaald zou krijgen, :(

 

Als 14 jarige hobbyist heb ik nl. ook wel eens zo'n geintje meegemaakt bij het "repareren" van een TV.

Gelukkig kreeg ik de optater op m'n knokkels en greep ik geen kabeltje vast. Sindsdien weet ik ook precies wat wat doet voordat ik aan het sleutelen sla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...