Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

4x Warlock Feminized

Recommended Posts

We gaan het deze ronde nog eens proberen met de gefeminiseerde Warlocks van Magus Genetics.. De vorige ronde was een test met een andere batch zaad, en die verliep niet helemaal vlekkeloos..

 

De setup is zoals die ook bedoeld was de eerste Warlock kweek, maar toen vielen er 3 planten weg omdat het mannen bleken te zijn..

 

1x600w

500m3 afzuiger - 500m3 carboriginal filter

passieve inlaat

200L aardebak met thermostaat gestuurde bodemverwarming

 

De plantjes zijn voorgegroeid onder 4x18w TL's, gedurende 3 weken.

 

gallery_6949_4505_97802.jpg

 

gallery_6949_4505_310176.jpg

 

gallery_6949_4505_54077.jpg

 

Hierna zijn ze in de aardebak geplant.

Ik heb de bovenste laag aarde vervangen door een deel allmix en trefmix, en heb wat extra kalk toegevoegd. Al snel bleek dat er nog voldoende voeding in de aarde zat, en met name de nieuwe bovenlaag met allmix was erg potent, dit uitte zich in verbrande puntjes. Niets ernstigs, maar de eerste weken geen voeding.

 

gallery_6949_4505_33673.jpg

 

Direct nadat ik ze in de aardebak heb geplaatst, heb ik een fout begaan door ze teveel in te wateren.. Door het folie over de aarde verdampte er minder vocht dan ik gewend was, en terwijl ik op vakantie was stonden ze dus gedurende een week te nat.. Bij thuiskomt zat er veel geel blad aan en bruine plekken.. :smoke

Ik heb vervolgens een week lang geen water gegeven om de grond droog te laten trekken.. en langzaamaan kwamen ze er weer bovenop. Dit is zo'n 10 dagen later:

 

gallery_6949_4505_2285.jpg

 

En momenteel ziet het er zo uit (dag 5 12/12):

 

gallery_6949_4505_114177.jpg

 

Ik heb dus iets korter voorgegroeid dan de vorige ronde, er vanuit gaande dat ze nog voldoende zullen doorgroeien om de oppervlakte op te vullen. Ik heb niet getopt deze ronde, wel train ik de hoofd en zijtoppen opzij door middel van ijzerdraad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee man,

 

ik denk dat het je wel gaat lukken om die opp. vol te krijgen hoor. :(

 

kon het niet echt zien bij whazzup maar het leken me vrij gemiddelde 'doorgroeiers', toch?

 

mss. dat de voedingsrijke grond nog roet in het eten gooit aangezien naar mijn weten de groei geremd kan worden door een hoge EC.

 

succes iig.!

 

tjappie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bosjes weer Tommie...:smoke

 

Succes deze ronde, dat het allemaal wat lekkerder mag lopen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya tomas, je wordt lekker waus van dat spul, dus hopen dat er veel opbrengst is !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je deze ronde maar dames mag krijgen :smoke

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tomas succes:D 4 dames heb je wel verdient vind ik hoor :smoke

 

dat r een flinke aantal toppen vanaf mag komen :(

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk mag deze ronde net zo goed, of eigenlijk beter verlopen!

Vorige ronde ging uiteindelijk erg goed toch? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker verslagje.. :smoke

Je had 5 zaailingen, ik neem aan dat je er toch nog één kerel tussen had staan,..?!

 

Succes met je Warlockiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de positieve woorden :smoke

 

Ik denk ook dat het wel gaat lukken om het hokje te vullen, als ik kijk naar de groeipotentie van de warlock de vorige ronde.. :(

 

De zaailing die ik heb verwijderd toonde nog geen geslacht, maar ik heb gewoon de beste 4 uitgekozen, voor de zekerheid had ik er wel 5 ontkiemd en voorgegroeid.

Ik heb er absoluut vertrouwen in dat ze allen vrouwelijk zullen zijn, hopelijk duiken er dit maal geen herma's op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas succes met je warlock #2 :(

 

Hopelijk een wat grotere opbrengst dan je vorige verslagje, dit

verslag zal ik helemaal volgen natuurlijk :smoke

 

Ga je weer scroggen deze keer?

Succes,

Recreatieve thuiskweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx!

 

@Recreatieve Thuiskweker ik ga niet scroggen, ik buig de uitlopers dmv ijzerdraad om ze de breedte in te dwingen, en om de hoogte een beetje gelijk te houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Tomas suc6 met je nieuwe ronde :smoke

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor jou een betere ronde warlock dan de vorige keer

 

het begin is in ieder geval goed

 

het is je gegunt tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben een W, we hebben een A, we hebben een R, we hebben.... Nja je snapt m wel...

 

Deze gaat ABSOLUUT gevolgd worden :smoke

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes deze ronde tomas :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan we weer volgen, :smoke

 

ze zijn in ieder geval al mooi voorgroeid

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vorige test is niet mislukt in mijn ogen ,er komt alleen niet het gene wat je verwacht maar daar is de test voor toch ?

Wat dat betreft mogen de gene die de zaden te testen geven in hun handen wrijven als ze veel verschillende kwekertjes kunnen vinden,waardoor meerdere technieken worden toegepast want niet iedereeen kweekt het zelfde , die het aan durfen want krijg je niet het gewenste effect kost het je een deel van je opbrengst maar loopt het wel goed dan heb je wel weer iets lekkers wat een ander niet heeft en je leert een hoop .

 

Dus breeders kom op met die nieuwe test matrialen en testers bied je aan als de kans zich voor doet

 

Respect

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers respect voor de testers op het forum. :smoke

 

Je warlocks zien er tiptop uit Tomas......

En het buigen met d.m.v ijzerdraad gaat je zeker bevallen,of had je het al eerder toegepast?

Het lijkt me een perfect plantje om in model te trekken met ijzerdraad.

Wel natuurlijk geplastificeerd draad gebruiken ,i.v.m ijzer koper op de stam.

 

 

 

veel succes deze ronde.

 

Groetjeszz pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo man,

 

watvoor draad ga je daar voor gebruiken?

 

ik zelf wat geprobeerd met installatie draad (stroomdraad met massief koperen kern), is mij goed bevallen.

 

tjap. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt mensen, met zoveel gelukwensen moet het haast wel goed gaan :(

 

Over het buigen..

 

Ik heb helaas geen geplastificeerd ijzerdraad voorhanden, anders zou dit zeker mijn voorkeur hebben.. Ik gebruik nu gewoon rvs staaldraad (Ik heb niet het idee dat dit kwaad kan?) wat ik in een lusvorm buig en daarmee de uitloper de gewenste kant op dirigeer.. :smoke

 

gallery_6949_4505_80234.jpg

 

Het buigdraad verwijder ik in de meeste gevallen na een aantal dagen tot een week, de plant blijft dan al mooi in model zitten.

 

gallery_6949_4505_117680.jpg

 

Het groeit al lekker dicht..

 

gallery_6949_4505_14413.jpg

 

3 van de 4 planten tonen al voorbloei en zijn vrouwelijk, eentje laat nog op zich wachten maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ook deze binnenkort vrouwelijk zal blijken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de Bonsaiwereld gebruiken ze koperdraad,..

VD-draad kan ook, deze is dan ook meteen geplastificeerd en het is dikker zodat de draad niet in de stam snijd,..

Maar ik zie dat je vrij dik staaldraad hebt gebruikt,.. rvs nog wel... dus dit zal toch ook wel lukken..?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...