Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cocaloca

Growing Underground 1e Ronde Reloaded

Recommended Posts

hallo mense,

 

na de update kon ik helaas niet meer inloggen en heb dus noodgedwongen een nieuw acount aangemaakt.

maar nu gaan we vrolijk weer verder met dit verslag.

 

med_gallery_16067_4787_238381.jpg

het hokje begint aardig vol te groeien, de santa groeit niet meer zo in de hoogte de zijtakken komen nog wel omhoog en doen hun best om de hoofdstam in te halen.

med_gallery_16067_4787_266515.jpg

de budjes beginnen ook steeds dikker te worden.

ik heb mijn bestelling nog niet binnen (ph- bloei en guano shit van no mercy)

maar ik denk dat voeding nog niet echt nodig is de panten staan dan ook in een mengsel met een groot deel wormenmest ca 60%.

de jack's groeien nog als kool en ik ben er druk mee om deze in de hoogte te beperken

gallery_16067_4787_27426.jpg

deze heb ik gemeten de stam is daar al 60 cm en het deel daarboven al 30cm

buigen binden en ja ik ben zelfs gaan knakken :smoke

med_gallery_16067_4787_58933.jpg

de plantjes herstellen goed van zo'n mishandeling, bij een hoorde ik ook echt knak de steel was echt gebroken

de twee delen heb ik een beetje bij elkaar gebonden en de top groeide gewoon verder, slechts een blaadje ging verkleuren.

med_gallery_16067_4787_378945.jpg

vandaag ga ik vanonder de boel eens een beetje opschonen, hierdoor zal de luchtcirculatie wat verbeteren

de lv is wat aan de hoge kant lamp aan 60% de temp in het hok licht aan 26/27gr licht uit 18/19 gr.

tot zo ver,

 

reacties zij meer dan welkom.

 

gr C.L

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk volg ik je hier ook weer :smoke

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff snel wat pica's

med_gallery_16067_4787_699299.jpg

med_gallery_16067_4787_1452089.jpg

med_gallery_16067_4787_908024.jpg

med_gallery_16067_4787_1044745.jpg

med_gallery_16067_4787_496303.jpg

med_gallery_16067_4787_387979.jpg

med_gallery_16067_4787_1874952.jpg

 

gaat best goed zo, nog steeds zonder voeding.

 

gr elie sorry cocaloca,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over dat Knakken Coca loca.

 

Bij die ene die echt geknakt (en gebroken) is wel goed opletten dat ie geen herma gaat worden ! Zal zowieso kleiner blijven ook.

 

Gedurende 3 of 4 weken van een 12/12 kweek uit zaad in volle aarde doe ik haast niks anders dan pletten en vouwen vanwege mn beperkte hoogte altijd en om een mooie gelijkmatig afstand te hebben tov de lampen voor de totale bud canopy.

Zoals je ziet herstellen ze zich weer volledig.

Het voordeel is dat je bladeren op die manier nog steeds de opgerichte stand aan kunnen nemen en niet op elkaar zullen gaan pakken zoals bij scrogg het geval is en dus optimaal blijven ademen en assimileren.

 

Nu het éénmaal effe verkeerd ging zul je onderhand dus wel in de gaten hebben wat nou precies de bedoeling is en wat niet. (Op mannen oefenen, sorry :smoke )

 

Zelf begin ik er al heel vroeg me, 3e of 4e week of zo 'als de stengels nog niet zo dik zijn, bovenin waar de stengels wat dunner zijn kun je eigenlijk niet zo veel verkeerd doen,ik doe dat in de regel met één hand "in een kneep en een vouw "en dat gaat zo snel en met zoveel zelfvertrouwen dat kan je haast niet afknipogen, :(

 

Sapstroom blijft ook allemaal gewoon doorgaan en buds kunnen zelfs groter worden als verticaal groeienden.(vangen dan meer licht en lucht)

 

Je blad ziet er gezond uit, de budjes er al aardig op.

 

Weet je de EC van je grond mischien ? IK gok nml dat ze al wel wat voeding kunnen gebruiken (sommige buds zijn wat gestrekter en onderontwikkelder als zou moeten)

Het is zowiezo al wel een goed idee om met voeden van start te gaan,en wel om later geen tekorten te krijgen en het opbouwen van een verandwoorde Ec ook nog wat tijd in beslag neemt.

 

Als je voor het eerst gaat voeden is het belangerijk dat je dit goed weet op te bouwen.

 

Begin met een voedingsoplossing van ec 0.4 ms, dan elke dag 0.1 ms hoger totdat je op 0.8 ms zit, dan weer schoon water voor een paar dagen en wel liefst met voorgekweekte bacterien er in.

In feite hoef je in die bak nooit hoger dan EC 1.1 ms te gaan, dus die 0.8 kun je rustig voor meer dan een week aanhouden voordat je het weer per 0.1 opschroeft.

 

Vind een balans tussen voeden en schoon (bacterien verrijkt )water geven.

 

Als de witte haren niet meer mooi strak naar boven gericht wijzen en er wat als in elkaar gezakte scherpgebochte spagettie uit beginnen te zien geef je te veel water en/of voeding.

Bij eerste teken van gele bladpuntjes (al te zien als het nog maar 0.5mm aan de gang is) direct stoppen met voeden en alleen schoon water (+bact.) geven.

 

Die quano extract kan je weinig verkeerds mee doen, die had er allang bij gekund trouwens.

 

Geen kritiek verder, slechts ondersteuning, Het ga(at) je goed!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey H.T.H.

 

de ec van de grond was 1,25 toen ik begon de aarde bestaat voor een groot deel uit wormenmest.

laatst had ik nog wat gele bladpuntjes voornamelijk bij de santa, dit trekt nu aardig weg.

die verkleuring wees volgens enkelen op voldoende voeding, daarom wil ik ook eerst beginnen met het afzuren van het water zodat de aanwezige voeding beter opneembaar word. helaas is er iets misgegaan met m'n bestelling dus ik moet nog ff wachten. :verrygood

 

het knakken gaat me al beter af ik druk de steel tusesn duim en wijsvinger plat en daarna leg ik de stengel horizontaal in de gewenste richting. de ene die eccht gebroken was zal ik in de gaten houden. hij groeit wel gewoon door en is volgens mij goed genezen. wel valt me op dat de stengels boven zo'n kneep veel harder (houtiger) aanvoelen. :lol:

 

de toppen van de santa beginnen nu veel hars te produceren op de blaadjes zie ik steeds meer kristallen.

de geur is fris en een beetje weejig. ik word er helemaal opgewonden van B)

 

de planten drinken goed, maar wel wisselend. de aardebak heeft een inhoud van 450 ltr de ene geef ik 5 ltr dan gaat de tensio van 120 naar 90mbar soms laat ik het dan oplopen naar 180 mbar ik geef dan 5 ltr de dag erna liep die op naar 240 mbar toen heb ik 2x 5ltr gegeven wel met een paar uur ertussen tensio gaf de volgende dag 90mbar aan, en dan krijgen ze lekker niets. ;)

 

 

binnenkort weer wat pica's

groeten cocaloca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt al verdomd goed in de gaten wat de bedoeling is Cocaloca ;)

 

Dat vind ik mooi om te zien.

 

Nu de wortels al dicht tegen de bodem aanzitten zou je er beter aandoen om het onderin op 120 mb te houden als laagste waarde.

 

Is effe een zaak van experimenteren op welke waarde ze het meest drinken.

Beetje droger vinden ze vaak toch fijner als beetje te nat.

Verdelen over meerdere beurten is deswegen idd ook een stuk beter als alles in één keer en dan weer niks voor een poos.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar,

 

med_gallery_16067_4787_1699487.jpg

 

med_gallery_16067_4787_1769609.jpg

dikke zetting bij de warlock's van tomas zag ik ze nog dikker.

op het laatste plaatje van de vorige serie is de verdikking aan de voet van de stam goed te zien.

het lijkt wel een oude wond te zijn. B)

med_gallery_16067_4787_1187585.jpg

sannie's jack begint lekker te bloemen.

 

de luchtvochtigheid baart me wel zorgen ca 85 tot 95% sommige bladeren zijn zijn nat van condens

vanmiddag heb ik er een ventilator bijgezet om wat meer circulatie te krijgen.

ik moet ook nodig het bladerdek onderin opschonen.

 

 

H.T.H. nog bedankt voor je advies, :verrygood ik heb nu wel in de gaten dat ze het best drinken als de tensio boven de 120mbar aangeeft. ik laat het nu oplopen tot 190mbar voordat ik weer watergeef.

ik zou graag wat gaan voeden maar helaas heb ik m'n bestelling nog steeds niet binnen was iets fout gegaan. :lol:

Het kost wel erg veel moeite om die jack laag te houden.

maar ik blijf nu gewoon knakken en buigen.

 

de santa gaat echt goed elke keer zie ik meer kristallen op de kleine blaadjes de haartjes zijn dikker dan van de jack.

ze zijn mooi wit en wijzen recht omhoog. aan de punten zijn ze wat doorschijnend rose, en die geur doet me denken aan fruit, citrus met een vleugje mint. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor :verrygood

 

Apart die 'wond' onderaan de stam.. is het geen rot/schimmel wat erop zit? Die jack zal nog een lange zit worden, maar als je ze groen weet te houden hebj je op het eind ook wat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tomas,

thanks.

 

 

nee het is geen rot het lijkt echt op een liteken. toen het plantje nog klein was leek ze bijna om te vallen, ik heb haar toen weer rechtop gezet. ik denk dat toen het stammetje iets beschadigd is.

de plant is er wel erg bossig door geworden. :verrygood

 

die jack, ja je hebt me dat al eerder verteld, een langbloeier. maar hoe lang nog ??? ;)

de santa zal eerder klaar zijn, deze groeit niet zo snel meer ik denk nog 4 of 5 wkn

de jack zal ik tot die tijd zo laag mogelijk moeten houden. groen is ze wel, tot onderin zie ik geen rare verkleuringen of zo. aan de top zijn de blaadjes mooi lichtgroen.

de gele punten zijn verdwenen.

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze worden dikker en dikker

 

med_gallery_16067_4787_971640.jpg

sannie's jack

 

med_gallery_16067_4787_2331969.jpg

bij deze lijkt de top wel in drieen gespleten

med_gallery_16067_4787_697644.jpg

med_gallery_16067_4787_1006413.jpg

het word dringen in het hok het lijkt wel alsof ze d'r uit willen.

 

grdvd is die guano shit niet vooradig, wil nu wel eens gaan voeden, anders is het te laat voor de santa.

welke stoffen hebben de planten nu nodig ??

omdat de planten in een verschillend stadium zijn lijkt me dat lastig.

zelf denk ik dat er nog voldoende n in de grond zit.

 

nog een keer torentjes van de santa

med_gallery_16067_4787_151343.jpg

 

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

updatje

 

de luchtvochtigheid begint nu iets terug te lopen, ik heb de temp op de fancontroler iets omlaaggezet.

de temp ligt nu met lamp aan rond de 24 a 26 gr lamp uit op 18 a 19 gr.

ook heb ik van onder wat blad en scheuten verweiderd. ook bovenin heb ik wat grote bladeren weggehaald waardoor het licht wat beter op de onderligende toppen schijnt.

de santa blijft doorbouwen de toppen worden dikker en groeien ook nog omhoog, met steeds nieuwe trichomen.

somige toppen lijken te strekken, ik hoop dat deze ook nog dikker zullen worden. :wOOt

de santa staat nu zo'n 6wkn te bloeien(d.w.z. vanaf zichtbare bloei in de top) enkele haartjes beginnen nu bruin te worden. de toppen produceren veel hars de kristallen zijn helder en hebben een heerlijke geur. :wacko:

 

med_gallery_16067_4787_53219.jpg

het blad is mooi groen een enkel blaadje heeft wat verkleuring .

ik heb nog steeds geen voeding gegeven, omdat er iets misging met de bestelling.

med_gallery_16067_4787_428891.jpg

sannie's jack is moeilijk klein te krijgen ze groeien als kool, de toppen worden dikker en de haartjes zijn langer(lijken wel krullebollen) als die van de santa.de budjes onderin worden ook al dikker en hier begint de harsproductie al goed op gang te komen.

deze planten heb ik de laatste tijd flink gemarteld buigen knakken opbinden weer knakken, het hok staat nu goed vol.

de jack staat nu ongeveer 15cm boven de santa, ik blijf de jack zo laag mogelijk houden zodat de lamp ook voor de santa nog de goede hoogte heeft.

med_gallery_16067_4787_325043.jpg

ik heb bij de laatste watergiften een paar keer op de bodem gegeven, hierbij heb ik er wel voor gezorgd dat het water niet te dicht bij de stammen terecht kwam. ik heb het idee dat er in de bovenlaag (die vrij droog is ) nog veel bruikbare voeding aanwezig is. voor het watergeven heb ik een soort van geulen gemaakt, en de grond rondom de stam iets opgehoogd.

ik ben van plan om dit nog wel enkele malen te doen en zal de planten goed in de gaten blijven houden.

als er mensen zijn die hier wat over weten laat het horen

voor de rest de groeten.

med_gallery_16067_4787_575424.jpg

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooooooh jammie jammie schiet lekker op he :wacko::D

hopen dat je lekkere oogst ervanaf haalt

en die stam is gruwelijk :engel mischien draagt het bij aan extra opname van voeding :wOOt

 

of draai ik nu door

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Lip,

 

ja 't gaat snel nu de santa mag van mij nog wel een week of 2, maar of dat gaat,we zien wel. :smoke

extra opname?? kweetnie, maar de plant is er denk ik wel extra bossig en kort door gebleven.

de jacks beginnen pas net op gang te komen, die moeten echt nog een tijd.

het is maar goed dat ik ze geen voorgroei heb gegeven, dan waren ze echt het hok uitgekomen.

de volgende ronde met de heri's gaat ook direct op12/12 .

mischien dan wel toppen of fimmen.

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow cocaloca, goed gezien met dat van boven water geven soms,want ook bovenin zitten nogal wat wortels die wel wat vocht kunnen gebruiken heb ik geconstateerd.

 

Ikzelf geef eigenlijk alleen nog maar van boven water maar dat word gedaan met een slang die 30 cm intervallen heeft en voor 2/3e van zijn lengte tegen de zijkant vd bak aan ligt.

 

Op die manier blijft er nml nog wat lucht zitten tussen de outlets, en de cappilaire actie verdeeld het van onder dan vanzelf wel naar de zijkanten.

 

Maar wat nu belangerijk is, is dat je VNML de randjes van boven goed water geeft en wel in meerdere malen per dag (ik doe zelf 2x)

Tegen de randjes (en de bodem) zitten nu al een boel van je worteluiteinden dus die mogen niet te nat of te droog staan om optimaal te kunnen opnemen.

Daarom de watergift daar van boven geven en over meerdere beurten spreiden.

 

Om te voorkomen dat het van boven gegeven water geen gaten gaat slaan in het medium zou je het over geperste kokos blokken kunnen laten lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cocaloca dat ziet er mooi uit man :smoke

ik probeer mijn tensio's in de aardebak ook tussen de 120 en 160 te houden en heb een paar keer ook van bovenaf water gegeven maar aan die gleuven had ik nog niet gedacht

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey H.T.H,

 

Ik geef het water met een stuk slang aan de gieter zodat ik overal bij kan komen.

de grond laat het water goed door.

med_gallery_16067_4787_1142259.jpg

bij het wateren door de drainslangen heb ik het idee dat de grond onder de slangen te veel verzadigd en de laag boven de slangen te droog word.

med_gallery_16067_4787_2352754.jpg

door de geultjes(wadi) hoop ik dat de balaststoffen niet de grond inspoelen.

ik let wel extra op bladverkleuring en andere evt. afwijkingen.

in de geultjes heb ik een paar stekken gezet(van de santa in bloei) deze beginnen nu al door het potje te wortelen.

ze gaan nu gewoon mee op 12/12, maar ik wil ze nog wel ff laten groeien.

med_gallery_16067_4787_877308.jpg

tks K.F.K,

 

ik laat de tensio nog wel verder oplopen. en die gleuven werken wel.

med_gallery_16067_4787_105496.jpg

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de laatste foto heeft het iets te nat gestaan.(zie je aan de witte haren en de bladstand) Je gaf al aan de tensio iets droger te willen zetten dus weet ik dat je het zelf ook ziet.

 

Op de 1 na laatste foto heb je te veel radiatie warmte van de lamp dat ophet blad terecht komt.(opgekrulde bladranden),blad word dan hard en brokkelig.

(Is in feite niks anders dan lokaal te droge lucht) Dat gaat je vette bud kosten als je er niks aan (kunt) doet (n). (staat wellicht recht onder de lamp of zo ?)

 

Geultjes zijn mischien wat te dicht op elkaar geplaatst en is niet bevorderlijk voor de doorluchtigheid vd bodem.

(de drinkwortels die boven in zitten, zitten een heel eind vd stam nog en beslist al wel een paar planten gepasseerd dus om elke plant een geultje heen is mischien wel wat te veel van het goede .probeer 30 cm ertussen te laten of zo)

 

Kleine aanpassing GROOT verschil :)

 

Ik duim met je mee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor, lekkere dikke stammen.. Die hele kleine takjes onderin zou je nog kunnen wegdieven, die vangen niet genoeg licht om compact te worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen,

 

ik heb de lamp 10 cm hoger gehangen, en de geulen verder van de stam geplaatst.

bedankt voor het advies H.T.H.

de planten zien er gezond uit,behalve dan de licht opgekrulde bladeren.

de tensiometer ook gelijk maar een stukje naar voren gehaald.

ik moest nu om het af te lezen elke keer met m'n neus helemaal tussen de toppen, op zich best lekker maar ik denk dat de planten dat niet zo waarderen :smoke

morgen ga ik proberen wat foto's te maken zonder hps

dus tot dan

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen

ik ben nu de nieuwe plaatjes aan het uploaden, en het ziet er goed uit :P

 

later meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P vette shit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pica's

gallery_16067_4787_1881022.jpg

dikke harde toppen van de santa, er worden nog steeds nieuwe haartjes gemaakt

med_gallery_16067_4787_1730423.jpg

vanbovenaf gezien

med_gallery_16067_4787_654429.jpg

het hokkie lekker vol links boven de santa de rest sannie's jack, die nu pas begint.

ik ben gestopt met martelen en heb de lamp een stukje hoger gehangen.

ik kan met de lamp nog maximaal 30cm omhoog en hoop dat dat genoeg is.

med_gallery_16067_4787_952812.jpg

med_gallery_16067_4787_1429110.jpg

med_gallery_16067_4787_1209463.jpg

med_gallery_16067_4787_2718695.jpg

en nog een plaatje van onderaf ook deze budjes worden best wel dik

de luchtvochtigheid in het hok is nog wel aan de hoge kant en kan voor budrot gaan zorgen.

dus het blijft oppassen

mensen de groeten en reacties zijn meer dan welkom

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een ventilator hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tomas,

ik heb een ventilator op de grond staan, iets schuin oomhoog zodat de lucht tussen stammen doorblaasd.

ook heb ik de fancontroller op 20 graden ingesteld zodat er bijna constantafgezogen word.

toen de lampen aangingen was de lv 99%.

als ik de deuren open laat zakt de lv wel vrij snel, dus ik denk dat ik de deuren maar eens open laat staan.

ik heb de toppen eens grondig bekeken,maar er is geen spoor van rot te bekennen.

hoe hoog mag de lv zijn in dit stadium ??

 

gr cocaloca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...