Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ricop2

Vervuilde Wiet (vertrouw Je Het Niet )

Recommended Posts

Meningen, dinsdag 20 maart 2007

 

Bestaat vervuilde wiet eigenlijk wel?

 

Die zogenaamde vervuilde cannabis (Het Parool van zaterdag) heb ik zelf nog niet kunnen constateren. Echter wel een toenemende schaarste en slechte, met weinig liefde geteelde cannabis. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de heksenjacht op kleine en grote cannabistelers.

 

Het naar buiten brengen van het bericht over vervuilde drugs door het Nationaal Netwerk Drugsexpertise lijkt ook onderdeel van een campagne om cannabis in een kwaad daglicht te stellen.

 

Want na even googelen blijkt: het Nationaal Netwerk Drugsexpertise maakt deel uit van het centrum voor criminaliteitspreventie en veiligheid van de politie en deed mee aan een campagne die 'Samen tegen hennep' heet! Echt een onafhankelijke onderzoekorganisatie... bezig met het verspreiden van onjuiste informatie om mensen bang te maken.

 

Zelfs het Trimbos Instituut,ook niet echt onafhankelijk, had nog niets gevonden in die honderd monsters. Deze organisaties criminaliseren cannabis en de gebruikers en maken goedgelovige mensen bang.

 

Blowers geloven die onzin natuurlijk niet, maar het wordt wel tijd dat cannabisgebruikers zich wat meer organiseren tegen deze ongecontroleerde golf van verkeerde informatie.

 

Jackie Woerlee, Amsterdam Coffeeshops zelf schuldig Geestig dat coffeeshophouders en gebruikers klagen over vervuilde wiet. Mijn zoon is veertien en zijn school staat bijna op het Leidseplein, dus de kans dat mijn zoon gaat experimenteren, met de wiet die die zogenaamd bezorgde coffeeshophouders verkopen, is groot.

 

Een drietal jaar geleden sprak ik een wietrokend knulletje van zeventien aan. Hij vertelde me dat wiet regelmatig door die aardige coffeeshophouders wordt versneden met heroïne. Opdat het maar sterker wordt en de verslavingskans nog groter.

 

Ik heb vervolgens met iemand gesproken die jaren in een coffeeshop heeft gewerkt en die heeft gezegd dat het klopt: er wordt door de coffeeshophouders zelf met de wiet geknoeid, om zo veel mogelijk winst te maken en zo veel mogelijk mensen aan de cannabis te krijgen. De wietroker is harddrugsverslaafde geworden.

 

Naam en adres bij

 

de redactie bekend

 

Copyright: Het Parool

 

 

 

 

 

 

ik heb het idee dat er veel vervuilde wiet in omloop komt

verhalen gehoord van mensen in apeldoorn die onwel werden

ik kan en wil iedereen aan raden die wiet van de shop haalt als je het niet vertrouwd

ff een blaadje stukje wiet tussen je tanden te kauwen

als er glas of zoiets inzit ..zou je dit moeten voelen horen knisperen

 

na veel gegoogle las ik dat uit op een onderzoek naar vervuilde wiet

samples van 50 shops maar in geen enkel sample is glas aangetroffen

 

 

mischien is het een optie om een soort test kit

te ontwikkelen

Wie help mee denken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ooit al iets over gepost, even zoeken naar een topic over vervuilde wiet, daar heb je een simpel testje om te kijken naar ijzervervuiling...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glas lijkt me ook wat extreem inderdaad maar je bent nog altijd beter af in een shop dan op straat. Een te veel aan voedingsstoffen heb je wel vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een beetje glas roken ga je niet dood.

vertimex en andere bestrijding shit lijkt me erger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil idereen die een soort van vervuiling kent

deze ff plaatsen als berichtje , als je weet hoe je het kan herkennen

vermeld dat dan ook ff

Share this post


Link to post
Share on other sites
van een beetje glas roken ga je niet dood.

 

Dat wil ik toch even ontkennen. Kleine glasdeeltjes of metaaldeeltjes hechten zich vast in het membraan en kunnen ernstige bloedingen veroorzaken met verdrinking tot gevolg.

Tevens is daar heel weinig aan te doen.

 

Voorts geloof ik wel degelijk dat er geknoeid wordt maar denk wel dat zelfs die jongens uitkijken waarmee ze de wiet verzwaren.

 

Belgian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat dacht je van haarlak...????

Dit heb ik ooit eens geroken van iemand die het in de cs had gekocht... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

7-up schijnt ook een favoriet te zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7-up en haarlak is om de wiet er beter te laten uitzien en beter te laten smaken eh en niet om te verzwaren want daar is het te licht voor....

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand :smoke

Is fijn zand lijkt op thc soms maar idd het knispert tussen te danden, het voelt ook harder aan. Na een tijd ligt er zo een hoopje op de bodem van het zakske en je ziet zo dat het zand is.

Is hier in Vlaams-Brabant een groot probleem geweest, overal zat zand tussen ...

Das nu weer beter maar ik ga al jaren naar de noordeburen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand?

 

even op de trilplaat van je moeder/fitnesscentrum leggen en het is er toch zo uit? Misschien die wiet wat verkruimelen

 

 

:smoke :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werd er idd. uitgeschud, maar da zand blijft echt wel overal tussenksteken/aanplakken

Share this post


Link to post
Share on other sites
7-up en haarlak is om de wiet er beter te laten uitzien en beter te laten smaken eh en niet om te verzwaren want daar is het te licht voor....

:smoke

Verbrande suiker ruikt nou niet erg plezant vind ik. Laat staan haarlak?

 

Schandalig dat dit nog steeds gebeurd. Onoverdacht gevolg van de strengere aanpak op thuistelers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties ik hoop er nog meer te ontvangen ,

ik wil heel graag de kenmerken van vervuilde wiet leren kennen

hier een website van maken en een soort setje waar je je wiet mee kan

testen , hiervoor heb ik wel heel veel info nodig vooral over het

herkennen van vloeibare (bestrijdings) middeltjes ik ga ben zelf ook het internet aan het doorspitten !!

ik kan hier alleen weinig info over vinden ( bedankt verbrand suiker ruikt iddd erg vreemd )

 

ik dacht mischien kan je miniscule ijzer deeltjes herkennen door :

 

een magneet in een boterhamzakje doen

vervolgens een klein sample verkruimelen

magneet er overheen halen (het lijkt mij als er ijzer in zit dit aan de magneet blijft kleven)

 

 

 

mischien kan je minisculle glasdeeltjes herkennen door :

 

een magneet een klein wit laagje te geven

vervolgens wrijf je met je sample langs de magneet

pas op met takjes ect

 

ik denk dat je kleine krasjes in het witte laagje krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je is van een microscoop? Je hoeft geen kenner te zijn om glas/ijzer korrels van trichomen te onderscheiden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dacht je is van een microscoop?

 

 

 

 

Helder :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gwn wietknop verkruimelen en dan aan je vingers lekken -> als je iets voelt knetteren is er zand

 

Glas vind je moeilijker :s

 

<-- klote dat mensen dat doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag weer zo´n verhaal gehoord van een gs houder bij ons in de buurt :

zouden mensen zijn langs geweest of er mischien natte wiet ingekocht werd ..

Dat doen ze daar dus niet .. die gast verbaast omdat andere growshops kennelijk

natte wiet inkopen om er vervolgens * troep op te spuiten

om dit vervolgens weer te laten opdrogen met de wiet .. ernstig

ik dacht nog wel dat ze mischien niet wouden drogen ofzo

 

*weet iemand wat voor troep dit kan zijn en hoe je dit kan herkennen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam tijden mijn speurtocht een vaag nieuws berich tegen heb het boven geplaatst !!

 

iemand iets in het engels kunne vinden over vervuilde wiet > ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heroïne in coffeeshop weed? dat zou me wel verbazen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

ze gebruiken het in het bovenstaande nieuws bericht ook niet om de wiet een onsje zwaarder te maken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel is gehoord dat ze suiker in water op laten lossen en dan in de toppe en takke spuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet versnijden helaas maar waar het gebeurd ( in hoe grote schaal zou ik niet weten ) nog een reden om het zelf te kweken

( eigenlijk een van de grootste reden om te zelf te gaan kweken ).

 

tsjaa en het versnijden met herione..... het zou kunnen want herione grootschalig ( lees kilo's in kopen )kost een 'drol' als je ziet hoeveel kilo wiet ermee kan worden versneden en tsjaa herione is een ZWAAR verslavend middel.

 

of een shophouder dit doet ???? tsjaa zover ik weet koop een shop alleen droog ( tog ???) dus dan kan je dit verhaaltje vergeten !!!

 

daarbij kan je vrij makkelijk aantonen dat een shophouder het heeft versneden geen idioot die denk zal ik maar is herione door mijn wiet gooien ( lijkt me ) zo goedkoop is dat spulletje nou ook weer niet!!! en een coffeshop houder loop een te groot risico om dit te doen naar mijn mening maar goed je hoor de raarste verhalen :verrygood.

 

 

maar om ff de gedachte te wissen bij mensen dat het NOOIT met herione versneden word omdat het TE DUUR is.....wees duzz maar bang ;) want duur ???? huhhhh nope als je het maar in een leuke hoeveelheid koopt en er een hele berg wiet mee versnijd .... maar het lijkt me wel sterk.

 

GEWOON JE EIGEN WIETJE KWEKEN TOG???? :lol::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...